הבדלי ההשקפות והמציאות החרדית -------------------------------------------- לשליחת חומר: Email: BSHCH120@YAHOO.COM - WhatsApp - 917-204-4752 - P.O.B. 191219, Brooklyn, NY 11219 USA
דפים
יום ראשון, 2 בפברואר 2025
מבזקים
מבזקים
מבזקים
מבזקים
מבזקים
צימוקים
הערות והארות
סוף סוף ראשי הישיבות מתפכחים וקולטים כי החסידים לא יהיו הכפרה הינדל שלהם, וכי על חשבונם הליטאים יוכלו ללמוד בישיבות. חוק הגיוס עושה סוף לתכנית האפלה של ראשי ישיבות כמו הרב רוזן מאור ישראל ורבי דוד כהן מישיבת חברון כי החבצקערס יהיו הקרבנות הם יילכו לצבא ואילו הליטאים יוכלו ללמוד בישיבות - שישכחו מזה
חוקרים מעורבות אסורה בין חלק מבכירי עסקני גור למרפאות פסיכולוגיות ולשם מה?
את עמותת טובו מיזם (ע"ר – 580522373) הזכרנו כמה פעמים בסדרת התחקירים שלי. זאת העמותה המעודדת גיוס לצה"ל, עמותה שביקשה הקצאה מעיריית בני ברק וגם קיבלה, עמותה ששלמה קופולוביץ התעקש לקבל/ לרכוש בשנת 2016. למרות שבאותה שנה כבר היו בידו עמותות כמו אוצר ערכי החסידות וכמו מכון פאר מקדושים
הבדיקות שנערכו ונערכות אודות העמותה, צפו בשל העובדה שעוד בשנת הכספים 2023 התעקש קופולוביץ לשלוח דוחו"ת לרשם העמותות, על עמותת טובו מיזם – עמותה שבמבט ראשון נראה שרק עשתה לו כאבי ראש והיתה כתובת לתחקירים, ולכאורה היתה אמורה להיסגר זה מכבר
העובדה, שבניגוד לכל העמותות האחרות קופולוביץ התעקש ומתעקש להחזיק בה, לשלוח ולחתום בחתימתו דיווחי שקר לרשם העמותות, לפתוח עבורה חשבון בנק ועוד, אותתה לחוקרים להבין כי יש כאן אירוע ענק יותר מכפי שנראה
אני לא יכול לחשוף בשלב זה כל הידוע לי, אבל אשתף אתכם בחלק מהממצאים: בתאריך 20.09.2016 התכנסה אסיפה כללית של עמותת טובו מיזם. הוחלט בה למנות כחברי ועדת ביקורת של העמותה את אהרון אפשטיין, ואת אליהו ורטמן. בשמו המלא אליהו יוסף ורטמן. נעים להכיר: פרופסור אלי ורטמן
למורשי החתימה מונו באותה אסיפה : שלמה קופולוביץ והלל בר נתן. הלל בר נתן הוא החתן של פרופסור אלי ורטמן. בדוחות לרשם העמותות, כולל דו"ח מיום 30.05.2023, דרכי התקשרות עם העמותה (החל מהד"וח של 2018) הוא בטלפון הביתי של ישראל חיים וינגוט – המועמד של חסידות גור למשרת דיינות, ומספר הנייד של הלל בר נתן – כאמור חתנו של פרופסור ורטמן
פרופסור ורטמן שותף ברשת מרפאות מרחב (שכללה בחלק מהתקופה מרפאות עם שב בע"מ, במרפאות אסנטו מדיקל (שעסקה בגיוסי הון ואחד הרוכשים הוא הלל בר נתן), במרפאות מרחב נירלוגיה התנהגותית ובמרפאות מרחבים מדיקל – שהחלה את פעולתה בשם מרפאות טללים. לכל המרפאות הללו יש מרפאות במרכזי הריכוזים החרדיים. הם עוסקים כולם בנושאים פסיכולוגיים, חלקם לגיל המבוגר וחלקם לנערים
