דפים

יום ראשון, 30 בספטמבר 2018

בין שמיני עצרת לשמחת תורה

בשל המקור הישראלי שלי ועשרות שנים שהייתי רגיל לכך ששמיני עצרת ושמחת תורה באותו יום, בחוץ לארץ זה נראה לי מוזר אם כי מובן ואולי אף מקובל יותר, מפני שאחד הדברים הקשים להבנה איך שמחת תורה הולך יחד עם 'יזכור'. בחוץ לארץ 'יזכור' בשמיני עצרת ושמחת תורה הוא יום שכולו שמחה

גם בסיומו של החג יש לנו יומיים יום טוב אבל אין זה כמו כל יום טוב שני של גלויות מפני ששמחת תורה הוא יום שרובו אתה בבית הכנסת עסוק יותר בלרקוד מאשר בלפתוח ספר, השמחה היא 'שמחת התורה' יותר מאשר השמחה האישית, זו הסיבה מדוע אנו קוראים לחג הזה שמחת תורה, התורה היא זו ששמחה, ומדוע? על זה שמענו הרבה הסברים, ואנסה לומר כאן את שלי, מפני שזה היום היחיד בשנה שעם ישראל כולו שמח עם התורה. בכל ימות השנה לא כל אחד מקדיש מספיק זמן ללמוד, וישנם מי שבקושי פותחים ספר בקושי לומדים, בשמחת תורה היום אשר בו כל יהודי מקדיש זמן לתורה בלבד, אין שמחה גדולה מזו לתורה שעם ישראל כולו מתאחד מסביבה

שמיני עצרת הוא החג שחותם את החגים, ומכאן ועד לפסח אין לנו עוד חג ממנין החגים שמונה התורה, ולכן חייבים לנצל את היומיים האלה יותר מכל ימי החג אחרים, מפני שאחרת יקח עוד ששה חדשים עד שנזכה לחג הפסח

בשעת כתיבת שורות אלו בהושענא רבה, אני מאחל כאן לכל קוראינו ולכל כלל ישראל פתקא טבא, אני בטוח שהשנה נזכה לישועות גדולות בתחומים שאיש לא חשוב עליהם, הגאולה תבא בהיסח הדעת כשלא יעסקו בה יהיו עסוקים עם דברים אחרים וזו תצוץ, נקוה כי השנה נזכה לכך

להתראות במוצאי יום טוב שני של גלויות, ועד אז חג שמח

חיים שאולזון

עכשיו מבינים כמה חסר לנו מנהיג כמו מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל

במשך שנים ודורות טענו כי יש לכולם תחליף, נכון שהיו גדולי ישראל כולל מנהיגים שהיו בדרגות גבוהות יותר, אבל במשך הרבה דורות ראינו איך שהנהגה עברה להנהגה גם אם השתנו כמה דברים, אבל מעשית ההנהגה החזיקה חזק את הציבור והובילה אותו

הציבור הליטאי לאחר הרב שך היה לה מנהיג שהחזיק בקושי, לולא הענין שהיה למחבלים וראשיהם שההנהגה הזו תתקיים בשביל שחלילה הרב שטיינמן לא יתפוס את ההנהגה זו היתה מתפוררת ומהר, מפני שהרב אלישיב לא היה קרוץ מחומר של מנהיג, הצוות שלצידו במיוחד בעיתון ששירת אותו עשו ממנו מנהיג על הנייר וככה משך שנים

כאשר מרן הגראי"ל שטיינמן תפס את ההנהגה הכל התהפך, הוא לא היה זקוק ללבלרים או למי שיעשה ממנו מנהיג, הוא היה קרוץ מחומר של מנהיג חזק כזה שהוביל את הציבור כפי שלא הובילו אותו עשרות שנים, העולם הליטאי זכה למנהיג החזק ביותר בדור האחרון הוא הוכיח לכל מי שהיה צריך הוכחה כי אפשר להנהיג וחזק, איתו לא יכלו לשחק הוא ניהל את העניינים, והנהיג ביד רמה עד כדי שאוייביו הגדולים הורידו את הכובע בפני כח ההנהגה שלו. מתנגדיו החזקים ביותר אלו שלחמו בו בכל הכח מודים כי הוא היה מנהיג חזק, זו הסיבה מדוע שלחמו בו לפני שהפך למנהיג הם פחדו ממנו ידעו כי אם הוא תופס את ההנהגה אף אחד לא יוכל לו, ואכן ככה זה היה

אבל הוא הלך לעולמו וכאן קרה אסון ממש לעולם הליטאי, מינו את מי שלא מגיע לקרסולי קרסוליו בהנהגה. ביתו של ר' חיים קנייבסקי ביקשו להשתלט על ההנהגה, ולא רק שלא הצליחו הם המיטו הרס וחורבן על הציבור הליטאי שאין לו עוד מנהיג. ר' חיים קנייבסקי הוא יהודי מתמיד שיש לו יותר דמות של אדמו"ר חסידי צדיק שנותן ברכות ועצות ממנהיג שמוביל ומדריך, מי שנואם ומחזיק את הציבור, מי שמונח בעניינים, מי שיוכל לשבת שעות ולהדריך מחנכים איך לחנך את הדור הבא, לר' חיים קנייבסקי אין את התכונות הללו, ואין זה חסרון בו, יש בו הרבה מאוד דברים אחרים, אבל הנהגה אינו הצד החזק שלו

מה שעברנו בששת השבועות האחרונים מאז המאבק הקשה בתוך הציבור החרדי על מי שייצג והיכן, זה לא היה קורה בתקופת הרב שטיינמן הוא היה עושה כאן סדר, ומונע את כל הטינופת שהיינו עדים לו בשבועות האחרונים של זה נגד זה. הוא היה מצווה על הצדדים להכנס לחדר ולא לצאת משם עד שהעניינים גמורים ואם אינם יכולים להסתדר אז הוא יקבע ולא יאפשר להמשיך במחלוקת הזו. מציאות היא, שכל עוד הוא הנהיג, כולם הורידו את הכובע בפניו כולל החסידים שלא העיזו לומר לו אחרת, מה שאין כן בימינו כשאין לליטאים מנהיג בשיעור קומה מספיק שיוכלו לקבל את הכרעתו

