רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 9 ביוני 2017

30 צנחנים חרדים הושבעו ברחבת הכותל


50 שנה לאחר שחרור העיר העתיקה והכותל על ידי כוחות הצנחנים הושבעו אמש (חמישי) 30 חיילים חרדים מפלוגת ח"ץ של הצנחנים ברחבת הכותל.

ההשבעה, השנייה במספר מאז הקמת הפלוגה של הצנחנים החרדים השנה, מסמלת את המשכו של פרויקט שילוב החיילים החרדים ביחידות קרביות בצה"ל.

בטקס השתתפו אל"מ נמרוד אלוני, מח"ט הצנחנים, הרב הצבאי הראשי אל"מ אייל קרים, רבני עמיתת "נצח יהודה" המלווים את חיילי פלוגת ח"ץ (חרדים צנחנים).

לאחרונה יצאו במשרד הביטחון בקמפיין גיוס חדש הקורא להצטרף לצנחנים. "נאך מיר צו צנחנים", לשון הכותרת שמשמעותה בתרגום חופשי: "אחריי לצנחנים". בהמשך אומרת המודעה כי "אם עזבת את ספסלי בית המדרש אתה מוזמן למשפחת חרדים בצנחנים לשירות קרבי מאתגר ומשמעותי". לפני פחות מחודש התחילו חיילי הפלוגה חרדית בצנחנים בקורס צניחה ראשון בהיסטוריה.

רבני עמותת "נצח יהודה" המלווים את החיילים מוסרים כי "לפני 50 שנה שיחררו חיילי צה"ל את העיר העתיקה וחטיבת הצנחנים הייתה כוח מוביל בקרב הגורלי. היום אנחנו עדים לצעד היסטורי: בתוך החטיבה פועלת ומשגשגת פלוגה חרדית שהוקמה רק השנה. הפלוגה החרדית בצנחנים ממשיכה את מסורת השילוב כפי שנהוג בגדוד נצח יהודה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.