בשנים האחרונות נכנס לרשת המרפאות שותף בשם שלום פלמר. מר פלמר בעל מניות בין היתר בחברת טחנת קמח שלום – בה שותף יהודי בשם שלום זינגר. שלום זינגר הוא גיס ושותף בחברות רבות עם אברהם גולדפינגר מבני ברק. גולדפינגר שותף בחברות עם שלמה טייטל. זינגר וגולדפינגר שותפים גם עם אנשי עסקים כמו ירון רוקמן, רון עתיר ויואב קפלן, שבאותה תקופה שבה גולדפינגר נכנס שותפות בחברות של טייטל, הם ביצעו עסקאות עם היזם צחי אבו באשדוד
במקביל, חברת טרונטולין נכסים שהיתה בבעלות ישראל מרדכי בורנשטיין, עד לתקופה האחרונה ביצעה עסקה בקרקע באשדוד עם חברת פסח אשדוד יזום מסחר, וחברת בונה לבונייך בע"מ, עם חברת קי.בי.עי, שבבעלות צחי אבי בקרקע המכונה "האנדרטה המצרית" באשדוד
הקרקע סמוכה מאוד לנכס רפואה וישועה באשדוד. רפואה וישועה שותפים עם גוטסמן ובורנשטיין בנכס בירושלים. ככה, יונתן בורנשטיין מנכ"ל המוסדות, שלמה טייטל מורשה חתימה באיחוד מוסדות גור. שלמה קופולוביץ מקבל הקצאות שאמורות להגיע לחסידות גור, משכיר אותם לעמותת פרטיות, משלשל את הכסף לכיסו הפרטי, והנהלת איחוד מוסדות גור יודעת על כך ואינה פוצה פה. זה אותו יונתן בורנשטיין שהעניק לקופולוביץ את בית צדרבוים לשימוש חינם עבור עסק פרטי שלו פאר מקדושים
האם כל הסיבוב הזה נועד רק לבזוז משאבי ציבור, או שמא הם חולקים ברווחים של מרפאות שדוחפות כדורים על לא דבר להמוני חסידי גור. בקרוב מאוד בס"ד אסגור לכם את המעגל גם בענין זה כולל הקשר למכון מסילות באשדוד
מודה שטעיתי. ולא בנקודה אחת, אלא בשלש. מחילה
מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ
הכותב ששפך מרירתו עלי, נגע גם בנקודות עומק (מה נאמר על בעלי הדעה שאין להם משיח לישראל, שכבר אכלוהו בימי חזקיהו וכו' או מה נאמר על חכמי ישראל שהאמינו שבר כוכבא הוא המשיח וכו' וכדו'). לא כאן המקום להרחיב בזה (לר' משה שפירא זצ"ל יש שיעור מופלא בנושא, אבל כאמור אכ"מ וגם כמדומני שהיה זה שיעור במסגרת שיעורים שהקפיד מאוד שלא יצאו לרה"ר).
אנחנו רגילים שלפעמים אדם עושה משהו שהוא חושב שזה טוב ובסוף מסתבר שעשה רע בנקודה אחת. אבל הנה לנו דוגמה שבנאדם לא עושה משהו ובסוף מסתבר שטעה לא בנקודה אחת, אלא בשלש נקודות...
פעם אחר פעם נגולו מעשים טובים וצדיקיים אלו שמנהיגי ציבור אינם מטפלים בעקירת הבעיה משורשה, אלא בעקירתה מקהילתם בלבד (וגם זאת, במקרה הטוב). כך זכתה הצדקת מישראל – כלת האדמו"ד שליט"א - להזיק ולפגוע בבנות ישראל כשרות במלבורן, משום שכאן כבר תפסו אותה (ולכן הלכה להזיק במקום רחוק יותר) וגם כשתפסו אותה שם עשו עסקני יהדות התורה כל שביכולתם כדי להציל אותה מלרצות את עונשה = 15 שנות מאסר נגזרו עליה בגין התעללות מינית. (גגל 'מלכה לייפער' ותמצא רוב אי נחת).
ולוואי בקרוב בימינו ממש.
