רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 4 בפברואר 2015

מהו פרומער רשע? - שדמות עמורה פרק ג'

מאת עדה'ניק

אנחנו ממשיכים בפרק שלישי בסדרה "שדמות עמורה" המגוללת את מעלליו הרעים של הצבוע המתחסד דוד מיכאל שמידל, והפעם מחייו בישיבת סלבודקא כפי ששמענו מבוגרי ותלמידי הישיבה.

בימי בחרותו למד דוד שמידל בישיבת סלבודקא בבני ברק, בגג הישיבה לא היה בנוי מעקה, איננו יודעים למה החליטו ראשי הישיבה להשאיר כך את הענין, אבל זה היה המצב, אבל לא אחד כמו דוד שמידל - תלמיד המחכים את רבותיו ינוח וישקוט.
יום אחד החליט דוד שמידל להזמין לישיבה מסגר כדי שיעשה מעקה לגג הישיבה, לאחר שבעל המלאכה סיים את מלאכתו פנה לבחור דוד שמידל, והוא בלי להתבלבל הפנה אותו להנהלת הישיבה לקבלת התשלום.

זהו פרומער רשע!

סיפור נוסף בדומה לזה מימיו לימודיו של דוד שמידל בישיבת סלבודקא.
בחדר האוכל של הישיבה היתה מונחת מכונה גדולה לחיתוך לחם, ראשי הישיבה סברו שמכונה זו איננה צריכה טבילה, אך לא אחד כמו דוד שמידל המבעט ברבותיו ישמע לדעתם.
לילה אחד כאשר כל בחורי הישיבה וראשי הישיבה שגרו באזור נמו את שנתם, הגיח דוד שמידל לעבר חדר האוכל של הישיבה ותיכף החל לגרור את המכונה בקול רעש גדול ועצום, כנראה כדי לקיים ברוב עם הדרת מלך, כמובן שהרעש הנורא שעשה דוד שמידל העיר את כל תלמידי הישיבה וראשי הישיבה, ואז הוחלט על ידי ראשי הישיבה לסלק את הנער דוד שמידל מהישיבה.

רק נציין שלפני שנתיים ביום ההלווייה של ראש ישיבת סלבודקא הגאון רבי עמרם זקס זצ"ל, כאשר כל תלמידיו נהרו לבני ברק להשתתף באשכבתא דרבי, בחר אז דוד שמידל תלמידו לשעבר של הגר"ע זקס לרוץ ממקומו בקוממיות לעבר מתחם עבודות בבאר שבע, ולהפגין נגד מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א ומרן הגר"נ קרליץ שליט"א שנתנו את פיקוחם על העבודות.
כנראה היו לו לדוד שמידל סיבות טובות שלא להשתתף בהלווייה של הגר"ע זקס זצ"ל...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.