דפים

יום שבת, 31 בדצמבר 2011

מדוע החרימו רבני העדה החרדית את ההפגנה והאם התלאי הצהוב לרוחם?

לא היה ספק כי עיתוני הבוקר יעשו מן התלאי הצהוב מטעמים, נתנו להם חומר לעוד כותרת ראשית. השאלה היא, האם נוסח זה של הפגנה הוא לרוחה של העדה החרדית

נכון, העדה החרדית החליטה להתייצב לימינו של ווייספיש ההולך למאסר, אבל האם ההפגנה הזו היתה לרוחם? קשה להשיב. מפני שלא ראינו שם את רבני העדה החרדית, ולא די בכך, הרב טוביה ווייס הרב הראשי של העדה החרדית הזהיר שלא יצעדו מההפגנה לביתו כפי שהיה מתוכנן

מתכנני ההפגנה חיפשו גימיק, אבל הפסידו את מטרת ההפגנה. התכנית המקורית היתה התייצבות לצידו של ווייספיש, שלטענת כמה מראשי העדה החרדית הוא לא סיקריק, הוא נעצר בהפגנה שנערכה על ידי העדה החרדית ולכן הם חייבים להגן עליו. אם היו מתרכזים מסביב לענין ווייספיש אני מאמין שהרבנים של העדה החרדית היו מגיעים לשם. הענין הוא, שניצלו את ההפגנה הזו למטרה אחרת והמפסיד הגדול כאן היה ווייספיש שאותו כמעט ולא הזכירו למרות שהשלטים עסקו בו

תלאי צהוב מרגיז הרבה אנשים, ובשל כך בלבד לא היו צריכים לעשות זאת. גם אם יש מי שרוצה להיאבק בשלטון, צעד כזה משרת את החילוני שיש לו עוד משהו להציג להרגיז ולהסית ציבור גדול נגד החרדים

קרבן ציבור, או טיפש?

אני מקבל את גירסתו של ר' שלמה פוקס שהוא דיבר בעדינות. אבל אשאל אותו שאלה פשוטה אבל קשה, האם הוא חכם או טיפש? נמצאים אנו בסערה קשה, מכל עבר מחפשים אותנו, האם הוא לא קלט כי בימים כאלו כלל לא מגיבים ולא אומרים מילה אפילו לא בעדינות?

את זה חיפשה אותה פרובוקטורית, היא רצתה שמישהו יאמר לה משהו, ולא איכפת באיזו שפה בעדינות או בגסות. האם באמת את המינימום הזה לא קלט ר' שלמה פוקס

בימים אלה, לא מחפשים את האמת אלא את הלתפוס עוד חרדי 'תוקף' אשה באוטובוס. הדרך היחידה במלחמה עימם הוא לא להגיב כלל, לחייך אליהם לומר להם שלום, ואולי גם זה מסוכן, לתת להם לעלות שוב לאוטובוס, ושיישבו היכן שהן רוצות, עד שימאס להם

יום שישי, 30 בדצמבר 2011

המחבלים מנצלים את חולשתו של הרב אלישיב

הפעם הם היו חכמים יותר, לא עוד מגילה ארוכה כמו בתחילת השבוע דבר שאין כל ספק שבמצבו הרב אלישיב לא מסוגל לכתוב, הפעם הם כתבו רק שורות בודדות בתקוה כי יאמינו שהוא כתב זאת

אבל מי שיסתכל טוב על החתימות יראה שהם מדוייקות דבר שלא יתכן בשל רעידות הידים של הרב אלישיב שהיה חייב להיות שונה. הם משתמשים באותה חתימה מן העבר שיש להם במחשב וכותבים בשמו כל מה שהם רוצים

השאלה החזקה מכל היא, היכן חתימתו של הרב שטיינמן. כי אחת מן השתיים, או שהוא נגד הרב אלישיב בענין זה, או שהרב אלישיב לא חתם אז לא יכלו לפנות אליו. מכתב זה נגד משפחה היא לדעתי חיזוק למשפחה, מפני שזו ההוכחה שהם לא הצליחו להחתים רבנים, רק הרב אלישיב חתם המייצג את המחבלים, אין להם אף אחד מן השונאים, זאת אומרת שלפחות מחצית מן הציבור הליטאי לא מסכים עם הרב אלישיב

בעבר, בכל מכתב כזה, היו חתומים כמה המייצגים את צדדי הליטאים. עתה לא עוד, מפני שאין להם סיכוי לקבל חתימות מן השונאים שבהם הם לוחמים

מלחמת פשקווילים סיקריקית

מי זו 'היהדות החרדית' ומי הם 'היהדות החרדית השפויה', מדובר בשמות שכל אחד יכול להשתמש בהם. הסיקריקים מנסים ליצור לעצמם גב, בתקוה כי עתה יהיה להם ציבור שבדרך כלל אין להם, ומנגד מי שאינם אוהבים זאת וקוראים למלחמה עליהם, ודוקא בבני ברק

זוכים החילונים ומלאכתם נעשה על ידי החרדים שמכים עתה זה בזה

יום חמישי, 29 בדצמבר 2011

הדברה ה-13 תחבוש שאל

האמת היא, כי אין צורך במילים, מספיק להסתכל על התמונה ולהבין לאיזה מצב הגענו. נכון, מדובר בכמה משוגעים אבל אסור לשכוח, כי כל שגעון התחיל בבודד והפך להיות חלק מן החיים. מי שילמד את ההיסטוריה ימצא, כי הרבה דברים תחילה התנגדו להם זעקו, טענו כי מדובר בטירוף, ולאט לאט זה חדר. כשהנשים הראשונות לפני כמה שנים החלו ללבוש שאל לעגו ולא עשו מזה ענין. עתה, מספרן הולך וגדל, ואם נמשיך רק ללעוג להם, בסופו של דבר ימצאו רבנים פוסקים שיטענו כי זה עדיף וכי מדובר ב'הידור'

שמירת עינים הוא דבר גדול וחשוב מאוד. ומבחינה מסויימת אולי עדיף שהגברים הללו ילבישו שאל ולא יראו פריצות וממילא גם לא יצעקו ולא תהיה יותר בעיה. אבל לצערנו הגדול אלו שצועקים אינם יכולים בלי זה הם לא ילבשו שאלים

תמונה זו צולמה בשדה התעופה בדרכם לאומן, אבא ובן מכסים את עיניהם שלא יכשלו במראות אסורות

על חשבונם וחשבון מעשי אחרים ישנם מי שכבר הכינו חמש עשרה דברות, ומה שמעניין, אותם הקיצונים והקנאים מהדרים בחמשה הנוספים, העשרה הראשונים לא חשובים בעיניהם כלל, זה שייך ככל הנראה לאפיקורסים לרשעים לציוניסטן אגודיסטן מזרחיסטן. לחבוש שאל ולירוק על ילדות קטנות, אלו הדברות שקבלו בסיני

את הגברים החרדים הם לא רוצים ומה עם הנשים החרדיות?

מעניין מי כתב את השלט גבר או אשה, קשה להבין מה הם רוצים בשלט הזה, שרק גברים יעברו לצד השני של המדינה, ומה עם הנשים החרדיות הן יכולות להשאר במדינה?

ביטול ההפגנה היכתה את המסיתים

הם האמינו כי הנה לקראת שבת תהיה להם כותרת ענקית, יוכלו לשפוך על החרדים פי כמה, והכל התפספס, היה זה רבם של הקנאים, לאחר שנפגש עם מפקד המשטרה שפנה לכל יתר הרבנים שיורו להמתין עם ההפגנה מפני שזה ישמש כבומרנג. הקיצונים לא אהבו את הבקשה הזו, אבל כבר לא היתה להם ברירה לאחר שכל הרבנים בבית שמש הקרובים להם הודיעו כי לא יבואו

ובכל זאת לגמרי לא וויתרו, והשתוללו, אבל יחסית, היה זה כלום לעומת מה שתכננו, להכריז מלחמה ולהמשיך את ההסתה שבוע נוסף לפחות

ידיעות אחרונות הבוקר יצא חלש, המציא כותרת הקוראת לבטל את המועצות הדתיות, כאן הם קוראים למלחמה  לאו דודקא על החרדים הרבה יותר על הדתיים לאומיים

נקוה שכאן הענין מסתיים, ובשבוע הבא יעברו לנושא אחר, היה מספיק. נדמה שבשני הצדדים כבר נמאס לעסוק בנושא הזה

הפגנה היום כן או לא? האם סוף סוף נמצא מי שפוי שעצר את ההפגנה?

