דפים

יום ראשון, 31 בינואר 2016

רכניץ בא חשבון עם הלשון הרע'ס הנוראים נגד חמיו הרב בעלסקי

את ההגדה מתחילים בגנות ולא בשבח, השבח לא תמיד טוב כי הוא מביא לידי גנות, ועושה רושם כי הנגיד המפורסם חתנו של הרב בעלסקי לא קלט כי הוא עושה רעה לחמיו יותר מאשר טובה כשאמר כי הוא מבקש מחילה על כך שלא ניצב לצד חמיו בהתקפות קשות עליו בלשון הרע'ס הנוראים, הוא העדיף לשתוק

טוב עשה ר' שלמה רכניץ ששתק מפני שהוא לא היה יוצא מן הענין הזה נקי, הלשון' הרע'ס היו לא של פרחחים או של סתם בעלי לשון הרע אלא של רבנים גדולים ומפורסמים שהיו להם טענות קשות עליו בכמה תחומים שאין זה הזמן לעסוק בהם במיוחד בטרם שקברוהו, אבל אי אפשר שלא להגיב על דבריו של ר' שלמה, שאחת הסיבות מדוע יתרו אמר לחותנו משה אל תהיה דיין תשאיר את זה לאחרים אתה תהיה הרב תלמד תנחה תעזוב את הדיינות לאחרים מפני שגם אם תפסוק נכון תסבול קשות, ואם נדקדק עוד יותר אי אפשר להגיע לחקר האמת במאת האחוזים אפשר להשתדל במקסימום האפשרי ואין זה פלא מדוע ישנם רבים מן המתדיינים היוצאים בהרגשה שפסקו שלא כדין

אבל את זה אני כותב לסבר את האוזן ולא כשעוסקים בהרב בעלסקי שאותו האשימו בשורה של טענות קשות ובמיוחד על שחרץ דין בלי שמוע בין אחיכם, קודם פסק ורק אחר כך עשה טובה - אם בכלל - שהסכים שיעמדו לדין וכלל לא שמע את הצד האחר, כולל היכן שאין אפילו צל של ספק כי נעשה עוול נורא לצד האחר

עדיף היה אם הוא לא היה מזכיר כלל את הענין הזה, אז היו שוכחים, הוא חולה הרבה זמן ולכן קצת ירדו ממנו למרות שבשנים האחרונות הוא עשה כמה דברים חמורים כולל התייצבות לצד רב נואף שנתפס במעשים נוראים, ותמיכה בפסקי דינים של גיטין מעושין, הוא עמד מאחורי מענדל אפשטיין וחבורתו ועוד כמה עניינים שאני נמנע מלהעלות אותן כעת, נשאיר זאת להזדמנות אחרת

הלואי והיה אמת מה שאמר ר' שלמה רכניץ כי הוא עשה מה שהיה צריך לעשות, אם היה נוהג כדין איש לא היה בא בטענות, הוא חרץ דין לפני ששמע צד שני, ועל כך חייבים לבקש מחילה מאלו שנפגעו

אלי מגיעים מי שנעשו להם עוול, וטיפלתי בשורה ארוכה של עניינים הקשורים בו היכן שהעוול זעק לשמים, וצרם לי לשמוע איך הוא מגן על מעשים חמורים כאלו

חיים שאולזון

הפושע המורשע אריה דרעי ממשיך לשדוד את הקופה הציבורית על חשבון משלם המיסים

מאת נאמני 'העדה החרדית'

אם חשבתם שאריה דרעי למד משהו אחרי שישב בכלא שנתיים על גניבה והפרת אמונים, אז חשבתם!
הפושע המורשע אריה דרעי צוחק עליכם ועל כולם כל הדרך אל הבנק!

המדובר כעת בשטח בניה בשכונת גילה בירושלים, כאשר הארגון הקיצוני "אתרא קדישא" דורש סכום של מאות מיליוני שקלים עבור הגבהת הקרקע, ומי אם לא הגנב אריה דרעי נרתם לעזרתם להשיג תקציב ממשלתי מלא לכסות את הדרישות והגחמות של הארגון הקיצוני אתרא קדישא.

חשבתם שבחינם?
הצחקתם את הגנב אריה דרעי!
התוכנית השטנית בנויה להפליא, הפושע המורשע אריה דרעי ישיג ממשרדי הממשלה השונים סכום נאה של מאות מילוני שקלים עבור השטח בשכונת גילה, כאשר לאחר שהסכום יתקבל, הגנב אריה דרעי יתחלק ברווחים יחד עם הקבלנים והארגון הקיצוני אתרא קדישא, שותפיו למעשה הפשע.

אמרו אתם:
אם עבור גניבה ומעילה בסך של כמה מאות אלפי שקלים קיבל הפושע אריה דרעי פסק דין של שנתיים בפנים, כמה אמור עכשיו לקבל הפושע המורשע אריה דרעי על שוד הקופה הציבורית בסך של מאות מיליוני שקלים?!

משפחת קוטלר עצביהם כסף וזהב

שלום ר' חיים 

אתה דורש כמה על הדרשה מהנגיד ר שלמה רכניץ וזה מעשה שהכל דורסין עליו, מעשה של סתורת הפנים בפני ראשי ישיבת לייקווד וראשי החינוך באמעריקע, מוסדות וכוליה וכוליה. כל אחד כאילו חייב לראות כי זה לא היה מפנים משהו לפי זה דבר חוצפה מוחלט, וה"שיבת זקנים" המכונה להם "דינעער" רק בשביל להם ולהם, to congratulate themselves.

ואני אומר שהמשפחת קוטלר לא להם מימעשה סדום בלייקווד, אומרים שלום עלי נפשי ולא איכפת לי שהילד בלא "חיידר" וכו'. אבל כסף וכמה הכסף והעזות של רכניץ מוטל בעייניו ולא נראה להם לנשוא פנים על המוסדות שלהם, גרועים כמוהם. חושבים שאף רכניץ עם דעותיו הוא פטרון עתידי של בית מדרש גבוה.
מי המדבר אפילו הממונים אפילו בבושת פנים לפי כח כספו.

משפחת קוטלר עצביהם כסף וזהב, פה להם ולא ידברו, עינים להם ולא ישמעון, אף להם ולא יריחון, כמוהם יהיו עושיהם על אשר להם.

פישעל.

הגרא"י סולווייצ'יק: 'העדה החרדית' אשמה בחוק הגיוס היא פרצה את הפירצה כשהכשירה את 'הצלה'

מאת בריסקער

מרן הגאון רבי אברהם יהושיע סלוביציק ראש ישיבת ברסיק ממשיך בהאשמותיו: בד"צ "העדה החרדית" אשמה בחוק הגיוס! כי הם (רבי משה הלברשטאם זצ"ל, חבר הביד"צ) הכשירו את "הצלה".

