דפים

יום חמישי, 30 ביוני 2016

בית המשפט דחה את בקשתו של הרב ברלנד להשתחרר ממעצר הוא ייאלץ לשבת בבית המעצר עד לסיום תהליך משפטו

הם היו מלאי תקוה כי הפעם זה יילך להם, הרב ברלנד ציוה כי בין השעות 10 עד 1 לפי שעון יוהנסבורג יאמרו תהילים, אבל זה לא עזר, השופטת החליטה כי הוא ישאר במעצר עד לסיום תהליך משפטו או הסגרתו לישראל

הרב ברלנד לאחר ההכרעה אמר כי הוא התפלל שהתפילות לא יתקבלו הוא מעדיף לשבת בבית הסוהר

המצב הזה גורם למחשבה שניה אצל כל מי שבוחשים כאן בקדירה, ושלא תופתעו על כל החלטה שתבא, בינתיים הרב ברלנד נשאר בדרום אפריקה וממשיך את מאבקו שם תהליך שיוכל לקחת כמה שנים

אלף כדורי אקסטזי הביאו המחבלים אנשי שמואל אויערבך ושמואליק מרקוביץ לישראל


יותר מ-13 אלף כדורי אקסטזי יכולים אולי להסביר את הטירוף של צעירי 'הפלג' בתקופה האחרונה, את חסימות הכבישים ומשיכת הזנבות

הטלטלה בישיבתו של מרקוביץ

מאת נחמן צוקר:

 כידוע נפתלי אלזס אביו של המורשע המרכזי בפרשיית הסמים המסתעפת פתח ישיבה חדשה הפונה לקהל יעד של מחבלים, ובכך גרם לזליגה של בחורים מישיבתו של מרקוביץ לישיבה שלו, מרקוביץ שלא ראה בעין טובה את הנעשה החליט להסגיר את הבחור אלזס בנו של נפתלי כדי להתנקם בו על כך, מרקוביץ כבר ידע זמן רב מהנעשה בישיבתו, והחליט לעת מצוא להתנקם באביו.
כעת הסתבכו עשרות בחורים מישיבת מרקוביץ מאחר ואלו נסעו רבות לגרמניה ולעוד יעדים בעולם ע"ח כרטיס האשראי של אלזס, ובמשטרה חושדים שגם הם הבריחו סמים לישראל בניצוחו של אלזס.
יודעי דבר טוענים כי שלושת העצורים הם רק קצה הקרחון וכי הפרשה עשויה לטלטל עוד רבים מהפלג, ובראשם נתי גרוסמן יוסי פטרוב וקובי ליינר שזומנו לחקירה במשטרה על קשריהם הכלכליים עם אלזס.

עיתון הארץ: כך מטייחים עשרות שנים את חטיפת ילדי תימן - מרתק

על מספר הנעלמים יש מחלוקת במחקר. "בראשית שנות המדינה דובר על כמה עשרות מקרים של היעלמויות. אחרי שקמה ועדת החקירה הראשונה, המספר עלה ל–342. באמצע שנות ה–80 כבר נמצאו מעל 600. עשור לאחר מכן מגיעים ל–1,100. עוזי משולם דיבר על 4,500...לעמותות החדשות יש מספרים חדשים — אז אני שואל, באיזה מספר לנקוב?", תהה לויטן.

עו"ד רמי צוברי, ממובילי המאבק המשפטי לחשיפת האמת בפרשת ילדי תימן, מציג תמונה שונה, ולא מקבל את הקביעה שהילדים מתו. "כל עוד אין 'וי' מעל הפרשה הזו, היא עדיין פתוחה, כי אנשים לא קיבלו פתרון. תחילה הסבא, אחר כך הבן והיום כבר הנכד. הפרשה לא תסתיים עד שלא יסומן ה'וי' הנכון", אמר השבוע ל"הארץ". "הרי אף הורה לא הרג את הילד שלו. מישהו לקח אותם ולא החזיר — לא חי ולא מת".