בכוונה המתנתי עם המודעה הזו, לא מיהרתי לפרסם אותה, רק קרוב מאוד לשעת ההפגנה, לא רציתי לסייע לעוברי עבירה. קשה לי להאמין שלא נמצא אחד ויחיד מתוך אותה קבוצה שיפקח את עיני מי שעומדים בראש ההפגנה הזו, שיסביר להם כי שלמה המלך היה חכם יותר וקבע כי לכל עת, וכי עתה לא הזמן להפגנה כזו, חייבים להמתין קצת בשל הרגישות ובשל התוצאה היכולה להיות חמורה מאוד

אם ההפגנה היתה של הקיצונים בלבד בלי הרבנים, לא הייתי מתייחס ולא עושה מזה ענין גדול, ואולי עדיף שיפגינו ושיראה ויווכח העולם כולו כי מדובר במטורפים קיצונים מי שרחוקים מאוד מתורה והלכה חיים חיי טירוף וחושבים שזו הדרך. מדובר בחיות, וכמו ביער שטורפות זו את זו כך גם הם. מה שמדאיג במודעה, כשהם כותבים בהשתתפות כל רבני בית שמש

בשעה זו מדווחים כי אחד הרבנים הצליח לעצור בעדם והודיעו על ביטול ההפגנה. כל הכבוד לאותו רב. יתכן והיה זה לאחר שיחה שבין הרב קופשיץ ומפקד המשטרה שנערכה היום מחוץ לבית שמש. גם אם בסופו של דבר תיערך ההפגנה, אני מתפלל ומקוה שלא נראה שם את הרבנים. הופעתם עלולה להכפיש ציבור שלם

אין כאן וויכוח על הנושא. הוויכוח הוא על דרכי המלחמה. בשעה זו צריך לתת להסתה להירגע ולאחר מכן בחכמה ובתבונה לארגן סדר שיבטיח את הצניעות, אם כי, מן הקורה בימינו זה לא הזיק לצניעות בית שמש, הציבור מודע לקורה, ואין צורך בשלטים לנשות החרדים לדעת מה מותר ומה אסור

זו לא ההסתה, מדובר בחולי פרסום

ישנם מי שקוראים לזה הסתה, לדעתי זה לא רק זה, יש משהו חמור בהרבה. לא חסרות נשים חולות פרסום מחפשות לרגע שיזכו בכותרת ועוד בעמוד ראשי של עיתון, ולכן הן עושות זאת

מסכן ואומלל מי שנפל בפח של חולות הפרסום, הם לצערי משלמים את המחיר, ונגדן צריך להלחם, מי שחולה פרסום בבקשה כל עוד שאין זה בא על חשבון חייו של מישהו אחר

האלימות תפסה את מקומה של הקנאות

יריקות על נשים לא היה מקובל מעולם ברחוב החרדי אם כי היו תמיד מופרעים שעשו זאת. היו גם זמנים שעשו מעשים חמורים פי כמה כמו שפיכת אקונומיקה על נשים בכניסה למאה שערים ובאיזור גאולה. אף אחד מן החרדים באמת, לא נתן לדברים הללו לגיטימציה, אם כי חייבים להודות כי לא עשו מספיק למגר את התופעה למחות בצורה שיידעו כי הרבנים יוצאים בחרב ובחנית נגד מי שעושים מעשים כאלו. אם היו לוחמים אז נגד שופכי האקונומיקה היו חושבים פעמיים בטרם ירקו

מה שטוב מכל הענין, שלפחות הם מודים כי מדובר בקבוצה קטנה וקיצונית, ואם נלך לאחור מאז קום המדינה זה היה כך, אם כי השתנו הזמנים וכמו בירידת הדורות גם בענין זה קיימת ירידה גדולה. קחו את הקנאי והמפגין מספר 1 ר' עמרם בלוי, מעולם הוא לא הרים יד על אשה, לא שפך אקונומיקה ואף לא ירק על האשה. הוא יכל להפגין ולמחות בכל פינה ובכל מקום וכמעט בכל עת, אבל היה זה סגנון אחר לגמרי

היום האלימות תפסה את מקומה של הקנאות, ועם זה מתמודדת היהדות החרדית בכלל, זה לצערנו קורה לא רק אצל הקנאים, ואת התופעה הזו חייבים למגר ואין זה משנה במי מדובר

יום רביעי, 28 בדצמבר 2011

הקנאים זקוקים לרפואת הנפש

עושה רושם כי מי שכתב את השלט הזה הוא מאנשי השאלים, אחרת קשה להבין מדוע על האשה להמתין במקומות נסתרים. אני מבין מדוע לבקש שלא יעמדו בפתח בית הכנסת, אבל להסתתר מאחורי טנדר לבן, זה הרבה יותר ממוגזם

אין זה פלא שהתקשורת צילמה את השלט מפני שזה עבורם כמוצא שלל רב, לא צריך יותר מלקרוא את הנוסח הזה ולהגיע למסקנה כי אנו חיים בחברה שהשתנתה מן הקצה אל הקצה. בדור האחרון והקודמים חיו יהודים משכמם ומעלה, ולא מצאנו שאחד מהם הורה לתלות שלטים כאלו. החינוך החרדי מספיק חזק בשביל שאשה תבין היכן עליה לעמוד כשהיא ממתינה לבעלה, או לילדיה, ואינה זקוקה לשלטים כאלו

אם הגענו למצב, שנשים חרדיות זקוקות למודעות כאלו, פירושם של דברים שמשהו חמור מאוד קורה בחברה החרדית. ואם שלטים כאלו נמצא רק בקרב הקנאים ולובשי השאלים, אז ככל הנראה משהו חולה מאוד בחינוך שלהם. ברוב הקהילות החרדיות חינכו את הבנים והבנות שיידעו איך וכיצד להתנהג, ואינם זקוקים לשלטים כאלו

ההסתה נמשכת - והקנאים מוסיפים אש למדורה

היום אסור יותר להאמין לאף אחד, מפני שעושים מה שעושים לא בשוגג ואף לא לשם מצוה, ישנם מי שיש להם ענין שהנושא לא יירד מסדר היום ובכל יום סיפור אחר. ואם היה מדובר רק בחילונים היה חבל על הזמן לעסוק בהם, הם זקוקים לכותרות, הנושא הזה כבר לא יורד מכותרות העיתונים כמעט שבוע. מה שמדאיג הם הקנאים בבית שמש שהחליטו משום מה מחר (יום חמישי) להפגין, הם מבקשים להצית עוד יותר את המדורה ולהכריז כי תולים את השלטים על אפם וחתמם וייאבקו עם השוטרים

האם הם עושים טוב ונכון? יטענו הללו כי הרבנים שלהם מאשרים זאת. לטענתם, הרבנים שלהם אמורים להשתתף בהפגנה היום ונשמע מה שיש להם לומר. אני מסכים, שבימים כתיקונם אסור היה לאפשר להסיר שלטי הפרדה וצניעות היכן שזה כבר הרבה זמן והתרגלו לזה. אבל בשעה שכזו, האם זה חכם שדוקא עתה להלחם, כאשר ברור כי אין זה משנה, מפני שהתושבים המקומיים כבר התרגלו לסדר ונזהרים והשלט לא מוסיף ולא מוריד

אסור לאפשר שינוי הצביון, אבל בתחבולות תעשה מלחמה, והשיטה הזו אינה שיטה. אם כי יטענו כי במדינה דמוקרטית מותר לכל אחד להפגין. אבל האם ההפגנה תתנהל בשקט וחוץ מנאומים לא יקרה שום דבר? או שמא מטרת ההפגנה הזו להכתיב ולהוכיח כי הם חזקים יותר מן הממשלה מן הצבא ומהמשטרה

מציאות היא, שהיהדות החרדית אינה מתייצבת להפגנה זו. מדובר בהפגנה של קנאים, ואם הציבור בכללותו היה סבור שהם צודקים היו מתייצבים לימינם. עתה לא נותר לנו אלא להמתין עוד כמה שעות ונראה אלו כותרות תצמיח הפגנה זו

ויהי למחרת ההפגנה - עתה מה הלאה?

זהו זה, עברנו את ההפגנה ב"ה בשלום, עתה נשאלת השאלה מה הלאה, האם זהו זה ניתן לכמה ימים לעבור ונחזור למסלול, או שמא יהיו מי שיהיה להם ענין להמשיך ולהצית את האש.