הוא לא יורד מהם והחליט לגלות את כל הקלפים להסיר את המסווה מפניהם הצבועים של מי שלוחמים מלחמה פוליטית ואין כוונתם כלל על חוק הגיוס

פילוג בביאלה האח הגדול ערך טיש לעצמו

מאת ביאלער

בביאלא רמת אהרון אתמול במוצ"ש התקיימה סעודת הילולה לכבוד היארצ"ייט של הקדושת יחיאל בשילוב עם שבע ברכות של נכדת האדמו"ר   הקודם פריידי גישייד אולם הרב ברוך רבינוביץ'  אח האדמו"ר מביאלא רמת אהרון לא נכח במקום ונסע לבית"ר וערך טיש בעצמו

הקרקס של קירשנבוים הערב בהעדה החרדית - אסיפה של שחיתות

מאת עדה'ניק

הערב מתאספת הנהלת העדה החרדית לספק את היצרים האפלים של המושחת והשקרן הידוע יצחק קירשנבוים, שמשתלט על כל חלקי תולדות אהרן, ומנווט את כל מה שהוא רוצה לפי האינטרסים האישיים שלו, וכל חבריו ואנשי המערכת רועדים ממנו ומשלימים למשוגותיו.
קירשנבוים הזה מכהן כר"מ בישיבה גדולה תולדות אהרן, השתלב בתוך הנהלת המוסדות וניהל קמפיין וגם נבחר להנהלת הזט"ה, ומעכשיו הוא שולט בתולדות אהרן בכל האפיקים האפשריים והמנוגדים. הוא יצר לעצמו ברית עם הקליקה השולטת שכל אחד שם דואג לעצמו, לצבירת הון ולרכישת דירות בארץ ובחו"ל: גבריאל שישא, אהרן אייזנברג, מרדכי גוטפרב ואלו המלקקים אותם יוסי קרישבסקי ושמיל שישא והשאר, והיום יש לו כוח שליטה דרך לחצים ודורסנות, שכולם חייבים להשתוות למשוגותיו.
הנהלת תולדות אהרן מיישרת היום קו לכל דרישותיו של קירשנבוים, גם אם כולם מבינים שהוא מוליך אותם לאשפתות. בכוח השכנוע והרטוריקה שלו הוא מוליך את כולם שולל, ביידעו את חולשותיהם של כולם, כולל ההנהגה הרוחנית, וכך הוא רוכב על כולם ועושה מה שבא לו במוסדות. השתלטותו על הזט"ה זה כבר שערורייה בפני עצמו, בתקנון שקבע הרבי מתו"א שליט"א עם הקמת הזט"ה, היה שאין לחבר ההנהלה להיבחר לזט"ה, קירשנבוים ידע להסתדר גם עם זה: הוא הרי מעולם לא "נבחר" להנהלה, ואז מותר לו, כאשר בעצם אין היום זט"ה, רוב החברים לא מופיעים והכל מתנהל על-ידי שלושה אנשים כוחניים עם ראש של אבטיח ואינטרסים אפלים ביותר.
התאווה לו לאיש המושחת לכבוש עוד מעמד בקהילה, ולחץ על האיש החיוור ראובן פפנהיים שיתפטר מהנהלת העדה החרדית בכדי שהוא ייכנס אחריו. ראובן התמים עשה כדבריו ועוד מאמין בתרומה שלו למען האינטרסים של תולדות אהרן... והערב מגיע קירשנבוים לעוד עמדה אשר כיוון אליה – הוא יהיה חבר הנהלת העדה החרדית. וחכו חכו, גם שם יש לו אינטרסים, עוד נשמע עליהם...
אבל זה רק מינוי אחד שלו הלילה. יש לו עוד כמה אינטרסים משלימים להלילה. קהילת פרושים דרך טרור דורשים עוד נציג? קירשנבוים מביא להם עוד מינוי מאלו המוכנים תמיד בכיס השקרים שלו. יש איזה קויפמן, חצי סיקריק מ'אהל שרה' חצי ליטוואק, והנה עוד מועמד כרצונו, קויפמן משמש ר"מ בישיבת תולדות אהרן וישלים לו את הפאזל, אחרי שהכניס לפני כמה חודשים את משגיח הישיבה שלמה זלמן ברייטשטיין, שהקשר שלו לפרושים הוא במקרה שהוא פוגש את רבי יהושע דוד טורצ'ין נשיא הפרושים, פעמיים בשבוע, כאשר הוא... ר"מ בישיבת תולדות אהרן...
אבל זה לא מסתיים בזה. יש בתולדות אהרן אברכים בעלי תרסין והוראה שהציבור רוצה שישמשו להשיב את דבר ה' זו הלכה כמו"צ מטעם 'העדה החרדית'. ביניהם יש כאלו ששנים הם מוסרים שיעורים בהוראה, בהלכות טהרה, בהלכות שבת וחג ומאות אברכים שואלים בפיהם את ההלכה הצרופה, והדרישות הללו ברורים דיים, אבל קירשנבוים הצליח לשכנע את בעלי בריתו בהנהגת השחיתות, שיש ביניהם שיש לחשוש מהם, הם עצמאיים כביכול, הם לא יהיו מוכנעים לאינטרסים שלי באופן ברור. קירשנבוים לא צריך להתאמץ איך לכבס מילים, הוא יודע לפרט על הנימים של כל אחד ואחד, ולפעמים לומר דבר והיפוכו בנשימה אחת, ולא להיבהל. לחלק שכנע ואמר שההוא אינו מספיק חסיד, לשני הוא אמר שרבני ביהמ"ד שמו ווטו, כי הם חוששים מדרכו, לאחרים הסביר שזה יוצר שתי מחנות של מחמירים ומקילים בביהמ"ד, וכל מיני שקרים והזיות, רשעות והתנכלות, הוצאת שם רע ודברי שקר ועלילות דברים, הכל כי הוא חושש שההוא לא ישחק לגמרי לפי הקפריזות שלו.
אבל יש דרישה מהציבור לעוד מוצי"ם, מה עושים. קירשנבוים לא נבהל, יש לו תשובות משכנעות לכולם, הוא יכול ברגע אחד למצוץ 1800$ מחבר הקהילה ובאותו נשימה להשפיל אותו ולפגוע בו ובמשפחתו, כאילו דבר לא היה, ואם השני לא כ"כ משתכנע, מה הבעיה לשקר ולהבטיח שקרים שמעולם אינו חושב לקיימם, הוא יודע להבטיח על עוד חצי שנה ועוד מעט וכל מיני שקרים כאלו ואחרים. יש דרישה מהציבור? הנה, יש לו פתרון. הוא ייקח איזה אברך תמים חיוור ושקט, בטלן כזה שלא מזיק ולא עושה כלום, הוא ימנה אותו כמו"צ, והנה הוא מספק מוצי"ם! מה יעשה אותו בטלן? מה שעשה עד היום – כלום!
כך עובדת השיטה המעוותת של קירשנבוים, וזה מה שהולך להיות הערב הקרקס בהעדה החרדית.

