רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 9 ביוני 2017

פרק 8 במייל האדום - איך עובדת הזרוע המשומנת והערמומית של כת צפת מגייסת בחורי חבד לצה"ל. לראשונה חשפים במייל האדום כל השיטות על ידי מי שהיה חלק מהם ופרש

לפני כחודשיים הגיע למערכת המייל האדום מכתב פרטני מאד שלדברי הכותב הוא עבד כמה שנים כבחור באתה צפת אתה זה ראשי תיבות איגוד תלמידי הישיבות. וקיבל באופן קבוע הדרכה צמודה מכמה מראשי צפת כיצד לגרום לבחורים להכנס לישיבה. לדבריו מדובר במערכת משומנת וערמומית מאד שעובדים בה בתשלום מלא כמאה אנשים! לדבריו יוסף יצחק וילשאנסקי מידי חודש בחודשו משלם כמה עשרות משכורות לאנשים שממש לא עובדים ישירות בישיבה. הוא מחזיק כמה עשרות עובדי הנהלה, וכמה עשרות אנשים בצוות שלא אומרים כמעט שיעורים ואין להם תפקיד מלבד דבר אחד ויחיד: להיות בלשים, מרגלים, פתיינים, רכלנים סכסכנים שיביאו את המידע על משפחות בחב"ד, על בחורים מסויימים, על מצב בתוך ישיבות צוות של ישיבות קטנות, על החלטות שונות בכל מיני תלמודי תורה ולגרום סכסוכים ולהשתיל עובדים בכל מיני מקומות כדי לגרום למנגנון המקומי להשתבש ולשלוח בחורים לצפת.

להלן קיצור מהפרטים שנבדקו מהמכתב הארוך.

א. צפת מחזיקה לעצמה מוסד של 'קעמפ קיץ' לבחורי ישיבות קטנות. למעשה הקעמפ הזה שייך לכאורה לכלל המשיחיסטים וכלל בחורי הישיבות אך צפת היא היחידה הושלט בזה ומטרת כל קעמפ קיץ זה לשכנע את הבחורים המגיעים שצפת זה המקום ולא ללכת למגדל העמק, משל למרות שתלוי שם שלט יחי אדוננו ויש שם גם צוות משיחי. לצורך זה חיים הלל שפרינגר יושב בישיבות צוות צפופות לברור את התכנים את האישים ואת היעדים מה צריך להיות שם.

ב. צפת פתחה ישיבות בין הזמנים בפסח במסווה כאילו לימוד תורה, הם לקחו ישיבות בין הזמנים הקיימים בהרבה ערים שנעשים באון פרטיזני השתלטו על זה זרקו את המארגנים המקומיים שתלו אנשים רק שלהם והמטרה: לערבב שוב ושוב שצריך ללמוד בצפת.

ג.צפת שולחת לישיבות קטנות 'שלוחים' טיפוסים מורעלים על צפת שיושבים בתוך הישיבה ופשוט כל מטרתם לדווח מה קורה באורח קבע בישיבה לדווח לגבוה וליצור תחושת גאווה רק של צפת. כך הם שולטים טוטאלית על ישיבת נתניה, כך הם עושים לישיבה בקרית מלאכי, כך הם עשו במשך שנים לישיבה קטנה בבני ברק ובתורת אמת בירושלים הרסו מבפנים את הישיבה כשבחורים בתורת אמת למשל תיכננו לנסוע לשבת ביקור בישיבת מגדל העמק הם אירגנו מיד שבת נגדית בתוך הישיבה הביאו משפיע מצרפת כדי להרוס את השבת ביקור בישיבה וכך הם גרמו לביקור להרס. כשאיש צוות משפיע על בחור לא ללמוד בצפת אלא להשאר בתורת אמת הגדולה, הם הולכים לראש הישיבה הקטנה בתורת אמת מתקרים אליו כאחד ההורים ואומרים לו שהר"מ הזה מתעלל בתלמידים וגורמם לו להזרק מהישיבה!!

ד. השיטה האכזרית שלהם היא שיטת החיוך והסכין בגב, לדוגמא כשאור יהודה עשו יום הרתמה התקשרו שלשה אישים מצפת לשני גבירים גדולים של אור יהודה והסבירו לו שיש לאור יהודה המון כסף ולא כדאי לתרום. תרומה של כחמשים אלף ש"ח נחסמה לאור יהודה בצאריטי ובו זמנית לייזי וילשאנסקי ועוד כמה מורעים דאגו לשלוח את שמם שכולם יראו שהם תרמו 700 ש"ח בו בשעה שמאחורי הקלעים הם הרסו תרומות של עשרות אלפי שקלים. מצד אחד צפת מעודדים את עיתון בית משיח ומבקשים כל הזמן לראיין את וילשאנסקי עילג תודעתי לפחות ארבע עד שש פעמים בשנה, אך בו זמנית מפתחים מהצד עיתונים נוספים שיהיו בשליטתם המוחלטת.

