רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 6 ביוני 2017

מ'כינוס הרבבות' ל'כינוס האלפים' ולכן החליטו שלא להתבזות וביטלו את הכינוס

שיטתם מאז ומתמיד היתה הפרד ומשול, יוצרים פילוג פנימי ואז אוטומטית צד אחד יש לו אינטרס לסייע למי שיפגעו בצד האחר וככה מצליחים. שיטה זו נהוגה אצל השכיסטים מאז החלו בפעילותם לפני שלשים וחמש שנה ויותר

השיטה היתה ליצור פילוג בין הגדולים האגודאים וככה להבטיח חלק לצידם, הם חשבו  כי קל יהיה לעשות זאת בלייקוואוד בשל נטייתו של ר' מלכיאל קוטלר לצד המחבלי בשל מחוייבותו להם שסייעו לו בהיתר מאה רבנים נגד אשתו, ונגד בריסק, אבל הם שכחו כי יש לו בעיה רצינית בתוך הישיבה, גיסו הרב אולשיין בצד האחר ואם ר' מלכיאל היה נותן מכתב בעד הכינוס, הרב אולשיין היה נותן מכתב נגד וזה היה מפלג את הישיבה ואת זה הוא לא יכול להרשות לעצמו. למבינים לא היה אפילו מינימום של ספק כי ר' מלכיאל קוטלר לא ישחק את המשחק עד הסוף הוא לא יכול לחסל את ישיבתו זה חשוב לו יותר מ'גזירת הגיוס'

היכן שהם חטפו את המכה הקשה ביותר היה כאשר הפשסווארקער הודיע כי הוא לא בא, זה היה עבורם את מכת המכות, ובנוסף הויזניצער ממונסי ועמו יחד כולם כמעט כל מי שהם חלמו שיבואו, ושוב נותרו עם סאטמאר ונטורי קרתא בלבד, לא היה עוד כל טעם בכינוס הזה, הם ביקשו להוכיח כי יביאו 'רבבות' ונותרו עם 'אלפים' בלבד, ואת זה הם לא יכולים להרשות לעצמם

התברר כי מכתב אחד של מרן הגאון רבי דב לנדו ראש ישיבת סלבודקא מי שכתב בשעתו את המכתב נגד הרב שך והסביר בטוב טעם מדוע הוא הורס את עולם הישיבות היא זו אשר עבדה גם הפעם. רבה של פשסווארק לאחר שקיבל את מכתב הגר"ד לנדו הודיע כי לא יבא, הגדולים האחרים הכוונה לאגודאים כבר אוטומטית הודיעו כי לא יבואו, וגם אלו שבאמצע החליטו כי אינם מתערבים בנעשה בארץ, ואותם העסקנים נותרו לבדם בלי אף אחד, בשביל סאטמאר לא צריך אותם, מפני שסאטמאר צריכים כינוס כזה לעצמם יותר מאשר ל'גזירת הגיוס' קיומם בלי הפגנות אינו אותו דבר, בכל השנים הם חיו מהפגנה להפגנה, וביטול הפגנה שכזו פירושו שכוחם קטן, זו המציאות של ימינו הם לא יכולים עוד לאיים ולהכריח אחרים לבא כפי שעשו בעבר, ולכן לא היה זה פלא מדוע החליטו בינתיים לבטל ובשבוע הבא להתכנס שוב לראות אם אפשר בכל זאת למצוא מי שמוכן יהיה להצטרף אליהם

זו הפעם השניה שהם צריכים לבטל, מאיצטדיון ענק ירדו לאיצטדיון שיש שם בקושי עשרים אלף מקומות ישיבה ועתה הם מחפשים אולם שאפשר להכניס בו בקושי כמה אלפים על מנת שלא יראה ריק

בעיה נוספת שאי אפשר לעשות כינוס של אהרונים וזאלונים לבד, מפני שהאהרוני לא יבא, זה האחרון שמח שזה בוטל מלכתחילה לא היה לו חשק לענין הזה הוא אף יצא בהתקפה קשה על ר' שמואל אויערבך וקבע כי שיטתו היא בניגוד גמור לדעת דודו ר' יואל מסאטמאר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.