לא מוגה
להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:
haredibe@gmail.com
מושחתים משתלטים על ציבורים גדולים – חלק ב'
המשך מיום שישי
מתקופת המהפך של בגין, שפעם ראשונה הימין והמסורתיים הרימו ראש וראו שיש אפשרות לשינוי הנהלת המדינה, התחילו גם החרדים להרגיש יותר חופש ובעיקר תעוזה להיכנס ולדרוש את המגיע להם גם כאזרחים בני מיעוט, ולאט לאט נכנסו לממשלות, ואז החלו גם החיכוכים בתוך הפוליטיקה החרדית, כפי שידוע האימרה: בדליכא כולי עלמא לא פליגי, כי פליגי בדאיכא, כשאין כסף או נכסים, לא חולקים ולא רבים אבל כשיש, אז מתחיל המריבות, מושג שידוע מאוד בין משפחות רבות שהמוריש הוא אדם אמיד והירושה מפצלת את בני המשפחה עקב מריבות, ועל זה אפשר להגיד טוב ארוחת ירק ושלווה בו של משפחות פשוטות שהצאצאים באים ונפגשים ללימוד לעילוי נשמת האבא המוריש, ועושים שמחות פשוטות עם לב שלם מאשר שור אבוס ושנאה בו, עם מלחמות מגעילות על ירושה בבתי משפט בד"צים- אם כבר הזכרתי את הנושא.
מפלגת תנועת אגודת ישראל ניהלה את רוב המוסדות שהתייסדו אצל החרדים אחרי קום המדינה, גם אם לא במישרין אז בעקיפין בתקציבים ואישורי בניה וקשרים עם עשירים וכו' אני משוייך אליה עד היום, מאז ימי אב סבי בפולין, וכיום אני מרגיש אמנם קשר לחלק הירושלמי ולא הפולני של אגודת ישראל, עקב הערכה למפעל חייו של ר' מנחם פרוש שנעזרתי בו וגם ההליכות בפשיטות של העסקנים הירושלמים כמו מאיר פרוש וכו, שקל לי להתחבר לזה יותר מאשר גדולים למדי שמנחיתים על הציבור את ההחלטות והניהול שלהם.
הייתה גם -כפי שכתבתי לעיל- תת מפלגה, סיעה של פועלי אגודת ישראל שלא קיימת כיום.
המלחמה החלה כשהרב שך ז"ל ראה צורך בהקמה של מפלגה לספרדים בני עדות המזרח, הוא גם הכיר אותם יותר מאשר החסידים של אגודת ישראל, עקב זה שהכניס מהם לישיבת פוניביז ויצאו מהם תלמידי חכמים גדולים, וגם הרב עובדיה ז"ל היה מכיר לו טובה על זה, וכשלא כיבדו ההסכם עם הרב מלמד הספרדי באגודת ישראל הרב שך הקים את מפלגת שס ובהמשך הכניס את הרב עובדיה לשם, שכבר לקח את הניהול במפלגה בהמשך בעצמאות ללא תלות במייסדים האשכנזים ששמחו על היציבות העצמאית התורנית של הספרדים, וכיום רואים רבבות בני תורה ספרדים הודות להקמה של שס.
בהמשך הרב שך ראה את האפליה או הצורך בהגדרה עצמית חדשה של הציבור הליטאי, שלא היה מאוגד כמו בחצרות החסידיות, שאמנם היו זעירים אחרי השואה אבל הפכו למעצמות גדולות בארץ וגם בחו"ל וההגדרה העצמית של הליטאים והלא חסידים הביא את הרב שך להקים את דגל התורה.
אחרי התקופה הראשונית שהיה מלווה בהמון מחלוקות יצריות, בעיקר מפחד אגודת ישראל שלא ידעה איך יחיו עם 3 מפלגות חרדיות, והסתבר שפחדם חשש שווא, ויש מספיק לכולם, אינו דומה מפלגה שייצגה בקום המדינה 2 רבבות יהודים לעומת מליון יהודים של העשורים האחרונים, התנועות של אגודת ישראל ודגל התורה וגם שס למדו לחיות יחד ולהסתדר ובעיקר לשתף פעולה בדברים שהם ציפור הנפש של היהודית החרדית.
גם העדה החרדית, למרות הפרישה של נטורי קרתא מהם בשנות ה50 התעצמה וזה הודות לתמיכה העצומה של הרבי יואל מסטמאר ז"ל שבמקביל לייסוד היהדות החסידית בארה"ב שם ראה את עתיד עם ישראל, ובצדק רב על פי הטבע, ובנה שם לא רק את החסידות שלו אלא כמו הרב כהנמן מפוניבז שידל עשרות בני אדמו"רים שחצרותיהם הושמדו בשואה שיקחו על עצמם את ההמשכיות של החצר שלהם, תמך בהם המון וןשלח מחסידיו למלאות להם מנינים בראת דרכם, מה שאגב גם הבית ישראל עשה בתל אביב כששלח לבעלז ועוד מקומות מאנשיו למלאות מנייני תפילה לאדמו"רים המשקמים את החצרות שהיטלר ימ"ש השמיד, אז הרב מסטמאר הזרים סכומי עתק לקומץ החסידויות שלא היו חלק מאגודת ישראל, כמו תולדות אהרן, דושינסקי, ובזמנו גם קרלין וארגון המתמידים שהיו משוייכים לעדה החרדית.