מבזקים - מפה ומשם


גרינבוים חושף ב'בקהילה': את ספר 'איש ההשקפה' על הגרא"מ שך זצ"ל כתב הגרב"ש דויטש ממנהיגי 'הפלג' יחד עם אבישי בן חיים.
------------------
ה'ברכומט' הושחת! ויסברג בתיעוד ב'בחדרי': הברכומט מתחת בית מרן הגר"ח קניבסקי נצבע בשחור, מסך המחשב רוסס בלבן.
 ------------------
הממשלה אישרה את הצעת 'חוק מוסר התשלומים' שיזם שר הפנים אריה דרעי: משרדי הממשלה יוגבלו לתשלום של שוטף פלוס 30, והרשויות המקומיות לשוטף פלוס 45.
 ------------------
מזכ"ל 'דגל' יעקב אשר נפגש עם רה"ע רחובות רחמים מלול. במהלך היום ביקר בישיבת 'חכמה ודעת'. בסיור השתתפו ח"מ העיר מ'דגל' שלמה מונטג ודוד זלץ עוזר ח"כ אורי מקלב.
 ------------------
 ראשוני! משבר! רב הכותל הגר"ש רבינוביץ מסרב לחתום על קבלת ההמלצות במתווה 'נשות הכותל'.
 ------------------
אבישי בן חיים ב'קול ברמה': "אני לא נבהל מהביקורת ולא חוזר בי מהכותרת 'התפרקות', כרגע יש התפרקות במגזר החרדי".
 ------------------
הסקופים: אלפים השתתפו בפלטבוש ביום שישי במסע הלווית ר“י 'תורה ודעת' הגרח"י בלסקי זצ"ל. ארונו יובא מחר לישראל ומסע הלוויה תצא בערב מישיבת מיר.
------------------
 מוקד 60: נמסר על פיגוע ירי במחסום בסמוך לבית אל. מדיווח ראשוני המחבל חוסל. כוחות הצלה וחירום במקום.
 ------------------
הראשל"צ הגרש"מ עמאר ב'קול ברמה': "אף אחד לא דיבר איתנו על הפשרה עם 'נשות הכותל', העולם נהפך להפקר. מקווה מאד שיהיה נס וחלילה שיקרה אסון כזה".
 ------------------
מוקד 60: בהמשך לדיווח על פיגוע ירי במחסום פוקוס סמוך לבית אל. מזק"א נמסר כי במקום פצוע קשה, פצוע בינוני ופצוע קל.
 ------------------
ברוך דיין האמת: אליה עיאש בן 19 ממשפחה חרדית מכובדת בצפת נהרג הלילה בתאונת דרכים ברח' צה"ל בעיר. המנוח ז"ל פונה במצב אנוש לביה"ח זיו, שם נקבע מותו.
 ------------------
הממשלה תצביע הבוקר על המתווה שהושג עם נשות הכותל, בהצעה נקבע כי הרחבה שלהן תהיה באחריות משרד רה"מ.
 ------------------
יאיר שרקי: הרבנים הראשיים לא היו שותפים במהלך הפשרה עם 'נשות הכותל' ולא עודכנו, לכן ההתנגדות של השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן בהצבעה בממשלה כמעט מובטחת. אם בזה זה יסתכם, רה"מ בנימין נתניהו יצא בזול.
 ------------------
נכנעו והסירו את הפוסט של חברת מועצת העיר רעננה נגד המסעדה. מרצ: "אנו מצרים על מי שנפגע, דרכינו לפעול לפתיחת מקומות בילוי בסופי שבוע, בצד זה אנו מכבדים את זכותו של כל אדם ועסק לבחור את דרכו".
 ------------------
המחבל בן 16 שביצע את פיגוע הדקירה בשבת בשער שכם הסגיר עצמו למשטרה. בחקירה טען שהבין שהמשטרה בדרכה אליו ובחר להסגיר את עצמו.
 ------------------
מחוללת הסערה - חברת המועצה עידית דיאמנט מ'מרצ' שהפוסט שלה הוסר ל'בחדרי': "לא מתנצלת, הובנתי לא נכון. זו מסעדה שהייתי הולכת אליה בשבת ועכשיו היא סגורה. לא אלך לשם יותר. תפקידי לעודד מסעדות לא כשרות".
------------------
אבישי בן חיים בפייסבוק: "אם זה נכון שבעיתון החרדי 'בקהילה' נכתב שאת הספר המוערך "איש ההשקפה - האידיאולוגיה החרדית על פי הרב שך" כתב איתי הגאון ומקורבו של הרב שך הרב דויטש, המשמעות - תביעת דיבה".
------------------
סימה קדמון ב'ידיעות': העימות הנוכחי בין נתניהו לישראל כץ פרץ כשכץ החמיא לאריה דרעי על הוזלת מחירי המים. באותה מסעדה שישבו כץ ובנט סעדו גם איווט ויעקב פרי. הפגישות האלו גורמות לביבי להזעיק את היועצים מארה"ב.
------------------
דוברות איחוד הצלה: צעיר יהודי נדקר בסמוך לצאת השבת בכניסה לשער שכם בירושלים. מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'ירושלים' העניקו לו טיפול רפואי ראשוני.
נחום ברנשטיין סגן ראש סניף ירושלים של איחוד הצלה סיפר: "בסמוך לצאת השבת נמסר על פיגוע דקירה בשער שכם, שהיתי בשכונת מאה שערים הסמוכה וכשהגעתי לזירה נתקלתי בצעיר שנדקר בפלג גופו העליון והיה בהכרה מלאה. בסיוע מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים. עוברי אורח מסרו כי הוא נדקר ע"י צעיר ערבי שנמלט מהזירה. כוחות גדולים של משטרה הגיעו לזירה והחלו בסריקות לאיתורו".


להמשך המבזקים כנסו כאן:

12 ב'מרכז החדשות':

בלעדי!
יו"ר 'דגל התורה' ח"כ הרב משה גפני בנאום סוער: "כשיש מחלוקת שרוצים לפגוע בגדול הדור - במנהיג, אם אתה לא שומר על כבודו של גדול הדור אין הארה! כשמדובר על הכבוד הפרטי שותקים! אבל כשמדובר על הכבוד של גדול הדור אין דבר כזה לשתוק ושיגידו: 'זה לא עסק שלי אני לא בעניין', כל אחד בעניין זה המאבק על הרוחניות שלנו". ההקלטה המלאה.
הפגיעה בראש ישיבת 'אור ישראל'!
ראשי ישיבות ורבנים לא שותקים ומביעים בזה אחר זה את מחאתם על הפגיעה המתמשכת בראש הישיבה, בליל שבת עלה ה'מרא דאתרא' בפתח תקווה לחזק. ראשי ישיבות פוניבז', סלבודקא ועוד התקשרו למחות.
ההטרדות נמשכות!
אברהם טריגר ממערך ההטרדות של אנשי 'נצח' התקשר לגבאי ביהכנ"ס 'ערוך לנר' ברמת שלמה ואיים: "תיזהר אם לא תיתן לרב זלזניק את עליית ה'מתן תורה' השבת". הרב זלזניק לא קיבל את העלייה. קבוצת נערי 'נצח' הגיעו השבת לביהכנ"ס לעורר מהומה.
מכשרים: 0799537498

תלמידי ‘תורה בתפארתה’ משוחחים בלימוד עם מרן הגראי”ל שטיינמן


הבחורים הצטופפו בחדרו הקטן של הגראי”ל, אשר מסר בפניהם שיעור בסוגיית ‘תרי רובי’ בסוף פרק ראשון של מסכת כתובות. הם אף שוחחו עמו בלימוד, מתוך ריתחא דאורייתא וחרדת קודש.
הביקור התקיים במסגרת השיעורים הקבועים אותם מוסר הגראי”ל בביתו לקבוצות מבחורי הישיבות שבנשיאותו – אורחות תורה, גאון יעקב ותורה בתפארתה. אחד הנוכחים הנציח את הרגעים המרטיטים

העיתון הראשי של יוהנסבורג נגד הרב ברלנד

אביגדור רבינוביץ - על הסידרה של אבישי בן חיים 'חרדים ההתפרקות'

אני רוצה לדבר על משהו כואב. כזה שכמעט ולא מדברים עליו.
בראשית דבריי אומר שאני חס וחלילה לא מכליל את הציבור החרדי כולו והציבור הזה חשוב לי מאין כמותו ולפיכך חושב שצריך לעיתים לבקר אותו בכדי לנסות אולי לתקן את המעוות. אולי.