צוברי תולה תקוות בפתיחת הפרוטוקולים השמורים בארכיון המדינה. "יש חומרים מרתקים, שהשאירו בחיסיון. כשהחומר ייפתח וצוות רציני יעיין בו, יגיעו לתוצאה אחרת", הוא אומר. "אני עורך דין כבר הרבה שנים. כשאתה מגיש ערעור על פסק דין, לפעמים הוא גם מתהפך. האם העובדות השתנו? לא. אבל ניתוח שונה של החומר יכול להפוך את התוצאה", הוא מוסיף.

את פעילות ועדת החקירה הממלכתית מבקר גם פרופ' בעז סנג'רו, מומחה למשפט מהמרכז האקדמי למשפט רמת גן. "ככל שקראתי את הדו"ח, כך השתכנעתי יותר שוועדת החקירה כלל לא חקרה, אלא רק הגתה הסברים מרגיעים...אין לי קשר ישיר לפרשה, אבל אני אלרגי לטיוח", אמר השבוע ל"הארץ". בכלים העומדים לרשותו כמשפטן הוא בדק ומצא כי "הוועדה לקתה בליקוי היסודי ביותר שבו עלולה ללקות ועדת חקירה: היעדר כל חשד".

לדבריו, "הוועדה הניחה מראש שהכל התנהל כשורה, לכן הסתמכה על התיעוד מאותה תקופה וקבעה שהוא אמין, אפילו שיש בו סתירות רבות וחוסרים רבים ואפילו שמי שמסוגל לחטוף או להעלים עין מחטיפות — בוודאי מסוגל גם לפברק תיעוד".

סנג'רו מפרט ליקויים רבים בפעילות הוועדה. בין היתר, הוא מציין את העובדה כי התייחסה בשוויון נפש לכך שארכיונים שבהם נשמר חומר רלוונטי הושמדו מתחת לאפה בזמן פעילותה. תגובתה, לדבריו, היתה מקוממת. "היא רק הביעה צער על כך, שאפילו שביקשה לשמור את החומר, מישהו השמיד אותו", הוא אומר. לצד זאת, לדבריו, "גם כשפקידי ממשל לא שיתפו איתה פעולה ולא המציאו לה חומר שביקשה, היא רק הביעה צער ולא השתמשה בסמכויות שלה", הוא מוסיף.

"מה היה קורה אם היום היה נעלם ילד אחד? ומה עשו בשנות ה–60 כשנעלם הילד יוסל'ה שוחמכר? כל גופי המודיעין נרתמו לחפש אחריו...למה היעלמות אלף ילדים או יותר אף אחד לא חקר? ואם אכן נפטרו כל כך הרבה פעוטות, מי אחראי לכך? ומדוע לא הזמינו את ההורים לקבורה?".

כשהוא נשאל מה לדעתו היה גורל הילדים הנעלמים, אמר: "ההשערה שלי היא שהיו גורמים שניצלו את חולשתם של העולים מתימן וחטפו את ילדיהם לשם מסירה או מכירה לאימוץ. בהמשך, מיהרו לקבוע שנותק הקשר בין פעוטות לבין הוריהם במקום לחפש כראוי ובשקידה את ההורים". ה"מסירה המזדמנת לאימוץ", כפי שהגדירה זאת ועדת החקירה, לא היתה לדעתו עניין חריג, אלא תופעה. "הרשויות העלימו עין — באדישות או בקלות דעת או ברשלנות — וגם זה חמור מאוד", הוא אומר.

סנג'רו מצטרף לקריאה לחשוף את החומר הארכיוני. "ההורים כבר ישישים. חלקם כבר נפטרו. אסור להתמהמה: יש לחשוף מיד את כל חומרי ועדת החקירה הממלכתית", הוא אומר, אך מסייג: "לא בטוח שהחשיפה תועיל הרבה, אבל צריך לנסות".

בצד חשיפת המסמכים קורא סנג'רו לבדיקה במישור אחר: בדיקה גנטית שתשווה בין הדנ"א של המשפחות שילדיהן נעלמו ובין השרידים בקברים שנמצאו. "כשם שמדינת ישראל השקיעה מיליונים בחקירת היעלמות הצוללת דקר, כשם שהיא משקיעה משאבים כל אימת שאדם נעדר, קל וחומר שיש להקצות משאבים לחקירת היעלמותם של כאלף ילדים לפחות", הוא אומר.

