רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 1 בפברואר 2015

לחשוף את התומכים בנשים ה"לא הנבחרות"

מאת אשה חרדית

בשבועות האחרונים היינו כולנו עדים לתופעת "לא נבחרות לא בוחרות". אפשר הרבה לומר על התופעה ואפשר גם לדון על כך רבות. אולם רוב רובה של החרדים, לא רק עסקנים או רבנים, אלא גם ה"רחוב" הבין שהתופעה פסולה. ושברור שאין כאן מטרה רצינית, אלא חבורת נשים שמחפשות את עצמן והיו רוצות להגיע לכנסת. שונה הדבר בתכלית מ"החרדים העובדים,, על אף שגם שם ישנם מספר אנשים שרודפי כבוד שהיו רוצים לעשות הכל על מנת להיות בכנסת על חשבון החרדים העובדים, אבל שם יש אמירה חזקה, שרודפים אותם בקמפיינים ולא נותנים להם את שלהם. אבל קמפיין הנשים אין בו מאומה מלבד "פנמיזם" טהור.
ובמיוחד שרובן של ה"לא נבחרות" קשה להגדירן  כחרדיות.
כבר לא סוד, מה שטענו רבים לפני הרבה שנים, שתנועות רפורמיות וקרנות מפוקפקות מזרימות מליונים רבים לתוך היהדות החרדית על מנת לקעקע מוסכמות רבות.
הוויכוח אם ראוי לתת להם ייצוג היה לדעתי טעות. השיח אתם היה צריך להיות שונה לגמרי. יש לנו לחשוף במדויק מי עומד מאחוריהם ומי תומך בהם.
היתכן שגם אנשים מתוך מחננו תומכים בהם?
היה צריך לחשוף האם הקרן לידידות תומכת בהם. היה צריך לחשוף איזה תנועות מארה"ב או אירופיות תומכת בהן.
איך זה שנותנים טור הזדהות מלא בגאוה לרחלי איבנבוים? מדובר באשה שכבר יצאה סרחונה מספר פעמים ונותנים לה במה מעל כל אתר. האם מישהו בדק מי מניע אותה.
מדוע ג'וינט וקרן קמ"ח ממשיכים לתמוך בה בפעולות שלה? על העסקנים והרבנים לצאת על דברים אלו ולא לדון בשיח עצמו. השיח עצמו אם ראוי לתת לנשים ייצוג הוא שיח מוטעה והוא אשר נותן לגיטימציה. הוויכוח הפומבי של ר' מוטקה בלוי הוא זה שהעלה להם את המניות.
אנחנו צריכים לחשוף את התומכים גם חיצונים וגם את הקרנות החרדיות שתומכות בהם.
הפעם אכן הן לא קיבלו ייצוג אבל הצל שלהם קיים וכנראה שנשמע מהן במהלך השנים הבאות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.