מאת אחד הרבנים
כאחד
שנמצא בצד של גדולי ומאורי הדור ועומד אני להשתתף בהפגנה עם תלמידי
ומתפללי בית הכנסת ביום ראשון הקרוב, מציקה לי מאד השאלה, מדוע בתקופת
הגירוש מגוש קטיף, לא התכנסו המועצות ולו רק להוריד את החילול ה' ולפחות
לארגן עצרת תפילה חרדית נגד הגירוש מגוש קטיף.
לא
אינני דורש הפגנות, אבל אפילו עצרת בבתי הכנסת לא היה. העיתונות החרדית לא
נתנה לפרסם גם על עצרת תפילה בכותל בה השתתף גם נשיא מועצת חכמי התורה מרן
הגר"ע יוסף זצוק"ל, ואני הקטן שואל, מדוע אז לא ארגנו עצרת תפילה לאבינו
שבשמיים רק בכדי למנוע את החילול ה' הגדול שעשה אותו שלטון רשע.
הרי לית מאן דפליג שמדובר היה ברשעות, שמדינה שעוקרת אנשים ושורפת בתי כנסת זה חילול ה' נורא לעיני כל העמים.
הגמרא במסכת ברכות דף ה' עמוד ב' מספרת על רב הונא החמיצו לו ארבע מאות חביות יין.
נכנס אצלו רב יהודה אחיו של רב סלא חסידא וחכמים, ויש אומרים רב אדא בר אהבה וחכמים,
ואמרו לו: יעיין אדוני במעשיו. אמר להם: וכי חשוד אני בעיניכם?! אמרו לו: וכי חשוד הקדוש ברוך הוא שעושה דין בלא דין?!
אמר
להם: אם יש מי ששמע עלי דבר - יאמר. אמרו לו: כך שמענו שאין אדוני נותן
זמורות הגפן לאריסו. אמר להם: וכי משאיר הוא לי דבר ממנו?! הלא גונב לו את
כולו! אמרו לו: זהו שאומרים האנשים: 'לאחר הגנב גנוב, ואת הטעם - טעם' אמר
להם: מקבל אני עלי שאני נותן לו. יש שאומרים, חזר החומץ והפך ליין, ויש שאומרים, התייקר החומץ ונמכר בדמי יין.
אולי
כעת אנו עדים לחילול ה' הגדול, שכאשר התרחש חילול ה' ישבנו ושתקנו והמשכנו
בנאות דשא בקיץ תשס"ה בצפת ובערי האלפים בשוייץ כאילו כלום לא קרה. והיו
רבים מתוכנו ששמחו לאיד. אני
מבין היטב לליבו של הציבור החרדי שלא השתתף בהפגנות בבר אילן נגד "גזירת
הגירוש" אבל מדוע לא נערכה עצרת בלדרמן, להתפלל על יהודים מסכנים שהולכים
להרוס ולהחריב להם את קהילותיהם. הרי אפילו לא עושים עיר הנידחת בערי הספר,
וברור שאנשי גוש קטיף אינם גרועים מאנשי עיר הנידחת.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.