ולא שאין לציבור הליטאי מי שמתאים להיות מנהיג. מרן הגר"ד לנדו ראש ישיבת סלבודקה מתאים להנהגה הוא היה נכנס לנעלי הרב שטיינמן ומדריך איך לנהל את הפוליטיקה הפנימית מבלי להתלכלך בצורה כפי שהתלכלכנו בחודש האחרון, אבל מה אפשר לעשות שלא נמצא מי מראשי הליטאים שיהיה לו את הכח להעמיד את מי שצריך על מקומו להבין כי אם רוצים להבטיח את העתיד הליטאי רק מנהיג חזק יצליח, כל אחד אחר ימיט שואה על הציבור הזה שיהפוך לחלקים ולחלקי חלקים ויקרה לליטאים כמו לחסידים שהפכו למאות קבוצות וכיתות

היום אנו קולטים מה הפסדנו בהסתלקותו של מרן הגראי"ל שטיינמן, ועתה יותר מתמיד אנו מרגישים כמה שהוא חסר לנו, הנהגתו היתה הנהגת כלל ישראל, ודוקא בשל המלחמה בו, מפני שהיה מנהיג בקנה מידה של מנהיג

חיים שאולזון

האם בחירות דוחה אלול עשרת ימי תשובה והושענא רבה?

זה זועק לשמים, מפני שעברנו חמישים יום של עיסוק בשנאת ישראל ממש, יהודים חרדים רבו זה עם זה כאשר כל צד מניף את ה'גדולים' שלו המצווה עליהם להלחם עד כלות הנפש חלילה לא לאבד או להפסיד איזה כסא בעיריה כאילו שעל זה עומדת עתיד התורה, הנפקא מינא אם באותה סיעה של יהדות התורה יישב חרדי זה או אחר משנה משהו, גם אם נניח שהם מאמינים שבשל כך יקבלו כמה דולר פחות, האם על דבר שכזה מותר למחוק את ה'אלול'? האם שכחו מה זה אלול?

עמדתי וחשבתי ועשיתי אחד ועוד אחד חיפשתי היכן כאן הקיום התורה. מילא אם היינו עסוקים במאבק עם חילונים, אבל על מי שיהיה ראש עיר בעיירה חרדית זו או אחרת, על זה אפשר לטעון ולומר כי זה מאבק על קיום התורה? ואם זה אכן כך מי התיר לעשות הסכמים עם מפלגות אחרות ולהעביר לידיהם את הערים הללו. בסופו של דבר מדובר בחלוקה פנימית בין מפלגות מי יישב כאן בראש ומי כאן, היכן כאן הקיום התורה?

אם היינו ערב בחירות לכנסת גם כאן כשהמאבק הוא בין חרדי אין לכך הצדקה, אבל אפשר היה לשמוע טיעון כי המאבק הוא על הקיום העתידי, במאבק הנוכחי כאשר עוסקים במי שינקה את הזבל בעיר על זה מותר להרוס את כל האלול עשרת ימי תשובה והושענא רבה?

אם היינו עוסקים ביושבי קרנות מילא, אבל שביתו של ר' חיים קנייבסקי יהיה עסוק יום ולילה בכל התקופה הזו בטינופת הכי קשה בלכלוך הפנימי של החרדים, אסור לשכוח כי המאבק היה בתוך דגל התורה מי יישב כאן ומי כאן, מי שהפסיד כאן יעבור למקום אחר שם שופכים את דמו של אחר מדגל התורה ששולחים אותו הביתה בבזיונות ממש, מי התיר את כל זאת באלול וימים שכאלו?

וכאן אני עובר לענין אחר שמוכיח כי הנציגות החרדית היא הכי שפלה אין לה כל ענין בלשמור על היהדות, מפני שאם זו היתה כוונתם איך זה שהם לא מונעים בחירות בתקופה הזו, איך זה שבמשך שנים הם לא עשו שבחירות אסור שיתקיימו בתקפה שגורם להרוס את האלול ועשרת ימי תשובה, ההגיון אומר כי היו צריכים או להקדים שהבחירות יהיו בחודש אב, או לדחות לכסלו טבת וככה לשמור על האלול כפי שהיה אלול במשך כל כך הרבה שנים

המציאות שאף אחד מן הנציגים החרדים לא עסק בכך ולא השתדל לפחות שיקדימו או ידחו מוכיח כי עבורם אלול זה כמו חשון, מה שחשוב להם זה הכסא והשלטון הפנים חרדי, יום כיפור לא מזיז להם, בהושענא רבה מחרפים ומגדפים זה את זה, כך זה היה בערב ראש השנה, בערב יום כיפור, ולא שמענו שגדול אחד ויחיד יקום ויזעק גיוואלד על איך שמאפשרים למצב כזה לקרות בתקופה כזו

אני מליץ יושר על ר' חיים קנייבסקי שהוא פשוט לא יודע ממה שקורה הוא עסוק בגמרא ואין לו מושג כלשהו מן הנעשה ברחוב ולכן קל מאוד לעבוד עליו, את זה עושים גפני ודרעי הם מנצלים את המצב הזה, אני מליץ יושר על ר' גרשון איידלשטיין שחשש ממה שיעשו לו מביתו של ר' חיים קנייבסקי אם חלילה יאמר מילה, המצב בין שני הבתים הללו עדין מאוד, ובכל זאת זה זועק לשמים איך מצב כזה יתכן מבלי שקם מי שזועק ועושה לזה סוף

חיים שאולזון

מבול התמונות מבית הגר"ח קנייבסקי - לשם מה?

מקובל כשפוליטיקאי מתמודד על תפקיד, שהוא מפיץ את תמונותיו בכל הזדמנות, אבל רב גדול בתורה מי שמאמינים כי הוא מאמין בדרכיו שהם צדיקים, לשם מה הוא זקוק לכל כך הרבה תמונות, כל שעה מתפרסמים תמונות חדשות שלו, ואין אלו תמונות אישיות אלא ציבוריות כלליות, מה מבקשים אלו שמפרסמים זאת

אין ספק כי לא ר' חיים בעצמו עושה זאת, מדובר בבני ביתו שהם דואגים להתחרות עם כל רב אחר להוכיח כי להם יותר תמונות, וכשמגיעים רבנים או עסקנים לבית ר' גרשון איידלשטיין מיד תראו איך שמבית ר' חיים קנייבסקי מציפים כמות של פי שלש או ארבעה תמונות מכל עבר 'להוכיח' כי הם פעילים יותר

