רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 20 באפריל 2017

יואל האיש המנהיג והאגדה



אחד הימים העצובים אצלי, הוא עם הודעת פרישתו של יואל לביא כראש עירית רמלה, האיש והאגדה. לאחר שנים רבות של פיתוח ועשיה בעיר רמלה, שהיית מגדיר את העיר רמלה כשושנה במרכז. לא כל איש אקדמי, עו"ד, פרופסור, יכול להיות ראש עיר, אך יואל האיש כפי שאמר לי הרבי מליובאוויטש לפני למעלה משלושים שנה, שראש עיר הוא למעשה ה'בעל בית' בעיר. ואכן יואל לביא הצליח להטביע את חותמו כבעל הבית של העיר רמלה.

את יואל לביא חברי וידידי, איש המעש, רב הפעלים והמעש, הכרתי מקרוב, לעיר רמלה התוודעתי לפני 45 שנה, על רחובותיה, בתי הכנסת, ראשי עיריות בעבר, הצדיק איש אלוקים רבי ה'באבא חאקי' אבוחצירה זצ"ל, והרב גלזר זצ"ל.

יואל שהגיע היישר מצה"ל כאחד המפקדים המהוללים אל"מ מח"ט בשיריון, הגיע לרמלה כמנהיג אמיתי, העיר רמלה שבעבר הייתה מוזנחת ונכשלת, השתנתה לטובה ברמה הכי גבוהה שאני מכיר, הורחבו שכונות בבניה מסיבית, אלפי תושבים נוספו לעיר, תחנה המרכזית המיושנת נהפכה לתחנה מפוארת, עם משרדי הממשלה בתוכה, קניון עזריאלי, מרכזי תרבות, קאנטרי קלאב מפואר, רחובות השוק העתיק ברמלה שופצה ברמה גבוהה, רחובות העיר השתנו, עצים, ופרחים בכל פינה, פעילות שוקקת חיים בעיר, כביש עוקף רמלה החדש, תחנת הרכבת החדשה, אין מקום שלא הטביע את חותמה בעיר. 

שנים רבות הייתי נוסע לכפר סבא לקברו של שר האוצר פנחס ספיר ע"ה שהיה איש חזון וממקימי המדינה, ותמיד אמרו לי שיש תחליף גם לספיר שהיה מלך הארץ, אך אומר לכם כאיש ציבור שנים רבות, שזה לא נכון, תחליף יש, אבל לעיר דרוש מנהיג עם חזון ועשיה. וזה היה יואל שהצליח כראש עיר להפוך את רמלה כמטרופולין. ועצוב לי מאד שיואל עוזב את רמלה, ועוד התגעגעו לאיש שידע לסלול נתיב לכל אחד בעיר.

יואל אתה האיש המנהיג והאגדה. 

תודה לך על הכול, העיר רמלה מצדיע לך, ואתה תמשיך בעשיה המבורכת ותצליח בכל מעשי ידיך.

 בידידות אמיצה ונאמנה
     הרב יעקב גלויברמן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.