הוא טוען כי כל הצרות באות מצניעות, כשנשים לובשות בצניעות אין גזירות וכאשר יש רפיון בענין הזה כל הצרות באות על כלל ישראל, ואם רוצים להבטיח ביטול הגזירות, לא כינוס בניו יורק יעשה זאת, אלא צניעות הנשים
ולכן הוא נשא דברים בפני האברכים וקבע כי חייבים לעשות שינויים גדולים ולעצור בעד כמה פירצות, הוא מתנגד לפיאות בלבד, ולכן חסידותיו שמות באנד על הפיאה, הוא לא מרוצה מזה הוא רוצה משהו לגמרי אחר, ומעתה כל אשה שהיא חסידת ר' מנדלי חובשת כובע מעל הפיאה
אבל לא רק הפיאה עניין אותו, הוא דיבר הרבה יותר חריף על אורך השמלות הוא טוען כי הנשים לא מקפידות מספיק על האורך והוא רוצה תיקון גדול בענין הזה
מכאן עבר לעובי הגרביים, הוא טען כי הגרביים של חסידותיו הן דקות מדי, הוא רוצה להכפיל ולהשליש את העובי על מנת שלא יראו כלל
וכך נמסר מאנשי ר' מנדלי, הרמ"מ מויזניץ בכנס סגור לאברכים צעירים: אף אשה לא תלך עם "שייטעל ועליו באנד" אלא רק אם יש מעליה 'כובע'. כמו"כ דיבר על אורך השמלות ועובי הגרביים. הכנס נערך בישיבת ההסדר ברמת גן בחמישי
כשנשאל ומה יעשו עם אשה שלא תסכים, אז הוא אמר כי יש לגרשה מיד, לא בשל שהשמלה קצרה אלא בגלל זה שהיא לא שמעה בקול הרבי
ולכן הוא נשא דברים בפני האברכים וקבע כי חייבים לעשות שינויים גדולים ולעצור בעד כמה פירצות, הוא מתנגד לפיאות בלבד, ולכן חסידותיו שמות באנד על הפיאה, הוא לא מרוצה מזה הוא רוצה משהו לגמרי אחר, ומעתה כל אשה שהיא חסידת ר' מנדלי חובשת כובע מעל הפיאה
אבל לא רק הפיאה עניין אותו, הוא דיבר הרבה יותר חריף על אורך השמלות הוא טוען כי הנשים לא מקפידות מספיק על האורך והוא רוצה תיקון גדול בענין הזה
מכאן עבר לעובי הגרביים, הוא טען כי הגרביים של חסידותיו הן דקות מדי, הוא רוצה להכפיל ולהשליש את העובי על מנת שלא יראו כלל
וכך נמסר מאנשי ר' מנדלי, הרמ"מ מויזניץ בכנס סגור לאברכים צעירים: אף אשה לא תלך עם "שייטעל ועליו באנד" אלא רק אם יש מעליה 'כובע'. כמו"כ דיבר על אורך השמלות ועובי הגרביים. הכנס נערך בישיבת ההסדר ברמת גן בחמישי
כשנשאל ומה יעשו עם אשה שלא תסכים, אז הוא אמר כי יש לגרשה מיד, לא בשל שהשמלה קצרה אלא בגלל זה שהיא לא שמעה בקול הרבי
הרבי צודק. שוב ושוב פעם, מי יודע מתי התחילו הגזרות הקשות לכלל ישראל...
השבמחקמה עשה לנו אלוקים, למה יש לחרדים כ"כ הרבה צרות כל יום אנחנו רואים משהו אחר לחרדים בארץ?
תשובה קצרה: משום חכמת הגאונים הגדולים של רבני העדה-הבד"ץ ירושלם שליט"א:
הזמן הגיע לשפר מעשינו, מה שקרה לנו הוא כך...
לפני הסיפור נבקש מהבד"ץ עדה שתתחילו "לשפר מעשיכם" רבני הבד"ץ, דבר ראשון חובה עליכם להתחיל לחזק את נשי הצנועות, המתלבשות במסירת נפש גדול עם לבוש ה-שאל על בגדיהם, כמנהג ירושלם של לבישת "שאל" מדורי דורות.
תזכרו שרק בגלל הזכות של הנשים האלו הלובשות ה"שאל" יתקרב הגאולה שלמה לכולנו, למה אתם לא מחזקים אותם? ידוע בעולם שאתם-הרבני הבד"ץ ושאר העדהניקס מבזים אותם ושונאים אותם בלב ונפש יום יום אתם רודפים אותם, ממש מעשה סדום!!!
הקב"ה מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא, עוד זוכר, שלפני שנתיים בשליחותכם הפגינו הבריונים והסיקריקים שלכם, בחוצות ירושלם נגד לבוש הצנוע ביותר, ה"שאל", ומי דשתקו ליה רבנן, ש"מ דניחה ליה ח"ו.
רבותי: הלא חיללתם שם שמים ברבים, ומי אז, מיד אחרי ההפגנות כשחיללתם שם שמים ברבים, בשליחותכם של הבריונים הסיקריקים, התחילו כל הצרות וגזירת הגיות וכו' נגד בני הישיבות והכוללים החרדים לדבר ד', "או לאותה בושה" ראו מה שגרמתם לעם ישראל בארצינו הקדושה.