קל לדבר על "ההתפרקות של הציבור החרדי" במונחים של "הנה החוזרים בשאלה שעזבו את הדת". מאוד קל לעשות על זה אייטם ולהראות איך ההתפרקות היא מוחשית. היו חרדים. לבשו שחור לבן, למדו כל היום תורה והנה היום הם עם ג'ינס ומחללים שבת. כל עיתונאי יודע שהעורך שלו יהיה מבסוט מכתבה כזאת וזה בסדר. ככה עובדת תקשורת.

אבל, בואו נעזוב לרגע את החוזרים בשאלה. אמנם זה נושא משמעותי וחשוב, אבל אני רוצה שנתייחס להמון.

כן, כן. ההמון. ואתחיל עם הסיפור שלי. אני רוצה לדבר על השיעור שלי בישיבה הגדולה. היינו כ 30 בחורים ומתוכם כעשרה עזבו את הישיבה עוד לפני שהתחתנו. זה כשלעצמו נתון משמעותי. שליש מהבחורים עזבו את המסלול הרגיל: חתונה-כולל-ילדים. כל אחד עזב לדרכו. אחד באקדמיה, השני יצא לעבוד והשלישי עדיין מחפש את עצמו. סביר. 

20 הבחורים שנשארו, מתוכם אני יודע בוודאות כאלה שפשוט נשארו רק מהפחד של "מה יגידו". איך הם יסתדרו בשידוכים ושידוכים זאת התשובה של כולם - תתחתן ואז נדבר. קודם תתחתן.
הנתונים האלו קיימים ב 5 שנים האחרונות בחלק גדול מהישיבות. שלא לדבר על אלה שנשרו עוד לפני ונקראים "נוער נושר", למרות שהם לב טהור ולנשור זאת המילה הגסה ביותר עבורם.

ואולם, אם חשבתם שכאן אלו הנתונים המשמעותיים, בואו נדבר על הפיל הגדול בחדר - הרוח. האמונה. היהדות והתורה בחיי היום יום שלהם. התפילה במניין. 
חלק גדול מאותם צעירים שהזכרתי, זה פשוט כמעט ולא קיים אצלם. במקרה הטוב הם פוגשים את הבית כנסת בשבת במעריב בשביל לדבר עם החבר'ה ובמקרה הרע גם את זה לא.
3 תפילות במניין, חיבור ליהדות וחיי התורה, קשה למצוא אצלם. בודדים. מי שמתפלל 3 תפילות במניין ויש לו חברותא לחצי שעה ביום הוא הצדיק שבחבורה. נדמה לרגע כי אנשים נמצאים בסירה הזאת ונראים כלפי חוץ חרדים, אבל בפנים, אוי בפנים הרבה רקוב. ו

חברים, העסק רקוב לא בגללם. אותם אני ממש לא מאשים. אלא את המערכת. החינוך. זאת שבמקום מסוים מחנכת לשיטחיות. רדידות. תעשה את מה שכולם עושים ותשתוק. אל תשאל יותר מדי שאלות. תלמד תורה כל היום, החילונים האלה רשעים ארורים ואל תסתכל על הרחוב הריק. זה נכון לומר שמה שיש בחוץ לא נראה ורוד במיוחד, אבל כשאתה מסביר. מעמיק. לא מכניס הכל לתבנית של "הם ואנחנו". אנחנו נגביה את החומה ונשאיר את כולם כפי שהם, כי ככה זה.

כשאני העלתי בפני הרבנים בישיבה שאלות קצת עמוקות יותר על הדרך שמנחילים לנו בציבור, שכולם צריכים ללכת באותו קו למרות שהם יודעים בוודאות שזה לא מתאים לכולם, פשוט לא נתנו לשאלות האלו לעלות. מדחיקים. הרי אנחנו אלופים בלהדחיק. יופי, עכשיו תחזור לסדר ב', מעריב, ותלך לישון. מחר הכל בסדר.

וזה כואב לי כ"כ. הפשטות והרדידות הזאת משליכה על כל הצעירים שלנו. אלה שהמסגרת הרגילה לא מתאימה להם ופשוט נופלים לבור שבינם לבין היהדות כמעט ואין קשר. 
הם רק נפגשים בשבת.

אבישי בן חיים והמחבל שמוליק דויטש כתבו יחד את הספר המחבלי איש ההשקפה

לכבוד
ר' חיים שאולזון

תודה רבה שחשפת לעין כל שאבישי בן חיים עובד בשירות המחבלים ומשפחת ברגמן מזה
שנים. לשם ידיעה אבישי בן חיים כתב את הספר איש ההשקפה על הרב אליעזר מנחם שך
ז"ל יחד עם המחבל הראשי שמוליק דויטש. רק שתבין עם מי יש לך עסק

השר אורי אריאל יתנגד בממשלה להצעה להקים רחבה נוספת בכותל המערבי לרפורמים

מאת יהונתן בלום

לקראת ההצבעה שתתקיים היום (ראשון) בישיבת הממשלה על הקמת רחבה נוספת במתחם הכותל המערבי, הודיע שר החקלאות אורי אריאל כי יתנגד להצעה. לדברי השר אריאל:
"ההצעה מיותרת ופוגעת במסורת היהודית שחשובה לכולנו. הרפורמים מהארץ ובעיקר מחו"ל, פוגעים במכוון בערכים היקרים לנו והכנסתם לכותל המערבי (בצד הדרומי) תפגע באזרחי ישראל שומרי המסורת.
מאז ומעולם, רחבת הכותל היתה הגורם המאחד של העם היהודי וההצעה הנוכחית רק תסכסך ותפצל. לפני כשנתיים הוכשרה רחבה עבור הרפורמים אך בפועל היא ריקה ברוב הזמן.
הפקעת האתר החדש מידי הרבנות הראשית שהוקמה על ידי הרב קוק זצ"ל היא מדרון חלקלק שמאיים על עתיד היחסים בין חלקים שונים בעם היהודי."