כבר תקופה מאוד ארוכה שמתחוללת תחרות פרועה של תמונות, עד כדי כך שכבר לא יודעים גבולות, אם היה מדובר בפוליטיקאי היו שורפים את התמונות כי הוא היה ממאיס את עצמו על הכלל, אבל מאחר ומדובר בגדול בתורה מתייחסים בכבוד, אבל האם זה בסדר כך צריך להיות או שמרחיקים לכת

מה שמדהים, כל שטות מצלמים. נכון שצילמו גם אחרים לפניו אבל בכמות שכזו ובין תמונה לתמונה לא עוברת ביום שעה או שעתיים וכבר תמונה חדשה, דבר כזה לא היה

קורה משהו נוסף וחמור, בעבר כשצילמו רבנים ראית אותם ואת הגבאים סביבם בכמות קטנה מאוד של תמונות, בימינו הנכד הוא העיקר אותו רואים בכל תמונה, והשאלה היא, האם מריצים את ר' חיים קנייבסקי או את הנכד שמריץ את עצמו לתפקיד של אחרי ר' חיים. כידוע הנכדים הללו חיים כל עוד הסבא חי, ברגע שאינו מתפקד עוד הם לא שוים יותר אגורה שחוקה. תראו מה קרה לאריה אלישיב שהיה אז מלך העולם והיום איש לא מסתכל לכיוון שלו

עושה רושם כי את הבית של ר' חיים קנייבסקי מנהלים ילדים טפשים רחוקים מאוד מחכמה אמיתית, הם מבזים את אביהם ומשפילים אותו, ההרגשה שלי היא, כי מאז שהוא לכאורה 'מנהיג' הוא יורד בקומתו ולא חלילה מפני שהוא עושה משהו לא נכון, הגבאים שלו האנשים סביבו מנצלים אותו לצרכיהם האישיים, וכאן הוא נפגע

הגיע הזמן שמישהו יפקח את עיניהם לשנות דרכם, הם התחברו לקבוצת מפיונרים מן הסוג של דרעי וגפני שמנצלים אותם ואינם חשים כי הם מושפלים, לא עוד ר' חיים קנייבסקי הסמכות אלא דרעי וגפני מובילים את בית ר' חיים באף, הנכד מבצע את ההוראות שלהם, ור' חיים שאינו יודע מה קורה סביבו, נופל לפח שטמנו לו מי שמבקשים את טובתם ולא טובתו של ר' חיים. דבר כזה לא ראינו אצל מרן הגראי"ל שם דברים כאלו לא יכלו לקרות

חיים שאולזון

והיו עיניך רואות את מוריך

כאן אתם רואים את המנהיגות האמיתית של דגל התורה, לא ר' חיים קנייבסקי מונח בדברים ומטפל בהם, לו אין זמן הוא יושב ולומד כל היום, הנכד מביא לו את מה שבישל, ר' חיים מאמין כי הדברים נעשים כפי שצריך ומברך על כל מה שהוא מגיש. כאן אתם רואים מי הם אנשי ביתו של ר' חיים מי הם המבשלים ומה יוצא בסופו של דבר

מציאות היא שר' חיים נתן מכתבים למועמדים שהאמין כי הם ראויים וטובים, ויום אחרי זה נכנס הנכד ואמר כי צריך מישהו אחר וחתם לאחר, כמה מקרים כאלו היו לאחרונה דבר המוכיח כי ר' חיים מאמין כי הנכד אדם אחראי ולא יודע מה הוא מבשל ועם מי

העולם הליטאי מובל היום על ידי ילדים בשנות העשרים, ואומללים הם מי שמבקשים להכנס להסביר לר' חיים לאיזה מצב נקלע העולם הליטאי, כאשר ביקשו רבנים מרכסים להכנס הנכד אמר להם לא באל"ף רבתי

אם הנכד היה מוקף ביצורים אחראים חצי צרה, היום לצערנו ובושתנו הוא מוקף בחבורת מושחתים ידועים מי שמבקשים טובת עצמם ולא טובתו של ר' חיים והנכד משמש שליח לשטן בכבודו ובעצמו

חיים שאולזון

המגייסים בחב"ד לוחמים ברבי וברבנים

המציאות היא ההוכחה הכי טובה כי יש לנו עסק עם מי שהם רחוקים מאוד מלעשות את רצון הרבי, לא מעניין אותם 'קבוצה' בכלל, מצידם שהתמימים מהישיבה בארץ יילכו ישיר לצבא ובכלל לא יסעו ל'קבוצה' זה רק תירוץ בשביל לגייס תמימים, ימים אלה הם ההוכחה הכי טובה שמי שממונים מטעם המגייסים בחב"ד על הטיפול בתמימים ובאברכים הם אלו שהרימו את נס המרד ברבניהם

בכפר חב"ד מתנהל בימים אלה מאבק ממש על ועד הכפר, ומי שעומד בראש המאבק נגד הרב הוא אחד בשם ליפשיץ הממונה על הטיפול באברכים במטרה לגייסם רח"ל לצבא, בנחלת הר חב"ד גר אחד בשם שטיינר הוא ממונה על הטיפול בתמימים ועתה הוא זה שהרים את נס המרד בהרב ירוסלבסקי שציוה עליו שלא להתמודד בבחירות לעיריה והצטרף למפלגה אחרת במטרה לגרוף קולות חב"דיים נגד הרב ירוסלבסקי שיצא במכתב חריף נגד המעשה שעשה

מה צריך יותר מזה בשביל להבין כי אלו העסוקים בגיוס התמימים לצבא הם מי שאין להם כל ענין לא ברבי לא בחב"ד ואף לא ב'קבוצה' יש להם ענין אחד לגייס מה שיותר בשל טובות הנאה שיש להם מן הענין

התקוה כי המצב הזה יפקח את עיני מי שצריך להבין כי יש לנו עסק עם מי שכוונותיהם פסולות ואסורות ויש להלחם בגיוס התמימים, ועד כדי ביטול ה'קבוצה' אם המחיר הוא גיוס לצבא ולאבד את צלם האלוקים כפי שזה קורה כמעט לכל מי שמתגייס שתוך תקופה קצרה מספיק להניח תפילין ואינו שומר יותר שבת ומתיר לעצמו מאכלות אסורות

חובתנו להלחם בתופעה הזו, לעשות לזה סוף. חב"ד משמלמת מחיר נורא של איבוד כל כך הרבה תמימיים שיורדים מן הדרך אך ורק בגלל הגיוס הזה, ואם על נשמה אחת צריך למסור את הנפש על מאות ואלפים בודאי ובודאי

חיים שאולזון

לאחרים אסור ולבית ר' חיים מותר?