לפני 20 שנה החליטה ועדת המדע של הכנסת לקדם חקיקה שתאפשר הקמת מאגר גנטי כזה. השבוע שבה ופרסמה החלטה דומה. בעמותת עמר"ם לא מחכים לרשויות והשבוע הודיעו על הקמת מאגר דנ"א פרטי שינסה לחבר בין משפחות שילדיהן נעלמו וילדים מאומצים, המחפשים את משפחותיהם.

מי שכבר פעל בכיוון בעבר הוא עו"ד צוברי. ב–1997 הוא פתח באופן מדגמי כמה קברים בבית העלמין סגולה בפתח תקוה, שנטען כי נטמנו בהם שרידי ילדים מתימן. אבל בדיקת דנ"א שביצע גילתה כי אין התאמה בין המשפחות שילדיהן אמורים היו להיות קבורים שם ובין השרידים שבקבר. "בתוך עשרה קברים מצאנו 22 שלדים. אי אפשר להאמין אפילו לרישומים", הוא אמר.

רופא גינקולוג מסוכן

ישנו רופא דתי שעובד בעיקר עם חרדים. שמו מיכאל (מיקי) שטטמן
הוא רופא מאד מקצועי עדין חייכן ונחמד עם סבלנות וכו'
וזו בדיוק הבעיה שבגלל שכזה נחמד הוא פגע בנשים שסמכו עליו בעינים עצומות.
ממה שמפורסם כרגע יש 3 נשים שהתלוננו. והוא זומן לחקירה במשטרה ואף לעימות.
אני מכיר מקרוב אחת שפגע בה מינית דהיינו מישש לה את החזה ושיפשף למטה ואמר לה שזה חובת הטיפול כדי שיהיה אפשר לבדוק וכדי שהגוף ישתחרר. כמובן שעשה זאת בחכמה ובהדרגה והיא אשה צעירה שרק התחתנה ונכנסה להריון והאמינה למה שמספר לה ועשה לה את הנ"ל מספר פעמים.
הבעיה העיקרית של הרופא שיש לו לשון חלקלקה ועושה את עצמו מסכן ואפילו יכול לבכות כשמדברים איתו על הפגיעות.
בתלונה הראשונה לקח את עו"ד וינרוט שנחשב לאחד הטובים אך לאחר התלונה השלישית וינרוט לא רצה להמשיך לייצג אותו כי אמר שאין לו הרבה סיכויים, והוא לקח עורך דין יותר פשוט בשם יאיר קורן.
כמו כן ממידע שהגיע לידי יש מתלוננת שסיפרה הכל לרב עסקן ברוורמן שאחראי על ביתר והרופא הנ"ל מקבל בביתר אך לא עשה עם זה כלום כי מכיר טוב את הרופא ומפחד להעיף אותו מביתר.
קופת חולים מאוחדת פיטרו אותו עם קבלת התלונה הראשונה.
קופת חולים כללית קיבלו תלונה והבנתי שאף זומן לשימוע אך עדיין לא פיטרו אותו.
אשמח אם תוכל לפרסם את שמו כדי שמתלוננות נוספות יגיעו להתלונן במשטרה.
ישר כח על עבודת הקודש שאתם עושים.

תקנתא לתקנתא לא עבדינן

נעלו את ארון הקודש במירון


מאת מירונער

שערוריה שאין כדוגמתה ברשב״י .
בשעה עשר וחצי הבוקר ביקשו מתפללי שחרית במקום לפתוח את ההיכל להוצאת ספר תורה,
לתדהמתם התברר שחיים בן שמעון
שתפקידו במקום לא ברור,נעל את כל ארונות הקודש בגלל סכסוך שיש לו עם אברך המארגן בר מצוות במקום.
באין נציג רשמי של ועדת החמישה במקום, התבקשה התערבות המשטרה המקיימת נקודת משטרה שנחנכה לפני כשנה,אבל אז התברר שגם נקודת המשטרה היא ״פיקטיבית״ ולא מתפקדת. במקום ממשיכה ההפקרות,
כל דאלים גבר, לית דין ולית דיין

