רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 22 בפברואר 2015

הצד השני: מענה ל'עדה'ניק', 'ירושלמי', וכל כינוי דאית ליה

כמו כל שאר קוראי הבלוגים באתר זה, גם אני נחשפתי לנופת הצופים של קולמוסך החד והשנון, ובעיקר הכעוס והמתריס כלפי רבני העדה החרדית, החל מזלזולך הבוטה בגאב"ד רבי טובי' ווייס ועד הליצנות הרדודה מכל רבני ודייני העדה"ח.

אינני מכיר אותך ואינני יודע את זהותך, אבל החומרים שאתה מעלה מוכיחים כי אתה אכן משתייך - או לפחות השתייכת בעבר - לעדה החרדית, וכעת הנך מוציא את כל התסכול בשפיכת אש וגופרית בלי לעשות חשבון לאף אחד.

זה התחיל בהשמצת הגאב"ד, ובהעלאת טענות שונות ומשונות נגדו עד להפיכתו לאייקון קריקטוריסטי נלעג, שנבנה לאט לאט תוך כדי השתמשות בשפת ביבים ירודה, ואני מניח שכמוני, גם יתר הקוראים לא ממש הרגישו בנוח מצורת הזלזול הבוטה כלפי מי שמכהן כגאב"ד העדה החרדית, ושאמנם לא בחנתי אותו, אבל סביר להניח שהוא לא הובא לכאן בגלל ההדרת פנים שלו, ושיש לו רזומה מספיק עשיר ביגיעת התורה וכמי שיודע לנהל את העדה החרדית. ואגב, הוא די הוכיח את עצמו, לפחות עד השלב שבו חל פילוג קיצוני בתוך העדה מסביב לנושא הקברים בבית שמש, לאחד את כולם תחת דגל אחד, ואפילו אנשי נטורי קרתא שלא הכירו בעדה החרדית, קיבלו את מרותו מרצון, דבר נדיר כשלעצמו, מה שמוכיח שמדובר בדמות נדירה היודע להלך נגד רוחו של כל אחד ואחד.

אלא שמאז נושא הקברים בגולובנצ'יץ החלו לנשוב רוחות רעות בתוך העדה החרדית, ימנים מול שמאליים, קיצונים נגד פשרנים, וכשקראתי את הפוסטים הראשונים, הייתי משוכנע שמדובר במי שמצדד בעמדת הפשרנות, ומצא כאן את הבמה הנוחה להוציא את הקיטור במלוא העוצמה ובלי לעשות חשבון, החל מהלבשת כינוי לגאב"ד בשם 'האדמו"ר מפעלץ', וכלה בזלזול הבוטה בכל מה שהוא עושה כאילו מדובר באדם סנילי וכו', ולמרות ההזדעזעות האישית מכך, אולי עוד ניתן היה לפטור את העניין בסלחנות מסוימת, כי כנראה – כך חשבנו – הולך לך בנפשך נגד עמדתו הקיצונית והבלתי מתפשרת של הגאב"ד בנושא הקברים, ואין תופסים לאדם בשעת צערו.

אבל האמת שגם אז בוודאי שאין מקום לצורת הזלזול הכל כך ירודה נגד רב בישראל, וכמי שאישיותו הרבנית אינה מוטלת בספק, ולו מסיבה זו כשלעצמה, שהוא נמצא בעמדת הנהגה של הקהילה החרדית הגדולה והמאורגנת ביותר בציבור החרדי, המונה לפחות 20 אלף משפחות, ושרוב מניינה ובניינה הם משפחות חרדיות בכל הרמ"ח והשס"ה, ללא וויתורים וללא התפשרויות בנושאים דתיים. ושגם מתנגדיה ידעו לחלוק להם את הכבוד הראוי, וכפי שטבע רבי משה שיינפלד האגודאי את כלל הברזל שעם הימניים לא נלחמים. כי ידעו שגם אם סוברים שיש לקחת חלק במוסדות השלטון ולשתף פעולה ולקחת תקציבים, בכל זאת מדובר בעניין שבדיעבד, ומי שמוכן להסתדר בלי זה תוך כדי שהוא נתבע לשלם על כך מחיר לא קל, ראוי לכבוד ולהערכה.

אבל הפוסטים המזלזלים לא עצרו שם, ברגע שראית שניתנה לך הבמה, ואתה חופשי לשפוך את כל מה שיש לך על הלב, לפתע התחלת לכתוב נגד כל דייני העדה החרדית, ושוב ברמת כתיבה ירודה ומזלזלת, שכמותה לא ראינו אפילו אצל גדולי המתנגדים והשונאים של העדה החרדית.