אין זה סוד שאנשי ביתו של ר' חיים קנייבסקי עובדים עם מכשירים שאסורים על פי ר' חיים, במיוחד נכדו יש לו אייפון ועוד אחרים מנכדיו שמחזיקים מכשירים כאלו

השאלה היא, האם תפקידו של ר' חיים לומר לאחרים שזה אסור ולאנשי ביתו להתעלם להם מותר במה שאסור לאחרים?

אני מניח שר' חיים אולי לא יודע, אבל אנשי ביתו כן יודעים, איך הם נותנים לבזות את ר' חיים בצורה שכזו מציירים אותו כאחד בפה ואחד בלב כאשר יתכן מאוד שהוא אינו יודע כלל מן הדבר

'כי נמכרנו אני ועמי' בעד טפשות ותסכול - אברך ספרדי בא חשבון עם אריה דרעי

זעקת האברך הספרדי באלעד: ״כי נמכרנו אני ועמי
מכתב גלוי ל״מחולל המהפכה״ שר הפנים הרב אריה דרעי מאת: אברך ספרדי תושב אלעד

הרב אריה היקר, אני פונה אליך כאן במכתב גלוי זה בשם אלפי אברכים ובני התורה הספרדים בעיר אלעד, כי אין לנו את הפריווילגיה שתתייחס אלינו בפניה אישית ותתן לנו לשטוח את טענותינו באזניך. גם אם הם מייצגות את רוב תושבי העיר הספרדים שחושבים כך, אך קולם לא נשמע וליבנו שותת דם ונפשנו מיוסרת ודואבת מזה תקופה ארוכה ועתה לא עת להחריש יותר ׳כי נמכרנו אני ועמי׳ והסאה הוגדשה יתר על המידה ועומדת לפרוץ למלחמת אחים כמוה לא ידענו.

האמת שכמו כולם, תלינו בך תקוות גדולות, עת חזרת לש"ס, ואז אחרי השבר הגדול בפטירת מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל והחשש הכללי מהעתיד של מפלגתנו בכלל ועירנו בפרט. בכל מקום שמעתי את קולות המצדדים בטיעון ההגיוני לתת את המושכות למי שהכי מנוסה שיוביל את ספינת הציבור הספרדי לחוף מבטחים. ציפינו, קיוינו, האמננו וייחלנו, אבל התקווה התנפצה בפנינו לרסיסים. הציבור הספרדי באלעד, כמו בחלק מערי הארץ הופקר בצורה מחפירה ונשלח אל שיני הזאבים. שיקולי אגו ונקמנות גברו על ההגיון הקר והנכון והאמת הצרופה. וכך, במקום שתדאג לעיר ולציבור אותו אתה מתיימר לייצג, הפקרת את שולחיך ומסרת אותנו ׳רבים ביד מעטים׳ למען נקמנות נמוכה תוך מטרה אחת ויחידה לנגד עיניך: למצוא חן בעיני הליטאים בכדי לסדר את ג׳וב החלומות הנחשק לחבר שלך מגבעתיים המדמיין לכבוש את ירושלים.

בבחירות הקודמות אלעד הפכה להיות סמל המעוז הספרדי, אתה היטלת את כל כובד משקלך על בחירת הנציג הספרדי. למגינת ליבנו נחלנו מפלה צורבת. אמנם, שרוליק פרוש ניסה בכל מאודו לתת לכל קהילה את צרכיה בצורה הכי מאוזנת, וכמו כל פוליטיקאי טוב לשמור על הקרדיט לעצמו. זה עדיין נסבל. אבל הנה, חמש שנים היו לנו לכלכל את צעדינו להחזרת המושכות לידינו. ואנו בטחנו בך וסמכנו עליך שתוביל נכון את הדברים. סירבנו להאמין לגלי השמועות שעלו וירדו כמהירות האור בחודשים האחרונים, כי ידענו ובטחנו שבשעת השי״ן, ברגע האמת, יגיח ״מחולל המהפכה הספרדית״ ויחזיר את העטרה ליושנה. אך התבדינו. הורם הנזר והוסרה העטרה למגינת לב כולנו. על זה היה דווה ליבנו. על אלה חשכו עיננו. שועלים הילכו בו.

היה גם שלב של אור ותקווה. במהלך תקופת הבחירות כשהחלו שמועות על כך שש"ס באמצעות עוזר בני ברקי מגבשת הסכם עם דגל התורה לרוץ יחד, חשבנו שתעשה את הבלתי יאומן, שדגל התורה יתמכו במועמד ספרדי. חזון אחרית הימים. חלום שמתגשם.
אך פתאום (כמו תמיד) החלו סדרת הויתורים והפשרות. ממועמד ספרדי של ש"ס למועמד ספרדי מוסכם. וממועמד ספרדי מוסכם לספרדי של דגל התורה. ומספרדי של דגל לאשכנזי. ומאשכנזי לפינדרוס.
עמדת והכחשת לכל מי ששאל. אמרת והצהרת שהטלת ווטו והיה לא תהיה. אבל אז, מתברר שאריה דרעי הישן והמוכר חזר לאותו סגנון של אחד בפה ואחד בלב. של דיבורים לחוד ומעשים לחוד.
ובשעת הגשת הרשימות כבר עמדת מאחורי פינדרוס משל היה בוגר שאגת אריה ונלחמת בכל מי שהעז לפקפק בדבר, ואותנו הותרת לדמם למוות.

הרב אריה הנכבד, שאלה אחת פשוטה, למה???
למה מכרת אותנו?
וכי הנקמה בפורוש יותר חשובה מהדאגה לתושבים?
הרצון להוכיח למשפחת פורוש שאתה יודע להחזיר גדול יותר מתושבי אלעד הקטנים??
האם בכלל מעניין אותך מה אנו תושבי המקום מעדיפים??
האם אין לנו זכות שקולנו יישמע??
האם זוהי החזרת עטרה ליושנה שלך או ההיפך הגמור מזה?
ואם אין סיכוי למועמד ספרדי, (מה שלא נכון לגמרי) באיזה זכות אתה קובע את גורלינו. ועבור מה?! סגירת חשבונות?? סידור ג׳ובים למקורבים???
אז מה נשאר לנו? בני ברק לא אופציה מבחינתך. קרית ספר כנ"ל. את ביתר נתת מראש. בית שמש המועמד אבוטבול נתמך בעיקר על ידי גור ודגל התורה. בירושלים המועמד שלך הינו דתי לאומי, ואלעד, שהיא העיר המובהקת של ציבור ספרדי מכרת אותנו לדגל התורה. אין מנוס מלהפנים ששיקולי האגו והנקמנות שלך גברו על השכל הישר, ושוב חבורת הגיחזים שסביבך משכה אותך לכיוון מעמדך האישי על חשבון הציבור.
מדוע אתם מערער לנו את אמונת החכמים שלנו וגורם לנו לא לקיים את מצוות ״ועשית ככל אשר יורוך״???

