דפים

יום שישי, 31 במרץ 2017

אייזנשטיין אלים גם בבית הסוהר - זו הסיבה מדוע לא איפשרו לו להשתתף בחתונת בתו

הם שיחקו אותה רחמנות, אבא רוצה להשתתף בחתונת בתו ולא מאפשרים לו, בית המשפט ציין שוב ושוב הציגו בפניו משהו חסוי ועל סמך הפרט הזה החליטו כי לא מאפשרים לו לצאת, והשאלה היתה מה הוא אותו פרט, מדוע בית המשפט היה עמו כל כך קשה, במיוחד לאחר שהרב יצחק דוד גרוסמן התחייב כי הוא יקח אותו ישירות לחתונה ויחזיר אותו ומבטיח כי לא יתן לו להיות רגע לבד

מתברר כי הדיווחים כאילו שגם אשתו הסכימה שישתחרר לא נכונים, הדיווחים הללו הם חד סטריים הבאים ממקור מסויים, אשתו חזרה והצהירה שוב ושוב, כי מעולם לא חזרה בה ממה שאמרה עליו ומעולם לא ביקשה כי יאפשרו לו לצאת, וגם אין אמת שהיא מבקרת אותו, היא היתה אצלו רק כשנאלצה לעשות זאת בשל אילוצים משפטיים או בגלל הילדים שלא יכלו להגיע אחרת, היא עומדת על שלה כי הוא גבר אלים ולא חוזרת בה לרגע מן הדברים

מתברר כי דוד אייזנשטיין בבית הסוהר ממשיך במעשיו. דו"ח סודי שהוכן על התנהגותו בבית הסוהר מוכיח כי הוא אלים מאוד כולל בתחום המיני, ולכן החשש הוא ברגע שיהיה בחוץ  הוא לא יוכל לשלוט על עצמו

הסיבה שהוא לא היה בחתונה היא רק מפני שהוא לא נרפא מאלימותו, וכל עוד הוא אלים תהיה בעיה גם בעתיד לאפשר לו חופשות כפי שנהוג אצל אסירים לאחר תקופת ריצוי עונש. יצויין כי עד היום לא איפשרו לאייזנשטיין חופשה כלשהי

אייזנשטיין נשפט לשבע שנים, ואם נשפוט על פי אותו דו"ח, הוא לא יזכה לשליש בגלל הסכנה לאפשר לו להיות חפשי בחוץ

סוטים עם טלפון כשר - רק החינוך הנכון יציל את הדור הבא מן הטכנולוגיה המתפתחת

רשימת הסוטים ברחוב החרדי הולכת וטופחת, וזה רק אחוז קטן ממה שקיים באמת מי שעדיין לא עצרו ומי שלמזלם הגדול הנפגעים לא רוצים להתלונן, כשעוברים על הרשימה מי הם, נמצא כי מדובר במי שחלילה לא יגעו באייפון או אינטרנט, יש להם טלפון כשר בלבד, הם מעולם לא היו חשודים כי יגלשו בבלוגים או אתרים הם שייכים לדור הקודם בתחום זה

השאלה היא, איך זה קורה, בלי אינטרנט ובלי אייפון ובלי כל הטכנולוגיה, והם חשודים על מעשים מחרידים. איך צורך להסברים כאן, מפני שהצרה הזו היתה גם לפני דור הטכנולוגיה הרבה לפני האינטרנט והאייפון, והרבה לפני כל מה שרק קרוב למשהו כזה. הבעיה הזו היא בת אלפי שנים, וגוברת כמובן עם צורת הרחוב במאה האחרון שהשתנה, ובמיוחד בדורנו זה שגם מי שאין לו אייפון מספיק שייצא לכמה דקות לרחוב בשביל שלא יוכל עוד לשוב שלם

הסטיות אין להם דבר עם הטכנולוגיה, יש לזה הרבה עם החינוך, כאן מקור הבעיה, עשרות שנים שלא עסקו באיך לחנך נכון. שמענו על הרבה שיטות חדשות בחינוך ללמד איך לקלוט להעביר מסר, אבל לא שמענו על איך להבטיח כי הילדים יגדלו נכון ולא יפלו בפח שטמון וכלל אינם יודעים איך להינצל מהם

החינוך החרדי חולה מאוד בתחום הזה, זו מציאות שאין עליה ויכוח. שיטת החינוך הנוכחית במיוחד ההסתגרות וצורת הקשר בין הגברים וכן בין הנשים זקוקה לטיפול מיוחד, יש משהו שגורם לסטיות הללו, ואלו לא מטופלים. לדוגמא, בדיקות לעומק כשקולטים מורים ומחנכים, אותו דבר רמי"ם משגיחים וכל מי שעובד עם צעירים על מצבם הפיזי, הפרט הזה הוא כל כך חשוב, מפני שעוסקים כאן בנפשות. קל לבדוק ולעקוב אחר אנשי החינוך על מצבם הפיזי, צורת התנהגותם ודרך קישורם עם אחרים לדעת האם אפשר לסמוך עליהם או שהם זקוקים לטיפול, ומי אסור שבכלל יהיו קרובים לצעירים

זה קורה גם אצל הבנות, אבל שם עושים פחות עסק מזה. מחנכת ידועה עשתה זאת עם תלמידות ונאלצה לברוח ממדינתה למדינה אחרת, והיא לא יחידה יש עוד כאלו. השאלה היא האם רוצים אנו לחיות בשקר, לצעוק אייפון אינטרנט ולתת לבעיה הזו להעמיק או שהגיע הזמן לטפל לעומק והוא החינוך והבדיקה הפיזית של מורים ומחנכים בכל מוסדות החינוך ללא יוצא מן הכלל

מחריד לשמוע מי הם החשודים במעשים הללו, זה חודר בתוך המשפחות, מחריד לשמוע על אבא שעושה זאת עם בנותיו, מזעזע לשמוע על אבא שעושה זאת עם בנו, שגם זה נושא שזקוקים לטפל לחפש היכן נובעת הצרה הזו מהיכן זה בא מדוע, אם נמשיך להתעלם, נשלם מחיר יקר מאוד, מפני שזה יפגע בסופו של דבר בכולם

עתה הזמן לטפל בזה ביסודיות, ולהציל את המקסימום האפשרי

חיים שאולזון

חובתו של ליצמן להקים מרפאות לחרדים לטפל בבעיית הסטיות

איננו יודעים חשבונות של עולם, אבל בהחלט יתכן כשאדם מגיע למעמד ולתפקיד מסויים הסיבה לכך היא לטפל במשהו מסויים מאוד, גם אם הוא אישית לא יודע, הדברים מסתובבים בצורה ודרך שבסופו של דבר הנושא עולה על שולחנו והוא מטפל בענין

איני יודע למה רצו בשמים שיענקל ליצמן יהיה שר הבריאות. בהחלט יתכן כי זו מעשה הסטרא אחרא שביקשה לחסל את ה'חרדיות' את ענין ה'התבדלות' לא להשאיר ממנה זכר, אבל אתעלם מן הענין הזה כרגע אני מעדיף לעסוק בחיוב אולי מן השמים גלגלו ביקשו שבמשרד הבריאות יישב אדם חרדי מפני שרק הוא יוכל לטפל בענין הזה נכון

לא מפני שאין אחרים שיכולים לעשות זאת, אלא בשל הסנסטיביות של הנושא, ובשל הצורך באימון שמדובר בטיפול לשם טיפול ולא חלילה בשיתוף גורמים אחרים שלהם ענינים ומטרות אחרות, במצב שנוצר אין טוב משר בריאות חרדי, מפני שרק הוא יכול כאן לעשות מהפכה גדולה שתעזור ותסייע לציבור כולו

מדובר בנושא כללי הפוגע בכל חלקי הציבור ללא הבדל חוג ועדה, הכוונה לסטיות ולבעיות מיניות קשות אצל רבים מן החרדים, זה כולל קל וכבד, בנושאים האלו ישנם מי שפוגעים בעדינות ויש מי בברוטליות, יש מי שלא ירחיקו ויש מי אשר יילכו עד הסוף, הסוטים מחולקים בין הרבה סוגים, לכל אחד מהם מחלה אחרת, ואין אפילו מינימום של ספק כי הם זקוקים לעזרה והיא פסיכולוגית ופיזית, ואת השירות הזה יכול להגיש משרד הבריאות בקלות