המסקנה היא שאתה כנראה פגוע באופן אישי ממשהו, אינני יודע מי אתה ולכן אין לי מושג ממה נפגעת. אבל זה יכול להיות שפוטרת למשל מעריכת עיתון העדה או שנזרקת מכל עמדת השפעה בעדה החרדית בעקבות גלישתך לדיוטות תחתונות וד"ל. ואינך בוחל בשום אמצעי כדי להתנקם בציבור החרדי בכלל ובעדה החרדית בפרט. וככר לא מתפלאים שאתה משמש למשל ככלי ניגוח בידי המפלגות האנטי חרדיות כדי לתת להם את החומרים להם הם זקוקים כדי להתסיס את דעת הקהל החילוני כנגד כל הציבור החרדי, וזאת מבלי לקחת בחשבון את הנזקים הישירים של מעשיך, הן במובן הרוחני בחילול השם הנורא שבביזוי רבנים וציבור יראים ההולכים בדרכי השם, והן במובן הגשמי, להתחבר עם הגרועים שבאויבי הציבור החרדי, לתת להם את הכלים כדי להמשיך לעשוק את פת לחמם של הציבור החרדי.

אתה לא הראשון שהתדרדר לדיוטות נמוכות כאלו, קדמו לך דורות של בוגדים נאלחים שהזיקו לעם ישראל בכל הדורות, בהלשנות ובעלילות חסרות שחר, בהשמצות ובהתססת הרוחות נגד עם התורה, אבל היכן הם והיכן אנחנו. היכן הדורות שלהם והיכן הדורות של היהדות המושמצת ששרדה אותם ויכלה להם ובילה אותם.

חזור בך, חזור בך! תעצור לרגע ותתבונן לאן הגעת, לאיזה שפל מדרגה הידרדרת, ככה לדבר על רבנים, ככה לזלזל בכל הקדוש והיקר. ושום פגיעה אישית, חמורה ככל שתהיה, אין בה כדי להצדיק את צורת הזלזול הבוטה שלך בציבור יראים ושלמים, באלפי משפחות ועשרות אלפי נפשות, המשמרים את פח השמן הטהור בשלמותה ללא פשרות. וגם אם נפלטת ממסגרת זו באשמתך או שלא באשמתך, לא זו הדרך ולא זו השפה, ובוודאי שהאגו הפרטי שלך אינו מצדיק פגיעה כה ירודה במי שבכל מבחן השוואתי אינך מגרד את שולי סולייתם הרוחנית.

אני מוחה כאן על התנהגותך, ועל ביזוי כבוד התורה וכבוד תלמידי חכמים מובהקים, ואני מקווה שכמוני, גם יתר הקוראים יידעו להביע את שאט הנפש מסגנון כתיבתך, ושלא יאמרו מדשתקי, ניחא להו.

ולמר שאולזון הנכבד, אנא סנן את הפוסטים המכוערים האלו מאתרך, הם אינם שווים את הנזק הרוחני והגשמי הנגרמים ע"י איש נלוז וחסר מצפון, שאינו בוחל בשום דבר כדי לירוק לבאר ממנו שתה ולנתץ את הבית בתוכו גדל, בצורה מעוררת חלחלה בלב כל הקוראים.

חיים שאולזון מגיב:
מאחר ופנית אלי בסוף רשימתך, אענה לך בכמה מילים במה שקשור להעלאת הפוסטים האלו, אתם בעיתוניכם ועלוניכם אינכם יותר טובים, משמיצים ציבורים הרבה יותר גדולים וכותבים על גדולי ישראל ענקים שבענקים את הדברים הגרועים ביותר משתמשים בשפת ביבין, ולכן אתם האחרונים שתבואו בטענות, קודם תרסנו אצלכם בבית פנימה ואחר כך יהיה לכם זכות לבקש זאת מאחרים
תעבור בבקשה על הסרטונים מהפגנות אנשיכם נגד האדמו"ר מתולדות אהרן ואחרים באיזו שפה הם מדברים על מי שהם גדולים אצלכם, ומה עשיתם אתם למי שהיו בצד שלכם כל השנים
איך תסביר את הפשקווילים והקונטרסים והלשונות הכי ירודות ונמוכות שאנשיכם שלכם כתבו על הרב משה שטרנבוך וכל מי שתומך בצידו בכל מאבק שאתם בצד אחר, האם אינך קולט כי זה מה שהביא לצד הזה שכותבים ככה על גדוליכם?
הערה שניה ולא פחות חשובה, אינכם מאפשרים אצלכם וויכוח פתוח של שני צדדים, אם זה היה, לא היו צריכים להגיע עד לכאן, הסיבה שאני פתוח לכל, הוא בשל מאבקי מאז ומקדם לקיים את השמוע בין אחיכם לאפשר לכל צד להביע את דעתו ואחר כך שישפוט הציבור, בעיית הבעיות שלנו שאין לנו ביהדות החרדית מקום היכן שאפשר להתווכח ובמיוחד לא אצל חוגי הקנאים והעדה החרדית, לא מאפשרים לשמוע עוד קול גם כשהוויכוח הוא בין גדולי העדה החרדית כמו הרבנים ווייס ושטרנבוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.