הגאב"ד טוביה ווייס מפעלץ הביא פריצות למירון




מאת מירונער

שוק בכניסה לציון הרשב" הכל מתנהל ככה מחוסר הנהגה במקום הקנאים נלחמים בבית המשפט נגד ההפקעה הקנאים צועקים שח”ו לא יעבור הציון למדינה, המצב היום הפקרות, שוק בכניסה לציון, נרות, לבני נשים, תחתונים לגברים, פפריקה, שמן, קמעות, מחזיקי מפתחות, תמונות, אבטיחים, עגבניות, מלפפון, פירות, ירקות, מטפחות, כיפות, שתיה 

הפריצות שם נוראה, אבל הקנאים יצעקו תיירות תביא פריצות, אדון פרוליך שליחו האישי של הגאב”ד, האדמו"ר מפעלץ, אתה היום אחראי על המקום, טוביה וייס היום אשם בכל הפריצות 

כל אותם חברי בית הדין לצדק [לפשע] שחתמו נגד שהמקום לא יעבור למדינה הם אשמים בכל הפריצ‏ות

משיחת כ"ק אדמו"ר קרח ה'תנש"א

הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת קרח ה'תנש"א
סימן א ,
ג' תמוז הוא היום בו נשתחרר כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר [ בשנת תרפ"ז – פרז"ת ] מהמאסר בבית האסורים [ שפאלערקע בלענינגראד ] , בתנאי שיסע מיד לגלות , בעיר מקלטו קאסטראמא לשלש שנים , בשעתו עדיין לא ידעו אם זהו דבר טוב וכיצד ישתלשל הדבר [ כיון שהגם שעיר מקלט הוא מאסר קל יותר מבית האסורים , אף על פי כן הרי זו גלות עם כל ההגבלות שבזה , ועדיין נותרה הסכנה שיכולים להתחרט וכולהו ] , אבל לאחר מכן , ביום י"ב תמוז ,
קיבל [ בקאסטראמא ] את ההודעה שמשחררים אותו , ותעודת החופש תינתן לו למחרת , י"ג תמוז , ואז – כאשר השתחרר לגמרי – נתגלה , שג' תמוז היה האתחלתא דגאולה , נוסף על כך שיצא אז מבית האסורים והוגלה לעיר מקלט [ עונש קל יותר ] – נודע אחר כך שהגלייתו לקאסראמא באה במקום העונש דהיפך החיים רחמנא ליצלן שנפסק לו לפני  כן , דבר שהיה מעמיד בסכנה ונוגע – רחמנא ליצלן – לכל המשך הענין דהרבצת התורה וחיזוק היהדות בכלל והפצת המעינות חוצה בפרט , ותמורת זה הקלו את העונש והגלו אותו , עד שזה הוביל לכך ששחררו אותו לגמרי בי"ב – י"ג תמוז , ובגלל נס זה נקבע יום זה כחג הגאולה מדי שנה בשנה , נשאלת שאלה פשוטה , כיון שהגאולה הרי היתה נס מהקדוש ברוך הוא [ שלכן צריך להיות יודו להשם חסדו ונפלאותיו לבני אדם ] – מדוע לא היה זה מלכתחילה נס בתכלית השלימות , שהגאולה השלימה תבוא בשלימות בבת אחת , ולא כפי שהיה בפועל , שזה השתלשל בשלבים , קודם התחלת הגאולה – היציאה מבית האסורים – בג' תמוז [ אבל – מגלים אותו לגלות ] , ורק לאחר כמה ימים , שלימות הגאולה בי"ב – י"ג תמוז ? יתירה מזה , גם לאחר י"ב י"ג תמוז לא היה שלימות הנצחון על הצד שכנגד [ במדינה ההיא ] , וכפי שרואים בפועל שנותרו אז גזירות שונות על בני ישראל במדינה ההיא עד שבעל הגאולה היה צריך [ כביכול ] לנסוע משם , והמניעות ועיכובים נותרו שם במשך כמה וכמה שנים לאחרי זה , ורק עתה , בשנים הכי אחרונות – למעלה מששים שנה לאחרי הגאולה [ בשנת תרפ"ז ] – רואים את התוצאה מגאולה זו – הגאולה דכל בני ישראל ממדינה ההיא [ וכדלקמן ] , ובודאי הסדר בזה – שהגאולה באה בשלבים – הוא בהשגחה פרטית , עם טעם בדבר , ובפרט שזה קשור עם המאסר והגאולה דנשיא בישראל , וגאולה כללית לכל בני ישראל [ כפי שבעל הגאולה כותב , לא אותי בלבד גאל הקדוש ברוך הוא בי"ב תמוז , כי אם גם את כל מחבבי תורתנו הקדושה , שומרי מצוה , וגם את אשר בשם ישראל יכונה ] ,