אין מנוס מהקמת קליניקות מיוחדים שיטפלו אך ורק בנושא הזה, זה צריך להיות עם מינימום של פרסומת על מנת שלא יתביישו להגיע לשם, ועם המקסימום של מומחיות, צריכים שם מומחים מי שבקיאים בכוחות הפיזיים מה גורם למצב הזה ומה עושים בשביל להרגיע את האדם בשביל שיוכל לשלוט בעצמו, יש בנושא הזה כל כך הרבה, המומחים שבודאי למדו ובקיאים יידעו איך לנווט את הענין, כאשר לצידם שר הבריאות המביא אותם למקומות הנכונים והכוונה לשכונות החרדיות

בניגוד לחילוני שבמצב כזה רץ למשטרה, לנו אין כל ענין שמישהו יישב בבית הסוהר, מפני ששם לא מתקנים, ההיפך, לומדים מאחרים איך לעשות רע, כשיוצאים הופכים להיות מומחים קרימינלים שקשה לתפוס אותם. אנו זקוקים לטיפולים של ממש היכן שיתקנו וזה ניתן ואפשרי אם יקימו מרכזים כאלו בריכוזים החרדים הגדולים, זה יכול להיות ישועה גדולה

בנוסף, צריך תקציב לפסיכולוגים ומומחים בכל ישיבה ובית ספר, כשמקבלים מורה מחנך או כל מי שיש לו קשר ישיר עם תלמידים שיעבור אותם הם יבדקו אם הם מהווים סכנה ורק לאחר אישורם יקבלו את התפקיד. גם כשיש תלונות של תלמידים שיפנו אליהם, הם יידעו מה לעשות ואיך לטפל נכון. עם כל הכבוד לראשי הישיבות למשגיחים ולרבנים בנושא זה אין להם הבנה הם מעולם לא עסקו בכוחות הפיזיים והפסיכולוגיים של האדם במיוחד בתחום הזה, ולכן חשוב שמי שיודעים ומכירים את הנושא שיטפלו

מכאן, פונה אני לר' יעקב ליצמן ומבקש, אנא תנצל את ההזדמנות שאתה שר הבריאות, ותקים מרכזי גמילה בריכוזים החרדים, תחייב כל ישיבה תלמוד תורה ובית ספר לבנות שיחזיקו מומחה לכוחות הנפש הקשורים בנושאים הללו, בצעד הזה יצילו מאות ואלפים, ואל תשכח שהמציל נפש אחת מישראל מה פירושו על אחת כמה וכמה כשמדובר במאות ואלפים

עתה בחודש ניסן חודש הגאולה, זה הזמן לגאולה האמיתית גם בתחום הזה, תעשה את הטוב והנכון ומן השמים בודאי יסייעו בידך

חיים שאולזון

הרב ירוסלבסקי, מדוע אתה מוכר את נשמתך לשטן?

צריך להיות עיוור בשביל לקרא את הודעת חיים שטיינר לתלמידים בישיבות תומכי תמימים ולא לקפוץ להתקומם ממש לזעוק גיוואלד מה קורה כאן לאן הידרדרנו, היכן ומתי היה דבר כזה, שבחורים בגיל שכזה התחיילו, הוא כותב במפורש בהודעתו כי הולכים 'להתחייל' פשוטו כמשמעו, מי התיר דבר כזה, האם יש עוד מקום אחד בכל עולם הישיבות שאינן 'הסדר' שעושים כך? האם זה לא מספיק להבין כי משהו חולה מאוד קורה כאן?

בעבר התווכחנו על מה יהיה, עתה לא עוד, המציאות טופחת על הפנים, מציאות היא כי בחורים צעירים בגיל הרבה יותר צעיר מכפי שהיה בעבר מתחיילים, מציאות היא כי בחורים מיד אחרי שחזרו מהקבוצה נלקחו לבית הסוהר וחלק כבר בצבא, האם אין זה מספיק בשביל לפקוח עיני עוורים, כי משהו חולה כאן?

עוסקים כאן בנשמות, בעתיד התמימים בחב"ד, אם חלילה נקבל את הדרך הזה, זה סופה של חב"ד זה הסוף של החסידים, לא יהיו עוד 'תמימים' מפני שהם יהפכו מהר מאוד לחילונים ואף גרועים מכך

גם באשר לאלו שהם קוראים אברכים כאילו שהם מתגייסים מאוחר יותר, מי התיר זאת כשלא בשלים בכך. הרבי בעבר נזהר מאוד ולא לכל אחד התיר להתגייס אפילו לא לאחר שנתיים אם לא היו בשלים לכך. לאחרונה בלבד היו כמה גירושים של זוגות של מי שהתגייסו לצבא, שם הכירו 'התמימים' חיילות והתאהבו בהן, התחילו צרות אחרות, וזה היה הסוף, האם את זה רוצה הרב ירוסלבסקי שיהיה עתיד חב"ד?

אין כאן וויכוח על שיטות או דרך כזו או אחרת, אין כאן אפילו ויכוח בין שפויים ומשיחיסטים, הצרה הזו היא כלל חב"דית כולם סובלים מכך

ועל כולם, איך מעבירים נושא שכזה לידי מי שהוא מן הירודים והכי נמוכים בתורה וחסידות בחב"ד מי שכלל לא מתאים לטיפול בנושאים כאלו, האם באמת כל כך עיוור אתה הרב ירוסלבסקי שהסכמת לכך?

אתה נושא באחריות לכל אסון רוחני של הבחורים והאברכים הללו, ואין על כך מחילה, אם לא עוצרים זאת מיד. אם לא יכולים להגיע להסכם נורמלי עם הצבא, אז שיבטלו את הקבוצה. אם מצד אחד שריפת נשמות ומן העבר האחר קבוצה, שריפת הנשמות קודם, ועדיף לעצור את הנסיעות הללו עד שמוצאים פתרון לבעיה הזו

חיים שאולזון

ר' שמשון לנדסברג ז"ל איש הקשר עם ה'לב שמחה' זצ"ל

השבוע הלך לעולמו ר' שמשון לנדסברג חסיד גור מי שהיה משמשו של הרבי מגור ה'לב שמחה' זצ"ל במשך שנים, כששמעתי על פטירתו צבט ליבי, הכרתי את האדם שנים, לא אוכל לשכוח אותו, רק הוא יודע את האמת על הקשר העמוק שלי עם ה'לב שמחה' זצ"ל באותן שנים

הוא היה איש סוד של הרבי, וכשהוא היה צריך שליחות שאף אחד לא יידע הוא היה שולח אותו. הוא היה מגיע אלי בכל יום רביעי אחר הצהריים היה לוקח 2 עיתונים, ולא היה כמעט שבוע מבלי שהוא הביא לי מסר מן הרבי שבדרך כל היה שביקש שאכנס אליו

אני מדבר על תקופת צופר-צוהר' זה היה בשנים של תשל"ח עד תשמ"ב, במשך של כחמש שנים. הקשר שלי עם ה'לב שמחה' התחיל עוד קודם, אבל הסדר השבועי התחיל אז ונמשך כמה שנים טובות עד אשר עזבתי את הארץ ועברתי לגור בארצות הברית

היו עוד בגור שידעו על הקשר הזה, אחד שהיה חזק בעניינים בקשר הזה היה יצחק מאיר אלתר מי שהיה מכונה בגור 'איצע מייער שמעון'ס' שגם הוא כבר הלך לעולמו, בספרי - שכמעט מוכן וייצא לאור בקרוב - אני מביא הרבה זכרונות מאותה תקופה ובעיקר על מה נאבק ה'לב שמחה' ואיך הוא סבל מהרב שך וגורמים ליטאים בתחום החינוך במיוחד בצרה הצרורה שגזלו לו את הבנות ממשפחות גור שחונכו לא לרצות בחור חסידי אלא רק 'בן תורה' שבשפה של אז היה עם בלורית ענקית לבוש מודרני וקראו לו 'חברונער'. יצויין כי הכלות של ראשי ישיבות חברון היו ממשפחות חסידי גור, בגור בסלונים ובעוד ישיבות חסידיות היו הרבה בחורים מבוגרים מפני שהבנות ממשפחות החסידים חונכו לא לרצות בחורים חסידיים, והרבי ה'לב שמחה' לחם כארי לעצור בעד החינוך האנטי חסידי הזה

ה'לב שמחה' קרא תמיד מה שאני כותב וכשביקש לדעת על מה אני רומז הוא היה מבקש שאכנס ושואל הוא רצה לדעת כל פרט, הוא אהב את עבודתי הנציגים שלו אז בכנסת לא היו בנויים לחשיפות מן הסוג שלי, הצלתי לו באותן שנים הרבה כסף, מי ששלטו בתחום הזה היו החכי"ם שלמה לורנץ ומנחם פרוש, שהיו גנבים מהליגה הלאומית השניים האחרים יהודה מאיר אברמוביץ ושלמה יעקב גרוס ומאוחר יותר הלפרט היו חלשים יותר הם היו גנבים מליגה ד'

זו הסיבה מדוע ה'לב שמחה' החליף את אברמוביץ במוניע שפירא בתקה שיביא לו כסף, אבל מוניע נכנס לצרות גדולות אז בעסקיו והתקרב לשונאי ה'לב שמחה' והתאכזב ממנו

ההיסטוריה של אז היא אחת המעניינות ביותר במיוחד לדור אשר לא הכיר את אותן שנים, בקרוב יוכלו לקרא עליהם בהרחבה

כאן אני מעלה את זכרונו של ר' שמשון לנדסברג ז"ל שהיה הגבאי של הרבי ואיש הקשר השבועי בין הרבי אלי

המקום ינחם את בני משפחתו וכל הקרובים אליו

חיים שאולזון


ר' שמואל אויערבך ינק את חינוכו מהפגנות רחוב ולא מגדולי ישראל!!!

