רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 8 באוקטובר 2015

האיחוד האירופי ימנה שליח מיוחד למאבק באנטישמיות נענה לעתירת הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באירופה

סגן הנשיא הראשון של הנציבות האירופית, פרנס טימרמנס, הודיע במהלך חג הסוכות, כי החליט להיענות לעתירת מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה'  ו'איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי', הרב מנחם מרגולין, וימנה שליח מיוחד למאבק באנטישמיות ברחבי היבשת. במסגרת תפקידו יינטר השליח המיוחד כל תקרית אנטישמית במדינות אירופה וירכז את המאבק הכולל באנטישמיות הגואה ביבשת.
הרב מרגולין עתר, בחודש יולי האחרון לנציבות האירופית בדרישה למינוי שליח מיוחד למאבק באנטישמיות והצליח לרתום למאבק עשרות חברים ממגוון מפלגות בפרלמנט האירופי שחתמו גם הם על העתירה. על הגשת העתירה החליט הרב מרגולין בהמשך לפגישתו עם אירה פורמן – שליחו של הנשיא אובמה למאבק באנטישמיות שנפגש עם ראשי הארגונים היהודיים במטה האיגוד בבריסל.
סגן נשיא הנציבות טימרמנס, שכיהן בעבר כשר החוץ של הולנד, אמר בהודעתו על מינוי השליח המיוחד למאבק באנטישמיות באירופה, כי "האנטישמיות מהווה קו אדום שאסור שיחצה לטובת השפיות הקולקטיבית של כולנו. ריבוי הדיווחים על יהודים שבוחרים לעזוב את אירופה כתוצאה מהעלייה באנטישמיות מדירים שינה מעיני", ציין.
מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' ואיגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי, הרב מנחם מרגולין, ברך את סגן הנשיא טימרמנס על מינויו של השליח המיוחד וציין כי: "היענות הנציבות האירופית לעתירתי למינוי שליח מיוחד למאבק באנטישמיות – במתכונת שבה זה נעשה בבית הלבן, חשובה במיוחד לנוכח העובדה שבחלק ניכר ממדינות האיחוד האירופי פשוט אין מנגנונים לניטור ומאבק באנטישמיות הגואה. על הרקע הזה הצלחנו לרתום פוליטיקאים בכירים ממגוון רחב במיוחד של מפלגות בפרלמנט האירופי ואני מקווה שהפעילות המערכתית תחלחל גם למוסדות המתאימים בכל מדינה ומדינה ברחבי היבשת.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.