רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 16 ביוני 2017

ראשי הישיבות הורסי החינוך בימינו - בחור בישיבה בא חשבון עם ראשי הישיבות

לכבוד הר' חיים שאולזון שליט"א

ראיתי שדיברת על נושא סילוק בחורים מהישיבה.

חשוב לי להוסיף, השקרנים הגדולים ביותר אלו אותם ראשי ישיבות שמצד אחד כביכול דואגים ל'עולם התורה' אך מצד שני כשאיזה בחור עושה משהו שלא לרוחם הם מתעלמים מהסכנות וזורקים אותו לכלבים ברחוב בלי שום נקיפות מצפון.

בדידי הווה עובדא: ראש ישיבה ספרדי מוכר מאוד. זרק אותי מהישיבה שלו כי לא הלשנתי על החבר שלי שיש לו פלאפון (יצויין שהיה עוד לפני תקופת הכשרים). הסתובבתי ברחוב 4 חודשים עד שניצלתי ב"ה בזכות שהתקרבתי לברסלב. נראה לך שהוא או מישהו מהישיבה הזו בכלל התעניין בי? בכלל שאל מה קורה איתי?

וזה לא רק אני. מהמחזור שלי והמחזור שתחתי היו לפחות 30 בחורים עם גורל דומה. אזכיר למשל את י.ב. שהיה מתמיד גדול ועילוי. בתקופה מסויימת עבר רפיון ואותו ראש ישיבה שלא מבין כלום בחינוך היה מכניס אותו למשרדו וצורח עליו למה הוא לא לומד. כעבור שנה בוקר בהיר אחד הוא נקרא למשרדי הישיבה שם אמרו לו קח את חפציך ועוף מהישיבה. כל תחנוניו נפלו על אוזנים אטומות. הוא חזר הבייתה, הוריו ניסו בכל כוחם להחזירו לישיבה אולם העלו חרס בידם. לאחר זמן מה התגייס למסלול עתודאים. כיום אין לו כיפה.

נזכיר גם את הנס שקרה לבחור החשוב ע.י. שההורים שלו בעלי תשובה ובמסירות נפש שלחו אותו רחוק לישיבה מאותו מושב בצפון בו הם מתגוררים. אמו התחננה אליו שיקח איתו טלפון היות והיא דואגת שהישיבה בירושלים ויש ערבים וכו'. לאחר כמה חודשים הוא כבר לא יכל לעמוד בתחנוניה ולקח איתו טלפון אותו הוא החביא בכביסה שלו והיה מתקשר לאמו פעמיים ביום. פעם אחת תפסו אותו בחדר עם הטלפון ובאותו היום ממש העיפו אותו על טיל. אביו כששמע על מה העיפו אותו אמר לו עזוב אותך בא אלי תעזור לי בעבודה יש לי צי של הסעות תרוויח הרבה כסף. אבל הבחור דנן התעקש ורצה להמשיך ללמוד בישיבה. הלך לו להבחן בישיבה אחרת. שאלו אותו למה אתה עובר... אמר 'מיציתי'. התקשרו לישיבה הקודמת, והרושיבה החוכם בלילה אמר להם 'העפתי אותו כי היה לו טלפון'. כך הוא עבר למעלה מ-10 (!) ישיבות. הלך לר' גרשון אדלשטיין. אמר לו אם אתה מסביר לאמא שלך שבישיבה אין טלפונים אפעל שיחזירו אותך לישיבה בה למדת. אמר טוב. הסביר לאמו. ר' גרשון אדלשטיין התקשר אל אותו ראש ישיבה ונדהם לשמוע ממנו "כבודו לא אחראי על ישיבתנו"... וניתוק.עד שבחסדי ה' אותו בחור זכה ללמוד בישיבה אחרת, כיום הוא אברך משי שמסייע לבחורים במצוקה.

ואי אפשר שלא להיזכר בחור החשוב והנפלא י.א.נ. שעלה לארץ הקודש יחד עם הוריו מאירופה הארורה. הוריו ניסו להשתקע בארץ אולם לאחר מספר שנים נחלו כשלון כלכלי והוצרכו לעזוב חזרה לארץ מוצאם בהשאירם את בנם י.א.נ. בישיבה. ביקשו מראש הישיבה שידאג לו בכל ענייניו והלה השיב שכמובן. בשבתות חופשה היה הבחור נוסע לאחותו הנשואה בעיר בני ברק. והנה יום אחד יצא הבחור דנן לכמה סידורים ו'ברוב חוצפתו' עשה זאת על חשבון הסדר ולא שאל רשות (זה ישיבה גדולה כן?) כשחזר מהישיבה אמר לו ראש הישיבה קח את חפציך ולך הבייתה. אמר לו אותו בחור אבל הרב אין לי בית. צעק עליו ראש הישיבה וכי אתה חושב שאני תמים ואיני יודע שאתה הולך אצל אחותך. וכך סילקו בבושת פנים. אחד מהבחורים בקיבוץ שליבו נחמץ לראות זאת אמר לפחות אלווה אותו לתחנה. כשחזר מן התחנה חטף מקלחת של צוננים מאותו ראש ישיבה.

נוכל לכתוב כאן עוד רבות, ולהביא כאן סיפורים מסמרי שיער על אודות מעלליו של אותו ראש ישיבה שכל מה שעניין אותו באותן שנים היה דבר אחד בלבד והוא ביסוס שלטונו בישיבה. 

המדרש מספר שכשעמ"י היו במצרים וחוייבו לבנות מכסת לבנים בכל יום, היו המצרים בודקים זאת בסוף היום ומי שלא עמד במכסה היו מכניסים את התיקונות שלו במקום לבנים. ידוע גם שהסינים כשבנו את החומה הסינית אדירת המימדים הכניסו שם בני אדם בתוך החומה הזו.

וגם אותה ישיבה עצמה הוקמה על גופות של בחורים. אמנם לא בגשמיות אבל ברוחניות. מי יתן דין וחשבון על ד' שיושב לו בדירה בפלורנטין, ת"א, ומעשן סמים כל היום. מי יוכל לשאת על כתפיו את ההתדרדרות הרוחנית של נ.פ. שכמעט וישב בכלא על מעשי מע"מ. מי יוכל להסתכל בעיניים של אמא של ח. שמרוב בכיות עליו כבר לא יכלה לעבוד וחרשה את הארץ כדי שבנה יחזור לאוהלה של תורה וכתוצאה מכך התגרשה מבעלה. 

ואותו ראש ישיבה מתהדר לו בפראק והמבורג. מתיישב לו בתוך ביתו רחב הידיים עם בעקיטשע כאילו הוא מינימום ר' ברוך מרדכי. מוסר שיעורי כללי נפלאים בחריפותם ובגאונותם אולם ללא כל תוכן ממשי. ובינתיים עשרות נשמות אומללות שלא התאימו לתכניותיו נזרקו כלאחר יד אל הרחוב.

לפני שאתם צועקים על גזירות וגיוס... לפני שאתם מתארים קלגסים ציוניים וחיילות מפתות... לפני שאתם מקללים את לפיד ואת בג''צ. טלו קורה מבין עיניכם. שימו לב ועשו נא חשבון נפש. האם הקמתם ישיבה בשביל שישירו לכם "אמת מה נהדר" בחתונות (אני קורא לזה 'מצעד הגאווה' 😉  ודו''ק) או בשביל להקים ולרומם את עולם התורה.

בתקווה לתקן עולם במלכות ש-ד-י,
יהודי כואב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.