דוד לאו הופך עולמות שאביו לאחר גיל 80 יוכל להמשיך לכהן כרב בניגוד לחוק

מאת איש הרבנות הראשית

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו פנה ליועץ המשפטי של הרבנות הראשית לישראל עו"ד הראל גולדברג, בבקשה להאריך כהונת רב עיר לאחר גיל 80, באישור רופא שימונה על ידי שר הבריאות ויבדוק האם הרב כשיר לכהן כרב עיר.
במסמכים הנחשפים כאן לראשונה מוצגת התכתבות בין היועמ"ש של הרבנות הראשית לישראל, עו"ד הראל גולדברג, ובין נציג משרד המשפטים עו"ד איגי פז.
גולדברג פונה בבקשה: "הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו פנה אלי שאפעל לתיקון התקנות. כך שניתן יהיה להאריך גיל הפרישה לרב עיר בנסיבות בהן אין מכהן רב עיר נוסף. תקופת ההארכה המבוקשת היא 5 שנים, שנתיים וחצי כל פעם, וזאת על פי חוות דעת של רופא, שמינה שר הבריאות ובהתאם להחלטת מועצה".
מדובר בבקשה שהתייחסה במקור לרבנים ביטון מבית שמש ובלוי מאשקלון, אשר בינתיים פרשו או נפטרו. נכון להיום, הנושא רלוונטי רק לרבה של תל אביב יפו, הגאון רבי ישראל מאיר לאו, הזוכה לפופולאריות רבה בעיר אך גילו הוא 79, ועל פי התקנות בעוד כשנה הוא אמור לפרוש.
בתשובתו של עו"ד איגי פז, הוא שולל את הרעיון להאריך את גיל הכהונה, אך מותיר פתח באמצעות הפיכת רבני ערים לנבחרי ציבור, מה שידרוש קיום בחירות תקופתיות והתאמה של הגוף הבוחר את הרבנים.
"לגופו של התיקון המבוקש כפי שציינת, העסקת עובדים מעבר לגיל 80 היא בעייתית מאוד, ולמיטב ידיעתי, כמעט ולא קיימת, כידוע גם לעניין רבני עיר, הכוונה החקיקתית היא להגביל את תקופת כהונתם דווקא. לפני שנת 74 לא חלה מגבלת גיל כלל כל כהונתם של רבני עיר; תקנות 74 צמצמו את הגיל המקסימלי לגיל 75-80 (לאחר הארכה); התקנות הנוכחיות הקדימו את מועד סיום הכהונה לגיל 70-75", כותב פז.
"יש לציין, כי גיל הפרישה של רבני ערים הקבוע כיום בתקנות, הוא עדיין חריג ביחס למקובל בשירות הציבורי, חריג כדי לקבוע בחוק שירות המדינה, וחריג אף ביחס לקבוע לגבי רבני שכונות ורבני יישובים. כידוע גיל הפרישה הקבוע בחוק הגמלאות, בדומה לחוק גיל פרישה, תשס"ד -2004 הוא 67 שנים. בחוק הגמלאות קיימות אפשרויות מצומצמות ביותר המאפשרות העסקה של עובד מעבר לגיל הפרישה, וזאת רק במקרים ספציפיים וחריגים שנקבעו בחוק, באישור נציב שירות המדינה ובהתאם להוראות התקשי"ר. קודם לחוק הגמלאות, גיל הפרישה החל על כובד נקבע בהתאם הקיבוצי החל עליו.עולה אפוא, שהמגמה בחקיקה כיום היא דווקא להגביל את גיל הפרישה ולא להפך. את הרציונאלים העומדים בגיל בסיס פרישה חובה הקבוע בחוק, אין המקום לפרט כאן".
ומה כן אפשרי? עו:ד פז ממשיך: "שונה הדבר לגבי נבחר ציבור, לגביהם, כלל, לא חלה מגבלת גיל וכהונתם תלויה ברצון הבוחר (לדוגמא: נשיא המדינה, חברי כנסת, חברי מועצת וראש רשות מקומית, מבקר המדינה וכיוצא באלה), בכפוף לבדיקת כשירות רפואית. אם רב עיר היה נבחר ציבור, במלוא מובן ההגדרה, ניתן היה לשקול אף המשך כהונתם ללא כל מגבלה, בכפוף לרצון הבוחר".
אלא שבשביל להפוך את הרב לנבחר ציבור, נדרשים שינויים וכלשונו של עו"ד פז: "סיכומו של דבר- עמדתנו היא שהארכת כהונתו של רבעי מעבר לגיל הפרישה הקבוע כיום אינה ראויה ואינה עולה בקנה אחר עם העיקרון החקיקתי הקבוע בחוק הגמלאות. ככול שרוצים לשנות את תפקידו של רב עיר לנבחר ציבור, וניתן יהיה לשקול את התיקון, אולם כאמור נדרשים תיקונים אחרים במקביל בהיבט של הרכב הגוף הבוחר בחירות תקופתיות".
לפי התקנות כיום, המצב הוא שרב שנבחר לאחר שנת 2007 יכהן עד גיל 75, רב שנבחר בין השנים 1974-2007 יכהן עד גיל 80, וכהונתו של רב שנבחר טרם שנת 1974 אינה קצובה כלל וכלל, כך שהוא יכהן עד הגיעו ל-120. הרב לאו נבחר לתפקיד בשנת 2006, מה שמציב אותו בקטגוריית הביניים.
עוד מתברר, כי לפני כשנה (4 למאי 2015) פנה המשנה ליועמ"ש לממשלה ארז קמניץ במכתב מענה לעו"ד ישראל פת, היועמ"ש למשרד הדתות, שבו מצוין כי השר לשירותי דת אמור להתחיל הליך בחירת רב עיר - טרם סיום כהונתו של רב עיר נוכחי, כלומר שר הדתות אמור להתחיל הליך בחירת רב עיר בכל עיר כשכהונת הרב עומדת להסתיים.
גורם ברבנות הראשית אומר כי "המצב בו שר הדתות לא מתחיל הליך בחירת רב עיר טרם סיום כהונת הרב המכהן, גורם לחוסר צדק. מכיוון שמועצת הרבנות הראשית ממנה רב זמני לחתום על תעודות הנישואין והכשרות של אותה העיר, וזה גורם לחוסר הגינות וצדק מאחר והרב הזמני שחתם זמנית על תעודות הכשרות והנישואין (לפעמים יותר משנה) מקבל עדיפות בעת בחירתו לרב העיר".

סיכום השיחה היומית

הוראה ממ"ש בסיום פ' יתרו "בכל מקום אשר אזכיר את שמי אבוא אליך וברכתיך" עפמ"ש בגמ' מכאן ש"אפילו אחד שיושב ועוסק בתורה שכינה עמו" ‏–‏אפי' ילד יהודי אחד שלומד תורה וכו', בא אליו הקב"ה בכבודו ובעצמו ומברך אותו שיצליח במלחמתו עם ה"יצר", ובמילא בודאי יצליח ובכך לקרב ביאת המשיח! ב) הוראה ממ"ש בתחילת פ' משפטים "ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם" ופרש"י "כשולחן הערוך ומוכן לאכול לפני האדם", ש"המשפטים" צ"ל מוכנים וברורים כמו האוכל שעל השולחן!: הנהגתו של ילד יהודי צ"ל באופן כזה שיכירו באופן ברור שזה ילד יהודי ע"י שהילד מראה את הציצית שלו, והילדה ‏–‏ את לבושי' הצנועים, או שמכריזים בע"פ באופן ברור "בראשית ברא וגו'" וכיו"ב.