הציבור גדל והצרכים יחד עם זה, המוסדות החלו לפרוח בכל מקום וערים חרדיות נבנו מאפס או ערים שנבנו ליד ערים קיימות, והחלוקה הייתה ברורה, כל אחד בוחר במפלגתו, או משוייך לעדה החרדית, וכל אחד מתפלל בבית מדרש של החסידות אליה הוא שייך, וגם הליטאים בנו מסגרות קהילתיות של חניכי הישיבות, וחיי הקהילה פורחים ב"ה ללא מחלוקות יחסית במגזר.
3 פוסקי הלכה ניהלו את חיי ההלכה ביובל האחרון, לחסידים היה את הרב וואזנער ז"ל לליטאים הרב אלישיב ז"ל ולספרדים את הרב עובדיה, גם אם הנ"ל השתתפו בהנהגה פוליטית של המפלגות הקרובות אליהם, פסקי דינם היו מקובלים בכל עדה, החסידים הרב וואזנער וליטאים הרב אלישיב וספרדים הרב עובדיה ז"ל.
כשהם נפטרו לעולמם הם השאירו חלל פעור גדול מאד במגזר, אבל חזקה על תורת ישראל שלא תשתכח ובטוח שכעת גדלים פוסקי דור, גדולי תורה, שבקרוב יזכו אותנו משמים להכיר וללכת לאורם.
אבל אין חלל ריק, וגם יש התנהלויות במגזר שהם שאריות לא הגונות מהתקופות הקשות של הבעיות הקיומיות אחרי השואה ובקום המדינה, שהעיקו על המגזר, והמנהיגים של אז לא יכלו להקדיש תשומת לב וכוחות כדי למגר את התופעות הללו.
הריפוי של המגזר החרדי מטראומת השואה, מהרדיפות של הציונים והסרוגים והאפליה בת עשרות השנים, עם האיבה ההדדית, ומתופעות לא רצויות, זה ענין של המון זמן, סבלנות והכי חשוב: מודעות לבעיות.
המודעות התחילה לחלחל, מלמדים פוטרו אחרי שהורגלו לשסות את זעמם על התלמידים, רעה חולה עתיקה ולא דווקא של הדור הקודם, סיפורים מסמרי שיער מסופרים בידי יהודים במאות השנים האחרונות על המלמדים.
כיום צוותי חינוך עוברים השתלמויות וכמובן מבחני התאמה לפני שמכניסים אותם לעבודה עם הנוער, היחס לתלמידים מתקשים או מיוחדים הוא אישי ומקצועי, למרות שכמובן עדיין הדרך רחוקה משלימות, כי כמו בכל תחום, שמבינים שצריך תיקון, באים גם אנשי אינטרסים, ומנקזים לעצמם המון מהפעילות והאחריות, ולוקחים על זה תקציבי עתק ותרומות של הון, והמטרה עצמה נדחית למטרה משנית ולפעמים מזולזלת להחריד מה שגורם עוול כפול לנצרכים לטיפול, כי כולם יודעים שיש תקציבים ומוסדות ומערכות שדואגות להם, ומפנים אותם לשם והם לא מקבלים את העזרה המגיעה להם, זה עדיין לא מושלם.
במשך העשורים האחרונים, נוצרו מצבים שמעולם לא היה ליהודים בגלות כל כך, למה? כי היהודים בגלות היו בדרך כלל מאותו שבט וסגנון חיים, והבעיות היו זהות וכך גם הפתרונות, גם במצבים האיומים שהיו נתונים וגם בזמן גירושים לארצות אחרות.
אמנם כשגלו יהודי אשכנז למשל למדינות רווחה כמו הולנד, שם היו כבר קהילות מבוססות ספרדיות ממגורשי ספרד הבורגנים והיציבים, הם הושפלו והודחקו מאוד בידי אחיהם הספרדים ואפילו נרדפו מהם, אבל האשכנזים התגברו על הקשיים והקימו קהילות משלהם בארצות הללו בהמשך.