מצד התקשורת איני מאמין שהם יצליחו הרבה להסית לאחר שנכשלו אתמול כשלון חרוץ. הם האמינו כי יביאו לפחות עשרת אלפים ולא הצליחו להביא מצידם יותר מכמה מאות. הם ייאלצו לחפש גימיקים חדשים. אבל מצד הקנאים החרדים שם אני לא בטוח שיש להם ענין בשקט, למרות שאני יודע ששני הרבנים שלהם קופשיץ ורוזנברג מעדיפים לחזור לשקט, הם חוששים כי יהיו בסופו של דבר הקרבנות

אבל לא רק הם מענינים אותי. השאלה היא, האם המנהיגות החרדית תמשיך לשבת בשקט ולתת לענינים להתנהל על ידי קיצונים מטורפים ודוברים טפשים, או שהם ילמדו לקח ויחליטו כי לא עוד, וכי הם תופסים את הענינים לידים

נאמר ברורות. בעיית הבעיות של החרדים שהכל הפקר, כל אחד בעל הבית כל אחד הוא דובר חרדי ולכן אנו נראים כך. אין הנהגה. אולי עתה בעקבות מה שקרה ימצאו דרך איך בכל זאת בנושאים שאפשר להתאחד עליהם ליצור את ההנהגה שהיא תכריע ותקבע סדר בתחומים הללו, וככה נבטיח שלא נצטרך לשוב על התסריט הזה

ישנם מי שמעונינים שהמנהיגות החרדית תשב בשקט לא תגיב, וקרוב לבחירות הם יציתו שוב את האש בתקוה להריץ 'מפלגה חילונית'. אסור לנו ליפול לידים שלהם, איננו רוצים שינוי חדשה. עלינו להיות חכמים עתה, לעצור בעד התופעות הללו עתה לא להמתין למתי שכבר יהיה מאוחר מדי. כאן הצרה החרדית, אנו נזכרים רק לאחר שנופלים בפח. איזהו חכם הרואה את הנולד, ולכן בואו נעשה קצת סדר ונמנע תופעות כאלו חוזרות על עצמם

החילונים למדו מהחרדים להגזים

כמה השתתפו בהפגנת אתמול בבית שמש? 500 או עשרת אלפים? מי שיפתח את עיתוני ישראל מקצה לקצה ימצא משהו מדהים, בעיתונים החרדים כתבו כי היו לא יותר מ-500, ואילו 'הארץ' העיתון השמאלן כותב שהשתתפו עשרת אלפים לא פחות ולא יותר. תופתעו, 'ידיעות אחרונות' כותב כי היו רק 5000, (ראה צילום של העמוד הראשון בבלוג זה). ואילו 'ישראל היום' שבדרך כלל בנושאים כאלו הרבה יותר אובייקטיבי, כותב כי השתתפו כ-4000 שפירושו פחות מהמספר הזה

השאלה שלי היא, האם באמת אי אפשר להבחין בין 500 לעשרת אלפים? אם הוויכוח היה בין כמה מאות או אפילו אלף או אלפיים הייתי מתעלם, אבל כזה הבדל שבין 500 לעשרת אלפים אי אפשר להבחין?

הענין הוא, שהחילונים למדו מהחרדים שאת התורה הזו מלמדים עשרות שנים. כאשר משתתפים לא יותר מעשרה כותבים מאה, כאשר מגיעים מאה היו אלפים, וכאשר יש בקושי כמה מאות כותבים עשרות אלפים

בימים אלה מצאתי דיווח בפונוביז' של המחבלים שם כתבו כי בחנוכה השתתפו במסיבה אלפי תלמידי פונוביז' וכאשר עוברים על התמונה וסופרים מגיעים בקושי למאתיים ואולי פחות

מתברר שככל שאתה שמאלן יותר אתה קרוב יותר לחרדי בהגזמות. הסיקריקים הקנאים ונטורי קרתא תמיד משתתפים אצלם אלפים בעוד שכל ילד יודע כי מדובר בעשרות בלבד. כך אצל השמאל, הפגנת מאה הופך בדיווח לאלפים

כמה באמת היו? כאן השאלה היא את מי אתה שואל. אני מניח כי היו בסביבות האלף וחמש מאות איש שזה כולל את הקבוצה החרדית שהשתתפה בהפגנה

יום שלישי, 27 בדצמבר 2011

מי מכתיב את הטון בציבור החרדי? הקיצונים והטפשים! - משה גפני קורא לסייע לשמאל לבולל את החרדים

הזכרון של משה גפני קצר או סלקטיבי, אחרת קשה להבין מה הוא רוצה מראש הממשלה ומן הימין. אין כמוהו היודע כי לחרדים בעיה קשה. לא הרבנים, לא המנהיגים - אם יש כאלו - ואף לא העסקנים העומדים בראש מכתיבים את הטון. קבוצה קיצונית בעזרת כמה טפשים הם אלו שמכתיבים את הטון, ועליו לבא בטענות לעצמו בלבד

אין זה משנה מי מנהל את הקמפיין בבית שמש, ואף לא הקמפיין האנטי חרדי. השאלה היא, איך זה שקבוצה קטנה קיצונית היא זו הקובעת איך יראה היהודי החרדי בארץ ישראל, ומנהיגי החרדים אינם מעיזים לעצור אותם כאשר צריך לעשות זאת

בואו נשוב קצת אחורנית. האם אירועי בית שמש החלו בליל שבת האחרון או בשבוע שעבר? מדובר במלחמה בת כמה שנים לפחות. מי שיקח את תאריכי הדיווחים על הקורה שם בעיתונות החרדית ובאתרים השונים ימצא כי זה שנים קבוצה קיצונית מפעילה אלימות קשה במקום, האם במשך השנים קם משה גפני וצעק, האם הוא הפעיל מישהו מגדוליו או גדולי אגודת ישראל שיזהירו ויורו להלחם במטורפים הללו?

הסיקריקים זה כמה שנים עושים כטוב בעיניהם, האם עשה משה גפני את הדבר הקטן ביותר נגדם?

ובכל זאת, כשהדבר נגע לו או למקורביו ידע כיצד להלחם. בפרשת העצמות ביפו (ראה תצלום מאחד הפשקווילים נגדו) הוא ידע כיצד להלחם בהם ולעשות להם סוף. עובדה, מאז שקט בנושא. מדוע בבית שמש הוא לא עשה את מה שעשה לפני שנתיים?

כל עוד קבוצה קיצונית תכתיב והטפשים ידברו בשמה של היהדות החרדית, כך נראה. גפני וחבריו הם אלו שמשרתים את השמאל ואת כל מי שרוצים ברעת החרדים, כאשר התעלמו במשך שנים מקיצוניות מטורפת ואיפשרו השתוללות בתחומים עדינים

ועל כולם, אי היכולת לאזן בין הקיצוניות לפשרנות, היא העומדת בעוכרי הציבור החרדי. - בטענות על גפני לבא לעצמו בלבד. במקום שיהיה עסוק רק באיך להוציא מן הממשלה עוד כמה שקלים, שיקדיש חלק מזמנו לאיזון ולתדמית, לא לאפשר לקיצונים להכתיב את הטון החרדי, ולהחזיר את המנהיגות לפחות בתחומים היכן שאפשר לעבוד יחד. כאשר מארגנים תחבורה ציבורית נפרדת, לעשות זאת בחכמה, ותוך כדי הוראות ברורות כי אסור לכפות על אף אחד או אחת היכן לשבת אם הלה מתעקש. כך היינו מנצחים אותם. הבעיה שלנו היא, שאת הנושא הזה מנהלים מטורפים חמומים מי שאינם יודעים כיצד לדבר ולהציג את עצמם ומזיקים. החילוני חושב כי זו פניה של היהדות החרדית

השמאל יתן לחרדים הרבה יותר כסף, אבל יחד עם זאת יעשה הכל לבולל ולחסל אותה. הם למדו טוב את שיטת אמריקה כיצד לרצוח את העם היהודי במיתת נשיקה. הימין גם ולמרות שישחק בשעה כזו לצד החילוני, רחוק מלבולל אותנו, הוא מאפשר לנו לחיות את חיינו להתפתח ולהתקיים, וכאן ההבדל הגדול