רבים וטובים שואלים ומבקשים להבין היכן התחנך ר' שמואל אויערבך איפה ראה את הדברים האלו, אז חשוב לרגע לחזור אחורנית שמנים שנה ויותר ולבחון היכן הוא גדל באיזה בית ובאיזה בית מדרש, ונבין קצת לאיזו בעייתיות מתוסכלת הוא נקלע בימי חייו

אין זה סוד שבית אביו ר' שלמה זלמן היה בית מאוד פושר וקרוב מאוד למזרחי, ר' שלמה זלמן היה מאוהדיו הגדולים של הרב קוק ז"ל ואף כיבדו מאוד, הוא הלך לשמוע את דרשותיו ושיעוריו ואף כיבדו להיות הכהן הפודה את בנו בכורו שמואל, בבית הזה לא ראה מעולם ר' שמואל אויערבך קנאות, הוא ראה דברים שהם ההיפך הגמור מכפי שהוא מדבר היום

מי שילמד את ימי חייו הוא למד בעץ חיים שהיה מקום פתוח, כותב שורות אלו למד מגיל שנתיים עד לפני 51 שנים בעץ חיים, שיעורים בעבר נתן שם ר' איסר לזמן מלצר שאף הוא לא היה מן הקנאים, וגם מאוחר יותר ר' אברהם יעקב זלזניק לא היה מן הקנאים הגדולים, אם כי בעץ חיים מצאת את כל החוגים מאצ"ל מזרחי ועד לנטורי קרתא, באותן הזמנים זה היה מקובל

למרות שהוא לא למד בטשבין הוא מצטט הרבה את רבה של טשבין למרות שגם הוא לא היה מן הקנאים הגדולים. היכן שלמד ר' שמואל אויערבך 'הנהגה' זה ברחוב הירושלמי שהיה מעורב מאוד מצאת שם הכל, הפגנות של ר' עמרם בלוי וכינוסים של אגודאים ומזרחי, זה היה טשולנט אחד גדול

לא ידוע על גדול אחד שהוא היה קרוב אליו ולמד אצלו, רק כשהפוליטיקה החלה לעבוד הוא התקרב להרב שך שלא למד אצלו מעולם וככה בנה את עצמו, כאשר מנסים לעקוב אחר המקור של ר' שמואל אויערבך מגיעים להרב קוק לר' צבי פסח פרנק למקומות היכן שנהגו ההיפך הגמור מכפי שהוא נוהג היום

זו הסיבה מדוע הוא משתולל, לא היה לו רבי ראש ישיבה מי שידריך אותו נכון, הדרך שלו היא חדשה ופרועה מפני שזה מה שראה, פרעות של הרחוב ולא תוכן, ולכן אין זה פלא, מדוע יום הוא רוקד עם המשתתפים בבחירות ולוקחי כסף מן המדינה ויום עם הלוחמים במדינה ונגד הלקיחת כסף מן המדינה, הוא גדל בטשולנט אחד גדול והוא ממשיך גם היום לעשות כך, ואינו קולט כי הוא מוביל את אנשיו לעברי פי פחת

חיים שאולזון

בין קנאות לפראות

כאשר יצאו ממצרים לא מצאנו בכל תקופת מדבר סיני הרבה קנאים, פה ושם שמענו על קנאי ואלו נהרגו, קחו לדוגמא את חור הוא שילם בחייו, אבל התורה מתעסקת בקנאי אחד ושמו פנחס בן אלעזר בן אהרן הכהן, מפני שהוא נשא עמו את כל מה שקנאי צריך שיהיה לו באותה שעה, וראשית ולפני הכל שבכל מהלך חייו במיוחד יום יום הוא היה כל כך רחוק מן הקנאות, אדם שרגיל להתרגז או להתחמם אינו קנאי, יש לו בעיות הנפש, קנאת ה' אמיתית היא כזו הניצתת במקום, לא כזו שמכינים אותה ועובדים עליה, יש הבדל ענק בין 'שיטה' של 'קנאות' לבין קנאות אמיתית, 'שיטה' היא כמו 'השקפה' שלהן לא תמיד כוונות טהורות, ברובן המטרות פוליטיות ואינטרסנטיות, וגם כשיש מי שברגע של אמת אכן מוכיח קנאות אמת, נכון שהקב"ה מעריך זאת מאוד, אבל מצאנו את משה רבינו מיד מבקש ומתחנן לה' שחלילה לא יעמיד אחד כזה בראש הציבור, הוא ביקש 'איש על העדה' א מענטש מי שלא קנאי כלל, אחד כזה כמו פנחס למרות קנאותו החיובית אינו מתאים להיות מנהיג

משה רבינו היה מנהיג אמת ורחוק מאוד מקנאות, ההיפך, הוא סינגר על כלל ישראל, גם כשעברו עבירות חמורות כמו פרשת העגל משה רבינו לא יצא להפגנות להפוך רחובות ומכוניות להכות גברים ונשים, אלא עמד והתחנן אל ה' עלה לארבעים יום נוספים רק בשביל לבקש שהקב"ה יסלח וימחל לכלל ישראל

כשעוסקים בחינוך, אין דבר כזה לחנך ל'קנאות' מפני שזו אינה קנאות אלא פראות, הקנאים של ימינו אינם קנאים במושגי הקנאות האמיתיים, מדובר באנשי מפלגה, מי שחונכו ל'שיטה' שכל כולה פראות להשתולל כאשר הם אומרים במפורש שאין כוונתם לתועלת אלא למחאה בלבד, בעיניהם מצוות המחאה היא החשובה ביותר וזה מה שהם עושים. פנחס הקנאי האמיתי עשה מה שעשה לתועלת, עובדה שהמגפה נעצרה, כל המעשים הללו שעשה זמרי עצר ולא ראינו שאחרי פנחס קמה תנועה חדשה של 'קנאים', מפני שאין דבר כזה, קנאות הוא דבר שחייב לבא מתוכך וברגע של אמת וכאשר אתה מוכן להיהרג על כך, לא לשלוח אחרים להיהרג אלא אתה בעצמך, זה קנאי אמיתי

בימינו שומעים אנו על 'קנאים' גדולים אבל משום מה הם שולחים ילדים לרחובות הם בעצמם לא מעיזים לעשות זאת, ברור להם כי אין זו קנאות, מדובר באינטרס פוליטי ולא יותר מכך

מה שקורה בשבועות האחרונים אין טוב מהם להוכיח כי אין לכל מה שנעשה דבר עם קנאות, מדובר בפראות ממש, ההתנהגות היא פראית. זוכר אני קנאים מן העבר שבאו להפגין וחטפו מכות, הם לא היכו והבינו כי זה המחיר שעליהם לשלם, מי שנותן מכות לאנשים ברחוב, מי שמפריע לאנשים שאין להם כל חלק בענין הזה הם מסכנים שנקלעו למקום מבלי שכלל ידעו קודם לכן לאיזה בוץ הם נכנסים, הם גרועים ממופרעים, מדובר בהשחתה ממש

הקנאים אוהבים שקוראים להם 'קנאים' זה שם 'יפה', הגיע הזמן לקרוא להם בשמם הנכון 'מופרעים', מפני שמעשי המחבלים משערי חסד ומעשיהם של הסיקריקים ודומיהם הם פראות בלבד, ועם כאלה צריך לטפל כמו עם מופרעים ביד חזקה ובלי רחמנות, מפני שכל המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר על רחמנים

