דפים

יום שני, 30 בספטמבר 2024

"היום בתניא" יום ב' כ"ז אלול

 

"היום בתניא"  יום ב'  כ"ז אלול
"אגרת הקדש" 
המשך פרק י"ט (עמוד קכ"ח)
שנה מעוברת

בתורה שתי בחינות:
בתורה ניתן להבחין, ב"טעמי המצוות שלא נתגלו, שהם למעלה מהשכל וההבנה", הנמשכים מבחינת "הפנים" (והפנימיות) שבחכמה עילאה, והמשולבים (בבחינת התורה השניה) בעניינים שירדו להבנת האדם, כטעמי המצוות שהתגלו, סיפורי התנ"ך ו"חכמת אלוקות ברוך הוא המלובשת בתרי"ג מצוות התורה" שגילוים הוא מבחינת האחוריים שבחכמה העילאה.
...
ה"פנים" וה"אחוריים" שבחכמה העליונה:
בחינת ה"פנים" שבחכמה, היא הבחינה העליונה שבספירה, שבה  "היא מיוחדת במאצילה אין סוף ברוך הוא בתכלית היחוד" - וכשם שהמאציל הוא "אין סוף" ובלי גבול, כך גם החכמה המיוחדת בו היא בבחינת "בלי גבול".
ואילו בחינת האחוריים שבחכמה, היא הבחינה החיצונית והתחתונה שבספירה, שמאירה ומתפשטת למטה בתחתונים "שהם בעלי גבול ותכלית" - אור זה הוא כבר מוגבל, כי אחרת איך יתלבש במקבלים, בפנימיותם.
...
נקראת "אחוריים" ו"בחינת עשיה שבאצילות":
באדם למשל, כל ענין רצוני שבו, יבוא לידי ביטוי בפועל, (לא בבת אחת, אלא) בירידת הרצון מעצם הנפש בשלבים, כשהרצון יורד אל השכל והמידות, אל המחשבה והדבור, ועד שהוא מגיע את המעשה.
כדי לציין, שגם המשכת החכמה מבחינת האחוריים שבאצילות למטה עד התלבשותה בדברים הגשמיים שבעשיה,  נעשית בשלבים (שהם כדוגמת גילוי הרצון של האדם), נקראים האחוריים שבחכמה שבאצילות גם "בחינת עשיה שבאצילות".
......
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.