משיחת יום א' דפ' משפטים, כ' שבט,ה'תשמ"א, ל"צבאות השם"

ווארטים


״החיים הם כמו פסנתר, הקלידים השחורים הם רגעי העצב, הקלידים הלבנים הם רגעי האושר, וכמו שצריך לנגן עם הקלידים השחורים והלבנים כדי שתצא מנגינה יפה, ככה גם במנגינת החיים, אי אפשר שיהיו רק רגעי אושר, אלא צריך לקבל גם את רגעי העצב.״

״אני חותנך יתרו בא אליך ואשתך ושני בניה עמה״.
נשאלת השאלה, מדוע מפרט יתרו את כל זה?
אלא, רצה לרמוז לו: אל תדאג, חמותך לא מגיעה !

יתרו חיתן 7 בנות
היו לו 7 שמות
בכל פעם לקח הלוואה על שם אחר
יתרו חכם
תהיה יתרו
3 שיכורים יוצאים ממועדון בתל אביב ותופסים מונית לירושלים,  נהג המונית קולט שהם מסטולים רצח ואומר לעצמו,  אני יוריד אותם בעוד שלושה רחובות ואגיד להם שהגענו לירושלים,  לאחר 5-6 דקות נסיעה הנהג עוצר להם,  הראשון משלם ויורד מהמונית,  השני כנ“ל משלם.  השלישי ניגש לנהג מונית ודופק לו מכות.  אומר לו הנהג,  מה אתה רוצה?! הבאתי אותך לירושלים!  עונה לו השיכור; פעם אחרונה שאתה נוסע כ"כ מהר!!!

בחור חדש הגיע ללמוד בישיבה בתולדות אהרן לאחר כמה ימים הוא ניגש לבחור אחר ושאל אותו היכן כאן המקלחות, ענה לו הבחור אין לי מושג אני כאן רק חדשיים

מילתא דבדיחותא א בחור איז אנגעקומען די ערשטע טאג אין דארמעטארי אין תולדות אהרן ישיבה אין א"י ער גייט צו צו אצווייטן בחור און פרעגט אים ,זאג נאר ווי זענען די שויערס ,ענטפערט אים דער צווייטער "כ'האניש קיין מושג כ'בין נאר דא צוויי חדשים"

רק החוצפה היא ישראלית

הפיתה עירקית
הגבינה בולגרית
הסנדויץ טוניסאי
הפיסטוק חלבי
השוקולד בלגי
הלחם צרפתי
הזיתים סורים
המרק תימני
הסלט ערבי
המטבח דני
האורז פרסי
השניצל וינאי
הקוסקוס מרוקאי
הגלידה אמריקאית
המפתח שודי
השעון שויצרי⏲
הסיגר קובני
התריסים ונציאנים
הפאה נוכרית
הקרמיקה ספרדית
וסכין  חתוך יפנית


האמא  פולניה
הדוד מאמריקה
המטפלת פיליפינית
הדייקנות יקית
המוסיקה אתנית
הנחמן מאומן
הלחן עממי
אז מה כבר השאירו לנו?? 
אהה טוב..רק החוצפה ישראלי

פרוטוקול סודי מהותיקן על העם היהודי - השטן גורם שהיהודים עדיין בעולם החובה הנוצרית לפלג את העם ולחסל את העם היהודי

אימתי, בין ביקורו של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 במדינתנו בתאריך 15/11 במאי 2009 לבין אמצע חודש יולי 2009 – התקיימה בוותיקן שברומא התכנסות של מועצת קרדינלים ובישופים, אשר פרטיכל סודי באחת הישיבות שהתנהלו באותו מפגש, דלף לעיתונות, תקציר של פרטיכל זה התפרסם במדינתנו במגזין בשמה הצרפתי, Fute Magazine, במהדורתו מן התאריכים 11 ביולי עד ה-24 ביולי 2009. (מהדורה בינלאומית מס' 84). את תקציר הפרטיכל המצמרר מאותה ישיבת קרדינלים ובישופים בוותיקן, מגיש בשפה הצרפתית הרב שלמה אבינר שליט"א ראש ישיבת "עטרת כוהנים" בירושלים והרב הראשי של בית-אל.
בדברי הקדמתו במסמך הוותיקן כותב הרב אבינר שליט"א: "מה שאתם עומדים לקרוא להלן הוא תמצית פרוטוקול של ישיבת קרדינלים ובישופים רמי-דרג, בחסות ובהנהגת האפיפיור. מסיבות שבוודאי תבינו בנקל, נמנע מאיתנו להסביר את מקור המידע הזה ולחשוף את זהות הגורם שהעביר מסמך זה לידיעתנו." להלן תרגום לעברית של עיקרי המסמך עצמו. 
תקציר של פרוטוקול סודי מכינוס חשאי של קרדינלים
ובישופים בוותיקן
אימתי בין אמצע חודש מאי לבין סוף חודש יוני של שנת 2009.
"ביקור הוד קדושתו במקומות הקדושים (בארץ ישראל, ה.א) החזיר אל סדר היום את השאלות של מדינת-היהודים, בעיה שנותרה על הפרק ואשר הייתה לצנינים בעינינו מאז ומתמיד.
אלא שחיי הנוצרי הם מלאי מבחנים וניסיונות, שעלינו להתעמת עימם.
בבסיס האמונה שלנו הוא שהאל הרחום המיר את העם העתיק, ישראל, בעם ישראל האמיתי, הנוצרים, ואיתם, עם הנוצרים הוא כרת ברית חדשה.
אשר ליהודים – הרי שגורלם נחרץ להעלם מעל פני האדמה, משום שהם דחו את האדון שלנו, יש"ו. וזאת איננה הבטחה, אלא זהו ייעוד אשר הוטל עלינו, שהוא משימה קשה, משום שהשטן הוא לצידם. בהיאבקנו נגדם – הרינו נאבקים נגד השטן. הלאה מזה השטן ! (או: "סוב לאחוריך השטן ! ה.א)
במשך הדורות, השקענו את כל מאמצינו בפוגרומים (פעולות-טבח וביזה של אספסוף נוצרי נגד קהילות יהודיות ברחבי אירופה, ה.א) בפעולות-הרס, בפעולות טבח, בטלאי הצהוב ובאמצעי השפלה אחרים נגד היהודים. אבל יצורים אלה ניחנו בחיים ארוכים, כמו השטן בעצמו.
למרות הכל, עלינו להיות גאים בהצלחה של השואה, שהחריבה כשליש מעם זה. מה שמעניק לנו נקודה היא העובדה שמלבד הגרמנים, שיתפו רוב אומות אירופה פעולה עם הגרמנים ונטלו בשואה חלק פעיל או סביל: הפולנים, האוקראינים, הרוסים, ההונגרים, הצרפתים, הרומנים וכו' ...
גרמנים אמנם הובילו את התכנון ואת ההוצאה לפועל של מבצע זה (השואה ה.א.), אבל בפועל, התגלתה האוכלוסיה של רוב אומות איפה כנאצית. הכל באירופה שנאו את הנהודים, שמחו להיפטר מהם ולקחת את רכושם, את נכסיהם, ואת כספם. וזאת סיבה לאופטימיזם מצידנו, משום שזאת ההוכחה כי הצלחנו להעביר את מסר השנאה שלנו כלפי היהודים ולהחדירו עמוק ללב האוכלוסיה בכל מדינות אירופה.
ברור מאליו כי אין ביכולתנו לתמוך בפומבי בעמדה הנאצית, משום שאין זה יאה פוליטית (Politiguement Correct).
כחברים ב"דת האהבה", עלינו אפילו לבטא מידה של השתתפות בצער הקורבנות ואף מידה של חמלה כלפיהם, אך לא במידה מוגזמת, כדי שלא לזעזע את מאמינינו.
לאחר השואה, קיווינו כי היהודים – מוחלשים ומוכי-חרפה – לא יצליחו להקים מדינה משלהם. אבל האל מטיל עלינו ניסיונות קשים, בעוד הנבואות של התנ"ך אכן מתגשמות לגבי עם ארור זה, ולא לגבינו – ילדיו האהובים. ודבר זה בכוחו לשים קץ לאמונה שלנו.
אבל, מסמך "הברית החדשה" אינו זז ממקומו ! איש אינו סוגר את הוותיקן ! (מחיאות כפיים).
מדינה זו (מדינת ישראל, ה.א) – יצירה של השטין, חייבת להיעלם ולהפוך לאבק דק, כדי שהאור הגדול של אדוננו, יש"ו, יוכל להאיר את העולם !
המאבק שלנו אינו מכוון כנגד היהודים המפוזרים בגולה, אלא נגד מדינה זו, שהם מכנים "מדינת ישראל."
כאשר מדינה זו, אשר לפי האמונה שלנו אינה קיימת כלל, תיעלם – העם היהודי בגולה ייעלם יחד עימה. אבל, כדי להגשים מטרה זאת, עלינו להתנהל בדיסקרטיות ולפי כללי ה"קורקטיות הפוליטית." עלינו להשתמש באנשים אחרים כדי שיבצעו את המלאכה בעבורנו, הווה אומר להשתמש בערבים.
אמת שהמוסלמים אינם קתוליים במיוחד, אבל לאחר שהם יחריבו את המדינה השטנית – א ז אנו נטפל ב ה ם. למעשה, ערבים אלה אינם מועילים במיוחד, אף כי אין אנו מזלזלים בהם ואף כי האיחוד האירופי ממשיך לתמוך בהם כספית, כדי שיחלישו את מדינת-ישראל.
עלינו איפה להיות הרבה יותר קצוניים (רדיקליים) וכדי לממש את המטרות שלנו עלינו להיעזר באויב הגרוע ביותר של היהודים – היהודים עצמם.
עלינו לפלג אותם, אבל בחשאי ובאופן סודי. עלינו להתמקד בארגונים הישראליים אשר מחלישים את מדינתם הם ואת הצבא שלהם בכך שהם מערערים בלב הצבא את עצם האמונה בלגיטימיות של פעולותיו. ועלינו לסייע לארגונים ישראליים אלה (שונאי עמם ומדינתם ה.א.) באמצעות הכסף של האיחוד האירופי ובאמצעות הכסף של ידידינו עתירי האמצעים. עלינו להעמיק ולהחריף את המתח הפנימי בין דתיים לחילוניים, בין ימין ושמאל, בין ספרדים לבין אשכנזים – כדי להרוס ולפורר את החברה הישראלית מבפנים. עלינו לעורר מלחמת אזרחים כדי להחלישם עד לשלב שבו הם ירצו לשוב לגולה. ישות שטנית זאת תיעלם והאור של אדוננו יזרח בעולם."
תרגמה מצרפתית: הדסה ארבל, ירושלים.
המסמך הוצג בידי הרב שלמה אבינר באמצעות הבולטין בשפה הצרפתית

