רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 22 בפברואר 2015

מותר להרב מאזוז לחלוק על מנהגים והלכות

מאת גלעד קליינר

כמה הבהרות בנושא ה"חם" שעלה בשעות האחרונות ופורסם בכמה אתרים, כאשר מישהו החליט (כמובן "בלי שום קשר לבחירות שבפתח ולעובדה שחסידי חב"ד ברובם המוחץ תומכים במפלגת 'יחד' בראשות אלי ישי שהרב מאזוז הוא פטרונו הרוחני") להוציא מהבויידם התבטאויות ישנות של הרב מאזוז בקשר לחב"ד שנאמרו לפני יותר מעשור:
א. בניגוד לרושם שנוצר מהכתבות, ולפיו מצטייר שהרב מאזוז הוא כביכול אנטי-חב"ד מובהק, הרי שכל מי שמכיר את הרב מאזוז ואת פועלו קצת יותר, יודע היטב שהרב מאזוז הוא דווקא מעריץ גדול מאד של הרבי מליובאוויטש ואף זכה להתברך מפיו הק' בברכה שבזכותה ניצלו בזמנו חיי אשתו והיא זכתה לחיות עשר שנים נוספות. אך ורק בזכות הרבי.
ב. אמנם נכון, וזה בכלל לא חדש, שהרב מאזוז חלוק על חלק לא קטן ממנהגי חב"ד בנושאים שונים (שינה בסוכה, סעודה שלישית, תפילה בשעה מאוחרת, אכילה לפני התפילה, פאה נוכרית, מקווה ועוד ) ואף כתב על כך בעבר, והרב וולפא (שכולם יודעים עד כמה שכעסתי עליו בשנתיים האחרונות בגלל אירועי הבחירות הקודמות ואכמ"ל) כתב על כך לפני 13 שנה ספר חשוב מאד בשם "ותרה יבקשו מפיהו", שבו הוא משיב אחת לאחת לכל ההשגות שהעלה הרב מאזוז בקשר לחב"ד ומבהיר כיצד הכל מתיישב עפ"י ההלכה ואינו סותר במאומה ח"ו את הרמב"ם ושאר פוסקי הדורות.
ג. חילוקי הדעות הללו כאמור, אינם משנים במאומה את יחסו החם והאוהד של הרב מאזוז כלפי הרבי וגם כלפי רבבות חסידיו ואת ההערכה הרבה שאותה ביטא לא פעם כלפי פועלה של חב"ד בהפצת יהדות לכל חלקי העם, זיכוי הרבים במצוות ואהבת ישראל. ולכן כל הפרסומים המתוזמנים היטב הללו שעולים בשעות האחרונות הם קשקוש אחד גדול, ואם אותם עסקנים שהפיצו זאת הערב באמת חושבים שזה יגרום לאיש מאיתנו לפקפק ח"ו בתמיכתנו החד משמעית במפלגת 'יחד' - אז יש לי דבר אחד לומר להם: אתם פשוט מבזבזים את זמנכם לריק....... '
ד. 'יחד' זוהי המפלגה היחידה שדוגלת ללא פשרות בכל שלושת השלימויות של הרבי - שלימות העם, שלימות הארץ ושלימות התורה - ללא יוצאת מהכלל, וברשימת 'יחד' מופיע ברוך מרזל הי"ו שהוא יהודי בעל מסירות נפש שאין לה אח ורע ואין כדוגמתו בכל המערכת, ובנושאים כמו שלימות הארץ ומיהו יהודי ברוך מרזל הוא ממש מייצג מובהק ביותר של הקו של הרבי. ולכן לכל חב"דניק שבקיא בהוראותיו הק' של הרבי בנוגע לבחירות - אין בכלל ספק בנוגע לכך שהפעם עלינו להצביע אך ורק למפלגת 'יחד' (אותיות קץ), ושום פרסום מתוזמן שכזה (שלאף אחד מאיתנו זה לא חדש שהרב מאזוז חולק על כמה ממנהגי חב"ד) לא ישנה את הצבעתינו.......

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.