כאשר גפני אומר כי עדיף השמאל מפני שלא יסית, הוא אומר במילים אחרות, בואו נסייע למבקשים לבולל אותנו ונעזור להם לחסל את עתיד החרדים בארץ ישראל

הצעת ביבי לחלק את העיר - רק זה לא

אם קיימת סיבה טובה מדוע לתקוף את ראש הממשלה ביבי נתניהו על תגובתיו ואמרותיו בפרשת בית שמש, אז זה על הצעתו לחלק את העיר לשתיים - חילונית וחרדית

הוא ככל הנראה לא מודע לקורה בבית שמש ובמה המקום הזה שונה מכל ישוב וקהילה חרדית אחרת. בבית שמש התקבצו המון קנאים, קיצונים מאנשי נטורי קרתא, וכאלו המכונים סיקריקים, החלק הרע של ירושלים עבר לבית שמש שם הפך להיות מרכזם בעשור האחרון לפחות, ומהווים סכנה לא לחילונים, ולא לדתיים לאומיים, אלא לחרדים. אני לא מקנא במי שיצטרך לגור עימם היכן שלהם יהיה אחוז ניכר מהעיר

בירושלים, למרות מה שהם עושים הם בסך הכל גרגיר קטן, באחוזים הם אפסיים, בבית שמש הם חלק ניכר והשפעתם מרובה. לכן ככל שיצמצמו את העיר יגבר כוחם, האחוז שלהם יגדל, ומי שיסבלו יהיו החרדים, ואולי זה מה שלא איכפת לביבי, הוא רוצה שהחרדים ירגישו את נחת זרועם של הקיצונים ואז אולי ידברו אחרת

הקנאים בבית שמש מקבלים את הצעתו של ביבי נתניהו בידים פתוחות, הם מבקשים שזה יקרה מה יום קודם. החרדים השפויים שהם רוב מנין ובנין של בית שמש דוחים את ההצעה הזו, הם יהיו הקרבן, הם ישלמו את מחיר הטירוף והקיצוניות

אסור לשכוח. הקיצוני, הקנאי והסיקריק, אינו מחפש צניעות ושבת. תתארו לעצמכם שהעיר כולה שומרת שבת, הצניעות נשמרת במאת האחוזים, הכל דופק כמו שהם רוצים, האם טוב יהיה להם, או שזה סופם. הם מעדיפים גהינום על פני שמירת שבת וצניעות. הם צריכים 'מחאות' 'הפגנות' בלי זה אין להם חיים. וכאשר אי אפשר להפגין נגד החילונים והדל"ים, אז הם יפגינו נגד החרדים. עדיין לא שכחנו את המנגינה בשלטון מינים זדים רוצחים אגודיסטן מזרחיסטן אין אנו מאמינים. היום לא שומעים זאת עוד, הם עסוקים עם 'בשלטון מינים זדים רוצחים ציונים אפיקורסים'

בשביל שהעיר תהיה רגועה חייבים לספק לאותם קנאים על מה להפגין, זה ישמור עליהם מבלי שיפגעו באחרים. אם חלילה וחלילה נגיע לשלימות בעיר ולא יהיה על מה להפגין, אומללים יהיו הסובבים אותם.

לאפשר להם להפגין ולהתעלם - עדיף על מלחמה

למי יש ענין במלחמה הזו? לחרדים או לחילונים? התשובה היא אחת. לקיצונים משני הצדדים, הם מעונינים שיהיה כאן שמח, זה משרת אותם

והשאלה היא, האם אנו צריכים לרקוד על פי החליל שלהם, או שמא עדיף לתת להם להוציא את הרוח וזה יגמר. אם יאפשרו להם להפגין, לא יתייחסו אליהם, תוך כמה ימים ישכחו מכל מה שהיה. אם ילחמו, זה יגרור אותם להמשיך בפעולות שלהם, יאפשר להם לעסוק בנושא עוד זמן רב, ואת זה הם רוצים

הבעיה שלנו הם הקיצונים משני הצדדים והכוונה בעיקר לקנאים למי שיש ענין שהנושא לא יירד מסדר היום זה משרת אותם. לרוב רובם של החרדים שאינם מעונינים בכל המאבק הזה, בעיה קשה עם מי שמכתימים את הציבור כולו, הם מציגים את עצמם כחרדים, ואנו נאלצים להתגונן לטעון שזה לא אנחנו מדובר בקנאים. הבעיה היא שלנו, מפני שלא מחינו כשצריך היה למחות, לא יצאנו נגדם כשחשוב היה לעשות זאת בשל והייתם נקיים ולשמור על התדמית הנכונה שלנו. 99 אחוז מן החרדים לא יפגעו בילדה בת 7. מדובר בקומץ מטורף שסיפורים כאלו נותנים להם חיים, אלו בודאי יתייצבו היום נגד המפגינים

טוב יעשו הרבנים בעיר אם יאסרו על הציבור החרדי להיות בהפגנה, עדיף להיסגר בבית לא לצאת עד אשר יסתלקו מהמקום, ולהחזיר את החיים בבית שמש לכפי שהיו, למעט האלימות - אותה צריך לסרס - שהיא מנת חלקה של העיר כמה שנים ושתקנו. עתה אנו משלמים את המחיר

הרב אלישיב נפל בפח המחבלים חתם על מכתב נגד הרב שטיינמן

הם מכינים את היום שלמחרת, הראש שלהם באיך להלחם במי שעד היום הזה הם לא מוכנים להכתירו ב'מרן' וממתינים ליום שיוכלו להיפטר ממנו. מדובר באנשי שמואל אויערבך שמואל דויטש ועוד כמה רשעים שכל מציאותם זה שנים זה לרדוף את הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן

מי שמכיר את מצבו של הרב אלישיב יודע כי אינו מסוגל בימים אלה לכתוב מכתב כל כך ארוך. ומי שיקרא טוב בין השורות ימצא כל כך הרבה דברים האומרים אני נגד הרב שטיינמן. אין ספק כי הרב אלישיב לא קלט על מה שהוא חותם, ואנשי 'יתד נאמן' חגגו

הרב אלישיב מעולם לא כתב מכתבים מן הסוג הזה, וזו מופיעה בסוף ימי החנוכה ולא לפני כן, מפני שככל הנראה קשה היה להם לקבל את חתימתו בטרם יקרא את הכתוב, ככל הנראה הם כתבו הרבה יותר חריף והוא ביקש שיוציאו חלקים או ישנו מילים אחרת לא יחתום

מכתב זה כל כוונתו אחת, לפגוע בהרב שטיינמן, ולא לאפשר לו להיות מנהיג יחיד או על ביום שלמחרת הרב אלישיב

יום שני, 26 בדצמבר 2011

הנה, ההצגה החלה, את זה הם מבקשים

התמונות האלו שווים הרבה כסף. בשביל הקנאים אין משהו יותר טוב, יש להם מה למכור לתורמים בחוץ לארץ, ולערבים להוכיח הנה אנחנו נגד השוטרים והצבא

הסרת השלטים הוא דבר כואב, וחבל שהגענו למצב הזה. אני נגד כפיית הפרדה בכל מקום כולל אצל החרדים. ובכל זאת כאשר התרגלו כבר לחיות שם ככה, אסור לשנות וזה צריך להמשך ככה. להסיר שלט הקורא לשמור על צניעות הוא דבר חמור. יתכן ומראש לא היו צריכים להציב את השלט אבל אם כבר הציבו קיימת בעיה עם הלהוריד

אסור לשכוח כי נקלענו למצב של הסתה, ובשעה שכזו צריך להמתין עד יעבור זעם ואז לפעול בחכמה

מה מבקשים, הצגה או תועלת?

יהיה ככל הנראה שמח אלו נגד אלו. אבל שאלת השאלות היא, מה מבקשים כאן, הצגה או תועלת?

הפוליטיקאים, אין ספק שמבקשים תועלת פוליטית. הם מקווים להיבנות בבחירות מן המהומה הזו. אבל אם בכל זאת יש מבין האחרים, שלהם כוונות אחרות, מה הם מבקשים להשיג, האם הם מאמינים שהם יכולים ומסוגלים לשנות את החרדים?