בארץ הקודש הבעיה החלה עוד מתקופת עליית רבי יהודה החסיד ובהמשך השל"ה הקדוש לפני מאות שנים וביותר אחרי עליות תלמידי הבעש"ט והגר"א זצל שסבלו מהתנכרות של היהודים המקומיים שראו בהם יהודים מדרגה נחותה, זרה, לא מובנת, ואפילו חיים פרחי השר קיבל מהשמים עונשים קשים וסוף מר רח"ל, על רדיפת ר' מנדלי מויטבסק וכו', אבל התגברו עליהם במשך השנים והצליחו לארגן קהילות אשכנזיות גם תחת השלטון הטורקי שהיה קרוב יותר ליהודים הספרדים תושבי הארץ הוותיקים.
בתקופת קום המדינה ואחריה העדות התארגנו במוסדות משלהם, עם שחיטה נפרדת, ומוסד הרשמה לנישואין וגירושין נפרדים ואפילו חלקות בבתי קברות נפרדים לכל קהילה אשכנזים וספרדים וליטאים.
אבל בעשרות השנים האחרונות, אחרי שנוקזו לישראל המון שבטים יהודים וגם חלק שיהדותם מוטלת בספק או עם חששות כבדים על מהימנות היוחסין שלהם, ישראל החילונית וגם הסרוגה הפכו למין כוך היתוך, שבו נוצקו גם בני עדות מזרח עם האופי שלהם לטוב ולרע וגם בני יוצאי אירופה המזרחית עם התכונות שלהם לטוב ולרע וגם בני אירופה המערבית המנומסת ומלומדת עם התכונות שלהם לטוב ולרע.
וכך נוצר הכלאיים המכונה "ישראלי" שמעורב בו חוצפה מזרחית וקור רגשי אשכנזי יחד עם אינטליגנציה כללית אירופאית מערבית ובו זמנית יחס חם למסורת ולדת, הישראלי לא פרייאר מצד אחד, ומצד שני טוב לב למדי ונתון לניצול, הישראלי יתווכח על מחירים כמו בבאזאר טורקי, מצד שני הישראלי יפגין ידע בשפות, בגיאוגרפיה ומדעים כלליים, אצל הסרוגים זה הביא להחלשה ממשית של העקשנות האידיאולוגית שלהם, למשל בעניין יציאה לחוץ לארץ לקברי צדיקים, ומשם ליציאה לחו"ל בכלל, הקנאות שלהם לארץ ישראל העברית וללשון העברית החזיקה כל עוד הם לא פתחו את שעריהם לבני עדות המזרח, ולכשעירבבו את הדור החדש שלהם יחד, הם הביאו איתם את המושג של נוח לכעוס ונוח לרצות, מה שנקרא היום "לזרום", ושיירות מהם יוצאים לקבר רבי נחמן באומן בראש השנה, וחוזרים להתנחלויות בארץ בלי להרגיש סתירה בעניין.
עוד ענין הוא שהבורות וחוסר הידע של הציבור הכללי החילוני וגם המסורתי המזרחי כלפי החרדים מביא למצבים של שיח חרשים, וגם הרבה חוסר הבנה במפגשים ביניהם פיזי או בתקשורת, לדוגמא: איש חרדי מתנהג במצב מסויים בחוסר נימוס, ישר יצעקו עליו: אז לפחות תוריד את הכיפה! איך אדם עם כובע עושה ככה?
מה הם לא מבינים? את זה שהכיפה על החרדי והכובע הם לא מונחים עליהם בגלל שחקרו והגיעו למסקנה שכך צריך ושהם מייצגים את הקרוב לשם יתברך דרך זה, הכיפה והחליפה זה קודם כל ענין תרבותי חברתי בשבט החרדי! וכמובן שרוב רובם של החרדים שחונכו נכון גם מאמינים בזה, אבל אם היו החילונים מבינים את זה, זה היה מוריד הרבה מתח, והיו מבינים שלא כל החרדים הם מקשה אחת שחורה המתנהגת לפי קוד מסויים, וגם היו מבינים שהם בשר ודם עם חולשות ותכונות שונות.