חיים שאולזון

ויהי אחר ההפגנה - מה הועילו

אין לי טענות לעדה החרדית וסאטמאר מפני שזו שיטתם, הם אומרים במפורש כי אין צורך להועיל, צריך למחות זו שיטתם. כבר עשרות שנים שמתנהל וויכוח אידיאולוגי לשם מה הפגנות, לתועלת או לשם הפגנה, זו הסיבה מדוע בהרבה מאבקים נמצא את האגודאים לא משתתפים למרות שמפגינים על ענין חשוב. לדוגמא, כשיצאו למאבק נגד 'מצעד התועבה' כולם כולל האגודאים שיתפו פעולה עם העדה החרדית, אבל לאחר תקופה כשהבינו כי הענין אבוד המצעד יתקיים בכל מקרה האגודאים משכו חזרה ולא נתנו עוד יד להפגנות האלו ואילו העדה החרדית המשיכה עד שגם שם פרצה מחלוקת על כך שעיסוק בנושא מעודד צעירים ותמימים לעסוק במה שעדיף שלא יידעו כלל מה זה

המחבלים הליטאים מקורם מאותה שיטה שהפגנות צריכות להיות לתועלת, אין דבר כזה הפגנה לשם הפגנה בלבד, השיטה הזו התנגדו לה כל גדולי הליטאים מקצה לקצה מי שהיו במועצות גדולי התורה, פרט לקנאים שדרכם שונה, והשאלה הנשאלת היא, לשם מה הפגינו איזה תועלת יש להם בהפגנה מן הסוג שהיה השבוע בירושלים?

כן, לשם עריכת מגבית זה טוב, אז שיקומו ויצהירו כי מטרת ההפגנה היתה להבטיח הכנסה כספית, אבל האם חוץ מן המטרה הזו הם השיגו משהו? ההיפך, הם העמיקו את הקרע הפנימי, ואם עד כה הם הציגו עמדה אחידה של כל חוגי הקנאים סאטמאר העדה ודומיהם, מתברר כי כולם כמעט חלוקים בתוכם עד כדי מלחמה ממש. סאטמאר חלוקה בגישתה עד כדי שהאהרונים יצאו בחריפות נגד שיטת המחבלים, הראב"ד שעד כה שתק פתח את פיו וירד חזק על המחבלים ומעשיהם, ולא רק שם, בכל חלקי 'העדה החרדית' מחלוקת קשה על גישת המחבלים הם סבורים כי בסופו של דבר הם יסבלו מכך, היום הצבא מעלים עין נותן להם בקלות את הפטור, ברגע שימשכו את החבל יותר מדי, יתחילו צרות ואז יסבלו בגדול

המחבלים הליטאים חידשו דבר בהפגנה הזו, הם דיברו ציונות, אחד מדובריהם אף חיזק את המדינה שצריכה צבא, אבל טען כי לא צריכים את בני הישיבות אפשר להסתדר בלעדיהם שיטה הנוגדת את כל שיטת העדה החרדית וסאטמאר, דבר המוכיח כי על במה אחת ישבו כלאים או שעטנז מי שבכלל לא דומים בגישתם והשקפתם בנושא הזה

כשאני צריך לסכם את ההפגנה הזו, היא עשתה למחבלים שירות כספי, אבל חוץ מזה כלום, ההיפך, היא נפגעה קשות, היו חמישית ממה שציפו שיהיו, ואף לא הזיזו דבר וחצי דבר בענין הגיוס, מפטירין כדאשתקד

אם המחבלים שינו את 'השקפתם' לא עוד השקפת הרב שך לפיו לא מפגינים אם אין בזה תועלת, ומעתה הם מעדיפים את שיטת הקנאים של הפגנות לשם הפגנות, אז שיכריזו ויאמרו שלום ל'השקפתם' וכי הם מאמצים מעתה השקפה חדשה

חיים שאולזון

רבנים ספרדים שחקנים - אם אין לכם כח להחליט אינכם רבנים!!!

הדברים אמורים לכל הרבנים ולא רק הספרדים, אני מתייחס כאן לרבנים הספרדים מפני שהם עשו השבוע מעשה אשר לא ייעשה, לשחק משחק כפול, לקנאים אומרים כן, ולאחרים אומרים לא, רוצים למצוא חן בעיני כולם, וזה דבר אשר לא ייעשה

לא תמיד להיות רב הוא תפקיד נעים, לעיתים זה כואב מאוד, צריכים לשלם מחיר, לא תמיד הכרעה תואמת את הפוליטקל קורקט, במיוחד כשעומדים מולך מי שסבורים אחרת ואינך רוצה להסתכסך עם אף צד כאן, המצב הזה קשה, אבל כאן תפקידו של רב, להזיז את האינטרס האישי הצידה ולהכריע לכאן או לכאן

איני בא כאן להטיף לרב כלשהו איך להכריע, שכל אחד יחליט איך שהוא מאמין שצריך להיות, ויכריז עליו, ואם אינו רוצה להכריז שיברח יסתגר שלא ימצאו אותו. ברגע שהוא נשאל והוא יודע כי יפרסמו את הדברים הוא חייב לומר דברים ברורים ולהוכיח כי הוא רב גם כשזה לא משרת את האינטרס האישי

המשחק הזה של כמה רבנים ספרדים, כשבאו אליהם המחבלים והקנאים הם אמרו כי בודאי צריך להפגין, וכשהגיעו אליהם אנשי בני ברק ושאלו היתכן כי הצטרפתם למוחים הם טענו כי הללו שיקרו וכי מעולם לא הסכימו זו דרכם של מי שאינם רבנים. כן, למרות שהם קוראים לעצמם רבנים נאמר להם בפרצוף כי הם פסלו את עצמם במעשה הזה, הם אינם מסוגלים ויכולים למלאות את התפקיד, מפני שכאן היה עליהם להוכיח כי הם רבני ישראל אמיתיים מי שמצהירים בצורה גלויה וברורה מהי עמדתם לכאן או לכאן ללא מורא וללא משוא פנים, ולצערי הגדול כמה רבנים ספרדים ביניהם מוצפי מחפוד ועוד אחד נכשלו כשלון טוטאלי, הם לא שווים עוד שבכלל יכנו אותם בתואר של רב

חיים שאולזון

ה 'בין הזמנים' של המחבלים

בערב פסח להפריע ליהודים להתכונן לחג הוא אחד הפשעים הגדולים, רק מי שאין בליבם טיפ טיפת רגש לענין חג הפסח מסוגלים להפגין, אבל נתעלם לרגע מן הענין הזה וניגש למה שקורה בימינו ב'בין הזמנים', האם יש עוד בכלל צורך במשהו כזה, האם זה משרת ענין כלשהו, או שמא זה הפך להיות מטרד ואף סכנה

בעבר היו צריכים את כל חודש ניסן ל'בין הזמנים', לקח שבוע להגיע מהישיבה הביתה, ואז לעזור שבוע בהכנות לחג, ומיד אחרי החג יצאו חזרה לישיבה זה גם לקח שבוע, וככה יש לכם חודש, יצאו מן הישיבה בראש חודש ניסן ושבו בראש חודש אייר. אותו בסיס היה גם בחודש אב, שבוע הביתה, שבוע של מנוחה ושבוע חזרה נסיעה לישיבה ולכן יש רק שלשה שבועות בין הזמנים, בימינו כשהנסיעה מן הישיבה הביתה לוקח לא יותר משעתיים שלש ונניח מי שגר רחוק מאוד ארבע או חמש שעות ונוסיף את חוץ לארץ ניתן לזה עשר שעות או אפילו חמש עשרה שעות, אין כל סיבה לבטל כל כך הרבה זמן, אבל שוב זה נושא בפני עצמו. השאלה היא, מה עושים בזמן הזה, והאם מותר לאפשר לצעירים לנצל זמן כזה להתפרעות ברחובות שמשרת את השטן ולא את המטרה גם אם נקבל שלדעתם היא חשובה וטובה

בחורים צעירים מחפשים בתקופה הזו מה לעשות, הם מסתובבים בטלים ברחובות, ועתה נתנו להם עם מה להתהולל, להפגין ברחובות לשיר בשלטון הכופרים לשחק עם השוטרים, לקלל ולבזות, בקיצור אקשן, עבור הצעירים אין טוב מזה,זה הסיפוק הכי גדול שלהם

השאלה היא האם זה טוב ובריא,  או שזה משחית את נפש הצעירים? האם בין הזמנים נוצר להוללות או למנוחה רגיעה, משהו חולה מאוד בחינוך הישיבתי, מפני שאם היו מחנכים נכון היו מבינים כי את בין הזמנים מנצלים למטרות טובות יותר ולא לחיפוש דרכים כיצד להזיק לציבור

