רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 4 ביוני 2017

מאות תירגלו את שתי-הלחם ועבודת המקדש בחג השבועות



מאת מקדשער

הנפת כבשים חיים, כהנים בבגדי כהונה ומזבח המחשה עמדו במרכז תירגול עבודת המקדש בחג השבועות שהתקיים אמש בגן התקומה הסמוך להר הבית.

במעמד התירגול שהתקיים בראשותם של הרבנים הרב מנחם בורשטיין ממכון פועה, והרב יוסף צבי רימון ממכון התורה והארץ, השתתפו מאות שוחרי מקדש עם כהנים לבושים בבגדי כהונה שתירגלו את עבודת הקרבנות הייחודית לחג השבועות בבית המקדש.

הכהנים הניפו את שתי הלחם המיוחדים יחד עם שני כבשים חיים  צמוד אל המזבח שהוקם במקום. אימורי החלבים המוקטרים על המזבח הועלו גם הם במעמד התירגול, ועשרות משתתפים מבוגרים וילדים הביאו סלסלאות "ביכורים", עשו בהם תנופה, והגישו אותם אל המזבח.

הבאת "שתי הלחם" במקדש נועד להביא אל הקודש מיבול החיטה החדש של השנה. המצווה גם הכשירה את החיטה החדשה ליקרב במנחות המקדש.

בסיום המעמד התקיימה סעודת כהנים בהשתתפות הקהל, אשר סעד על לחמי "שתי הלחם" עם בשר הכבש הצלוי. 

במטה ארגוני המקדש מציינים כי מספר המשתתפים במעמד הכפיל את עצמו השנה. "ריבוי המשתתפים בתירגול מהווה אות נוסף לדרישת המקדש שצוברת תאוצה ציבורית גדלה והולכת". אומרים במטה.

במעמד שהתקיים בראשותו של הכהן המומחה הרב ברוך כהנא, השתתפו גם הרבנים הרב ישראל אריאל ממכון המקדש, הרב אהרן שטרן מהר ציון, הרב ישי באב"ד מבית אל ופרופ' הלל וייס. 

רבים מהרבנים סובבו לפני המעמד על גבי חומות ירושלים עם "חלות תודה" לרגל היובל לגאולת ירושלים ובהליך לחיזוק קדושת העיר לעם ישראל. במענה לקולות התיגר לחלקה ולהביא שלטון זר אל חלקים ממנה. בתום ההילוך על החומה, ירדו הרבנים הישר למעמד התירגול שהתקיים בגן התקומה שברובע היהודי, כמה מאות מטרים בודדים מהר הבית.

מרדכי פרסוף מהמדרשה לידע המקדש שהנחה את המעמד הסביר כי תירגולי המקדש נועדים למלא את הכיסופים והגעגועים למה שאנחנו מצווים ומבקשים לקיים במקום הנכון, במקום המקדש. ריבוי הקהל וההתקרבות מדי שנה של המעמדות אל המקום אשר בחר השם מלמדים כי אנחנו בדרך שכבר כיום ניתן לראות את האור בקצה ההר, שבקרוב בימינו יחזור לייעודו ומעמדו העיקרי שכל חגי ישראל סובבים סביבו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.