רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 9 במרץ 2017

*"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא"* - הלכות והנהגות ליום *חמישי יא' אדר התשע"ז*

מפי *כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א* מתוך הקונטרס החדש לפורים  *דברי הפורים* לע"נ הצדיק רבי חיים פינטו הגדול זצוק״ל

א. גם הנשים חייבות במשלוח מנות ומתנות לאביונים. משלוח מנות תשלח אשה לאשה ואיש לאיש, אבל מתנות לאביונים יכולה גם אשה לשלוח לאיש וכן להיפך. קצת נשים סומכות על בעליהן שהן שולחים גם בשבילן ודבר זה אינו נכון, ויש להחמיר שכל אחד יחזק דבר זה בעצמו.

ב. לפני משלוח מנות יקפיד לומר: לשם יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה בדחילו ורחימו ורחימו ודחילו ליחדא שם י''ה בו''ה ביחודא שלים, הנני בא לקיים מצות משלוח מנות לתקן את שורשה במקום עליון והמנות יהיו למאורות בשמים ראש מו''ר דרו''ר ברכות שדי''ם ורח''ם והיו למנות לרעהו הבן הבכור עד היסוד בו ולאחותו הקרובה אליו גם אליה יהיו למנות בהדרת תפארתה והיא תשלחם לרעהו עד היסוד בה, ולנו בני מלכים פרשז עלינו מזיז הדרת הארתה להאיר נפשינו רוחינו נשמתינו לעובדך בלבב שלם וליראה את שמך יראת הרוממות, ויהי נועם ה' וכו', יהיו לרצון וכו'.

ג. ידועים דברי רבנו האר"י הקדוש זצוק"ל בפע"ח שער הפורים (פ"ו דף קי) מה שאמרו רז"ל (ירושלמי מגילה פ"א ה"ד) כי בימי הפורים האלה נותנים צדקה לכל הפושט ידו הענין כי בימי החול צריך לראות למי נותנים הצדקה כי יש בו אחיזת דין, אבל עתה שהיא הארה גדולה אין צריך להקפיד אלא כל הפושט יד נותנים לו. 

ד. ידע שיום זה נכבד מכל ימים בכל עניני הצדקה, ותיקונים רבים פועלים בעולמות העליונים. ולא יקפיד כבימי השנה למי נותן וכמה נותן, אלא "כל הפושט יד נותנים לו" ומשפיע שפע רב בכל העולמות.

 --- *לימוד שתי משניות יומי* ---
לע"נ הצדיק רבי מאיר שלום אבוחצירה בן פרחה - ה"בבא מאיר" זצוק״ל 

*סוכה, פרק ד' משנה ז':*
מִיַּד הַתִּינוֹקוֹת שׁוֹמְטִין אֶת לוּלְבֵיהֶן וְאוֹכְלִין אֶתְרוֹגֵיהֶן:

*סוכה, פרק ד' משנה ח':*
הַהַלֵּל וְהַשִּׂמְחָה שְׁמוֹנָה כֵּיצַד, מְלַמֵּד שֶׁחַיָּב אָדָם בַּהַלֵּל וּבַשִּׂמְחָהִ וּבִכְבוֹד יוֹם טוֹב הָאַחֲרוֹן שֶׁל חָג, כִּשְׁאָר כָּל יְמוֹת הֶחָג. סֻכָּה שִׁבְעָה כֵּיצַד, גָּמַר מִלֶּאֱכוֹל, לֹא יַתִּיר סֻכָּתוֹ, אֲבָל מוֹרִיד אֶת הַכֵּלִים מִן הַמִּנְחָה וּלְמַעְלָה, מִפְּנֵי כְבוֹד יוֹם טוֹב הָאַחֲרוֹן שֶׁל חָג:

 *זכות הלימוד תעמוד לרפואת והצלחת מו"ר עט"ר הצדיק רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א בן הרבנית זרי.*

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.