דפים

יום רביעי, 11 במאי 2016

בסוד שיח - אמור

מאת הרב שאול שיף

המדרש מספר: בשעה שנאמר ל יעקב ״לא יעקב יקרא שמך כי אם ישראל״, אמר יעקב לקב״ה דבר זה מעיד עלי שאני אחד מאבות האומה, א״כ ברצוני לדעת את גורל האומה ואת עתידה. הראה הקב״ה ליעקב שר של בבל עולה ויורד, שר של מדי עולה ויורד,שר של יון עולה ויורד ושר של אדום עולה ויורד, אחר כך הראה לו עלייתם של ישראל.באותה שעה נתיירא יעקב אבינו ואמר: שמא חס וחלילה כשם שלאלה ירידה אף לי כך? אמר לו הקב״ה ״ועתה אל תירא עבדי יעקב״ אם אתה עולה אין לך ירידה
עולמית.הגמ' בסנהדרין מספרת על התהליך המביא לגאולה והאמוראים מצטטים פסוקים על  מלחמת גוג ומגוג ועל חבלי משיח. לעומתם, רבי אבא מביא פסוק  מסוג אחר: ״ואתם הרי ישראל ענפיכם  תתנו ופריכם תשאו לעמי ישראל" - ואומר עליו: "אין לך קץ מגולה מזה". רבי אבא אינו מסתמך על תופעות שליליות וחבלי משיח אלא על תופעות חיוביות ועל נבואה ברורה של הנביא יחזקאל: ואתם הרי ישראל ענפיכם תתנו ו פריכם תשאו לעמי ישראל". שני דברים מדגיש הנביא יחזקאל:  א. ענפים ב. פירות.
הענף מעיד על קליטת העץ - ככל שענפיו מרובין האילן מבוסס יותר.אולם, הנביא אינו מסתפק בענפים, כי הרי גם לאילן סרק יש ענפים, ולכן מוסיף הוא פרט נוסף: פירות.
למעשה כל הקצים וחבלי משיח שראו חז״ל כבר התקיימו עד השואה ועד בכלל. דורנו זכה לראות בנתינת העץ את ענפיו והם בס"ד מרובים, ודורנו זוכה לראות גם בנתינת הפירות. ארץ ישראל הפכה להיות המרכז הרוחני-תורני הגדול ביותר בעולם. מאות ישיבות ומרכזי תורה, ובתי כנסת ומקוואות קמו וקמים גם בקיבוצים ובמושבים של השמאל הקיצוני. אנו מאמינים שיתקיימו בנו גם דברי חז״ל,שהבטיחו לנו כי עתידים כל אילני סרק שבארץ ישראל שיטענו פירות.ברכה זו נאמרה רק על אילני הסרק שבארץ ישראל ולא בחו״ל, כי זה כוחה של ארץ ישראל, ובוודאי גנוזה בדברים אלה גם כוונה לאילני סרק הרוחניים שישובו בתשובה שלימה ויניבו פירות אשר בהם נתפאר.בונה ירושלים ה' נדחי ישראל יכנס בקרוב ממש,וחובה להודות לו ולזמר לו על כל החסדים שגמל וגומל עמנו דבר יום ביומו ועל הנסים ועל הנפלאות שרק סומא לא יראם. בחודש אייר החלו בבניית בית המקדש הראשון והשני ואנו בצפייה שבו יקום גם השלישי וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עלינו. שבת שלום ומבורך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.