הרב דרעי היקר, תפקידך הוא "שליח ציבור" ואם את טובתך האישית שמת לפני טובת הציבור, אין ברירה אלא לקרוא לך לאמץ את שאריות היושר, להניח את המפתחות על השלחן ולתת לציבור הספרדי באלעד ובכל הארץ לדאוג לעתידו. לא מדובשך ולא, למגינת ליבנו מהדבר היחידי שנשאר, מעוקצך.

החותם בצער ובשברון לב,

אברך ספרדי מאלעד

אריה כהן מש"ס משקר - סילקו אותו מכינוס עם ר' חיים קנייבסקי בראשון לציון

אריה כהן מש"ס משקר ומובך בשידור חי: "רבי חיים קנייבסקי לא לחץ את ידו של דב צור"
אריה כהן התראיין אתמול בערב ברדיו קול חי, וכך נשמעה השיחה:
המגיש: "מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי מגיע לאירוע הענק של ישיבת עטרת שלמה בראשות הרב שלום בער סורוצקין, הוא לוחץ את ידו של ראש העיר המכהן דב צור ומברך אותו לקראת קדנציה נוספת".
אריה כהן נחרץ: "לא, הוא לא הולך לחץ את ידו"!
המגיש: "הוא לחץ את ידו, פירסמתי תיעוד"
אריה כהן: "אה? היה מצולם שהוא לחץ את ידו? אולי כן, לא שמתי לב, הסתובבתי".
לשקר אין רגליים, עוד שקר, ועוד שקר, עוד גניבה ועוד גניבה, יום הדין מתקרב

מבזק

גם בחג בית הכנסת השול של חסידי ברסלב יהיה סגור, וכן ההקפות השניות המסורתיות לא יתקיימו, בגין סירוב בית המשפט לתת צו הרחקה לרב ברלנד.
החסידים מתפללים במקום חילופי בשכונה

מפה ומשם

מנהיג נטורי קרתא משה בער בעק ממונסי חטף בשבת שבץ מוחי ומצבו קשה - שמו לתפילה משה דב בן שרה

מבזקים

שלומי אמונים בהצהרה: ישראל פרוש ממשיך עם ההתמודדות עד הסוף לזכות בקדנציה נוספת באלעד, ואף בעז"ה ינצח. ולא יתקיים מו"מ נוסף בעניין.

שלומי אמונים: במסגרת מאמציו של ראש העיר אלעד ישראל פרוש מען השלום, הוא הסכים לוויתורים מפליגים למרות חוו"ד הלכתית מדיין ת"ח מובהק, עד כדי וויתור על מחצית הקדנציה לצד השני, תוך הסכמה לרוטציה בכל התפקידים, כולל ממלא מקום, מנכ"ל ותיק תכנון ובניה.

עוד משלומי אמונים: הדרישה למנוע ממנו לבצע סיכומים שהגיע אליהם עם נבחרי ציבור וקהילות שהלכו איתו לאורך כל הדרך, כמו"כ הדרישות החדשות שצצו אמש כדי ליצור דעת קהל שונה עבורם שישראל פרוש לא יישאר באלעד אחרי שנתיים וחצי, לא יהיה ממלא מקום בתקופת הראשות של פינדרוס, מנעו את הסכם השלום.

'דגל' על הודעת שלומי אמונים: "הצטערנו לקרוא בערב חג שמחת תורה הודעה רצופה באי דיוקים וחצאי אמיתות שגרועים מן השקר, מועמד דגל התורה לראשות העיר אלעד, יצחק פינדרוס קורא לישראל פרוש לכבד את ההסכם, ולא להבעיר את אלעד באש המחלוקת".

חיים פרידלנדר: ‏למי שתוהה על תזמון הודעות שלומי אמונים ודגל התורה בנוגע לאלעד - הוצב דד ליין לחתימת ההסכם עד היום ב13:30, משהזמן חלף וההסכם לא נחתם נשלפו ההודעות והסכינים.

מבזקים

לאחר שבמהלך השבת בית המדרש של ברסלב 'השול' במאה שערים היה סגור בצו בית משפט.
דיווח על פריצה של צעירי שובו בנים לבית הכנסת.

נצחון נוסף לשובו בנים! מתנגדי הרב ברלנד משכו את העתירה שהגישו נגד הסוכה שהוקמה בחומה השלישית..

‏יעקב אמסלם: גם השנה, באטימות בלתי מוסברת, בוחרת עיריית ירושלים לפזר פקחים לכל אורך רחוב יצחק קריב שם חונים עשרות רכבים שבעליהם ביקשו בסך הכל להתפלל בכותל המערבי. בזמן החניה (ליל הושענא רבה) כמובן אין בסביבה חניון אחד פתוח לרפואה.

אריה דרעי לא סומך על צביקה כהן ועל שאר אנשי מפלגתו בירושלים שיביאו מספיק קולות ע"מ שזה לא ייקרה התרסקות ולכן החליט לנהל את העסק בעצמו.

צביקה כהן הגיב ואמר "דרעי תקע לנו סכין בגב ויגרום בעצמו להתרסקות המפלגה, אבל אין לי ברירה ואני חייב להמציא איזו שטות שתתקבל כתגובה ושלא תעלה לדרעי את הסעיף, לכן אני משבח אותו על "האמון" שנתן בנו (שבגללו הוא כ"כ לא סומך עלינו שהחליט להעיף אותנו הצידה) ושהוא זה שיביא תוצאה מרשימה"

מבזקים

"המודיע": רשימה מאוחדת של אגודת ישראל ודגל התורה במודיעין עילית, לראשות העיר יתמודד ראש העיר הרב יעקב גוטרמן לקדנציה חמישית, לסגן בתקן מלא ימונה נציג אגודת ישראל הרב טוביה פריינד.

