דפים

יום שני, 30 בספטמבר 2024

ארון הקודש ממריא לשמים - חנוכת ארון הקודש בטל מנשה - לזכרו של סרן ידידיה לב הי"ד



 ארון הקודש ממריא לשמיים

חנוכת ארון הקודש לזכרו של סרן ידידיה לב בבית הכנסת בטל מנשה

הודעה למדיה

 

בכ"ה באב תשפ"ד, 29 באוגוסט 2024, התקיימה חנוכת ארון הקודש החדש בבית הכנסת בטל מנשה. ארון הקודש נתרם על ידי משפחת לב לעילוי נשמתו ולהנצחת זכרו של בן המשפחה, סרן ידידיה לב, שנפל בלחימה בעזה. ידידיה, עשה את שירותו בגדוד שקד של חטיבת גבעתי. בלחימה היה בצוות קרב בגדוד 52 של חטיבה 401, הכוח שהוביל את הכוחות הישראלים ללחימה בעזה. לאחר שבועיים של לחימה, בעודו מחפה מתוך "הנמר" על חייליו המסתערים, נהרג מאש מחבלים.

 

30 שנים על הקרקע

הישוב טל מנשה נוסד לפני כשלושים שנים. בית הכנסת שכן בקרוון זמני. לפני כחמש שנים, הוקם בישוב בית כנסת חדש. ארון הקודש שלו תוכנן, אבל לא נבנה מטעמי חוסר תקציב. לאחר נפילתו של ידידיה, החליטה המשפחה להקים לזכרו את ארון הקודש. התקציב הדרוש גויס מהמשפחה הקרובה, מחברים יקרים שנרתמו למשימה ומהמועצה האזורית שומרון. "לעיצוב ארון הקודש היה חלק חשוב בהחלטתנו", אומרים אורנה ונעם לב, הוריו של ידידיה ומוסיפים: "ארון הקודש צר וגבוה. במרכזו מגן דוד המהווה מרכיב משמעותי במבנה הארון. בעינינו, זה מייצג את ידידיה שהיה אוהב ישראל, מטייל סדרתי ואוהב טבע. על התקרה המשופעת בחדרו, תלה ידידיה את דגל ישראל שסימל את אהבתו ונאמנותו למדינה. ארון הקודש מגיע עד התקרה המשופעת של בית הכנסת וחודר לתוך שקע שנוצר בתקרה. נראה כאילו הארון ממריא למעלה לשמיים. הקשר המקרי בין עיצוב ארון הקודש ומיקומו בחלל בית הכנסת לבין תקרת חדרו של ידידיה, פרטו על מיתרי ליבנו. הכל התחבר".

 

יודאיקה והנדסה מתקדמת – מקיבוץ לביא

את משימת התכנון ההנדסי ובניית ארון הקודש קיבלה על עצמה חברת תעשיות ריהוט לביא, מקיבוץ לביא. זו החברה המובילה בישראל (וכנראה גם בעולם) בעיצוב ובניית ריהוט לבתי כנסת. החברה בנתה פרטי ריהוט ל- 7,000 בתי כנסת בארץ ובעולם. החברה עמדה בפני אתגרים טכניים מרתקים. למשל: בית הכנסת מאכלס מתפללים מעדות שונות. הוא מאחסן 15 ספרי תורה ומאפשר לכל עדה להוציא בקלות את ספר התורה שלה, מבלי הצורך לגעת בספרי התורה האחרים. לשם כך, יצר הצוות ההנדסי מגירות נשלפות שכל אחת מהן תומכת בארבעה ספרי תורה. ניתן לשלוף כל אחת מהמגירות ולהגיע בקלות לכל אחד מספרי התורה. מנגנון השליפה החדשני שפותח בלביא, ייחודי ואין כמוהו בעולם. בהמשך, התמודד הצוות עם הקשר האתגרי בין צמרת הארון והנישה שבתקרה. לכך, ארון הקודש נבנה במלואו במפעל בקיבוץ לביא. לאחר מכן פורק ונבנה מחדש בבית הכנסת, כשהוא מגיע בנקודה הכי גבוהה שלו, בדיוק למרכז הנישה שבתקרה. נראה כאילו הארון פורץ לעצמו את הדרך למעלה. משפחת לב מקווה שארון הקודש החדש יכניס אור ושמחה לקהילת המתפללים בטל מנשה ובזכותו, תישאר מורשתו של ידידיה לב חקוקה בלב כל המתפללים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.