רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 21 באפריל 2017

השר ארדן: הכפלנו את מספר היהודים בהר הבית בפסח, המשטרה מגינה שם על כל יהודי


השר לביטחון הפנים גלעד ארדן משבח את הכפלת מספר היהודים בהר הבית בחג הפסח הודות לפעולות המשטרה במקום.

לצד זאת קובל ארדן על שהמשטרה עדיין נאלצת לאכוף את "הסטטוס קוו המעוות, המקפח את היהודים", ומונע מהם להתפלל במקום הקדוש.

השר גלעד ארדן שיבח את הישגי המשטרה בחג הפסח בהכפלת מספר היהודים בהר הבית. 

לדבריו "היה לנו שיפור גדול במצב הביטחוני ומאות אלפי ישראלים פקדו בחול המועד את כל הגנים הלאומים ושמורות הטבע, ואתרי המורשת, ובהר הבית ביקרו מספר כפול של יהודים מאשר לפני שנתיים".  

"אויבינו מנסים בכל דרך לכלותינו, והקב"ה נותן את הכוח והיכולת בידי מדינת ישראל ושוטריה להגן", אמר ארדן וסיפר כי "בהובלת מפקד המחוז יורם הלוי והשוטרים שעושים שם עבודת קודש, קורים היום דברים בירושלים שלא קרו בו מאז שחרור העיר".

לא רק שהוא מברך על הכפלת מספר היהודים בהר הבית. אלא ש"במלוא הצניעות יש לי חלק בעובדה הזו יחד עם משטרת ירושלים בכל השינויים שעשינו בהר. בהגדלת קבוצות המבקרים, ובהרחקה של פורעי חוק ומסיתים כמו המוראביטון והמוראביטת מהר הבית". אמר ארדן בראיון לגלי ישראל.

"אמשיך לפעול ככל יכולתי כדי שכל מי שרוצה לבקר בהר הבית יוכל לעשות זאת בשקט ובבטחה". הוסיף השר.

"האם מבקר יהודי בהר הבית יכול להגיע בשלום בלי עימותים מיותרים?" שאל המראיין יוסי בן עטר, וארדן השיב כי "משטרת ישראל מגינה עליו" ואוכפת את החוק ואת החלטות הממשלה. "המשטרה צריכה להבטיח את שלומם ובטחונם של כל המבקרים", אמר ארדן וציין כי "בשנתיים האחרונות יש בכך שיפור דרמטי, ומעידים על כך המבקרים עצמם". 

"זה לא אומר שלא יכולה לקרות עוד תקלה כזו או אחרת אבל אנחנו נמשיך לפעול, ואני אמשיך לפקח על כך כדי שהתהליך הזה יימשך.

בראיון קבל ארדן על שהמשטרה נאלצת לאכוף את קיפוח היהודים במניעת תפילה בהר הבית. 

"משטרת ישראל לא אחראית על הסטטוס קוו המעוות שנקבע בהר הבית אחר שחרורו במלחמת ששת הימים" אמר ארדן. "כפי שאמרתי הרבה פעמים, הסטטוס קוו הזה לצערי מקפח את היהודים. כי הוסכם אז שיהודים יוכלו לבקר, ומוסלמים יוכלו גם להתפלל. את הסטטוס קוו הזה באמת אין בסמכותה של המשטרה לשנות, ומחובתה לאכוף אותו". 

במטה ארגוני המקדש מאשרים שיש שינוי ביחסי משטרת ישראל והיהודים בהר הבית. מאז כניסתו של ארדן לתפקיד השר לבטחון הפנים עברה המשטרה מהפך שירות חיובי ברוב התחומים הקשורים ליהודים בהר הבית. העולים מרגישים מאז רצויים מוזמנים ומאובטחים. "המהפך החיובי והאוהד מקיף את כל מפקדי המשטרה. ממפקד המחוז יורם הלוי, עבור במפקד המרחב דורון תורג'מן, המפקדים והקצינים שתחתיהם עד לשוטרי הבידוק והכניסה להר הבית" אומרים במטה ארגוני המקדש. 

עם זאת דורשים במטה לגדוע את מדיניות מניעת התפילה מיהודים בהר הבית, שגוררת שם תקריות רבות ומיותרות בין אזרחים שומרי חוק לשוטרים. ביום ירושלים הקרוב נחגוג יובל לשחרור ההר, ולא ייתכן שממשלה לאומית תמשיך את מדיניותם של ממשלות השמאל בהר הבית שאופיינו בהתנכרותם לזיקה היהודית למקום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.