ה. צפת מנסה להשתלט על ארגון צבאות השם. הם משחילים שם ללא הרף אנשים שלהם. חשוב להם התקציב של תנועת נוער. הם לא מפסיקים לחשוב איך לפתוח תנועת נוער שתביא להם סכום עתק של תקציבים. את ראובן אסמן למשל התורם הגדול של צבאות השם הם לא מפסיקים להסית נגד הטנקים כשהם אומרם לו שהטנקים בכלל לא פועלים. בלי בושה סנדי וילשאנסקי ביא ניסן באירוע של צבאות השם ישב עם עוד שני אנשים ביחד עם ראובן אסמן הזמין אותו לארוחה וישבו בערמומיות וריכלו איתו נגד הטנקים ושדוד נחשון לוקח את הכסף לילדים שלו ולא עושה עם זה כלום. ואחר כך הם לוקחים את אורו של משיח מידי צבאות השם לידם מצד אחד מפילים את החובות על משפחת נחשון והופכים את אורו של משיח לארגון בת שלהם. כשהם זורקים את כל המדריכים מישיבת נצרת שזו הישיבה של משפחת נחשון, הרב וילשאנסקי הסביר ברור ללוי נחשון כי הבחורים של נצרת כולם מקולקלים והם לא יכולים להיות מדריכים בקעמפ. והוא מבטיח לו ששנה הבאה הוא ישלח לנצרת עשרה בחורים מצויינים שירימו את הישיבה. העשרה בחורים הגיעו וישבו בישיבה והסבירו לבחורים בישיבה הקטנה רק דבר אחד כמה חשוב ללמוד בצפת.

ו. צפת היא התנועה שהרסה את המנגנון של בית דין רבני חב"ד. במשך שנים על גבי שנים יוסף יצחק וילשאנסקי בעצמו עודד בחשאי הקמת גופים וירטואלים עם שמות שונים של בית דין שיהיו קונטרה לבית דין שהרבי הקים, אך זה לא מנע ממנו בו זמנית להתחנן בפני ירוסלבסקי שיכניס אותו לבית דין ולשלוח שוב ושוב אנשים בכל מיני דרכים עם הבקשה להכנס לבית דין.

ז. כת צפת רואה במנדי בלינצקי אוייב מושבע מענדי בלינצקי הוא נכד ממשפחת שלמה מיידנציק והוא מיד אחרי טירת סבו החליט להקים את אגודת חסידי חב"ד, וילשאנסקי היה בפנים ותמך אך בו זמנית דרך גיסו הרב אשכנזי ניסה לגור דיל עם אהרונוב שיכניס אותו לאגודת חסידי חב"ד שלו. וילשאנסקי הגיע להשתתף בכנסי מנהלים של בלינצקי ולחץ שרוב הדוברים שם יהיו רק אנשים שלו בלבד. ובו זמנית שלחו אנשיו אנשים לשכנע שלא יבואו הרבה לימי העיון של המנהלים כדי להראות לבלינצקי שבלעדיהם הוא לא שווה כלום. ואכן השנה היתה נוכחות דלה מאד של אנשים כשרובם ככולם אנשים של וילשאנסקי שפשוט השתלטו לבלינצקי על הכנס והפכו אותו לכנס כת צפת.

ח יוסף יצחק וילשאנסקי הוא האיש שעודד כל השנים את מאיר ברנס זה שדרס את רבה של צפת הרב ביסטריצקי בישיבה שלו מאיר ברנס קיבל אישור לדבר בהתוועדויות והבחורים היו מעודדים אותו, ברגע שהוא דרס את ביסטריצקי הפנה לו וילשאנסקי עורף כאומר המעשה כבר נעשה הכושי עשה את שלו. הוא זה שסיכסך את תושבי צפת התמימים עם הרב ביסטריצקי ע"ה והרב קפלן שבנו את הקריה ובו זמנית נהג לשבת עם הרב קפלן כיצד להאבק במשיחיסטים!

עד כאן שמונה סעיפים מתוך ארבעים(!!!) נוספים את השמונה סעיפים האלה אימתנו נכון לעכשיו ולכן אנו מפרסמים אותם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.