“אנו בטוחים בעז"ה ויודעים: שרק בזכות הצניעות הנכונה שע"י "נשי השאלים" הצדקניות, הגזירה עבידי דבטלי, ותורה מגנא ומלא, כי לא יטוש ד’ עמו ונחלתו לא יעזוב, והננו לעתיר לבורא כל עולמים שיחון אותנו במהרה בדבר ישועה ורחמים ונזכה להתגלות כבוד ד’ מתוך חסדים גמורים, ולהרמת קרן התורה-הצניעות-והיראה לביאת גואל צדק בקרוב ממ"ש במהרה בימינו, אכי”ר.
*****************************************************
עי' מסכת אבות פרק רביעי משנה כב. הוא היה אומר:
הילודים למות, והמתים להחיות, והחיים לדון, לידע להודיע ולהודע שהוא אל, הוא היוצר, הוא הבורא, הוא המבין, הוא הדין, הוא עד, הוא בעל דין, והוא עתיד לדון. ברוך הוא, שאין לפניו לא עולה, ולא שכחה, ולא משוא פנים, ולא מקח שחד, שהכל שלו. ודע, שהכל לפי החשבון. ואל יבטיחך יצרך שהשאול בית מנוס לך, שעל כרחך אתה נוצר, ועל כרחך אתה נולד, ועל כרחך אתה חי, ועל כרחך אתה מת, ועל כרחך אתה עתיד לתן דין וחשבון לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא.
הגברים צדיקים ומושלמים וכל הצרות בגלל הנשים. מקסימים החסידים האלו.
השבמחקהאשה יולדת מכבסת מגדלת ומפרנסת וכל הצרות בגללה.
אומללות הנשים במקום נורא שכזה.
חיים שאולזון היקר והחשוב - אני כתבתי לך תגובה למעלה בפוסט של התמונות של הרבי מויזניץ. ואני כותב לך כאן שוב ולכבוד גדול יהיה לי אם תתייחס. אני ממש ממש מתפלא עליך למה בפוסט הקודם כל הכתבה היא בצורה מזלזלת ומוטה לרעה וזילזול רק משום שהוא ביקש בקשה לגיטימית שלא להכניס מצלמה לביתו ולחצר ביתו אבל כשמגיע לאח הצעיר אתה הולך איתו ברכות (כ דגושה) למרות שיכולת לעשות מטעמים בכותרת מהשורה האחרונה שכתבת "שצריך לגרש את האישה בגלל שהיא לא שומעת לרבי, ולא בגלל שהיא לא צנועה מספיק". הרי אתה זה שכותב תמיד נגד שטיפות מוח מהסוג הזה הרי ידוע שמקום זה של האדמור הקטן מויזניץ הוא שיא הריכוזיות והשליטה של האדמור וגבאיו על הלך מחשבתם של חסידיו, למה עושה רושם שאתה מוטה לצד מסוים. - וכן, ניחשת נכון, אני יותר מזדהה עם החצר של האח הגדול - אבל אני סבור שגם לקטן מגיע מקום של כבוד כי בס"ה לא חסרים ר'בס כמוהו אבל להפוך את הקערה על פיה?!?!? אתמהה! ואל תחשוב אני גם סבור שיש בעיות ולפעמים חמורות גם בחצר האח הגדול ויש מסביבו 'כלבי חצר' שמזיקים לו כי הוא בעצמו צדיק וישר. אבל אתה בא להילחם בשחיטות של מנהיגים ועסקנים (כהגדרתך חדשים לבקרים) ואני לא רואה שחיתות באיסור צילום , אני חושב שיש הרבה יותר מן השחיתות והרס החינוך בדרך שהאח הצעיר מנחה את חסידיו, ואני לא בא לומר לך שאתה צריך להשמיץ אותו (תעשה כהבנתך ומה שבא לך, זה הבלוג שלך.... מה גם שאני חושב שכל מי שהלך לשם ויצא מהקבוצה הגדולה הלך לשם על דעת כן שהוא ישלוט להם במחשבות וזה הייתה בחירתם ואכן בודדים שלא התאים להם יצאו משם ומי שעדיין שם זה בחירה אישית ואין להתקיפו על כן, זה דומה למי שיכנס היום מרוצונו לגור בצפון קוריאה...) אבל זה אינו מן הראוי שבשני כתבות צמודות תתייחס לאיסור הצילום ולזלזל בו על סתם ולומר שהוא לא חכם {כאילו שוב מצאת למה לומר את זה...} ומיד לאחר מכן כשיש לך בשר וממה לעשות מטעמים אתה מציג את זה שהוא התחיל לטפל בצניעות ואת הקטע ה'מסריח' אתה מבליע בסוף, אתה כעיתונאי וככתב שנים רבות יודע טוב מאוד שלא הסיפור 'עושה את זה' אלא אופן הצגת הדברים. אני מקווה שהבנת אותי.
השבמחקשוב אודה לך מאוד אם תתייחס ברצינות ותענה לי ולציבור הקוראים.
הרמ"מ לא אמר מעולם ש"יש לגרש את האישה", לא צריך להכיר את הנפשות הפועלות כדי להבין שמדובר בהשמצה אינפנטילית מהסוג הנמוך ביותר.
השבמחק