אסור לשכוח, שלולא ההתנהגות הברברית של אותם יחידים, כל היתר לא צריך להפריע לאף אחד. חרדי אסור לו לכפות על חילוני כיצד לחיות, ואסור לחילוני לכפות חרדי כיצד לחיות. ובשכונות סגורות שיעשה כל אחד לנפשו. הפגנה כזו, לא תשנה את המציאות, ההיפך, זו תגרום להקצנה קשה

מה שכן צריך, זה לעשות סוף להטרדות של אמהות וילדות הלומדות בבית הספר הממלכתי דתי. מפני, שאם ימשיכו במעשים כפי שעשו עד לאחרונה, החילוני הוא זה שישיג את מה שהוא מבקש, הוא מעוניין שהמאבק הזה ימשך מה שיותר קרוב לבחירות על מנת לגרוף קולות מהימין

יש לנו מזל שעדיין רחוקים אנו מהבחירות. אם היינו קרובים אין ספק כי הם היו עושים הכל למשוך את המאבק הזה עד לבחירות. ובכל זאת, טוב יהיה אם יעשו סוף למאבק הזה שכולם סובלים ממנו פרט לקנאים ולקיצונים הזקוקים לסיפורים כאלו, זה נותן להם חיים

טובת ההפרדה והצניעות בעיר הוא השקט. כאשר לא יריבו, יוכלו לעשות את מה שטוב ונכון. במלחמה הנוכחית, החילוני מתפלל ומבקש שהקנאים ימשיכו להתנגד ויתלו מחדש את השלטים, המשטרה תגיע בכל יום, ושיהיה שמח, יספק כותרות, זה כל מה שהוא צריך

השאלה היא, האם החרדי צריך ומותר לו לשרת את החילוני, או שמא עלינו להיות חכמים יותר ולהתעלם מהם, לא לענות להם, לא לריב עימם. כאשר אשה עולה לאטובוס ומתיישבת בכסא הקידמי שתשב ונתעלם ממנה, זה עדיף על כל דרך אחרת

הקנאים המנצחים הגדולים במערכה הזו

בניגוד לרושם שנוצר כאילו שיש כאן מי שניצחו, והם התקשורת או הדתיים לאומיים בבית שמש. אין זה נכון. מי שניצחו כאן ובגדול הם הקנאים, להם הסיפור הזה נתן חיות, כל זה היה שוה להם לשוב לחיים. כבר כמעט ושכחו מהם, והנה הם שוב חיים ובגדול. כאשר החליטו על הפגנות בעיר, הם השמינו מנחת ומתכוננים לרגע הזה. לא איכפת להם להיעצר ולשבת בבית הסוהר, והעיקר שיזכרו שהם חיים וקיימים

מי שילמד את מציאותם של אותם יצורים, זה כל מה שהם צריכים, אחרת הם לא שוים, ואם חושבת אותה גברת האמה של הילדה שהיא עשתה להם רעה, היא טועה בגדול. מי שהפסידו והוכו הם חסידי גור שהוכתמו כאן בכתם קשה. וכמה אחרים שנפלו בפח. מי שניצחו ובגדול הם אלו שכבר כמה שנים אומרים תהילים מתפללים מתחננים ומבקשים שכבר יזכו ליום הגדול הזה שהם שוב יהיו בכותרות

שער המגזין הפנימי של ידיעות אחרונות (מחר יום ג') היא ההצגה הגדולה שאותה הם מבקשים. שער העיתון (ראה במקום אחר בבלוג זה) משרתת את מגמתם. אלף יחצני"ם לא יכולים לעשות להם, מה שמהומה כזו עושה להם

כן, יש במאבק הזה הרבה נפגעים. היהדות החרדית הוכתה קשות, מציגים אותנו בצורה שהיא כל כך רחוקה מן האמת. אבל זה מגיע לנו, מפני שלא השכלנו להבין, שלא הכל מותר וגם אם כדאי, רוצים בכל מאודם לזכות בבנין, צריך לדעת מתי כן, ומתי לא

האדמו"ר מתולדות אהרן ודבריו האמיצים

למרות שדעתי שונה, אני מעריך אותו ואומר בקול רם, כי אני מוריד בפניו את הכובע, הוא הביע את דעתו בצורה הכי ברורה וזה מה שאנחנו צריכים בימינו. אין זה משנה מהי עמדתך, אבל היא חייבת להיות ברורה.

בניגוד לאחרים המתחמקים מלהביע את דעתם, וגם מי שאומר כבר משהו אז בחצי פה ולא אומר את מה שמבקשים לשמוע, האם הקורה בבית שמש טוב או רע, מותר או אסור, האדמו"ר מתולדות הארן אומר דברים ברורים. הוא תובע להלחם בכל הכח בעד השילוט ובעד הפרדת נשים באוטובוסים

יחד עם זאת, הוא נגד יריקות על ילדות קטנות, הוא לא התיר זאת גם קודם לכן. אבל במצב שנוצר הוא נגד כניעה, הוא בעד מלחמה, בניגוד גמור לדעת הרבי מבעלזא הסבור שאין טעם עתה להלחם

חסידי גור בבית שמש גרמו לכל הצרה הזו

כשמתבוננים מה קרה כאן, איך הצליחה התקשורת בסיבוב הזה ובגדול, מגיע אני למסקנה כי חסידי גור בבית שמש הם אלו שגרמו לנזק הזה ואסביר מדוע.

אם נעבור על הדיווח שוב, נמצא כי אותו 'חכם' יואל ערנטהל הוא חסיד סאטמאר, רוב רובם האחרים קנאים, אנשי נטורי קרתא, וקיצונים מקבוצות אחרות. קל היה להדוף את הדיווח בטענה כי מדובר בנטורי קרתא, סיקריקים, קנאים ודומיהם שהם אנטי מדינת ישראל, אינם משתתפים בבחירות. אבל ברגע שהציגו את חסידי גור בחזית, אי אפשר עוד להדוף אותם בטענה כי מדובר בקיצונים, נטורי קרתא, קנאים וסיקריקים. הפעם מדובר באנשיו של ליצמן ואף אחד לא יקבל כי הם אנטי מדינה ואינם משתתפים בבחירות

הם אלו שגרמו את הזנק הזה, שעתה צריכים להסיר שלטים וילחמו נגד ההפרדה שהעלימו ממנה עין כל עוד לא ירקו על ילדות קטנות

לאן נעלם קולם של רבני בית שמש?

התייאשתי כבר מן הרבנים המנהיגים בארץ ישראל מכל החוגים והעדות החרדיות, משום מה לא קם מנהיג אחד ויחיד שיביע בגלוי ובצורה הכי ברורה מה עמדתו בנושא, אבל קיוויתי כי לפחות רבני בית שמש יביעו את דעתם יאמרו דברים בצורה ברורה, ולמרות שהם מואשמים כאילו חלק מהם לפחות, נתן את ההיתר לירוק על ילדות בנות 7 לא שומעים אותם מכחישים

גם אם נניח שקשה לאחד מהם להכחיש, מפני שיש מכתב שלו המורה לפגוע בכל מי שאינה לבושה כחרדית, ובכל זאת, כשפוגעים בילדות בנות 7, ואת זה הוא בטח לא כתב בצורה ברורה, קיווינו שהוא יפרסם מכתב ויבהיר דברים ויסיר לעז, לפחות בשל והייתם נקיים מה' ומישראל

כוונתי לשני רבנים המואשמים שהם נותנים חסות למעשים הללו. הראשון הרב קופשיץ רב ליטאי אבל קרוב יותר לעדה החרדית ולקנאים, הוא האיש שעומד מאחורי מלחמות היהודים בבית שמש, ולאו דוקא מלחמה עם החילונים, אלא הרבה יותר עם הדתיים לאומיים, ולמרות שאומרים שהוא נגד הסיקריקים, ובכל זאת עד לרגע זה לא שמענו ממנו דברים ברורים בנושא. ישנם הטוענים כי בידו היתה היכולת לעצור בעד התהליך המרושע הזה, והוא העדיף את המלחמה המלוכלכת, אם כי לא שמענו ממנו בצורה ברורה מה דעתו

השני הוא הרב רוזנברג דיין בעדה החרדית ורבם של הקנאים בעיר, ממנו ציפיתי לשמוע דברים ברורים בנושא וגם הוא מתחמק, ככל הנראה שניהם קופשיץ ורוזנברג מפחדים מן הקנאים ובעיקר מן הפשקווילים שיציפו לא רק את בית שמש נגדם ולכן הם שותקים - כאן אני מליץ יושר עליהם, שהם שותקים בשל הפחד והאימה מן הקנאים

אבל, האם בשעה שכזו מותר לרבני בית שמש לשתוק? מדוע הם לא יוצאים בצורה ברורה נגד כל פגיעה בנשים בכלל, ובילדות קטנות בפרט? האם זה צריך לפגוע במאבק למען הצניעות?

