רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 18 בפברואר 2015

מדוע הרב דוד לאו לא הוזמן להספיד את השר אורבך

מאת איש הרבנות הראשית

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו מנסה להציג תדמית של אדם חביב ואהוד אצל כל המגזרים, יש לו קשרים טובים עם המגזר הדתי לאומי' לא רק בשל היותו בעל "היתר המכירה" אלא גם בשל העובדה שהוא יותר קרוב אליהם רעיונית מאשר לציבור החרדי.
השר אורבך היה תושב העיר מודיעין ונקבר בעיר. הלוויה היתה ממלכתית ולכאורה הרב לאו נמנה על סגל א' של המדינה שאמור לדבר וזאת בצירוף העובדה שהנפטר היה אדם שומר מצוות. ואכן כאשר נודע בלשכת הרב הראשי לישראל שהלוויה תהיה במודיעין הם הפעילו את כל העולם על מנת לאפשר להרב דוד לאו להספיד אותו, אך המשפחה התנגדה, היא ביקשה מהרב חיים נבון מרבני העיר מודיעין שינחה את הטקס, ומהחזן של בית הכנסת שאורי התפלל שיגיד את תפילת האשכבה.
אין זה סוד שאורי אורבך ז"ל הכיר את הרב לאו הוא לא תמך בו במירוץ לרבנות משום שהרב דוד סתיו היה לדעתו עדיף בשל העובדה שהוא עבר את כל הבחינות כחוק בלי להעתיק ובלי שאבא שלו יסדר לו את התשובות יום קודם. וגם בשל העובדה שלהרב דוד סתיו יש תעודת ידין ידין שהוא נבחן עליה כחוק, דבר שלדעתו של אורבך
נצרך להרב ראשי לישראל.
בתפילה שהתקיימה שבועhים לפני פטירתו של אורבך ז"ל השתתף הרב לאו, אך בשל "עיסוקיו" הרבים הוא לא התפנה לעלות על כך ידיעה באתר הפייסבוק שלו. עכשיו משנפטר אורבך התפנה לאו מכל עיסוקיו ומצא זמן לעלות מה היה באותה תפילה, ואת הדברים שאמר שם לרפואתו של אורבך העלה עכשיו לאו כדברים לזכרו של אורבך. למי ששואל מדוע לא שם לאו תמונה שלו מהלוויה התשובה נעוצה במיקום הישיבה בלוויה אמנם בשורה הראשונה אבל בצד דבר שמבזה את הרב הראשי לישראל, ולכן הוא העלה תמונה מהתפילה שהוא נושא דברים שם הוא במרכז (אגב מי שיקשיב לדברים לא ימצא קשר בין משפט אחד לשני).
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.