‏ישראל כהן בטוויטר: במהלך המו״מ העיקש שניהלו בשבועות האחרונים ח״כ אורי מקלב ואברהם רובינשטיין בדרך ללשכה בב״ב השיגה ׳דגל׳ עוד תפקיד של לפחות חצי סגן (בנוסף לראשות העיר) שיאויש ע״י נציג התנועה

הסקופים: סגר"ע ב"ב מנחם שפירא ישמש סגן בשכר בקדנציה הבאה רק חצי קדנציה במשך שנתיים וחצי ולאחר מכן ישמש נציג אגו"י.

מחשש להתרסקות שס בירושלים: יו״ר ש״ס השר דרעי הודיע לסגר״ע צביקה כהן כי הוא החליט להתמנות ליו״ר מטה הבחירות של ש״ס בי-ם. השר דרעי ביטל כבר את כל פגישותיו שתוכננו לשלישי הקרוב ויקיים כבר בשלישי מרתון של פגישות מהבוקר עד הערב בי-ם עם הנציגים, חברי המועצה וראשי המטות.

על פי ההסכם שהתפוצץ בין 'שלומי אמונים' לש"ס, פרוש היה אמור לכהן כראש העיר באלעד במשך חצי קדנציה ועוד קדנציה שלימה, ס"ה 7.5 שנים, פינדרוס - שנתיים וחצי, והעיר בית שמש תשאר בידי ש"ס לעשר שנים ברציפות.

מבזקים

אתר ׳סרוגים׳: עופר ברקוביץ סירב  ללחוץ את ידו של המועמד לראשות העיר י-ם זאב אלקין, במהלך ליל הושענא רבה שנערך בבית כנסת דתי  בהר נוף בשל סערת התחקיר בערוץ 20 עליו. לאחר שהבין את הטעות, נכנס פנימה ולחץ את ידו.

"המודיע": הפתעה: בראש הרשימה המאוחדת של יהדות התורה בבית שמש עומד ראש העיר הרב משה אבוטבול.

"המודיע" מדווח על רשימה המאחדת את כל הקהילות החסידיות באשדוד. אך לא מציין במי יתמכו לראשות העיר.

ישי כהן :
ההסכם שנגנז.
2.5 פינדרוס.
7.5 פרוש.
5 שנים שס, פרוש עובר לראשות בית שמש.
דרעי שמע על הדיל בחמישי בבוקר. הופתע. זעם. היו גם צעקות.
בסוף, בלית ברירה - אישר.
נאמר לו שפרוש בדרך אליו לחתימה. לפתע הבין שגם פרוש רוצה מו"מ חדש. דרעי התפוצץ. צעק שוב.
העריך שלפרוש יש סיכוי סביר לנצח

שלזינגר ב"ישראל היום" בכתבה על השף הבכיר חיים בורנשטיין, המשתייך לחסידות סערט ויז'ניץ. "סטייק עם חמאת כמהין יכול להיות מעולה אבל אצלי זה לא יקרה"

ישראל פרוש ירוץ עד הסוף באלעד

'משלומי אמונים' נמסר:

אנו מצרים על כך שידינו המושטת לשלום מתוך אחריות ודאגה לאחדות השורות בתוך הציבור החרדי נדחתה פעם אחר פעם.

כפי שנמסר ראש עיריית אלעד ישראל פרוש פעל בימים האחרונים בכל דרך להגיע להבנות ולהסכם אחדות ושלום, על מנת למנוע קרע ומחלוקת בעיר. זאת למרות כל הישיגיו והתמיכה הציבורית הרחבה שהוא מקבל מתושבי ורבני העיר.

במסגרת מאמציו של ראש העיר למען השלום, הוא הסכים לוויתורים מפליגים למרות חוו"ד הלכתית מדיין ת"ח מובהק, עד כדי וויתור על מחצית הקדנציה לצד השני, תוך הסכמה לרוטציה בכל התפקידים, כולל ממלא מקום, מנכ"ל ותיק תכנון ובניה.

אך הדרישה למנוע ממנו לבצע סיכומים שהגיע אליהם עם נבחרי ציבור וקהילות שהלכו איתו לאורך כל הדרך, כמו"כ הדרישות החדשות שצצו אמש כדי ליצור דעת קהל שונה עבורם שישראל פרוש לא יישאר באלעד אחרי שנתיים וחצי, לא יהיה ממלא מקום בתקופת הראשות של פינדרוס, מנעו את הסכם השלום.

משכך ישראל פרוש ממשיך עם ההתמודדות עד הסוף לזכות בקדנציה נוספת באלעד, ואף בעז"ה ינצח. ולא יתקיים מו"מ נוסף בעניין.

מאוכזבי ש"ס - דרעי קנה הרבה אוייבים

ככה זה כשמבקשים לקדם על חשבון ותיקים, אלו לא מוותרים ונאבקים. רשימת המאוכזבים בש"ס ארוכה, ברוב הערים כמעט שומעים על התמרמרויות של מי שהוציאו מהרשימה ואחרים שהזיזו אותם אחורה, ואין זה פלא מדוע מי שהיו הכי קרובים לדרעי מפיצים את הסטיקר של פראייר מי שמצביע ש"ס

מוחה נגד הירושלמים הלוחמים בהרב ברלנד

רבי נחמן מברסלב היה מרבה בנסיעות על מנת להחזיר בתשובה. הרב ברלנד גם מחזיר אלפים בתשובה. 
אתם ברסלב חרדים מלידה לא מסוגלים לעשות אחוז אחד מפעולות הקירוב של ברלנד. אתם מקנאים בו ולכן אתם נלחמים בו. מדוע אתם לא לומדים מדוד מלך ישראל שאמר וחטאתי נגדי תמיד.? אתם נלחמים עם החוזרים בתשובה בזמן שאתם לא מגיעים לחילא יתיר שלהם. אין הצדקה לאלימות. אבל חוזר בתשובה בסטיונר. שרואה את הצביעות של החרדים הירושלמים האינסטינקט שלו זה להרים ידיים. אתם ממש לא ברסלב. כי ברסלב זה להחזיר בתשובה. זה סיבת בואו של רבי נחמן לעולם ולאומן. וגם נסיעותיו הקדושות רק לצורך תיקון נשמות. אתם לצערי רע בנים. וצריכים אתם להתעמק הרבה בכתבי רבי נחמן. וזה יחזיר אתכם באמת למקורות 
בברכת התורה 
משולם צפניה