ומה שמרגיז בנושא הזה, המאבק כאן אינו על צניעות. מה שמסתתר מאחורי המאבק הזה הוא מאבק על בנין לבית ספר. בעזרת המלחמה הזו הם מקווים לסלק את הדתיים לאומיים מן המקום ולכבוש את בית הספר, על זה המאבק, וזו הסיבה מדוע חסידי גור מסייעים להם, הם מקווים להיבנות מן הענין

רק בשל החשד הזה, שהכוונה כאן הוא נדל"ן ולא צניעות, חייבים היו רבני בית שמש להביע דברים בצורה ברורה. ההתעלמות שלהם, גם בשעה שכזו מדאיגה מאוד. זה יוצר רושם שאולי צודק אותו 'חכם' ששמו יואל הערנטל שהרבנים עומדים מאחורי היריקות והפגיעות על ילדות בנות 7

גפני, על מי אתה עובד, מדוע אתה מתחמק מלהשיב על השאלה הכואבת?

זה שיטתם של פוליטיקאים, כאשר השאלה קשה ומביכה מעבירים נושא. כך עשה משה גפני כשנשאל על הקורה בבית שמש הוא יצא בהתקפה על לפיד וטען כי מדובר בקמפיין שלו, כשהוא יודע כי במקרה זה מדובר בשקר מוחלט, היוזמה יצאה מבית הסובלים בבית שמש מדובר ביהודים דתיים לאומיים שומרי תורה ומצוות הנרדפים על ידי חרדים בעיר הם אלו שפנו לתקשורת וביקשו את עזרתם

הוא מתחמק ולא מביע את דעתו בנושא, כן, הוא יאמר במילה חטופה כי הוא מגנה פגיעה בילדה בת 7, אבל בשום אופן לא ייצא בחרב ובחנית נגד העושים את המעשים הללו, הוא אפילו לא יאמר מילה נגד אותו 'חכם' שאמר שצריך לפגוע בילדה בת 7 מפני שזו דעת הרבנים, הוא עובר להתקפה על לפיד כאילו שזה הנושא

אין מי שעושה עוול לנושא יותר מיצורים דוגמת משה גפני וישראל אייכלר ודומיהם, במקום להלחם בנגע של בית שמש, להעמיד דברים בצורה הכי ברורה, כי מי שנותנים יד למעשים הללו מוקצים ומנודים אין לנו כל חלק עימם, הוא מתעלם מהם, ומעודד חזרה על המעשים הללו

אסור לשכוח, במקרה הזה, לא מדובר בסיקריקים בלבד בקנאים בנטורי קרתא ודומיהם. הפעם ראינו חסידי גור הם מנהלים את המסע הזה, הם אלו המסייעים בידי אותם יורקים ויתכן כי אף הם יורקים על ילדות בנות 7, ומזה גפני מפחד הוא ככל הנראה לא רוצה להרגיז את ליצמן שאת קולו לא שומעים בכלל, למרות שאנשיו הם אלו שנתפסו בעדשת המצלמה מגינים על אותם פושעים היורקים על ילדות בנות 7

גפני ודומיו מייצגים את האינטרס הפוליטי ולא את האינטרס החרדי, כאן הבעיה של החרדים, אין לנו היום עוד עסקנים שיקחו בחשבון קודם את האינטרס החרדי, וזו הסיבה מדוע היהדות החרדית נראית כל כך רע בעיני מי שאינו חרדי

יום ראשון, 25 בדצמבר 2011

טענו בחיטין והודה לו בשעורין - מה חלקו של אייכלר בהטעיית האדמו"ר מבעלזא?

כאשר אני שומע את אייכלר איך הוא מגיב בפרשת בית שמש, אני מבין את האדמו"ר מבעלזא, וקשה לי לבא אליו בטענות. אין לדיין אלא מה שעיניו רואות, וכאשר הוא מקבל את האינפרומציה מישראל אייכלר אין זה פלא שהוא יגיב כפי שהגיב בליל שישי של חנוכה

מדברי האדמו"ר נשמע כאילו שאנחנו החרדים צדיקים גמורים מתכוונים רק לטוב, ואילו הצד האחר רשעים כאלו שמתכוונים רק רע, וכי המלחמה כאן היא בין צדיקים לרשעים. זהו השקר הגדול והגס ביותר בפרשת בית שמש. גם אם נכון שהתקשורת החילונית רחוקה מאוד מכוונות טובות, אבל אסור לשכוח כי המאבק הפעם הוא עם דתיים שגרים בבית שמש לפני החרדים, מי שבית הספר בשכונה החרדית הוקמה עוד לפני שהחרדים הגיעו למקום, וכי הרדיפות שרודפים אותם הוא פשע - חד וחלק

זה התחיל מקנאים ונגרר לכלל הציבור כולל חסידי גור, כאשר אלו חומדים בנין גדול המשמש כבית ספר, מקוים שברגע שזה ייצא מידי הממלכתי דתי זה יפול לידיהם, השוחד הזה מעוור את עיניהם ונסחפים לפשע של יריקות על ילדות בנות 7 בדרכם מ ול בית הספר

ציפיתי לשמוע מהאדמו"ר מבעלזא דברים ברורים על הקורה בבית שמש, האם ההתנהגות הזו של יריקות על ילדות קטנות מוסכמת עליו, האם הוא מסכים עם המאבק המכוער הזה שמתנהל שנים, או שהוא נגד. בטרם הוא אמר מה שאמר, הוא חייב היה להביע את דעתו שתהיה ברורה כיצד צריך להתנהג שם, ורק אחר כך הוא יכל להמשיך ולומר מה שאמר

הרושם הוא, כי ישראל אייכלר פיטם אותו עם מה שהוא מפטם את כלל הציבור כאילו שאנו החרדים צדיקים גמורים ואילו תושבי בית שמש הדתיים הם הרשעים. גם ואם נכון שהוא אומר כי התקשורת היא הבעיה כאן, גם זה לא נכון. זה מזכיר לי את אותו רוצח שרצח, וכשקמה סערה על מה שעשה אמר, כי הבעיה היא התקשורת, אם היא לא היתה מפרסמת לא היו יודעים וזה היה עובר בשקט יחסי

במקרה שלפנינו, התקשורת נענתה לפניה של תושביה הדתיים - לא חרדים - של בית שמש, שמציקים להם, יורקים על ילדות קטנות, מפחידים אותם. המאבק הזה מתנהל כבר הרבה זמן, ויעידו הדיווחים בפורומים ובעיתונות זה שנים

ההתעלמות של האדמו"ר מבעלזא מן הנושא עצמו, של איך וכיצד יש לנהוג, האם המעשה אשר נעשה טוב או רע, ואיך וכיצד לטפל בחרדים עצמם בבית שמש, מוכיחה כי הוא לא יודע מה קורה שם. קשה לי להאמין שהוא יתן את ידו אפילו בעקיפין למעשים החמורים שנעשים שם

הקול הוא חד צדדי - לאן נעלמו דוברי הציבור החרדי, האם הם מתביישים?

תשימו לב, זה כמה שבועות שמסיתים נגד הציבור החרדי, והקול הוא חד צדדי. שומעים את הלוחמים נגד הדרת נשים, נגד הקורה בבית שמש, אבל מן העבר האחר לא שומעים קול רשמי אחד ויחיד. לא ראינו שהמנהיגות תביע את דברה בצורה ברורה שאינה משתמעת לשתי פנים בנושאים הללו

העסקנים משום מה מעדיפים שלא לעסוק בנושא. בשבוע שעבר לאחר סערה שכזו, לא ראינו הודעה רשמית על ידי 'יהדות התורה' מה עמדתה בנושא ההפרדה באוטובוסים, וכיצד הם מתייחסים לנושא. ועתה, כאשר הסערה כל כך גדולה וכואבת, כאשר יורקים ופוגעים בילדות קטנות בנות 7 8 דבר שהוא מחריד, כבר עברה יותר מיממה ולא שמענו קול רשמי כלשהו שיקום וימחה יביע את דעתו בצורה ברורה

היכן האדמו"ר מגור? מדוע לא שומעים את קולו. במראות שהראו מן הקורה בבית שמש, חסידיו מעורבים בצורה קשה, הם יצאו מן הענין מוכתמים בכתם של סיוע לפגיעה בילדות קטנות. איך זה שהוא שותק בנושא ולא מביע דעתו.

