רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 9 באוקטובר 2015

הגנב התחרט והחזיר לרב דיסקין את השטרות

מאת אדי גל

מחפש מחילה לקראת יום הכיפורים? גנב אשר פרץ לביתו של הרב הראשי של קרית אתא, חיים דיסקין, וגנב משם כסף, תכשיטים וגם שטרות כסף בחתימת הרבי מלובביץ', החזיר לרב, באמצעות צד שלישי, את השטרות, שהם בעלי ערך רגשי רב עבור הרב, אבל גם בעלי ערך כספי רב.

הרב דיסקין, שמשמש גם רבה של חסידות חב"ד בקרית אתא, קיבל במהלך חייו כמה פעמים שטרות של דולר, חתומים על ידי רב החסידות, הרב מנחם מנדל שניאורסון, המכונה הרבי מלובביץ. לשטרות האלה יש ערך סנטימנלי רב עבור הרב דיסקין, אבל מסתבר שבשוק השחור יש להם גם ערך כספי לא מבוטל בקרב אספנים ובעלי אמונה.

כזכור, בחודש מאי השנה פרצו לביתו של הרב בעיר אלמונים, אשר גנבו גם שטרות וגם דברי ערך נוספים. הרב טען אז בראיון ל"ידיעות המפרץ" כי להערכתו, למישהו היה מידע מוקדם על כך שייעדר מביתו באותה שבת.

"הם ידעו שאני לא בבית, בוודאות. גנבו כסף של שתי עמותות, שהיו במעטפות ונועדו להפקדה ביום ראשון. אבל אלה לא סכומים גדולים. גנבו גם תכשיטים,

אבל הכי כואב לי על השטרות שהרבי נתן לי, לפני שנים, בסגולה להצלחה. הוא נתן לי במשך השנים יותר מ-20 שטרות של דולר, שעל כל אחד כתובות הברכות שהוא איחל לי, בין השאר להצלחה בתפקידי בשליחות שעשיתי במגדל העמק וגם בתפקידיי הראשונים בקרית אתא. אלה מזכרות שאין להן כל ערך בידי הגנבים, אבל הן מאוד מאוד יקרות לי, אישית. אין להן תחליף. מהכסף ומהתכשיטים פחות אכפת לי, זו כפרת עוונות, גם לא היו שם סכומים גדולים, אבל השטרות הם באמת דבר ערך".
הרב גם פנה אז באמצעות העיתון לגנבים: "שישאירו את הכסף והתכשיטים מצידי אצלם, אבל יחזירו את השטרות, שאין להם כל ערך עבורם. לפני שנה קיבלתי בחזרה ספרי תורה שנגנבו לפני 12 שנים, אז אני לא מתייאש ומקווה שגם הפעם הגנבים יגלו מצפון ויחזירו לי את השטרות".

"גנב עם מצפון"

לא בטוח אם הגנב קרא את בקשתו של הרב, אבל ככל הנראה התחרט על מעשיו. בעת ביקור של הגנב בקבר רבי מאיר בעל הנס בטבריה, כשכל השטרות בידו, הוא ניגש לאדם שהיה שם ושאל אותו אם הוא מכיר אנשי חב"ד. האיש השיב לו שיש סניף של התנועה לא הרחק משם. אז הוציא הגנב מעטפה ואמר לאותו אדם כי הוא מבקש ממנו לקחת את המעטפה לסניף חב"ד, וגם אמר לו שאם ייקח את זה לעצמו, זה שווה הרבה כסף, אבל הוא בטוח שלא יעשה את זה.

האיש אכן לקח את המעטפה לסניף חב"ד, ושם קראו את ההקדשות שעל השטרות והבינו כי הם שייכים לרב דיסקין. לא ברור אם האדם היה הגנב, או איש מטעמו, ובחב"ד גם לא חשבו לאתר אותו. הם צילצלו לרב דיסקין, שמיהר לנסוע ביום שישי שעבר לטבריה, עוד לפני כניסת השבת, כדי להחזיר לעצמו את השטרות.

הרב דיסקין לא הצליח השבוע להסתיר את שמחתו. "גם לגנבים עדיין יש מצפון, או שימי התשובה לפני החגים עשו לו משהו. אני לא מבקש את הכסף ואת התכשיטים שגנב ממני, אני מוחל לו על זה. שתהיה כפרה. אבל לשטרות האלה אין תחליף. אין יותר חשוב מזה בעיני, אלה ברכות אישיות שהרבי נתן לי. אני חושב שהגנב קרא את הכתבה בזמנו והתחרט. הוא יכול היה לזרוק לפח את השטרות, אבל העדיף להחזיר לי. מסתבר שגם לגנבים יש עוד תקווה".

זהו המקרה השני שהרב דיסקין מעורב ויש בו החזרת דברים גנובים. לפני כשנה החזירו גנבים, באמצעותו, חמישה ספרי תורה שגנבו מבית כנסת בעיר לפני 12 שנה. אלמונים הגיעו לביתו בלילה, לאחר תיאום טלפוני, והחזירו לו את הספרים.

אז סיפר הרב דיסקין: "הייתי המום כשסיפרו לי מדוע הם באו. סיפור גניבת ספרי התורה הוא מעשה ידוע וכאוב בקרית אתא. איש כבר לא חשב שהספרים האלה יימצאו יום אחד, ופתאום מביאים לי אותם לביתי, חמישה ספרי תורה שלמים, סגורים בתוך שקיות.

אין לי מושג מי היו האנשים האלה וגם אין לי מושג אם הגנב היה אחד מהם. הם אמרו לי שהספרים היו מונחים במחסן, סגורים כפי שהיו לאחר שנגנבו, והם נשמרו היטב. הם סיפרו לי שהגנב התחרט על המעשה שלו, וכל מה שהוא מבקש שמתפללי בית הכנסת יסלחו לו. הייתי המום, כל כך הרבה התרגשות. לא ייאמן.

"אין לי כוונה ללכת למשטרה. התיק סגור מזמן, הגנב התנצל. גם אין לי מושג אם אחד מאלה שבאו לביתי היה הגנב. הם רק ביקשו סליחה ומחילה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.