דפים

יום שני, 23 בספטמבר 2024

צימוקים

 

✅ הסתיים מועד הגשת מועמדות לבחירות לרבנים הראשיים. לרב הספרדי הגישו: הרב דוד יוסף, בנו של הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ"ל ואחיו של הראשון לציון הרב יצחק - 70 חתימות. הרב מיכאל עמוס, מ"מ נשיא בית הדין הגדול - 43 חתימות. הרב שמואל אליהו, רבה של צפת ובנו של הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זצ"ל - 20 + לרב האשכנזי: הרב קלמן בר, רבה של נתניה - 27 חתימות. הרב מיכה הלוי, רבה של פתח תקווה - הרב מאיר כהנא, אב בית דין אשקלון - הרב משה חיים לאו, בנו של הרב הראשי הרב ישראל מאי  לאו ואחיו של הרב הראשי הרב דוד לאו - הרב אליעזר איגרא, לאחרונה פרש כדיין ומ"מ בית הדין הגדול - 25 חתימות.

✅ חברי וועדת הבחירות לבחירת הרבנים הראשים לישראל, אישרו היום את מועמדות של  5 המתמודדים  לתפקיד הרב הראשי האשכנזי ו-3 מועמדים לתפקיד הרב הראשי הספרדי.

✅ המועמדים הם (לפי סדר א-ב)

להרב הראשי אשכנזי
הרב אליעזר איגרא
הרב מאיר קלמן בר
הרב מיכה הלוי
הרב מאיר כהנא 
הרב משה חיים לאו

להרב הראשי הספרדי
הרב שמואל אליהו
הרב דוד יוסף
הרב מיכאל עמוס

✅ דביר עמר: הרב מאיר כהנא השיג רק 20 חתימות. הרב משה חיים לאו מעט יותר עם 23 חתימות 

✅ הגר"י יוסף אומר על המועמד הגר"מ עמוס: "הציבור צריך להעריך את מי יש לו, יש לנו אוצר יקר שהולך בדרך נכונה, הולך בדרך רבותינו הספרדים בכוחא דהיתרא כשזה אפשר. אני מברך את כבוד הרב שהוא עוד יעלה מעלה מעלה, נכונו לו עוד תפקידים, שנשמע ממנו בשורות טובות עוד רבות בשנים"

✅ גם הרב מאיה דיבר בשבחו של הרב עמוס ותומך בו בבחירות לרבנות הראשית

✅ ארי כהן: מקורב לראשל"צ הגר"י יוסף החתים כעשרים חברים בגוף הבוחר עבור מועמדתו של הרב זבדיה כהן, למקרה שבג״ץ יורה היום, על פסילתו של הגר״ד יוסף מלהתמודד למשרת הרב הראשי. הפסילה המיוחלת לא הגיעה והמועמדות ככה"נ נגנזה.

✅ הבחירות לרבנות הראשית: יעקב כץ ב'מרכז העניינים' - חיזוק משמעותי בגוף הבוחר להגאון רבי משה חיים לאו שקיבל את חתימתם של רבני דגל התורה, זקני רבני חבד ונצגים מהציונות הדתית. בין החותמים: הגאונים רבי אברהם צבי מרגלית רבה של כרמיאל, רבי יעקב מאיר זוננפלד רבה של רכסים, רבי מרדכי אברמובסקי רבה של זכרון יעקב ועוד.

✅ עוד מיעקב כץ ב'מרכז העניינים': בין זקני רבני חב"ד שחתמו להגאון רבי משה חיים לאו הם הגרא"י גור אריה רבה של חולון, הגרח"ד דרוקמן רבה של קרית מוצקין, הגר"י הרצל רבה של נוף הגליל ועוד. רבים מראשי הערים והמועצות הבטיחו גם הם את תמיכתם למועמד שיאחד את עם ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.