רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 19 בפברואר 2015

מבחן כללי בישיבת נעימות התורה


מאת ברסלבר

ביום שני כ"ח שבט תשע"ה עלו כל תלמידי ישיבת 'נעימות התורה' בנשיאות הרה"ח הרב שלום ארוש שליט"א, ובראשות הרה"ח ר' אברהם יצחק קלצקי שליט"א, יחד עם צוות הישיבה לביתו של הרה"ח ר' פנחס בונקר שליט"א להבחן על שלשה עשר דפי גמרא מפרק ראשון של קידושין שנלמדו בסדר עיון מתחילת השנה על ידי המג"ש המיוחד ר' שמואל בינדר שליט"א.
לאחר כשבועיים של הכנה בו עמלו בחורי הישיבה לחזור ולשנן כל יום דף גמרא, כאשר בסיומו של יום נבחנו מרבית בחורי הישיבה אצל צוות הישיבה. ועכשו בסיום החזרה, נערך לכבודה של תורה סיום חלק א' של פרק ראשון.
סדר היום התחיל בתפילת שחרית בכח ובמתינות, לאחר השיחה נבחנו הבחורים בשקלא וטריא על כל דפי הגמרא. לאחר מכן נערך פת שחרית כיד המלך, כשבתוך הסעודה דיבר הרה"ח ר' פנחס בונקר שליט"א במעלת לימוד התורה והיגיעה בה, כאשר הביע את התפעלותו מהשילוב המיוחד שרואה בישיבה זו, מצד אחד תפילה שראה אצל צעירי הצאן המשקיעים את כוחם בתפילה, ומאידך בקיאות כה גדולה על דפי גמרא ברמה גבוהה.
לאחר הסעודה נערך מבחן כללי מסכם של מאה שאלות גפ"ת ומפרשים שערך כארבע שעות. ובסיומו נסעו כל תלמידי הישיבה לתפילת מנחה והתבודדות בקבר רחל.
המבחן המסכם, היה הפתיחה לקראת המבצע הגדול לחודש אדר של 'עבודת האדם' בו צוברים הבחורים נקודות וזכויות של התמדת התורה, כבוד חבירו והתנהגות בדרך ארץ, שהוא אחד מנקודות המפתח של הישיבה. כאשר לקראת סיום המבצע יבחנו על כעוד עשרים דפי גמרא שנלמדו בסדר בקיאות, אצל זקני אנ"ש שליט"א. ובסוף הזמן ייערך קעמפ מיוחד אשר מחירו ייקבע לפי רף צבירת הנקודות של כל בחור.
ישיבת 'נעימות התורה' מתייחדת בשימת דגש על בניית אישיות הבחורים, הקניית מידות, משמעת ודרך ארץ, קשר אישי עם כל בחור, וקשר רצוף עם ההורים. לצד לימוד התורה ביגיעה, והקניית ערכי ויסודות דעת רביה"ק, כל זאת תחת ניהולו של המנהל הרוחני הרה"ח ר' משה לודמיר שליט"א הידוע בגישתו החינוכית כאחד ממחנכי ארגון 'פלא יועץ' של המחנך ר' דוד לוי שליט"א.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.