דרעי חושש ממכה קשה בבחירות בירושלים

לרבי חיים שלום
מחבל השלום הכלל חרדי הוא מר דרעי.
הן בין הספרדים המזרחיים, והן בין דגל התורה הליטאית בראשות משה הגפני והאיש המשפיע ינקי קנייבסקי, לבין החסידים.
דרישותיהם התקיפות של ראשי הליטאים מעבר לכוחם האמיתי שגם "מפולג" נובעים מכך שבבחירות הארציות שס תצטרף אליהם נגד החסידים כהצעת דרעי החושש מאחוז החסימה ונפילת שס
לאחר הבחירות יהיה פילוג בין הפלג החסידי לפלג הליטאי , ואז שס תחליף את יהדות התורה העיקר שדגל יהיו עצמאיים ויזכו במקום הראשון ברשימה.
דרעי הוא נזק עצום לעולם התורה מסובב בכחש את גדולי ישראל.
אין לדרעי כל ענין מלבד נקמנות ועשיית הון עולם התורה הוא כלי משחק לתאוותיו החומריות קרי מאות מיליוני דולרים , לאחר מכן מצידו שיתפזרו לכל עבר והוא יצא עם עושרו לחבוק זרועות עולם, או יצטרך להכנס לכלא.
נקוה שהיהדות החסידית יחברו לאלי ישי , והציונות הדתית החרדלית ויפעלו למען היהדות ואהבת ישראל מאשר הליטאים וקנאותם הנוגדת את דרך החסידות , מרחיקה ואינה מקרבת

דרעי הודיע כי הוא אישית יעמוד בראש מטה הבחירות בירושלים מחשש שהוא הולך לחטוף שם את מכת חייו. היום יש לש"ס 5 נציגים והסקרים מראים כי הוא מקבל רק בין 3 ל-4 בלבד זה יוכיח כי מצבו בכללי יהיה רע מאוד

8 שעות רצופות למדו לפני שחרית אצל הקדוש והטהור מויזניץ שהתפלל שחרית אחרי השעה 4 אחר הצהריים סמוך לכניסת השבת

מאת ויזניצער

יום חמישי ד' חוהמ"ס הגיע לקודש פנימה לכ"ק מרן אדמו"ר הקוה"ט שליט"א חה"כ וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן לפגישה ממושכת בשליחותו של רבו כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א.

בשעה 11:30 נכנס משב"ק הרה"ג ר' יוקל ווייס שליט"א ומסר בשם כ"ק מרן אדמו"ר הקוה"ט שליט"א שהערב לא יתקיים שולה"ט והורה שרבינו הקוה"ט שליט"א מסר שהיות מחר יום ו' ערש"ק אישפיזא דיוסף הוא עת וזמן גדול לסגולה לפרנסה הוא מבקש מכל אחד שיבוא ללמוד בצוותא חדא במשך 8 שעות רצופות לפני התפילה.

ואכן למחרתו ביום שישי ערש"ק חוהמ"ס בשעה 9 בבוקר התמלא הביהמ"ד באברכים ובחורי חמד שלמדו שעות ארוכות ברציפות כרצון קדשו. לערך שעה 2 בצהריים הגיע הדומ"ץ הגאון רבי יעקב יצחק קליין שליט"א והתיר לאכול פת שחרית לפני התפילה כי חוה"מ אסור בתענית. ולאחר מכן המשיכו בלימוד ברציפות.

בשעה 4:10 אחה"צ סמוך ונראה לשב"ק הגיע הבשורה שכ"ק מרן אדמו"ר הקוה"ט שליט"א יגיע בעוד דקות ספורות לנטילת לולב בסוכה.

בשעה 4:45 אחה"צ היתה ההתרגשות בשיאו בעת שרבינו הקוה"ט שליט"א נכנס לסוכה כשפניו בוערות באש קודש ונטל הלולב. לאחר מכן נכנס לתפילת שחרית בביהמ"ד הגדול.

עת נשמע ציפצוף כניסת השבת בפניא דמעלי שבתא התפללו תפילת מוסף. לאחר התפילה נכנס הרבי לפת שחרית בסוכתו. וכל קהל אנ"ש פצחו בריקוד 'שיטה הקדושה'.

לעת שקיעת החמה נכנס הרבי הק' לתפילת מנחה ופצח בהתלהבות אדירה ב'הודו לה'. ולאחר מכן התפללו בהתלהבות קבלת שבת ולאחר תפילת ערבית בירך הרבי הק' בברכת א גוט שבת. ונכנסו לסוכה לקידוש מרבינו הק' שליט"א.

לערך שעה 11:15 נכנס הרבי הק' לעריכת השולה"ט שנמשך עד לשעות הקטנות של הלילה.

בלבול ומבוכה: נציגי הציבור לא נשמעים לרבנים?

אל הרב הגאון רבי חיים שאולזון שליט"א
 
לאחר תום מועד הגשת הרשימות אמש, נראה כי נפל דבר: בכפר חב"ד הוגשו רשימות שונות גם ולועד המקומי, לראשונה מאז היווסדות כפר חב"ד, למרות בקשתו של הרב אשכנזי וועד כפר חב"ד. 
גם בנחל'ה שורר חשש כבד מפיצול קולות: הנציג המודח בידי הוועד ר' חיים שטיינר, רץ ברשימה נפרדת למרות תמיכתו בקשתו ומכתבו של המד"א ומזכיר בי"ד רבני חב"ד הר ירוסלבסקי.

כפר חב"ד:

כמו שדיווחנו כאן בהרחבה, מנהל הבחירות במועצה הודיע כי בהתאם לחוק יתקיימו בחירות לוועד מקומי בנוסף לבחירות למועצה האיזורית שדות דן.

משמעות הדבר פשוטה לכל: ריקון כמעט כל סמכויות וועד כפר חב"ד הנוכחי, למעט ענייני נכסי האגודה, וזאת כחצי שנה לאחר הבחירות לוועד כפר חב"ד. וועד כפר חב"ד מצידו, הודיע כי המהלך נועד ליצור שני וועדים בכפר חב"ד, לדבריו "נגד הוראות הרבי המפורשות במשך השנים, שלא להקים וועד נוסף בכפר חב"ד".

לאחר שנקבעו עובדות, וועד כפר חב"ד, בתמיכה של המרא דאתרא, עמל כדי למנוע מצב זה של שני סמכויות בכפר חב"ד, והכין רשימה מוסכמת בתקוה שאם תבחר על ידי תושבי כפר חב"ד, תביא לאיזון והתנהלות משותפת.

