דפים

יום שישי, 21 בספטמבר 2012

מחלוקת לשם מחלוקת - הם שוב מדפיסים מודעות נגד העירוב ביודעם שהדברים היום ברורים כל אחד נוהג על פי דעת רבותיו ולא ישנוהו

חשבתי שיש לאנשים קצת יותר שכל, ואדרבה, אם הם רוצים להיות ממתקני הרבים אז צריך לדעת מתי ואיך. בנושא זה של העירוב כבר שנים שדשו בנושא מכל עבר והדברים ברורים. אף צד לא שכנע את הצד האחר לעשות אחרת, כל  צד מחזיק בעמדתו, כשקבוצה אחת טוענת כי ברוקלין היא רשות הרבים דאורייתא, וקבוצה אחרת סבורה אחרת, והיום ברחובות בורו פארק ופלטבוש אתה רואה את מי שמטלטל ומי שאינו מטלטל ואין זה סתירה. כולם נוהגים על פי רבותיהם ובדרך כלל אין מי שחלילה יעשה אחרת

כאן נשאלת שאלה מאוד חשובה בימים אלו, האם מותר לשכנע יהודי לעשות אחרת מדעת רבו? אם מי שמבקשים לאסור את העירוב היו מכנסים את הרבנים המתירים ומנסים לשכנע אותם הייתי מבין, מפני שאם הם יצטרפו הם יורו לאנשיהם לנהוג אחרת. אבל לפנות לציבור לומר להם תבגדו ברבותיכם אל תשמעו להם תעשו כפי שאנו רוצים, אין חמור ממנו, מדובר בחינוך אסור ופסול

חייבים למחות נגד מי שנזכרו בענין ומילאו את רחובות בורו פארק במודעות נגד העירוב. מדובר במחלוקת לשם מחלוקת בלבד מפני שהללו יודעים כי לא ישנו דבר, מודעות מן הסוג הזה מטבעם לעורר מחלוקת מיותרת. הם לא מצליחים להחתים את כולם אלא רק את האוסרים ובקהילותיהם אין מטלטלים. אז לשם מה מודעות כאלו

אסור לשכוח, מדובר במאבק שנמשך שנים, כשכל צד ביקש להוכיח כי הציבור עמו ואף צד לא יוותר, מצדדי העירוב מטלטלים בריש גלי ובפרהסיא להכריז כי אנו בעד העירוב, ישנם מי שיטלטלו את הטלית לא מפני שאינם יכולים להתעטף עמו בבית אלא מפני שהם רוצים שיראו ויידעו כי זו דעת רבותיהם והם צמודים להוראותיהם. ובמצב שכזה אין כל סיכוי שמודעות מן הסוג הזה יוכלו להזיז את הדברים

יעשה חכם מי שיפרסם מודעות שיזעקו שכל יהודי חייב לעשות על פי דעת רבו, וכל מי שמנסה לשכנע אותו לעשות אחרת חייבים להלחם בו ובכל הכח, מפני שדרכיהם הוא היפך התורה וההלכה. הטענה כי מדובר בחילול שבת אינה תופסת מפני שדעת רבותיהם של המתירים כי אין בזה חילול שבת

תגובה 1:

  1. אם דעת רוב מנין ובנין גדולי הפוסקים שזה חילול שבת דאורייתא, אדרבה צריך לשכנע שלא לטלטל, ובמקום שיש חילול ה' וחילול שבת אין חולקין כבוד לרב!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.