מציאות היא, המעשים הללו הם נזק לציבור, כל פעם קרבנות אחרים, אין על זה מחילה לא בעולם הזה ולא בעולם הבא, מפני שמדובר בבין אדם לחבירו ועד שירצה את חבירו דבר שאין לו סיכוי מפני שאינך יודע כלל למי הזקת

במקום שראשי ישיבות המחבלים יקראו לבחורים וידריכו אותם יסבירו כי אסור להם לנצל את בין הזמנים למטרות כאלו, הם מעודדים אותם להתפרע להכות להזיק להשחית להתעמת עם שוטרות וחיילות, זה הפך להיות המשחק היומי, והם לא מתביישים כלל. שימו לב, המבוגרים המבינים כי מדובר במעשים אשר לא ייעשו אותם לא רואים שם, הצעירים מי שהם משועממים בבין הזמנים עושים את כל זאת למלאות את זמנם הנשרף בין כה וכה, והחילול ה' זועק לשמים

אוי לנו שאלו פני הדור הבא של בני הישיבות

חיים שאולזון

על דאטפך אטפוך

במשטרה למדו זאת לפני תקופה כי זו דרך טובה להבריח חרדים, שולחים חיילות ושוטרות, אבל לא קלטו כי ישנם מי שדוקא נהנים מכך וזה לא מפריע להם כלל, מציאות היא, הגיעו כל כך הרבה חיילות ושוטרות ו'בני התורה' מישיבות המחבלים כלל לא ברחו הם נשארו במקום כאילו לא קורה דבר

גם הקנאים התחילו להתרגל לשוטרות וחיילות ולא כמו בעבר שבמצב כזה ברחו מן המקום, זה מלמד עד כמה מזוייפת הקנאות, מתכוונים לפוליטיקה ולא לאמת הפנימית, אין דבר כזה עוד היום, הכל בנוי על שקר אחד גדול

מדוע אני כותב על כך, מפני שכאן קורה משהו מאוד מעניין. הסיבה שסגרתי את התגובות בבלוג הוא בשל הלכלוך שהיו מכניסים המחבלים וכמה קבוצות אחרות, הם היו לוקחים כל מיני דברים שכל כולם מן הלכלוך הגרוע ביותר ועם זה ממלאים את התגובות. אין לי זמן וכח לשבת כל היום לנקות, וגם לעבור על כולם אני עסוק בהרבה דברים אחרים, ולכן סגרתי לגמרי את התגובות וככה עצרתי את זה

מן השמים הכו בהם בחזרה, במה שהם השתמשו נגד הבלוג הם חטפו חזרה

חיים שאולזון

לפיד מממן את הפגנות החרדים

הם עובדים חכם, משקיעים הרבה כסף בחרדים שילחמו ובכל כוחם והרבה יותר ממה שצריך, מפני שאין טוב יותר מן הפעילות המחבלית ושל הקנאים להבטיח לעצמם כח בכנסת. הם צריכים להרגיז את החילונים ופעילות מן הסוג של המחבלים מפריעים בכל מקום אפשרי זה מרתיח את החילוני ואוטומטית קולו מובטח למפלגתו של יאיר לפיד

הדברים הגיעו לכדי כך, שלאחרונה זורם הרבה כסף למחבלים ובעיקר ל'הפלס' ומקורות דומים, יאיר לפיד דואג שיהיה להם הרבה יותר ממה שהם צריכים בשביל שימשיכו בפעילותם, הם עושים לו את השירות הכי טוב, והמחבלים מאידך שמחים אף הם, מפני שהם צריכים 'להוכיח' כי הנה 'צדקנו' לפיד יגייס את כל הצעירים החרדים, ובשביל 'שיצדקו' הם מסייעים ליאיר לפיד לשלוט, הם רוצים לראותו ראש ממשלה על מנת לבצע את זממו, זו תהיה הנקמה הכי טובה של ר' שמואל אויערבך באנשי הרב שטיינמן מבני ברק

המחבלים גורפים הון עתק, מן הסאטמארים וממפלגתו של יאיר לפיד, מקורות מן האיחוד האירופי המעונינים לסייע ללפיד להפיל את נתניהו אף הם מזמרים כספים למחבלים על מנת שיגבירו את פעילותם, למען המטרה הכי נעלה כעת להכתיר את יאיר לפיד לראש ממשלה

הערות והארות


החרדים  גורסים שיעקב  אבינו  הוא שידוך גרוע.  יש לו דוד ערבי ואח עשו הרשע.
עשו הוא שידוך טוב. הדוד אמנם ערבי - אבל איזה אח  צדיק יש לו !
מה סיפרו לחתן של אייזנשטיין ?
==============
מה קורה לציבור החרדי, סוטים רוצחים, האם גם בעבר היה כך רק לא שמענו או שמשהו השתנה, מה מייחד אותנו על אחרים אם גם אצלנו שומעים אותו דבר. בעבר חשבנו כי רק אצל מי שלא אזכיר שמם יש דברים כאלו ואצלנו הכל טהור זך ונקי, זו תקופת פסח אז אשאל מה נשתנה?
==============
החשוד למד איתנו בישיבה לחוזרים בתשובה בירושלים לפני 10 שנים, לילה אחד התעטף בטלית ותפילין וצעק אני המשיח והתחיל לרוץ לכיוון הכותל...הוא עזב את הישיבה אחרי המקרה, אחרי זה גילינו שלא בטוח שהוא יהודי כיוון שעבר גיור מפוקפק.
נמשך מאד ללימוד קבלה

ביום ראשון מתכנסת ועדת השחרורים לדון האם לשחרר את הרב ברלנד במלאת 2 שליש ממאסרו

הוא עשה עיסקה מצויינת בזה אין ספק, מבחינת הזמן הוא הרויח המון מפני שגם אם הוא היה מנצח במשפטו הוא היה יושב עד לסיום המשפט וזה לא היה נגמר גם בעוד כמה חדשים, זה היה נמשך הרבה זמן. עתה מלאו כמעט 2 שליש מתקופת מאסרו וועדת השחרורים מתכנסת ביום ראשון לדון בבקשה לשחררו ממאסר בשל התנהגות טובה

הנוהג הוא כי מעניקים שליש לכל אסיר המתנהג טוב ואינו מסוכן לציבור, במיוחד מי שמתחייב לעבור טיפולים פסיכולוגיים ובעיקר שיקום, במקרה של הרב ברלנד הוא חולה וזה לכאורה מספיק נימוק מדוע לשחררו. אצל כל אחד אחר במצב שלו בדרך כלל משחררים בלי כל התנגדות

אבל תופתעו, ביום ראשון אמורים להתייצב בפני ועדת השחרורים הרבה קטגורים מי שיתבעו כי עליו לשבת את כל התקופה שהוא נשפט עליה בטענה כי שחרורו יאיץ את קצב המלחמות בין הברסלבים וזה מסוכן לציבור

עורכי הדין של הרב ברלנד עושים מאמצי על להופיע ביום ראשון בפני הועדה עם כל הנימוקים מדוע לשחררו, אבל כפי שנודע לנו ממקורות פנימיים תהיה התנגדות גדולה לשחרור. הנימוקים הכי חזקים לשחרורו הוא מצבו הרפואי, אבל השיקול של חשש ממאבק פנימי קשה והשמצות בברסלב עלול להכריע את הכף וייאלץ להמתין עוד כמה חדשים עד שיסיים את כל התקופה

מתיחות גדולה בקרב חסידיו, לא נראה כי ההכרעה תהיה כבר ביום ראשון, אבל אי אפשר לדעת, הם עלולים להכריע באותו יום, אם כי המבינים אומרים שהם לא ימהרו להכריע

מבזק

בהפגנת חסידי רז"ל מסאטמאר  והסיקריקים והפלג השבוע אחד הדוברים נשא דברי ציונות וכפירה 
"הם לא צריכים אותנו, הם לא צריכים עוד חיילים, יש להם די והותר חיילים, במלחמת ששת הימים היה רבע חיילים ונצחנו בעזר השם יתברך שלש מדינות!"

מבזק

ישראל כהן ב'כיכר': וועדת הרבנים לענייני צניעות של גור אסרה לנשות החסידות לחבוש פאות אופנתיות מסוג 'אומברי' שיער המחליף גוונים, משום שמדובר בדבר בולט, נועז ורחובי - כחוקות הגויים.

