רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 22 ביוני 2017

'סיקריק בגימ' סטרא אחרא' (280 בדיוק)

מאת הרב ישראל אהרן קלצקין

תקופת דור המדבר נקרא דור דעה, משה רבינו הוציא את העם ממצרים ועשה כל הניסים על הים ועלה למרום להוריד הלוחות וכו' וכו',

באותה תקופה היה איש חשוב ופיקח, קורח שמו, עשיר מאוד, תורה וגדולה במקום אחד, דרשן מופלא, בניו הדגולים מקנים לו שם טוב, גם עין צופיה לו בענייני רוח הקודש, ועצם העובדה כי הוא היה מנושאי הארון הקודש מוכיחה כי יש לו טוהר המחשבה, שאם לא כן היה מת מיד.
כל מה שכתבתי עד כאן מתואר בחז"ל על קורח.
הבה ננסה לדמיין את עצמנו באותה תקופה, כאשר פרצה מחלוקתו של קרח ועדתו, כמה היתה קשה ההחלטה מי צודק?
בנוסף לכל גדולתו של קורח גם היה לו חתימות של ה'התאחדות' הלא הם 250 ראשי הסנהדרין, ולעומתו יש את משה רבינו, חתנו של יתרו הכומר, אביו של גרשום שנתפס לע"ז, כבד פה וכבד שפתיים וכו' וכו'
שואל הרה"ק רבי יואל טייטלבוים זצוק"ל בעל ה'ויואל משה', מה היה צריך לעשות איש דור המדבר בסיטואציה הקשה ובהתלבטות החמורה במצב הזה, איך יחליט עם איזה צד הצדק והאמת? וזה נוגע גם לנו כי בכל דור ודור ישנם מחלוקות וצריך לדעת מה הפרמטר הנכון לבדוק היכן הקדושה שורה והיכן הצדיק האמיתי שהבורא יתברך אכן רוצה שנעמוד לצידו?
הוא שואל והוא עונה: 'פשוט מאוד, בודקים באיזה צד דתן ואבירם נמצאים, ועוברים לצד השני'...
בכל דור ודור יש את ה'דתן ואבירם' של הדור, הם בעלי המחלוקת הקבועים, מחללי שם שמים, מבזים בקביעות את גדולי ישראל, עושים הכל להשניא את הדת על כלל הציבור ולגרום שאנשים יסתכלו על הדת בבוז ולא יחזרו בתשובה וגורמים לצעירי הצאן לקבל בחילה מדרכנו הסלולה והטהורה ו'בזכותם' המונים יורדים לבאר שחת.
מי הם ה'דתן ואבירם' של דורנו? להשערתי, לא קשה לנחש, 'סיקריקים' שמם.
כאשר הדבקתי להם את השם 'סיקריקים' נכנסתי אז אל כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א, וסיפרתי לו על מה שהם עוללו לי, אמר לי האדמו"ר 'אתה שייך לסטרא דקדושה' שאלתי אותו: רבי, מנין לך? ענה לי: כי סטרא אחרא נלחמים בך. באותו רגע האיר לי ה' ואמרתי לו מיניה וביה 'סיקריק בגימ' סטרא אחרא' (280 בדיוק).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.