סימן ב ,
ביום דג' תמוז – שנים רבות ודורות רבים הרבה הרבה דורות לפני זה – היה נס , ביום זה אמר יהושע שמש בגבעון דום , וידם השמש גומר עד יקום גוי אויביו , כיון שהכל הוא בהשגחה פרטית , ובכל שנה חוזרים על עצמם הענינים כפי שהיו בפעם הראשונה , צריכים לומר שבודאי ישנה שייכות בין שני הנסים שקרו בג' תמוז , שמש בגבעון דום , והתחלת הגאולה דכבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר [ כדלקמן סימן ז' ] , על דרך השאלה הנזכרת לעיל בנוגע לג' תמוז [ מדוע לא היה זה מלכתחילה נס באופן דגאולה שלימה ] , נדרשת הסברה גם בנוגע להנס דשמש בגבעון דום , כיון שקורה כאן נס , ונס גדול כזה כעצירת השמש [ שזהו מהנסים הגדולים ביותר שקרו אי פעם , עד שהפסוק אומר ולא היה כיום ההוא לפניו ואחריו ] בכדי שיהושע ובני ישראל יוכלו להמשיך במלחמה על ידי ראיית האויבים ורדיפתם [ כי בעת ההיא עמד השמש נוכח גבעון וחשש פן ישקע בעונתו ולא יוכלו לרדוף אחרי האויב באישון הלילה , ולזה אמר להשמש שלא ילך מהלכו וימתין עוד נוכח גבעון , במקום שהוא עומד ] – הרי הנס היה יכול כבר להיות נס בשלימות , שבמקום לעצור את השמש בכדי שיוכלו להלחם [ בדרך הטבע ] לאור היום , היה הנס צריך להיות [ זאת אומרת שיהושע היה יכול וצריך לבקש מהקדוש ברוך הוא ] שמלכתחילה ינצחו במלחמה [ ולא יזדקקו כלל לעצירת השמש , או באופן שגם בלילה יוכלו להלחם , על דרך ולכל בני ישראל היה אור במושבותם כאשר היה חושך אצל המצריים וכיוצא בזה ] , וכמו שכתוב בפסוק שלפני זה שהשם השליך עליהם אבנים גדולות מן השמים גומר ? וגם בעצם הנס שויעמוד השמש – יש לחקור באיזה אופן היה הנס , האם היה זה רק בנוגע לפרט שנוגע למילוי תכלית הנס – שאור השמש [ אור היום ] ימשיך להאיר , שלזה נדרש רק ש [ גלגל ] השמש עצמו ייעצר וימשיך להאיר על הארץ [ ועל דרך זה וירח בעמק אילון ] , או הנס היה בכל הסדר שלו
 [ הקשור עם מהלך השמש ] , זאת אומרת שהנס עצר גם את כל הענינים הקשורים עם מהלך השמש – הסיבות לזה [ מהלך גלגל היומי , ובמילא – מהלך כל הגלגלים , שנעשה על ידי סיבוב גלגל היומי , המקיף ומסבב את הכל ] וגם התוצאות מזה , וסיבוב הגלגלים הקטנים בגלגל השמש עצמו , וכיוצא בזה , החילוק בי שני אופנים אלו הוא , האם זהו נס שמשדד – שובר – את הטבע , על ידי זה שעוצרים רק את השמש [ והירח ] בלבד , או נס שפועל בטבע השמש , ובמילא גם בכל סדר המהלך הטבעי של השמש [ הקשור עם מהלך כל הגלגלים ] , ויש לומר שזהו על דרך שני הסוגים בנסים ,
 [ א ] הנס אינו משנה טבע הדבר , כהנס דמכת דם , שכשהמים נתהפכו לדם נשארו הם במהות מים , וכשהנס נפסק , נתבטל ממילא שינוי המים לדם , ובנדון דידן – שוידם השמש היה רק נס ביחס להשמש עצמה ,ואחר כך חזר הסדר הקבוע דמהלך השמש בתוך מהלך שאר הגלגלים ,
[ ב ]  נס שמשנה את טבע ומציאות הדבר [ כהנס דידו מצורעת כשלג , שלאחר הנס היתה הצרעת על היד באופן טבעי ] , ובכדי להחזירו לטבעו הקודם זקוקים לנס נוסף ,
בברכת התורה משולם צפניה