מבזק

הנבל אפרים שטרן לפני שנתיים בא לרב שטינמן שיעזור לו בכסף לחלוקה. ומיד אחרי פסח שהתחיל מגבית ל”ג בעומר הדפיסו מודעות נגד הרב שטינמן עם הכיתוב ר”ל ימ”ש

מבזק

שלזינגר בכתבת מגזין ב'ישראל היום' על הפגנות 'הפלג' - "השבוע בלט הדור הבא של קיצוני 'הפלג'. ילדים בגיל בר מצווה נעמדים מול אוטובוסים ומתיישבים מול מכוניות, צועקים "נאצים" על שוטרים ונותנים בעיטות לבחורות".

מבזק

ח"כים חרדים בתגובות חריפות לשלזינגר ב'ישראל היום' על כנס 'הפלג' בשני הקרוב - "מדובר בשיגעון. הם מביאים לאולם אלפי עריקים עבריינים. המדינה לא עושה כלום. צריך להגיע עם עשרות 'זינזאנות' ולגמור את הסיפור"

מבזק

השיטה החדשה של המשטרה למיגור ההפגנות: מפגינים הופתעו לקבל הערב דו"חות בסך 1000 שקל על הפרעה לתנועה.

מבזק

גרודקה ב'בחדרי': לאחר שגפני סיפר לגראי"ל על המשבר שהיה סביב התאגיד ועל התנגדות החרדים לבחירות, השיב לו הגראי"ל: "בחירות זה דבר לא טוב - ברוך השם שהסתדרנו בלי זה".

מבזק

שמו של החשוד ברצח המזעזע בטבריה כפי שהותר לפרסום לפני זמן קצר.
אפרים גולדשטיין, בן 34, גר צדק, יליד מולדובה.

מבזק

ניצן הורביץ לאיש 'הפלג' אברהם בוימל בגל"צ: רבנים שלא חשודים כרבנים מתונים כמו הרבי מסאטמר והרב סאולובייצ'ק יצאו נגדכם וטוענים שהכל פוליטיקה וקנאות מזויפת.

מבזק

ישראל כהן בטוויטר: ליצמן עושה טראמפ. במהלך מסיבת העיתונאים סירב להשיב לשאלת כתב גלובס שי ניב: "מה יש לי לענות לך כשאתה בין כה כותב מה שאתה רוצה נגדי. לא סתם העיתון שלך בקשיים. לא מעוניין להשיב לך".

מבזק

עצור שלישי מהפלג הירושלמי שחסם את הכביש ותקף נהגים בב"ב
עוד מפרעות הפלג הירושלמי בהשומר/זבוטינסקי בב"ב. אזרחים מסכנים שתקועים בכביש. יצאו לפנות את הפורעים. אחד גם מפנק עם מקל את המפגינים.. צריך לפרק אותם כך בכל הפגנה. זה הפיתרון

מבזקים

דוברי 'הפלג' ל'ישראל היום' - "הילדים שלנו גם הלכו להפגנות השבוע עם כל החברים. כך אנחנו מחנכים את ילדינו. ילד שאבא שלו נעצר - כשיגיע למחרת ל'חיידר' ישירו לו, ירימו אותו על הכתפיים ויחלקו לו סוכריות".
 יו"ר 'דגל' ח"כ גפני ל'יתד' על התערבות בג"צ בפרשת הגט בצפת: "למנות שופט דתי לביהמ"ש העליון עושה את ההיפך, הוא בועט בכל מה שחשוב לנו".
 לאחר שהחרים השבוע את ההפגנה - הראב"ד הגר"מ שטרנבוך יוצא במתקפה חריפה ב'מאמר השבועי' נגד 'הפלג'  הירושלמי בראשות הרב שמואל אוירבך- "הם קנאים מזוייפים המלבישים את חטאיהם בכסות של קנאות דקדושה".
וגם קבלת שבת המונית במגרש הרוסים ל 4 עצורי הפלג והעדה החרדית..(2 מתוכם על עריקות)

מבזקים


ח"כ משה גפני נכנס להתייעצות אצל מרן הגראי"ל שטיינמן. 

ח"כ אורן חזן לבני רבינוביץ ב'קול ברמה' - "הרצוג הציע לכחלון לעמוד בראש גוש שיחליף את ביבי בממשלה חלופית. בוגי יעלון הוא שר שסרח והשתמש בליכוד". 

ויסברג ב'בחדרי': הוועדה לקריאת שמות בעיריית ראשל"צ - אישרה את ההצעה לקריאת שכונה בעיר על שם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. מדובר ביוזמה של יו"ר ש"ס בעיר אריה כהן. 

גרודקה ב'בחדרי': לאחר שגפני סיפר למרן הגראי"ל שטיינמן על המשבר שהיה סביב התאגיד ועל התנגדות החרדים לבחירות, השיב לו הגראי"ל: "בחירות זה דבר לא טוב - ברוך השם שהסתדרנו בלי זה". 

בחתונת בן הרה"ר הגר"ד לאו משתתפים: הגר"ד כהן. יגאל גואטה. שמעון שר. צביקה כהן. עו"ד יעקב ויינרוט. חנניה צ'ולק. הגר"ש רבינוביץ. השר דרעי. משולם נהרי. מנחם לייזר מוזס. חנוך זייברט והנגיד מיכו מירלשוילי. הזמר שלומי גרטנר הגיע מלונדון לשמחה.

המשטרה על מחבלי בני ברק


דוברות המשטרה (דן) :
הפרות סדר חרדים-עדכון:

ההפגנות מתמקדות בצומת ז'בוטינסקי פינת השומר ברמת גן.  המפגינים מנסים לחסום את הכביש, תקפו שוטרים ומסכנים את חייהם ואת ציבור הנהגים.

עד כה נעצרו 25 מפירי סדר שהשתוללו במקום והפרו את הסדר הציבורי.

מצ"ב תמונות לשימושכם

הפגנות השבת בירושלים - דרעי ליצמן וגפני זועמים

זה לא טוב להם, עתה הצליחו לשנכע כי אין בכלל חילולי שבת בירושלים ואפשר להמשיך לתמוך בתקציב, והנה מפגינים נגד חילולי שבת בעיר, זה לא תואם את הפוליטיקה רבונו של עולם

במאפיה דתיות בבית חילוניות


מאת קוממיות'ער

מצוות קוממיות עבודת יד  שנים שהפדופיל שמשון ולצר היה מנהל את המאפיה
שמשון ולצר חסיד ויזניץ של ישראל הגר שברח למונסי בגגל פחד מכתב אישום

היום המצב לא יותר טוב, רוב הנשים שעובדות בשולחן מגיעות עם כיסוי ראש וחצאית, אבל במושבים שהם גרים הולכות בלי כיסוי ראש וספק אם הם שומרות שבת 
טלפון לרובן יש שניים, אחד כשר ואחד...
טלויזיה בבית של העובדות זה בכלל לא עבירה 
ככה כשאתה יושב בפסח ומברך על אכילת מצה ממצות קוממיות 
תחשוב מי אפה אותם

אלו הם החיים עושים ביזנס משמם של ההורים

לכ' הר' חיים שי'

ראיתי את הכתבה של אמנון לוי על משפחת הרנטגן. ראשית ברצוני להעיר שאף שהתוכן ראוי להתייחסות וכדלהלן אמנון לוי עצמו הוא אדם שכתבותיו מגמתיות, צריך להתייחס אליו רק כאדם שמביא מידע ובהתאם לכך לדון בדבריו וגם זה כשהוא לא עושה איזה טריק להציג לך את הדברים בצורה לא אמיתית. כמי שצבר שעות צפיה בעבודתו אני יכול לקבוע כאן שמדובר כאן באדם בור ועם הארץ גרוש שהינו זקן מנאף שעושה קצת רייטינג על החרדים. ועכשיו לעצם הדברים - רבי שלום איפרגאן היה יהודי צדיק שהתגורר בנתיבות וזה שהוא היה יגע כפים ונתמך ביטוח לאומי לא מגרע כלום באישיותו. מדובר בחברותא של הבאבא סאלי. נכון שהוא לא היה באבא וילדיו עושים ביזנעס מזכרו אבל בזה הוא שווה גם לכל מיני אדמורי"ם וד"ל. זה שילדיו בצעירותם לא היו חרדים ואולי גם לא כל כך דתיים - את זה אפשר לזקוף לחובתו של ב"ג בכור ההיתוך שהוקם במדינת ישראל כאשר כך קרה גם אצל קדושי עליון כמו רבי חיים סינואני ורבי חיים חורי ואפילו אצל הבאבא סאלי ובאבא חאקי והרשימה ארוכה.
ובאמת בשנים ההם גם אצל אדמורי"ם היה כך. היום כשאיזה נכד של סטמר או סקוירא מתקלקל זה אייטם.לפני מאה שנה ופחות זה היה מאוד מצוי בנכדים של רוזין, טשרנוביל ועוד ועוד. זה שאיזה נכד עושה ביזנס מהסבא זה מאוד מצוי. יש על זה איזה ווארט שאומר שהסבא או האבא לא הוריש לו שום דבר מעבר לזה שהוא נתן לו את האפשרות לפתוח איזה עסק עם השם שלו בשלט הפרסום. היום גם במגזר הליטאי עושים ביזנס מהסבא אפילו בחייו וכידוע