היכן כל האחרים, מדוע לא שומעים קול ברור בנושא שיעשה סוף לטענה של אותם מטורפים כי הרבנים מאחוריהם. עושה רושם שיש איזשהו צדק בדבריהם, כי מדשתקי שמע מינא דניחא להו

חייבים לעשות סוף לטענה הזו שהרבנים מאחוריהם. אנו רוצים לשמוע את דעת הרבנים בצורה ברורה ובלי התחמקויות לכאן או לכאן. כל עוד שלא נשמע זאת, היהדות החרדית תסבול סבל בל יתואר, הצניעות תיפגע יותר מכל, מפני שעתה, גם מה שעובר בשקט לא יאפשרו עוד. גם היכן שקיימת הפרדה ולא עשו מזה ענין, לא עוד

עושה רושם שהטירוף והטמטום תפס את מקום ההנהגה ביהדות החרדית

יום שבת, 24 בדצמבר 2011

הרבנים הורו לירוק על ילדות בנות 7

אם לא הייתי שומע את השיחה לא הייתי מאמין, הייתי נוטה יותר לחשוב שהכתב מגזים. אבל לצערי ראיתי ושמעתי את השיחה עם ה'חכם' הזה ואני מתבייש שיש בתוכנו טפשים שכאלו

לא אכנס עם ה'חכם' הזה לוויכוח. נקבל את דבריו, האם הוא יכול להציג רב אחד ויחיד שקבע כי מותר לפגוע בילדה בת 7? אין ספק כי ענין הצניעות הוא דבר מאוד חשוב וערך עליון בחיי יהודי. אבל האם לבוש ילדה קטנה בת 7 זו הבעיה שלנו בימינו?

אסור לשכוח, מדובר בילדות מבתים דתיים אך לא חרדים. וכאשר הולכים לאחור היכן ועל מה פרצה המלחמה בבית שמש בין הקנאים לדתיים לאומיים נמצא כי מדובר במאבק על נדל"ן על בית ספר. החרדים מבקשים לגרש את הדתיים לאומיים מבית הספר שלהם בטענה כי זו ממוקמת בשכונה חרדית

גם אם נכון שכך פני הדברים. אבל אסור לשכוח כי הם הגיעו לשם לפני החרדים, וקיבלו את המקום לפני שהחרדים הסתערו על המקום. עושה יותר רושם שמנצלים נימוקים כאלו בשביל לזכות בבנין ולא יותר מכך

אבל נתעלם כאן מן הענין הזה. מעניינת אותי כאן השיחה של אותו 'חכם' עם כתב הטלוויזיה, הוא לא קולט כמה טפשות בדבריו, ואיך שהוא משרת את האוייב האנטי חרדי, הוא משחק לידיהם, את זה בדיוק הם מבקשים לשמוע, הוא זה שמספק להם כותרות ראשיות בעיתונות היומית להסית נגד החרדים כולם, בנוסח ודרך שאין רב אחד ויחיד בעולם כולו, שיהיה מוכן לצאת בגלוי ולקבוע כי מותר לעשות ככה לילדה קטנה

מה שמדהים בדברי אותו 'חכם' הוא מדבר כציוני. הוא רוצה 'מדינה חרדית'. הוא לא אנטי מדינה, בדבריו הוא עוסק בצביון המדינה הוא רוצה לראות מדינה ישראלית חרדית, כך שקשה לי להאמין שהוא משתייך לקנאים. אני נוטה יותר להאמין כי הוא מן המשתתפים בבחירות, ואם כן, איך הוא אינו לוקח בחשבון את הנזק שהוא גרם לציבור החרדי בשיחה הזו שלו עם הכתב שהקליט את הדברים וגרר כל כך הרבה אלפים לשנוא יהודים חרדים

אין איש שפוי אחד ויחיד חרדים דתיים וחילונים, שיקבלו סגנון ונוסח שכזה כשעוסקים בילדה בת 7, צריך לדעת היכן הקו האדום שאותו אסור לחצות. ואם ה'חכם' הזה לא למד זאת, אני חושש שיש עוד רבים כמותו שחינוכם הוא חינוך של שוטים, לא יודעים מתי כן ומתי לא

מן הפח אל הפחת

ללא כל קשר לנושא עצמו, האם באמת הזכרון החרדי לא פועל יותר משבוע ימים? האם כבר שכחו את הפרסום של יום ראשון בשבוע שעבר, ואיזו סערה זו גרמה במשך כל ימות השבוע, עד כדי שלא קלטו שהכתבים המגיעים לשכונה מבקשים הצגה נוספת שיהיה להם מה למכור נגד הציבור החרדי?

ראיתי את הדיווח במוצאי שבת ואני לא רוצה להאמין. כאן לא מדובר בסיקריקים, אלא בכאלו שלא האמנתי קודם לכן שאלו הם הטפשים, לא שמים לב איך שהם משרתים את האוייב, ומשחקים לידי מי שביקשו את ההצגה הזו

נכון, אין זו הצגה, איני מסכים עם השיטה והדרך להתנפל על ילדים קטנים, זה מעשה חמור ואסור. אבל נשכח לרגע מן הענין זה. אני מתייחס כאן לשירות שעושה החרדי לאותם מי שמבקשים כותרות ראשיות

הנה, שבוע אחרי שבוע, הכותרות הראשיות של העיתונים הם מלחמת החרדים בנשים, והפעם לא בנשים מבוגרות אלא בילדה בת 8, אותה מכים ומפחידים בדרכה לבית הספר וממנה. האם אינם מבינים כי גם אם הם לא רוצים ילדות דתיות שאינן חרדיות בשכונתם, ובכל זאת בעולם אף אחד לא יקבל התנהגות כזו. קשה לי להאמין שיש גדול בתורה אחד ויחיד שיסכים ויתן יד להתנהגות הזו

גם אם נניח שיש, הוא יפחד לצאת בגלוי. ואם הם מפחדים, אז איך לוקחים על עצמם מי שיודעים איזו הסתה זו גורמת, וכי אנו נהיה אלו שנשלם מחיר יקר וכבד על כך. וזאת מבלי לקחת בחשבון את הנזק שזה עושה לחרדים ודתיים היכן שקיימת הפרדה ולא עושים מזה ענין

ההתנהגות בבית שמש, לא רק שמציגה את החרדי באור כל כך קשה ואכזר. היא מוכיחה כי החרדים של ימינו משרתי האוייב, לא איכפת להם שיצלמו וידווחו, לא איכפת להם מהנזק הכללי שזה עושה לכל יהודי חרדי לא רק בישראל אלא בעולם כולו. לא יהיה זה פלא מדוע בעלי עסקים לא ירצו לקבל חרדים לעבודה, הם יפחדו שמחר הם ילחמוו נגד נשים וילדים במסגרת העבודה, הנזק כאן הוא לכלל כולו, ולכן אני סבור שאסור לכלל לשתוק, חייבים להתקומם נגד ההתנהגות הזו

שוב ושוב, גם אם נקבל שיש להם טענה צודקת, הם אינם רוצים בשכונתם 'דתיים לאומיים', ובכל זאת ההתנהגות הזו היא ברוטלית, גסה, מזיקה, ועל כולם משרתת את האוייב את מי שרוצה להרוס את המסגרת החרדית בארץ ישראל

הטיפו לאחרים והתעלמו מהנעשה בחברתם

במשך שנים עסקה 'העדה החרדית' בנעשה אצל אחרים, הם התעלמו מן הנעשה בביתם ובחברתם, וכאשר היה מי שהעיר ירדו עליו השתיקו אותו, הם העדיפו שהלכלוך שלהם לא ייצא החוצה

אבל לא לעולם חוסן, הגיעו ימים וזמנים שקהילה זו סובלת משיטותיה, לא עוד אחרים, הלכלוך, הכל יוצא החוצה, אם לא בדרך הישרה אז בסגנון ודרך הפשקווילים. גם ולמרות שהם ישבו על מדוכה זו, והאמינו כי הדברים ישארו בפנים, הדברים בסופו של דבר יצאו החוצה כולל שמות המעורבים

מה שחשוב בענין הזה, זה לא כל כך הפרשה הזו, כמו ההתעלמות מהטיפול בנעשה בביתם שלהם. הקהילות הקשורות ב'עדה החרדית' סובלות משורה של סטיות הונאה ומחלוקות ואינם מטפלים בהם כפי שצריכים היו, אם היתה ב'עדה החרדית' הנהגה. אין היום כח כלשהו המסוגל ויכול להעמיד את מי שצריך במקומו, ואין זה פלא שהתפתחו במשך השנים קבוצות המנהלות את ענינן לבד ומצפצפים על 'העדה החרדית'.