אך למרות בקשה מפורשת של הרב באסיפת האגודה האחרונה שלא להגיש רשימות נוספות, הוגשו אמש מספר רשימות:

מתמודדי רשימת מומלצי יו״ר הועד בראשות ר' נחמן רייכמן :

מועצה (6 נציגים)

שמוליק אזימוב
שניאור יוזביץ
מענדי בלוי
מנדי חביב
דודי סלאווין
מענדי דוברוסקין
---------------
יוסי וינפלד

ועד מקומי (9 נציגים)

נחמן רייכמן
זמי ליפסקר
ידידיה חסין
ישראל ירט
יצחק אמיתי
שלומי וינפלד
אביעזר מור יוסף
אודי בן דוד
משה מוישיאשוילי
---------------
אליהו (טדי) ליאני
ישראל אסולין

מתמודדי רשימה עצמאית נוספת המזוהה עם ה'משיחיסטים':

מועצה
חיים רייכמן 
איתן מזרחי
צבי הירש מיידנצ׳יק

ועד מקומי

יענקל קעניג
אבי חנוכה
שלמה רייניץ
איתן מזרחי
דן בן חור

מתמודדי ומומלצי ר' ימי ליפשיץ, סן ראש מועצה ולשעבר יו"ר ועד כפר חב"ד:

מועצה

ימי ליפשיץ
יוסף הלל
דני שאבי

ועד מקומי

שמעון רבינוביץ
שייע סגל
יצחקי רויטבלט
מוישלה גוטמן


מצב כזה, של 'ערבוב' רשימות מכל צד, עלול לפגוע באחדות הכפר, הצלחתו ושגשוגו. אם יבחר וועד מקומי שלא יראה עין בעין עם וועד כפר חב"ד את הדרך והמטרות, תיווצר ח"ו מחלוקת והתנהלות מנוגדת, כנגד מה שכיוון הרבי בהוראות קודשו במשך השנים לוועד כפר חב"ד. 

***

מכפר חב"ד, לקריית מלאכי:

כמו שדיווחנו כאן, לאחר החלטת וועד נחלת הר חב"ד, ובברכת המד"א - הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי, הנציג, ר' צלי מזרחייעמוד בראש רשימת 'מאמינים', ויחליף את סגן ראש העיר ונציג חב"ד הראשון שכיהן עד עתה - ר' חיים שטיינר

מזרחי, המכהן כחבר מועצת העיר ב-5 שנים האחרונות קיבל את ראשות הרשימה, לאחר שנציג חב"ד וסגן ראש העיר ר' חיים שטיינר הודח מתפקידו בידי הוועד, כאמור. 

למרות הדחתו, הודיע אמש (ה') סמוך למועד סגירת הרשימות ר' חיים שטיינר, כי הוא מתמודד למועצת העיר בניגוד לעמדת המד"א, כמס' 2 ברשימתו של חיים ויצמן למועצה. ויצמן, רץ לראשות העיר מול רה"ע המכהן ללו זוהר. 

בנחלת הר חב"ד חוששים מאוד מפיצול והחלשת כוחה של חב"ד בעקבות המהלך, וזאת כאמור למרות הוראותיו ומכתבו של המד"א ומזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי

למי הרבי נתן צ'ק פתוח? ואיזה שינוי תפיסתי הוא חולל במערכות הבריאות בישראל ובעולם

ד"ר משה רוטשילד רופא יהודי חם שעלה משוויץ לישראל והתיישב בבני ברק.
היה מכונה "הרופא של בני ברק".
למרות היותו בעל משפחה רחבה עם 17 ילדים, הצליח  לראות ולטפל לבדו בעשרות רבות של ילדים ומבוגרים מידי יום, שבת וחג.
כאשר היה צריך ללכת לבית החולה לא היה נרתע והולך מקצה העיר האחד ועד קצהו השני כאשר ילדיו מחזיקים בתיק עם הכלים והתרופות כאשר הוא נמנע מלטלטל חפצים בשבת.
ואז החליט לעשות מעשה ולהקים בית רפואה שישרת את תושבי העיר בבני ברק. הוא רכש אדמת טרשים שהיתה מיועדת עבור בריכה עירונית, על אף שידידיו ומכריו הזהירו אותו כי הוא שם כספו על קרן הצבי ואף מהנדס העיר שיגר לו מכתב אזהרה מפורש... הוא לא נרתע ואסף פרוטה לפרוטה בכל העולם להקמת בית הרפואה שאז נקרא בפי כל בית חולים.
באחד ממסעיו הוא הגיע לרבי מליובאווטיש לפגישה בבית מדרשו בניו יורק וסיפר לו על חזונו. הרבי הניח בידו צ'ק חתום פתוח ואמר לו תרשום כל סכום שתחליט. ד"ר רוטשילד רשם אלף דולר. הרבי ביקש שיקראו לזה בית רפואה והד"ר הבטיח לעשות כן וגם קיים.
כיום ניתן לראות שלט מתנוסס לגובה רב בשם "בית רפואה". הוא גם מסביר בכל עת מצוא כי אנו אמורים לטפל ולעשות את החולים בריאים ולכן קוראים לזה בית רפואה.
מהלך זה נכנס לתודעה וכיום בתי רפואה רבים בארץ ובעולם שינו את התפיסה שהינם מרכזים רפואיים ולא עוד בתי חולים.

וב"ה כיום יש קמפוס שלם שנקרא קרית מעיני הישועה ושם פועלים שני בתי רפואה גדולים אחד לגוף והשני לנפש.
ובקרוב ייפתח גם המבנה השלישי שיכלול את מכון הלב ומגדל אשפוז.

אלי זלמנוביץ.
בית הרפואה מעייני הישועה בני ברק.

מענה מוחץ לאלה המנסים לעודד גיוס בטענה שחייבים קבוצה בכל מחיר

מענה מוחץ לאלה המנסים לעודד גיוס בטענה שחייבים קבוצה בכל מחיר והמטרה מקדשת את האמצעים
להלן מענה להנהלת תורת אמת שהבינו שיש לשלוח יותר בחורים לקבוצה

?! כנראה טעות חלה. ואדרבא – אין דעתי נוחה משילוח ת' מאהקת"ו לכאן (גם - לא מתו"ת) אפילו במספר דע"ע. ופשיטא – שלא להוסיף. והטעם – מובן.