ואז החלה תופעה חדשה שלא הייתה בעם ישראל, אבל הביאה אתגרים לא קלים לציבור החרדי ובעיקר לאלו שאירחו את היהודים הללו והם: מה שמכונה "חוזרים בתשובה", זה סיפור ארוך עם המון צדדים לכל הכיוונים, ועם תופעות מבורכות מאוד לצד תופעות בעייתיות, שהתעצמו והביאו לאתגרים מסובכים עם הדור השני שלהם כשזה בשילוב בני עדות המזרח יצר מערכת מרתקת אנתרופולוגית וחברתית, מי שבעיקר מתמודד עם זה אלו חסידויות ברסלב וחב"ד, שקלטו ברצון ועודדו את החזרה בתשובה, וכן קצת בחסידות בעלז, בחסידויות שלא התעסקו עם החזרה בתשובה והיו מרוכזים בעצמם בלבד לא מרגישים כל כך את הענין הזה, ולא משופעים מזה לא לטובה ולא לרעה.
"חוזר בתשובה" זה בדרך כלל יהודי שגדל במשפחה חילונית, והחליט להיות שומר תורה ומצוות, בשנות ה80 וה90 רובם היו בטוחים שהדרך להיות שומר תורה ומצוות זה להיות חרדי ולהיטמע בהם עד רמיסת האישיות הקודמת, יתכן שבזמנו גם צדקו, כשעדיין לא היו מסגרות חינוך וקהילות של בעלי תשובה, ושם יש הבדלים מהותיים בין סוגי היהודים שחוזרים בתשובה, מרקעים שונים, מארצות ותרבויות שונות לטוב ולרע, אין קשר בין חוזר בתשובה בוגר קיבוצי השומר הצעיר של שנות ה60 או צבר בוגר הטכניון עם תארים שהוריהם היו מנוכרים לחלוטין מכל סממן דתי או אמונה, או אפילו כבוד למסורת היהודית, לבין חילוני מהפריפריה שחזר בתשובה, ומשפחתו מסורתית או לפחות מכבדת מסורת, הקשיים של שניהם שונים לגמרי והאתגרים גם.
כל זה רק הקדמה למה שאתאר בהמשך על התופעות בציבור החרדי הישראלי כיום, ועל המסקנות שלי לפחות בחלק מהם
שמוע בין אחיכם - הצד השני זעקת 'לב טהור'
שניים ממנהיגי 'לב טהור' העצורים
משטרת גואטמלה עצרה שני מנהיגים בכת לב טהור, הם הואשמו בחיתון קטינים וסחר בבני אדם. השניים הם אהרון טלר ומשה יוסף רוזנר
דברים מרוממים מרשכבה"ג רבינו מרן גאון ישראל הגר"ד לנדו שליט"א
קריאת חירום להצלת ילדי ישראל: "ניתן להציל את הילדים הללו, ואשרי המביאם לחיי עולם בזה ובבא"
דברים מרוממים מרשכבה"ג רבינו מרן גאון ישראל הגר"ד לנדו שליט"א, בכינוס ההיסטורי לאברכי 'לב לאחים', בקריאה להצלת ילדי ישראל, בזמן הרישום לבתי הספר התורניים, במעמד מאות אברכים, היוצאים ערב-ערב בשליחותם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, ללמד תורה את העם שבשדות.
במעמד סיפרו ראשי 'לב לאחים', המנכ"ל הרב אליעזר סורוצקין שליט"א והמנהל הרב אברהם זייבלד שליט"א, על ההתעוררות העצומה בעם ישראל ובפרט בשנה האחרונה בעקבות המלחמה, כאשר מעל מאה ושמונים בתי המדרש של 'לב לאחים' בכל רחבי הארץ התמלאו עד אפס מקום, וסיפרו שבשנה האחרונה נפתחו עוד עשרות בתי מדרש חדשים.
בגור יושבים שבעה בנפרד
הוא עושה בחכמה, לא לשבת עם בני המשפחה ששייכים לחסידות גור, לא לעשות בלגן
דודו, אחי אמו הוא ר' קלמן ביין, מישיבת גור וחמיו של הרב הקדוש ר' דוד אלטר בנו הצעיר של האדמו"ר מגור
האדמו"ר מדושינסקי מסתכל על אבותיו
משה ויסברג: ביציאה מבית המדרש דושינסקיא ברחוב חזון איש בני ברק, האדמו"ר נעצר על יד מודעה הקוראת לאברכים לבוא להשתתף בשיעורי יורה דעה ופרקי הנהגת הבית כתקנות אביו המהרי"ם זצ"ל. תמונותיהם של אבותיו הגדולים המהרי"ץ והמהרי"ם מתנוססים מצידי המודעה, הרבי נשאר דקות ספורות והביט בהתרגשות מבלי לומר מילה
ברבנות הצבאית פיתחו בחודשים האחרונים ״ארון ספר תורה טקטי״
ברבנות הצבאית פיתחו בחודשים האחרונים ״ארון ספר תורה טקטי״. מנשא ארון ספר קודש שבין רגע הופך גם לשולחן לספר תורה, שניתן לקחת אותו על הגב לכל מקום, ונכנס עשרות פעמים לעזה בשנה האחרונה.