אם הם לא היו מטאטאים נושאים כאלו מתחת לשטיח הכל היה נראה אחרת. עתה מתפתחות כיתות מוזרות, ומי שיסבלו מהם יותר מכל, הם אנשי 'העדה החרדית' המאבדים בניהם ובנותיהם לכיתות משונות ומוזרות אך ורק מפני שראשיה במשך השנים לא השכילו להקים מסגרת שתנהל את חיי קהילתם ותכפיף את כולם לאותה מסגרת. היום כל אחד עושה לנפשו, 'העדה החרדית' אינה יותר מאשר מותג וסמל ולא יותר מזה, הם לא מחייבים אף אחד. ה'תולדותים' מנהלים את עניניהם בעצמם. הסאטמארים עושים לנפשם, אנשי נטורי קרתא התפלגו לכמה חלקים ואף אחת מהם אינה כפופה ל'עדה החרדית'. 'המתמידים' כבר לפני שנים פרשו מהם, אז עם מי הם נשארו עם דושינסקי?

יום שישי, 23 בדצמבר 2011

יתד לא נאמן - בימים ההם בזמן הזה

מדובר אמנם בהומור, אבל הרבה אמת מסתתרת בהומור הזה. לא שאני מסכים עם הכותב, אבל ש'יתד נאמן' הופך את היוצרות זה לא חדש, לשם כך הם בנו 'השקפה' המשנה את ההלכה ומתאים את ה'תורה' למצב הפוליטי הנוח להם

יום חמישי, 22 בדצמבר 2011

מחבלי פונוביז' נלחמים במתיוונים

כאשר אתה שואל מחבל פונוביזאי איך הוא מסביר את המלחמה המכוערת הזו, עד כדי הסתערות לבית בליל שבת, כפיית אשה הרה והרס כל הבית תוך כדי חילול שבת נוראי. מסבירים המחבלים כי מדובר במלחמה במתיוונים. השונאים של פונוביז' הם היוונים, ואילו הם המחבלים החשמונאים

אין זה פלא מדוע דוקא בחנוכה עצרה אותם המשטרה. העצור הנראה בתמונה הוא הדובר של המחבלים עובד בשירותם של אשר דויטש ושמואליק מרקוביץ המסיתים אותם למעשים מן הסוג הזה

ככה זה בימינו. כאשר צריכים להצדיק מעשים מכוערים, במקום להודות שמדובר בפשע, הם טוענים כי הם פועלים על פי 'השקפה'. השונאים הם מתיוונים ואין ברירה אלא למחות אותם

כך לימד אותם הרב שך

ישיבת מיר - עול חסר אחריות

זו תקופה שהציבור עסוק בחובות של ישיבת מיר, אם הדיווחים נכונים, הם בבוץ של כ-20 מיליון דולר. הראש ישיבה החדש יצא לאסוף כספים וחזר מאוכזב עם הרבה פחות ממה שהאמין שיביא. והסיבה, מפני שקשה היום לתת סכומים כפי שנתנו, וגם מי שנתנו, פרסו את הצ'קים לכמה שנים

ישיבת מיר היא הגדולה בארץ ישראל, היא מקיפה כמה אלפי תלמידים ואברכים. וכאן ניצבת השאלה הגדולה, מי התיר להקים ישיבה כל כך גדולה, ולשאת באחריות כל כך קשה. מדובר בסכומי עתק, וגם אם היה ראש ישיבה שהאמין שהוא יכול ומסוגל להביא את הכסף, איך זה שהוא לא לקח בחשבון שאם הוא יכול אין זה אומר שגם מי שיבא אחריו יוכל. ובנוסף, איך לא לוקחים בחשבון את שנות הרעב?

שאלת השאלות בקשור בישיבת מיר, מדוע ולשם מה הרחיבו את הישיבה לממדים כאלו. הרבה יותר סביר היה לחלק את הישיבה לכמה חלקים ושכמה יאספו, כך יביאו הרבה יותר. מן הנסיון למדנו, שלתת לראש ישיבה אחד סכום גדול זה יהיה הרבה פחות מאשר לתת לעשרה ראשי ישיבה סכום קטן. עושה רושם כי חשבונות אחרים נעשו בהרחבת הישיבה, וזה קשור הרבה יותר למצב המשפחתי לסתום פיות, לספק פרנסות

אין זה סוד כי רבים במשפחת פינקל סבורים כי הישיבה שייכת להם, הם יורשים לא פחות ממי שעומד עתה בראש הישיבה, וכל עוד שמספקים את כולם שותקים. ביום שלא יהיה בשביל כולם, יקרה שם מה שקורה בפונוביז' ומקומות אחרים

לא היה זה פלא מדוע מיהר הראש ישיבה החדש למנות את גיסו כראש ישיבה בברכפלד. המינוי הזה היה מאוד תמוה, שם לא זקוקים לראש ישיבה, יש להם ראש ישיבה שהוא היום מן המבוגרים והגדולים שבמיר. הנימוק של הראש ישיבה החדש היה כי הוא יודע שזה היה רצון אביו. - מילים יפות. האמת המרה היא, המינוי הזה בא למנוע ריב משפחתי

חול המועד חנוכה - בורות או טריק פרסומי?

זה נראה כמו בורות חילונית, לכתוב 'חול המועד חנוכה'. אבל אולי לא מדובר בבורות אלא בטריק פרסומי? יתכן ומי שעשה זאת ביקש ככה לזכות בתשומת לב של אלפים נוספים שבלעדי זאת כלל לא היו מסתכלים לכיוון המודעה הזו

צאו לנו מהוורידים - התהפכו היוצרות

היוצרות התהפכו. בעבר החילונים הם אלו שזעקו 'צאו לנו מהוורידים' בכל עת שעסקו בענינים כמו שבת, כשרות וכל דבר שבקדושה, זעקו החילונים צאו לנו מהוורידים תנו לנו לחיות את חיינו כפי שאנחנו רוצים. והנה עתה זועקים דוברים חרדים את אותה זעקה 'צאו לנו מהוורידים'

השאלה היא, האם טענה זו טובה ומספיקה בשביל שנצא מהוורידים של האחר, ואם כן, מדוע אז זה לא היה נכון. ואם אין זו טענה טובה וחזקה מספיק, מדוע שיקבלו את הטענה הזו עתה

בעיית הבעיות בוויכוח החרדי-חילוני הוא בתפיסת עולם שונה. לא נשנה זה את זה, ולכן חבל על הוויכוח הזה. הגיע הזמן לארגן סדר שיאפשר לכל אחד לחיות את חייו מבלי לפגוע זה בזה, והוא אפשרי ברוב התחומים

שיטת חיה ותן לחיות טובה, אבל חלק גדול מן החרדים לא יקבל אותה. כשאנו לוחמים נגד חילולי שבת בקניונים חילונים, יתערבו החילונים בחיים שלנו. השאלה היא, האם ערבים אנו זה לזה, ואז אי אפשר עוד לטעון 'צאו לנו מהוורידים', או שאנו רוצים לחיות את חיינו לבד ולא איכפת לנו מן החילוני שיעשה הוא לעצמו כפי שבא לו

ישנם מי שיגידו שעדיף כך. אבל האם גדולי ישראל יסכימו שנפקיר למשל את עניני נישואין בידי החילוני שהוא יעשה מה שבא לו?

כל עוד שהחילוני חש שאנו חודרים לוורידים שלו, קשה לומר: 'צאו לנו מהוורידים'. אין מנוס מלשוב להסברה מתאימה, שהחילוני ילמד ויידע כי החיים הדתיים הרבה יותר יפים משלהם, ואז הוויכוח יהיה אחר. כל עוד שהם מציירים את החרדי כמי שחובט באשה זורק אותה לאשפתות, מנצל אותה לצרכיו בלבד, משרתת אותו, נפסיד במשחק הזה. הגיע הזמן לעשות הרבה חושבים, איך להציג נכון את החיים היפים של היהודי החרדי והדתי ולא ירגיש עוד החילוני כי אנו בווריד שלו וממילא הוא לא יחדור לווריד שלנו