רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 23 בנובמבר 2016

המייל האדום ממשיך להציג מיילים שהגיעו בשבוע האחרון והפעם בראש וראשונה מכתב כאוב המנתח את המצב החברתי בחב"ד - איום ונורא כתב אישום היסטורי חמור למובילי הגיוס בחב"ד לייזי ואביו וילשאנסקי והבלין ובנו לוי וקריאה מהלב לרבני חב"ד מבית הדין

לכבוד המייל האדום

קשה לי לכתוב על בשר מבשרי על קהילתי, על חב"ד. על החסידים שאני חלק מהם. אבל לפני שכתבתי התייעצתי עם המשפיע שלי ואמר לי: עת לעשות לעשות הפרו תורתך. אין לרבי כיום מי שיאמר דברו ואין ברירה. 

ביהדות כיום אנו מכירים שני זרמים מרכזיים והם החרדים והמזרחיסטים. שניהם כמובן דתיים שומרי תורה ומצוות ובכל קבוצה יש מהדרים במצוות, שומרים על קלה וחמורה ובשני הצדדים יש גם קלי דעת ואנשים בלי יראת שמים. וזה כולל גם רבנים וקבוצות קטנות תתי קבוצות בכל אחד מזרמים אלו.

החרדים מתאפיינים בעמדות קיצוניות בקשר למדינה וכן בצניעות הבנות וכן בלבוש. כלומר מה שיותר מאפיין את החרדים זה הצד החיצוני והגלוי פשוט להמשיך את המסורת גם החיצונית של היהדות החרדית לדורותיה. גם בצורת התפילה גם בהידורי המצוות הכל יותר על הצד החיצוני המעשי. פחות הצד האידיאולוגי. במילים אחרות החרדים אינם אידיאולוגים אלא הם פשוט מבצעים מה שהם קבלו מדור לדור ולא משנים.

לעומתם המזרחיסטים הם חלשים בצד החיצוני אין אחידות בלבוש, לא מקפידים כל כך - תלוי באיזו קבוצה - על לבוש הבנות. אך בכל מה שקשור לאידיאולוגיה ולרעיוניות הם מאד משקיעים בזה בצורה יוצאת דופן. המון זמן שיעורי לימוד המון שיחות על אמונה ומדע כדי לחזק את הנוער שלהם מבפנים אך פחות מבחוץ.

חסידות חב"ד מאז ומתמיד היא עצמאית. היא כפי שאנו מאמינים ורואים היא הולכת עם האמת שלה. לפעמים למי שהביט כל השנים מהצד היה נראה בדברים ותחומים שהחבדניקי"ם דומים למזרחיסטים לדוגמא ביחס לשלימות הארץ לאיכפתיות על פיקוח נפש של השטחים וכן להחדרת אידיאולוגיה שוב ושוב דרך מאמרי החסידות וההתוועודיות המון השקעה בזה. אולם בו זמנית החבדניקים היו תמיד מאד חרדים ביחס לציונות. גם בלבוש החרדי שלהם. גם בעצם בזה שאין קשר למדינה בצורה אידיאולוגית וכמובן בכלל כל זאת לא להתגייס לצה"ל בחורי ישיבה.

זאת אומרת חב"ד היתה דומה למזרחיסטים בכך שהם אידיאולוגים יותר וגם ביחס ליחס לשטחים, אך דומה גם לחרדים בהידורי מצוות בלבוש החרדי ובמבנה הישיבות שלהם.

מה שקרה בעשור השנים האחרונות משהו מאד חמור וקיבל תפנית מרחיקת לכת לפני חצי שנה ברגע שהתחילו לעודד גיוס [שימו לב מדובר באנשים ורבנים ומשפיעים שמעודדים גיוס ואפילו מכריחים כדי לקבל את התקציבים!!!].

חב"ד כיום אחרי גזירת הגיוס עומדת להיות דומה גם לחרדים וגם למזרחיסטים אך לצדדים השליליים של החרדים החלשים ולצדדים החלשים של המזרחיסטים.

בחרדים יש קבוצה של חרדים מודרנים שהנשים לובשות מאד לא צנוע ובוטה וגס, והולכים למסעדות ומתנהגים בקרירות וכמובן כמובן בלי כל אידיאולוגיה. למזרחיסטים יש צד חלש מאד של ללכת לצבא לא ללמוד תורה כבר מגיל די צעיר וכד' ולימודי חול.

אלו שעשו את גזירת הגיוס לא קולטים שפתאום בחסידות חב"ד נהיה שני צדדים של שלילי: הרבה הרבה נשים הולכות ברמת צניעות כמו החרדיות הפתוחות ובעליהם מחזיקים עצמם כמו ציונים שהולכים לצבא כמו מזרחיסטים. 

כלומר לקחו את השלילי מהחרדים והשלילי של המזרחיסטים במקום מה שהיה תמיד הפוך. 

כרגע התופעה מתרחבת כל הזמן כל הזמן. מה שקרה בשנה האחרונה עם הגיוס עומד להציף את הדבר מהשוליים למרכז. כך שאנו נקבל גם את החסרונות של החרדים המודרנים וגם את החסרונות של המזרחיסטים

וכל זה אך ורק ברגע שפרצו את החומה שבחור ישיבה יכול ללכת לצבא.

לפני זה העובדה שחב"ד לא מתגייסים לצבא רק אחרי כמה וכמה שנים מי שלא הסתדר. דבר זה יצר חייץ ברור גם עובדתי וגם אידיאולוגי עם המזרחיסטים אבל ברגע שנפרצה החומה הזו הרי יצאנו קחים מכאן ומכאן וזה אבי אבות הרע.

אני קורא מעל בימה חשובה זו של בעולמם של חרדים: אני קורא לרב הגאון הרב גלוכובסקי, להרב הגאון הרב ירוסלבסקי שליט"א ולשאר רבני חב"ד הנכבדים. שימו לב על מה שקורה בקהילותיכם. המצב חמור מאד. תקראו לכל אותם אשמים - וילשאנסקי והבלין ובמיוחד כפי שאני יודע אישית  הילדים שלהם שבטח לא לומדים כלום ומתנהגים בנהנתנות חמורה כמו שמי שמכיר אותם יודע ואימרו להם בפנים: 

אתם יוצרי גזירת הגיוס בחב"ד - שופכי דם חסידי. אוי לכם מהרגע שהרבי יבוא ולא תוכלו להביט לו בעינים כאשר הוא ישאל איפה הפקדון שנתתי לכם את התמימים היקרים.

אמרו להם רבני חב"ד שליט"א אמרו לאותם פושעים שליליים - 

 איך אתם לא יראים מקפידא. נכון שהרבי אצלו הכל בחסד וברחמים, אבל מי שמחטיא הרבים? מי שגורם לחילול שם ליובאוויטש ברמה כזו עולמית. כאשר כל פעם אתה רואה אברך מתחתן שהולך לצבא, חזקה שהוא מתנהג בהפקרות ובזלזול. אז מילא לחרדים עוד יש להם קהילה מגובשת וחזקה, אבל כאן? והכל אך ורק להשלים מכסות גיוס! רק כסף! רק כסף! רק כסף!

רבני חב"ד הם רבנים שכל אחד מהם מטפל בהרבה בעיות, ואכן לזכותם יאמר שאין להם זמן לכל דבר, אבל שימו לב כבוד הרבנים ברגע שתטפלו בזה זה יפתור הרבה בעיות בקהילות חב"ד. תעמידו את וילשאנסקי והבלין במקום והכל על מקומו יבוא בשלום


מקווה שהמייל האדום יכניס את המכתב בלי לקצץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.