כאיש אחד בלב אחד

פרשת יתרו - מפי צדיק יסוד עולם, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א: 
"ויחן שם ישראל נגד ההר" (יט,ב)
"ויחן (בלשון יחיד) שם ישראל" - אומר רש''י "כאיש אחד בלב אחד" ואילו בפרשת בשלח רש''י מפרש את הפסוק "והנה מצרים נוסע (בלשון יחיד) אחריהם" בלב אחד כאיש אחד.
מדוע אצל המצרים רש''י מקדים את הלב לגוף "בלב אחד כאיש אחד"? ואילו אצל היהודים רש''י מקדים את הגוף ללב "כאיש אחד בלב אחד"? מה אנחנו אנשי גוף? עם ישראל אנשי חומר? והם הגויים אנשי לב אנשי רוח?! הרי זה בדיוק הפוך! אנחנו אנשי לב והם אנשי גוף! אלא מובא ב"מעיינה של תורה" שמה שמתכוונים "לב אחד" אצל המצרים לא מתכוונים ללב רוחני אלא מתכוונים לרצון המיוחד של המצרים, לרצון שמאחד את כל אומות העולם את כל הרשעים, הרצון המיוחד להרוג להשמיד ולאבד את כל עם ישראל, זה הדבר שמאחד את כולם , עושה אותם מאוחדים! זה "הלב האחד" אצל המצרים! לא שיש להם לב, אין להם שום לב! הם חסרי לב! אבל יש להם רצון אחד, לב אחד, מטרה אחת, כוונה אחת ויחידה שכולם שותפים לה ללא שום חילוקי דעות ופירודי דעות, כל הגויים כל אומות העולם כולם רוצים להשמיד את עם ישראל, כולם רוצים שיהיה "אושביץ", כולם מחכים כבר מתי ישחטו את העם הזה? זה הלב האחד של כל אומות העולם בלי יוצא מן הכלל.
אבל אצל עם ישראל נאמר "ויחן שם ישראל" עם ישראל זה איש אחד! זה גוף אחד!כל היהודים זה גוף אחד !זה המציאות! אנחנו כולנו אחד! עם ישראל זה איש אחד עם רמ''ח אברים ושס''ה גידים! וכל אחד הוא חלק בגוף, הוא איבר בגוף, זה ראש, זה יד, זה רגל, זה אצבע, זה הגיד הזה, זה העור הזה, זה הכל איש אחד גוף אחד. עם ישראל זה אחדות גמור, כל עם ישראל זה נשמה אחת זה גוף אחד! אדם לא מוכן לוותר על שום חלק בגוף שלו, על שום אצבע הוא לא יוותר! הוא לא יוותר אפילו על ציפורן! על שום דבר הוא לא יוותר! גם אם יגידו לו מה יקרה אם נחתוך לך אצבע? לא נורא שליש אצבע פחות, מה יקרה? אתה דווקא אדם חזק גיבור, מה תעזור לך שליש אצבע הזאת? ודאי שהוא יגיד- אני לא מוותר אפילו על שליש אצבע! אפילו לא על נקודה מהאצבע! כמו כן אי אפשר לוותר על שום יהודי, צריך לאהוב כל יהודי ויהודי בלב ונפש. "ויחן שם ישראל" אומר רבי יצחק מווארקין שכל אחד מצא חן בעיני השני, כל אחד ראה את החן של השני , כל אחד היה מבוטל לשני, כל אחד ראה את היופי של השני את המעלה של השני את הגדולה של השני, כל אחד ראה איך שהשני יותר טוב ממנו, איך שהוא יותר צדיק ממנו, איך שהוא יותר קדוש ממנו, "ויחן שם ישראל " כאיש אחד! כל אחד רצה בשמחה של השני, בהצלחת השני בטובת השני וע''י זה הם קיבלו את התורה.