ארבעה חדרי ניתוח ביום
יעקב בן חנה
והתורמת היקרה, תושבת המרכז
מאירה בת נורית
יצחק בן שחר
והתורם היקר, תושב הדרום
אברהם יצחק בן ברכה
יהי רצון שלא יישמע עוד שוד ושבר בגבולנו
וצוות מתנת חיים
חכ"י הליכוד קוראים לנתניהו להיות חזק בשיחותיו עם טראמפ
שרים, ח"כים ופעילים מרכזיים בליכוד לראש הממשלה: ימים אלה הינם גורליים מאין כמותם למדינה בהנהגתך וישפיעו לאורך ימים על עתידה ובטחונה. (עמית סגל)
חשיפה מצמררת: התכתבות מדהימה בין "הבבא סאלי" זיע"א והרבי מליובאוויטש
חשיפה מצמררת: התכתבות מדהימה בין שני גדולי עולם "הבבא סאלי" זיע"א והרבי מליובאוויטש חובה צפייה!
מאביו של הרבי זצ״ל בשלח
"היום בתניא" ד' שבט
"היום בתניא" ד' שבט
תניא "ליקוטי אמרים"
המשך פרק י"ט (עמוד כ"ה)
שנה פשוטה
⛳
הקדמה:
בתולדות עם ישראל, ראינו, שגם יהודים שהיו רחוקים כל חייהם מיהדות, הנה, כשנתקלו בדבר נסיון הקשור באמונה, הם מסרו את נפשם על קידוש ה' - כיצד איפוא ניתן להסביר תופעה זו?
...
כשבאים לידי נסיון:
התניא מבהיר: כי אצל הרשעים ופושעי ישראל, אף שכחותיהם הפנימיים הנמשכים מהחכמה שבנפש, נמצאים בגלות בנפש הבהמית. הנה, עצם בחינת החכמה אינה יורדת לגלות, אלא היא בבחינת שינה בלבד ואינה פועלת את פעולתה בהם כל עוד שהם שקועים בתאוות העולם - ולהעיר מהשינה, זה יותר קל מאשר להוציא לחופשי את הנמצא בגלות.
וכאן נתקלים אנו בתופעה מעניינת: כאשר האדם נעמד לפני נסיון רציני, נסיון בדבר אמונה שהיא למעלה מהדעת, נסיון שנוגע לעצם הנשמה של היהודי. הנה, עצם בוא הנסיון מעורר את עצם הנשמה של היהודי, את כח החכמה שבנפש (שמבחינת היחידה שבנשמה) שבה טמון כח האהבה המסותרת ומסירות הנפש של היהודי.
...
עם התעוררות כח מסירות הנפש אצל הרשע:
ועתה, עם התעוררות ה"שטות דקדושה" (מסירות הנפש שלמעלה מטעם ודעת) אצל מי שהיה עד כה רשע, מתבטלים אצלו כל עניני השטות של הנפש הבהמית. וכל תאוות העולם הזה שנכשל והורגל בהם בעבר, מעתה, יוכל לא רק להתגבר עליהם אלא אף למאוס בהם.
ובמישור הרחב יותר, לאחר שהתעורר ברשע כח מסירות הנפש שבנשמתו. הנה, בנוסף לכך שהוא לא נכשל בנסיון, הוא גם פעל "שכל הקליפות יהיו בטלים ומבוטלים, והיו כלא היו ממש לפני ה'" וכהבעת ארבעת הפסוקים שרבנו מצטטם.
....
חבר נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.
🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה נפטרה ז’ שבט תש”פ
הילולת הבבא סאלי בציר נצרים!
הילולת הבבא סאלי בציר נצרים!
אָעוּפָה אֶשְׁכֹּנָה וְאַרְחִיקָה נְדֹד בַּמִּדְבָּר אָלִינָה וְאוּלַי אֶמְצָא דּוֹד