סיכום השיחה היומית

כשמדובר ע"ד מבה"ח תמוז, מתעורר מיד ענין הכללי שאירע בדורנו בחודש זה‏ – ‏חג הגאולה י"ב-י"ג תמוז, שאז ראו שכל העגמ"נ של המאסר וכו'היתה גזירה מן השמים כדי שעי"ז יתוסף בהפצת היהדות באופן של "יתרון האור מן החושך", כי הריאותם אנשים שהביאו למאסר הוכרחו לשחררואע"פ שידעו התוצאות שיהיו עי"ז בחיזוק הפצת היהדות במדינה ההיא שמעכשיו לא יתפעלו מהקשיים והנסיונות וכו'. וההוראה: אם באותומעמד ומצב של קשיים וכו' תבעו מכאו"א להתעסק בהפצת היהדות, עאכו"כ שיש להתעסק בזה בזמננו שיכולים ללמוד תורה ולקיים מצוות ולהפיץ יהדות בכל קצווי תבל בלי קשיים וכו', ואין הדבר תלוי אלא ברצון! ולעסוק בזה בשמחה שפורצת את כל הגדרים וההרגלים וכו'.

_משיחת מוצש"פ שלח, מבה"ח תמוזה'תשל"ח_

ווארטים


״אנו מגיעים לעולם עם צעקה, ועוזבים את העולם בבוא היום עם אנחה, כל שנותר לנו הוא, בין לבין לחיות בשמחה.״

יהודי אחד חזר מלווית אשתו.
וכמו שהוא רוצה להיכנס לבית שלו, נפלה לבנה מהגג ופגעה בראשו.
היפנה היהודי את פניו למעלה ואמר:
"שרה! כבר הגעת למעלה"?

 פרסי יושב בתחנת אוטובוס ובוכה
רואה אותו נהג אוטובוס ושואל: "למה אתה בוכה?"
עונה לו הפרסי: "כי אין לי כסף לאוטובוס".
הנהג משיב: "תעלה על האוטובוס בחינם"
הפרסי עולה לאוטובוס ומיד אחרי שעלה הוא בוכה שוב פעם
שואל אותו הנהג: "למה אתה בוכה שוב פעם?"
עונה הפרסי: "כי כולם קיבלו עודף ורק אני לא

אמא אחת מגיעה לגן לקחת את הילד שלה ורואה את כל הילדים עם פלפונים יושבים על הדשא והגננת ישנה על הספסל. האמה מעירה אותה בבהילות ושואלת: את לא פוחדת שהילדים יברחו לך? לא. עונה לה הגננת יש לנו  wifi רק עד הגדר.......

פניני תהילים מתוך ספרו החדש *"רחש ליבי דבר טוב אומר אני מעשי למלך"* של *כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א*

*היסופר בקבר חסדך* (תהילים פח, יב).
בטבע העולם, כאשר יש אדם חולה ומצטער מאוד, כאשר מת הצער והבכי עליו לא גדול, כי אנשים אומרים שחייו היו קשים והאדם הצטער מאוד בחייו, ובמותו יש כמין גאולה מן היסורים. ועל זה אומר דוד המלך שזה לא חסד המוות הזה, כי אפילו חרב חדה מונחת על צוארו של אדם אל יתייאש מן הרחמים (ברכות י.).
וזה מה שאומר דוד ריבונו של עולם *"היסופר בקבר חסדך"*, בלשון שאלה. אנו לא רוצים חסד במוות של אדם, אלא ברפואה ואריכות ימים ושנים.