להמשך כנסו כאן:

פרשת בשלח – שבת שירה

מפי מזכה הרבים הסופר הרב מנחם אזולאי שליט"א

"וישמע יתרו כהן מדין חותן משה את כל אשר עשה אלוקים" "(יח,א).
בתחילה היו קורין אותו "יתר", שנאמר "וילך משה וישוב אל יתר חותנו (יח,א). כיון שעשה מעשים נאים, הוסיפו אות אחת ונקרא "יתרו". וכן אתה מוצא באברהם שמתחילה היו קורין אותו "אברם" ושרה שהיו קורין אותה "שרי" ויהושע שהיו קורין אותו "הושע" כיון שעשו מעשים נאים, הוסיפו להם אות אחת ואברהם נקרא "אברהם", שרי נקראת "שרה" והושע נקרא "יהושע". וההיפך כשעושה מעשים רעים, מונעים (מחסירים) אות אחת ממנו ולכן עפרון הפך לעפרן, ויהונדב ליונדב, ואחאב הפך לאחב, שעשו מעשים רעים. (מדרש גדול)

"וישאלו איש לרעהו לשלום" (יח,ז).
פלא פלאים. משה שקיבל את התורה מפי הגבורה, ויתרו שבא ממקום כל כך רחוק וטמא, נקראים איש ורעהו. האיש זה משה, שנאמר "והאיש משה ענו מאד" ורעהו זה יתרו. כאילו הם שווים.
"כי כך דרכו של הצדיק הגבוה מאד שהוא בחינת משה, שהוא מוריד את עצמו ומקרב את עצמו כל כך למי שיש לו איזה רצון להתקרב אל האמת.
הוא מקרב את עצמו אליו כל כך כאילו היה חברו ממש, כאילו הם איש ורעהו" (ליקו"ה בכור בהמה טהורה, ד,כב).

כל העבודה של האדם זה להיות אין. זה להיות בטוח שכולם יותר צדיקים ממנו, יותר קדושים ממנו, יותר חכמים ממנו. זה כל הסיפור של האדם בעולם הזה. לגלות את הכבוד של השם. לא של עצמו. כשהאדם לוקח את הכבוד לעצמו, אז ה' ירחם . זה בעצם הנסיון שלנו דקה דקה, רגע רגע, לקבל מחמאה, להתרגש מאיזה מילה טובה שאומרים לנו, לשמוח שמה שעשינו עלה יפה, ורגע אחרי כן להחליף את המחשבה הזו במחשבה אחרת, שבעצם הכבוד הוא של ה'. מי שיודע להעלות את כל הכבוד להקב"ה, אותו צריך לכבד, לא את מי שלוקח את כל הכבוד לעצמו. הנסיון הכי גדול של האדם זה לדעת שבלי הקב"ה הוא כלום. ואם הוא כלום, אז גם אם הוא איש מאד מאד חשוב, הא מתנהג עם כל אדם כאילו הם איש ורעהו. 

להמשך כנסו כאן:

מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א ערך שבת חיזוק בעיר אלעד




שבת הסטורית באלעד מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א שהה השבת לראשונה בעיר אלעד עקב שמחה משפחתית לקראת השבת הנדירה יצאו עיריית אלעד והקהילות המרכזיות בעיר במודעות ברכה לקראת בואו לעיר עם הגיעו לעיר הגיע למעונו רבה של העיר אלעד הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן שליט"א יחד עם הרב שמואל גרוסברד סגן ראש העיר ודן עימו בעניני הלכה ועניני השעה בעיר ועם כניסת השבת נשא מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א דברים נרגשים בבית הכנסת המרכזי "מאור שרגא" בהשתתפות המונים מתושבי העיר בתוך דבריו עמד על מאמר חז"ל שעמלק הגיעו להלחם בישראל בזמן שרפו ידיהם מן התורה וזה שורש כל הגזרות על כלל ישראל ברוחניות ובגשמיות והעצה היא הצפינו עצמכם בדברי תורה ושהתורה תשפיע על האדם בכל הליכותיו לנהוג כבן תורה ובן עליה ובזה נזכה ל "וגבר ישראל" כן זעק על הפירצה הנוראה של כלי המשחית האינטרנט ודומיו והזכיר שרבים מבין הגיטין המגיעים לפני הבד"צ שורש הנפילה התחיל מהאינטרנט וחובה לטכס עיצה לעצור בעד המשחית
בשבת בבוקר התפלל בבית הכנסת חניכי הישבות רמת מאיר שם אף נערך הקידוש לנכדו למעמד הקידוש נהרו רבים מתושבי האיזור רבנים ואישי ציבור ובהם ראש עריית אלעד הרב ישראל פרוש וסגניו הרב שמואל גרוסברד והרב אברהם שטרן במהלך הקידוש נשא מרן שליט"א דברים על חובת ההורים לא להסתפק בחינוך הניתן לילדים בבתי החינוך אלא להשקיע בהם גם באופן אישי ובמקרה הצורך אף לשכור עבורם גם מלמד פרטי שיקיע בהם לגדלם לתורה וליראה בדבריו סיפר שכשמרן הגאון רבי אלחנן וסרמן ביקר בבית הוריו בלונדון ביקשה ממנו אמו ברכה עבורו וסירב ר' אלחנן בטענה שלא גודלים ת"ח מברכות אלא מחינוך והשקעה ותפילות של ההורים רק לאחר שאמו אמרה לר' אלחנן אני אלמנה ואני מבקשת ממך אנא ברכהו מיד הסכים ר' אלחנן ובירך בחום רב
במהלך השבת נכנסו למעונו רבנים ות"ח להתייעצויות הלכתיות ולעצה וברכה
לסעודה שלישית שעת רעוה דרעוין הגיע לביהמ"ד דחסידי וויז'ניץ' שם נשא דברים בהרחבה על חובת השעה בדבריו זעק שוב על הפירצה של האינטרנט שמכה בבתי ישראל ועורר על חשיבות לימוד התורה בשקיעות והביא דברי הרמב"ם בסוף הלכות שמיטה ויובל ולא שבט לוי בלבד אלא כל איש שהבינו מדעו לעמוד להיבדל לפני ד' לשרתו והסיר מעליו עול החשבונות הרבים אשר ביקשו בני אדם הרי"ז נתקדש "קודש קדשים" ועלינו לראות ניסי ד' ונפלאותיו השומר על הישוב בארצינו בניסים גלויים והכל בזכות לומדי התורה לאחר כן אף התפלל בוויז'ניץ' את תפילת מעריב וערך במקום הבדלה לאחר מכן נכנס למעונו ראש עריית אלעד הרב ישראל פרוש לעצה וברכה והודה לו בשם תושבי העיר על השבת המרוממת

לגלריה כנסו כאן: