רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 19 בפברואר 2015

בסוד שיח - תרומה

מאת שאול שיף

מאת כל איש אשר ידבנו לבו : בשעה שעמד ה"חפץ חיים" להקים את בניין הישיבה שלו, בא אליו יהודי ואמר לו : רבי ,השם יתברך חנני בעושר  ורוצה אני  לזכות במצוה הגדולה  להקים את בניין הישיבה  מכספי שלי. השיב לו ה"חפץ חיים" : כוונתך רצויה ויגמלך ה' בעד מחשבתך הטובה, אבל את הצעתך אינני יכול לקבל. בניין ישיבה , אהל תורה, מצוה היא , וצריך לתת אפשרות לכל יהודי להשתתף בה. וכך מצינו במשכן , שהקב"ה אמר "מאת כל איש אשר ידבנו לבו תקחו את תרומתי", אף על פי שלפי חז"ל  היה ביכולתו  של כל אחד מישראל  להקים המשכן _ כדי שיהיה לכל  אדם יהיה חלק  בהקמת המשכן‎.
שאלו את האדמו"ר ר' מרדכי מצ'רנוביל  מדוע הוא לוקח " פדיונות " גם מקלי עולם  ועוברי עבירה? ענה: באמת, הייתי רגיל להיזהר ולא לקחת פדיונות אלא משומרי מצוות. שכן, את כספי הפדיונות חילקתי גם אני ליראי שמים. אולם, היום, יש גם בין המקבלים  פורצי גדר , לכן איני מקפיד עוד ממי אני לוקח את הפדיון.
משנכנס אדר מרבים בשמחה ומה גם שבהפטרה מובטח : "ולא אעזוב את עמי ישראל" . שבת שלום ומבורך  וירבו הישועות לעם ישראל בכל מקום שהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.