רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 21 באפריל 2017

האיש שיצר שלשה גלמים וניפח אותם מסיים את חייו בכלא - לדמותו של נתי גרוסמן

מאת: היסטוריון

מריונטה היא בובה המופעלת באמצעות חוטים הקשורים לגפי הבובה ולראשה. המריונטה משמשת הן למשחק והן בהצגות תיאטרון בובות. בעת הפעלת המריונטה בתיאטרון המריונטה גלויה לצופה בעוד שהמפעיל מוסתר מאחורי מסך, או לובש בגדים שחורים על מנת שלא להיראות לצופה.

בציבור הליטאי מסתובב קרוב לשלושים שנה מריוטנה שלובש בגדים שחורים על מנת שלא להיראות לצופה ומפעיל בובות על חוטים וגלמים שהוא יצר, וכל ליילה שהוא מסיים את עבודתו הוא מתפוצץ מצחוק איך הוא מצליח לשטות בציבור הכי אינטליגנטי בקרב הציבור החרדי.

נתי גרוסמן המריוטנה הוותיק ביותר במקצוע. עד לפני 5 שנים הוא הקפיד שלא להיראות, למזלו הרע היה מי שגרם לו להיראות ולחשוף את פרצופו לעיני כולם, היה זה הרב שטיינמן שזרק את המריוטנה החוצה ומאז הוא נאלץ בעל כורחו להיחשף לציבור וכולם גילו את שיטות הפעולה של המריוטנה שפעלה קרוב לשלושים שנה מתחת לאפם של כולם.

בלשונו של נתי גרוסמן זה נקרא היורד לשרשם של דברים מי שיודע לקחת אמירות לא מובנות של הרב שך ולהפוך אותם לתורה שלימה. אחרי זה אותו משחק היה עם הרב אלישיב, שלעיתים רבות אפילו לא ידע שנתי גרוסמן מנסח בשמו את המכתבים וגם מצרף את החתימה בשיטת הפוטושופ. כך היה דרכו של המריוטנה, עד שהכל התפוצץ לו בפנים במקרה בהפתעה שהיכתה בו ללא רחמים.

ואז המריוטנה ששיחק עם הרב שך והרב אלישיב וידע את מי לרומם ואת מי להשפיל מי יזכה למרן ומי יוחרם ויהפך לכופר, נזרק כאחרון הכלבים למדבר השממה. בצר לו הוא בנה לעצמו גולם חדש, אותו הוא מפעיל בדיוק באותם שיטות שהפעיל את קודמיו, רק הפעם הבעיה הקטנה של נתי שאין לו את המטריה הענקית של יתד ושל הגדולים והוסרה חסינותו, וכל ילד דרדקי יודע את השיטות והקומבינות של המריוטנה וכל האוויר יצאו לו מהגלגלים. וכעת זה מסתיים מאחורי סורג ובריח. זה סופה של מריוטנה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.