שמו של פנחס קורנפלד אנטוורפן ישאר לחרפה ולדראון עולם הוליך שולל את הציבור במשך שנים ומעביר את יהדות אירופה עד לתהום


לכבוד הגאון וחסיד המתחסד עם קונו ועם הבריות מצוין במעלות ומדות נשגבות מוה״ר חיים שאולזאון שליט״א

אחדשה״ט

שלום רב לכם

בנדון פרשת השחיטה אנטוורפן ובאירופה:

לְפִי שֶׁבִּשְׁעַת פְּטִירָתוֹ שֶׁל אָדָם אֵין מְלַוִין לוֹ לְאָדָם לֹא כֶסֶף וְלֹא זָהָב וְלֹא אֲבָנִים טוֹבוֹת וּמַרְגָּלִיּוֹת, אֶלָּא תּוֹרָה וּמַעֲשִׂים טוֹבִים בִּלְבָד, 

מסכת אבות פרק ו  משנה ט

כידוע לכולנו הרודן פנחס קורנפלד מאנטוורפן מאז גילו המבוגר יותר מששים שנה הוא חי רובם ככולם על חשבון הציבור ומדכא את הציבור ואף פעם לא התפרנס בכבוד, ואחרי שנים רבות שהוליך שולל את הציבור בפרשת השחיטה (שגם השתלט על העניין בבריונות) הפרשה המבישה הסתיים עכשיו באסון ואסון ליהדות אירופה כולה
(מזרח ומערב אירופה!)
עכשיו שמו יזכר לחרפה ולדראון עולם
כל מילה פה מיותרת העובדות מדברות בעד עצמן!

שנשמע ונתבשר בשורות טובות


תאָמַר רַבִּי יוֹסֵי בֶּן קִסְמָא: 
פַּעַם אַחַת הָיִיתִי מְהַלֵּךְ בַּדֶּרֶךְ, וּפָּגַע בִּי אָדָם אֶחָד, 
וְנָתַן לִי שָׁלוֹם, וְהֶחֱזַרְתִּי לוֹ שָׁלוֹם. 

אָמַר לִי: רַבִּי מֵאֵיזֶה מָקוֹם אָתָּה? 
אָמַרְתִּי לוֹ: "מֵעִיר גְּדוֹלָה שֶׁל חֲכָמִים וְשֶׁל סוֹפְרִים אָנִי", 
אָמַר לִי: "רַבִּי! רְצוֹנְךָ שֶׁתָּדוּר עִמָּנוּ בִּמְקוֹמֵנוּ, וַאֲנִי אֶתֵּן לְךָ אֶלֶף אֲלָפִים דִּנְרֵי זָהָב וַאֲבָנִים טוֹבוֹת וּמַרְגָּלִיּוֹת"? 
אָמַרְתִּי לוֹ: "בְּנִי, אִם אַתָּה נוֹתֵן לִי כָּל כֶּסֶף וְזָהָב וַאֲבָנִים טוֹבוֹת וּמַרְגָּלִיּוֹת שֶׁבָּעוֹלָם - אֵינִי 
דָר אֶלָּא בִּמְקוֹם תּוֹרָה! 

לְפִי שֶׁבִּשְׁעַת פְּטִירָתוֹ שֶׁל אָדָם אֵין מְלַוִין לוֹ לְאָדָם לֹא כֶסֶף וְלֹא זָהָב וְלֹא אֲבָנִים טוֹבוֹת וּמַרְגָּלִיּוֹת, אֶלָּא תּוֹרָה וּמַעֲשִׂים טוֹבִים בִּלְבָד, 

שֶׁנֶּאֱמַר: "בְּהִתְהַלֶּכְךָ תַּנְחֶה אוֹתָךְ בְּשָׁכְבְּךָ תִּשְׁמוֹר עָלֶיךָ וַהֲקִיצוֹתָ הִיא תְשִׂיחֶךָ" (משלי ו, כב). 

"בְּהִתְהַלֶּכְךָ תַּנְחֶה אֹתָךְ" - בָּעוֹלָם הַזֶּה, 
"בְּשָׁכְבְּךָ תִּשְׁמוֹר עָלֶיךָ" - בַּקָּבֶר, 
"וַהֲקִיצוֹתָ הִיא תְשִׂיחֶךָ" - לָעוֹלָם הַבָּא,

מזעזע! מצווה לפרסם ולדבר על זה - ביום ד' השבוע בעל ערף את ראש אשתו - למה?

ביום רביעי השבוע (ניסן תשע"ז פרשת ויקרא) ממש שנתיים אחר השריפה באמריקה של 7 קורבנות, כתוב בפרשה "אדם כי יקריב מכם" מכם זה מדה כנגד מדה!!! מכם ממש!

צדדי המחלוקת

מאת אחד שסובל מהם

לאחרונה רבו ב"ה אנשים אשר רוח ה' לבשה אותם ומקנאים בגופם קנאת ה' צבקות, עוצרים את מהלך החיים לאנשים עקב קנאותם המתפרצת, ואנו אין לנו על מי להישען.

