רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 25 באפריל 2017

*"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא"* - הלכות והנהגות ליום *שלישי כט' ניסן התשע"ז*

מפי *כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א* מתוך הסידור החדש לימי החול  *אמרי פי* לע"נ הצדיק רבי חיים פינטו הגדול זצוק״ל

א. מובא בזוהר הקדוש (תרומה קכט:) דעל ידי הקדיש שוברים מנעולים ושלשלאות חזקות וקליפות קשות, וז"ל הזוהר ובלישנא דא על כרחיה דסטרא אחרא אתכפיא ואתתבר חיליה (ובלשון זה של הקדיש הנאמר בלשון תרגום נכנע הסטרא אחרא בעל כורחו ונשבר כוחו), ואסתלק יקרא דקודשא בריך הוא (ומתעלה כבודו של הקב"ה), ותבר מנעולין וגושפנקן ושלשלאן תקיפין וקליפין בישין (ושובר מנעולים וחותמות ושלשלאות חזקות וקליפות רעות, לפי שתרגום הוא לשון הסטרא אחרא שנאחז ונכלל בו לכן נשבר כוחו על ידי זה), ואדכר קודשא בריך הוא לשמיה ולבנוי (וזוכר הקב"ה את שמו המחולל בגויים ואת בניו שהם בגלות). ומסיים רבי שמעון ואמר זכאין אינון עמא קדישא דקודשא בריך הוא יהב לון אורייתא קדישא למיזכי בה לעלמא דאתי (אשריהם ישראל עם קדוש שהקב"ה נתן להם את התורה הקדושה לזכות בה לעולם הבא).

ב. מובא בזוהר הק' (מצורע נה.) כל מילה ומילה דצלותא דאפיק בר נש מפומיה (כל דיבור ודיבור של תפילה שמוציא האדם מפיו) סלקא לעילא (עולה למעלה) ובקעא רקיעין (ובוקע רקיעין).
 
 --- *לימוד שתי משניות יומי* ---
לע"נ הצדיק רבי מאיר שלום אבוחצירה בן פרחה - ה"בבא מאיר" זצוק״ל 

*ראש השנה, פרק ג' משנה ה':*
שָׁוֶה הַיּוֹבֵל לְרֹאשׁ הַשָּׁנָה לַתְּקִיעָה וְלַבְּרָכוֹת. רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר, בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה תּוֹקְעִין בְּשֶׁל זְכָרִים, וּבַיּוֹבֵל בְּשֶׁל יְעֵלִים:

*ראש השנה, פרק ג' משנה ו':*
שָׁוֶה הַיּוֹבֵל לְרֹאשׁ הַשָּׁנָה לַתְּקִיעָה וְלַבְּרָכוֹת. רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר, בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה תּוֹקְעִין בְּשֶׁל זְכָרִים, וּבַיּוֹבֵל בְּשֶׁל יְעֵלִים:

 *זכות הלימוד תעמוד לרפואת והצלחת מו"ר עט"ר הצדיק רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א בן הרבנית זהרי.*

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.