ננסה לתאר את המצב בצורה יבשה, יש כאן שני צדדים, ואלו דבריהם.
צד א'.
עומדים אנו נוכח גזירת שמד המתחדשת עלינו להשמיד את כל הנאמנים לתורת ה', וייקרא שמה בישראל 'גזירת הגיוס', (אין אנו נכנסים לויכוח איתכם האם יש גזירה או לא, כי אתם מזרע עמלק, לא קיבלתם השקפה ויש לכם דעת בעלי בתים, ואינכם רוצים לדעת האמת בכלל, אתם מכורים בידי העסקנים, ולא יעזור שום ויכוח) ועל כן מוכרחים על פי דין לזרוק את כולם לכבשן האש על מנת שלא ילכו לשמד ויועברו על דתם או שתיעצר הגזירה.
והיות ולא כל החרדים לדבר ה' עומדים בנסיון השמד, שומה עלינו מקצת הציבור לזרוק את הנשארים לכבשן האש, כלומר לעצור את התנועה, את החיים הפעילים, את היולדות לבית הרפואה, את הכלות מחופתן, את העובדים למחייתן ממקום עבודתן, את הלומדים מבית המדרש, את הבחורים מישיבתם, את התלמידים מבית הספר שלהם, לזייף חתימות, לשקר ביודעין ובלא יודעין, להתיר חילול שבת וחילול השם, לפלפל פלפולי סרק על מנת לשבש מה שאפשר לשבש, להרוס מוסדות מבפנים, להחריב ישיבות, להמריד צעירים נגד זקנים, ילדים נגד הורים,  להשחיתם, להוציאם לרחובות, להפגישם עם קלגסי וקלגסות הציונים, לצעוק ולזעוק בקול גדול ולהכין תכניות כעין עשרת המכות שירדו על מצרים, עד אשר יתעשת העם ויבין את המצב הנורא העומד לפתחנו.
מחוייבים אנו בזאת גם להקים מערכות של קווי נייעס, להטריד את השאננים בפאלפון, בטלפון, בדואר, ובמייל, ובכל דרך האפשרי, להדפיס עיתונים ופאשקווילים מלאים בדברי הסבר ניאוץ וגידוף על אותם המהרסים בכרם ה' צבקות, להסית, לנגח, לכנות את כל העומדים מאחורי תוכנית השמד ואת כל מי שאינו מבין את עומק המצב בשם שטן, עמלק, ונאצים, ועוד שלל שמות, לזעוק מרה ברחובות העיר, לקרוא בקול גדול, יהודים, שואה גדולה עומדת לבוא, והגזרה כבר כאן, והיטלר היה כסף קטן לעומת מה שהם מתכננים עלינו, בקיצור, לעצור הכל. להרוס הכל. לשבור ולנטוש ולנתץ הכל בכל מכל כל. לא להשאיר כלום. וכל זה בעבור שנוכל לשמור על הגחלת וההשקפה, אין זה כי אם הגנה ומסירות נפש עד טיפת הדם האחרונה ממש ממש, כמו שהיה באשכנז במסעי הצלב, בספרד באינקוויזיציה, לאורך כל שנות גלותנו, מודיעים אנו בזאת כי נמסור את נפשנו ואת נפש עוללנו ושכינינו ומכרינו וכל הסובבים על המסורת המסורה לנו מימות משה רבינו ועד ימות הגר"י קמניץ שליט"א.
צד ב'.
אין אנו עומדים במצב הנ"ל (אין אנו נכנסים כלל לויכוח למה אין אנו עומדים במצב זה כי הויכוחים בענין מיותרים) ולכן כל הנ"ל הוא קיצונות מטורפת אשר משבשת את החיים ומי יודע לאן הדברים יגיעו אם כל קיצוני יעלה על דעתו לכפות את טירופו על כל הציבור. וכמו למשל שכת השאלים יעלה בדעתם לשרוף את כל הנשים שמסתובבות ברחוב עם פאות או לשרוף את כל הפאות או כל חנויות שמוכרות פאות, ויפלפלו בדין שעת השמד חוקות הגוי וקידוש השם וכו', או שאנשי הגנרטור בשבת יחליטו כי ענין הגנרטור הוא חמור ונורא מנשוא ויחליטו שעל פי דין צריך להעלות באש את תחנות הכח בחדרה כי הם גורמות לחילול שבת וחילול השם איום ונורא והוא שעת השמד. הלא נצא נגדם בחרב וחנית, ולכן צריך לעצור את המיעוט המשתולל בכל דרך, למוסרם למלכות, למשטרה, ולכל גורם אשר ידיו תקיפה עליהם, להשתיקם בכל דרך, להוציאם מכלל הציבור, להחרימם בכל חרם אפשרי, לרודפם ולרומסם ולהשפילם עד עפר, ועל ידי זה לעצור את הטירוף לפני שיהיה מאוחר.
אלו שני הצדדים. וידע כל אחד לפני מה הוא עומד.
הדברים חמורים במאוד מאוד, כי לפי שני הצדדים יכול לצאת שעם ישראל ישלם מחיר איום ונורא, או שכולם ילכו לשמד ולכליון רוחני ח"ו, או שמיעוטים קיצוניים יהרסו הכל בכל מכל כל בשם קנאותם.
ואל יאמר האומר אין הדברים נוגעים אלי, כי שני הצדדים נוגעים אליך.
הצד הראשון ודאי נוגע לכל אשר בר ישראל יכונה ואינו רוצה לראות כבלע את הקודש על ידי הגזירה הנוראה אשר עומדת להכחיד כליל את הציבור החרדי ר"ל.
והצד השני נוגע לכל אשר רוצה חיים נורמליים ולא אנדלרמוסיא אשר סופו מי ישורנו, וגם אם היום לא סבלת עדיין מנחת זרועם של הקיצונים המטורפים אל תחכה שזה יקרה, כי זה כואב. הם מושחתים בשם קנאותם בקנה מידה שלא הכרת.

רבה הציוני-מחבלי-שכיסטי של ירושלים הרב אריה שטרן יוצא כעת להגנת החיילים החרדים ותוקף את השירות המשותף

רבה של ירושלים הרב אריה שטרן יוצא כעת להגנת החיילים החרדים ותוקף את השירות המשותף. "נשים לא צריכות לשרת בצבא בתפקידי לחימה בגלל סיבות הלכתיות וגם בגלל השינויים הטבעיים בין המגדרים".

אזהרה להורים

לכל ההורים שיחיו

עם פתיחת עונת רשימת הבנים התמימים לישיבות הגדולות.
לשימת לבכם
כל מי שרושם את בנו שיחי׳ לישיבות מגדל העמק או קרית גת הנקראים כעת תומכי תמימים ׳ישיבת הסדר׳ יקח בחשבון שבנו מחויל עם הגיע זמן גיוס.
מי שרוצה שבנו ישאר תמים על כל המשתמע שלא ירשום את בנו לישיבות הנ״ל.
ואז ילך בדרך שסלל רבינו במאות ממכתביו להנהלת תו״ת המרכזית.
ראו הוזהרתם שלא יהיה כל עמלתכם להבל ולריק.

חיים שטיינר מחייל את הבחורים של ישיבות 'תומכי תמימים' רח"ל

שלום וברכה!
מספר פרטים חשובים בנוגע להמשך הדחייה במסלול תלמידי חו"ל לקבוצה ע"ד - ע"ה. נא ונא לקרוא בעיון רב!

1. עליך להתייצב ביום רביעי ט ניסן 5/4/17 בשעה 8 בבוקר, יש להתארגן להגעה ליום שלם עד הערב..
מקום ההתייצבות: היכן שנרשם להם בצו התייצבות שקיבלו לביתם לתאריך בחודש מרץ - בדרך כלל הלשכהה הקרובה למקום מגוריך.
במקרה של ספק ניתן לבדוק איתנו.
חובה להגיע בזמן ולא לאחר.

2. מבחינת האנשים היושבים בלשכות מדובר ב'יום גיוס' לכל דבר ועניין
אשר על כן:
א. יתכן ויקחו להם את הטלפונים הסלולרייים עד לסוף היום
ב. יהיה להם 'מפקד' לאותו יום שהם צריכים להשמע להוראותיו.

3. כל בחור מגיע ללשכה/נקודת גיוס שנקבעה לו שם יעבור 'שרשרת חיול' ויבדקו את התיק האישי שלו שלא חסרים לו פרטים וכדו'.

4. בסיום השרשרת חיול יוסעו הבחורים לבקו''ם בתל השומר לסיום ההליך ושחרור הבייתה = לצורך לימודים בישיבה בארה"ק למשך שנתיים או שלוש (ההסעות מארגן הצבא לתלמידי חב"ד מכל הלשכות לצורך זה).

5.
במשך התקופה הזו יציאה לחו"ל אפשרית אך ורק בתנאים הבאים:
1. הבאת אישור מישיבת בה אתה לומד שמאשרים לך לצאת לחו"ל.
2. קבלת היתר יציאה מראש והתייצבות במדור בני"ש בצבא (להבדיל ממדור בני"ש במיטב).
3. נכון לעכשיו לא יהיה ניתן לצאת לחו"ל בתקופה הקרובה (פסח וכו') לאחר פסח תצא הודעה מסודרת כיצד יש לבקש אישורי יציאה ומהו אורך הזמן המקסימילי בו ניתן לצאת במסגרת המסלול בשלב זה.

בברכה
חיים שטיינר נציג תלמידי ישיבות חב"ד בצבא

המייל האדום - החדש

שימו לב המייל האדום החדש הוא:

בעברית המשמעות היא: גיוס הבלין וילשנסקי 222

רבני חב"ד במתקפה חריפה על מצות הנדל מדובר ב"פייק מצות" מפוקפקות גם מבחינת כשרות

מאת: א' מרבני חב"ד

מעבר לחומרה הרבה שלקח על עצמו רב במגדל העמק להלחם אישית באדמו"ר הזקן ובכל גדולי עולם שהבהירו היטב מה דינם של מצות מכונה כולל גדולי דורנו הגר"ש ואזנר ויבלט"א הגרמי"ל לנדא וכל גדולי רבני חב"ד והאדמו"רים החסידיים בדורנו מלבד זאת שמדובר בחצוף ורק מראה את רמת טפשותו של המחוצף הנ"ל ממגדל העמק ומי יודע מה ילד יום עימו הרי מעבר לכך מידיעה אישית ומעדויות נאמנות כולל ביקורים במקום בניגוד לרב המכשיר שלא מגיע אולי פעם אחת וגם זה בחטף, רמת הכשרות והפיקוח שם זה בדיוטא התחתונה מתחת לרמה של רבנות מקומית לא מהדרין. שאל אותי רב חשוב ונכבד איך אצלכם בחבד כל דבר הכי מפוקפק נהפך לכשר וכל הזהירויות של הרבי לא קיימות ואיש הישר בעיניו יעשה? הסמקתי ולא היה לי מה לענות. ישראל הנדל מילא היית אומר את האמת שהגאווה הסרוחה שלך לא מאפשרת לך לרדת מהעת שתלה אותך עליו קרייף הסוחר הממזר מבאר שבע הייתי מבין אותך אבל למה אתה עוד מנסה להתלות באילנות גבוהים ולהחריב את האב של אמונה ורפואה ולהוקיד את כולנו לשאול תחתיה. בברכת יתמו חטאים וחמצים ומצות הנדל