דפים

יום ראשון, 2 בספטמבר 2012

ואולי כל המשחק של ר' ישראל לעשות סוף סוף תיקון למציאות שבויזניץ מתפללים עם הפנים לרבי ולא למזרח?

אני מחפש להמליץ יושר על ר' ישראל להבין לשם מה היה כל המשחק הזה בשלש סעודות, יתכן שמעיק עליו משהו שקורה בויזניץ שלדעת רבים זה חמור מאוד, אבל מי יקום ויזעק ככה נהוג בויזניץ זה עשרות שנים ואיש לא יעיז לשנות זאת, והוא שבימים הנוראים - ואצל ר' מנדלי כל השנה - מתפללים שמנה עשרה עם הפנים לרבי ולא למזרח

ר' ישראל ידע כי אם הוא יבקש לשנות ממנהג זה יירד עליו אחיו ויעשה ממנו קציצות יוכיח כי הוא לא וויזניצער וכי הוא יוצא נגד מנהגי אבותיו. ולכן הדרך היחידה שנותרה לו שיטען כי הוא לא רבי ולכן אליו אסור להתפלל אלא ישירות למזרח

כל הנושא הזה של להתפלל לרבי ולא למזרח הוא חמור מאוד. לא אכנס לוויכוח עם מי שיטענו כי הרבי הוא השליח של החסיד וכי דרכו הוא מקוה לפעול גדולות ונצורות. אין ספק כי יש ענין גדול ברבי, אבל להתפלל, כאן זה עדין מאוד, מפני שאסור שאפילו במציאות הכי רחוקה שיתפללו לרבי, התפילה היא ישירה ולא דרך אחרים

טענת חסידי ויזניץ כי מדוע מתפללים לרבי, מפני שמתפללים יחד וכך עולים על גבו של הרבי המתפלל עם כולם וכך מתייצבים בפני כסא הכבוד. גם אם הם מאמינים בדרכם, מציאות היא שרוב גדולי ישראל וברוב הקהילות החסידיות זה לא מקובל, מתפללים עם הפנים למזרח ולא לרבי

אם אכן זו היתה כוונתו של ר' ישראל וכל המשחק הוא רק בשביל שלא יוכלו להתנפל עליו שהוא מבטל את מנהגי ויזניץ, אז כל הכבוד לו

6 תגובות:

  1. פגשתי היום חסידי ויזניץ (מהר"י) והם מבוישים מהסיפור הזה של הרבי שלהם.
    מצד שני, חסידי ויזניץ (מהרמ"מ) ששים ושמחים מהקטע המוזר הזה...
    מי היועץ פה של ויזניץ???

    השבמחק
  2. אני חסיד של ר"ישראל.
    אני מדייק לא ויזניץ לא התחנכתי שם.
    פשוט יצא לי להכיר את האדם הזה.
    ואני אומר בפה מלא שאין בדומה לו לא בדור הזה ולא בדורות
    קודמים.והסיפור הזה רק מחזק אותו ואני ניהיה יותר מקושר אליו
    מרבי שעושה את עצמו תופס מלכים וחושב כל הזמן אייך לנקום
    באנשים ותזכור טוב מה שאני אומר לך הוא יכבוש את הציבור
    החסידי

    השבמחק
  3. מה לעשות, ככה זה נראה כשיש רבי עובד ה' שמעולם לא הסתכל "רחמנא ליצלן" מה יאמרו הבריות, רק הוא עובד איזה אחד שאינני יודע אם שמעת עליו "הקדוש ברוך הוא" שמו ...

    ואינו ליצן הייליגע חולה כבוד שבטוח שהוא הסגן של האייבערשטער [או להיפך ...].

    צא לרחוב ותשמע ממי אוחז כלל ישראל וגדולי ישראל, למי שולח הרב שטיינמן להזכיר מקרים קשים לישועה, עם מי מקפיד הרבי מגור לשמור על קשר "אחרי ככלות הכל", מי מוערץ ע"י אלו שנחשבים לגדולי צדיקי דורנו הרבי ממונסי, הרבי מרחמיסטריוקא, והרבי מאמשינוב, ור' אליעזר דוד פרידמן, .

    לא, חסידי ישראל כנראה [- אם הם שפויים ולא נדבק בהם במשך ה-18 שנה משטויותיו של ההוא], לא מתביישים. אם וכנראה יש להם שכל, הם שמחים. אחרת הם היו הולכים ל"הייליגע" ולא משאירים אותו עם 10 אחוז מויזניץ - לדעת הישראל'יסטים, או 20 אחוז לדעת המנדיליסטים.

    לא, אתה כמנדליסט לא דברת עם חסידי ר' ישראל בנושא, אל תשקר.

    השבמחק
  4. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  5. אינני חסיד ויזניץ ולא קרוב אליהם בכלל, ואף לא ידעתי מהמנהג המוזר הזה שלהם, אך יסביר לי כבודו, מהו ההבדל כשהולכים לקברות צדיקים ומתפללים לצדיק הקבור באותו מקום??? ובמה שונה?, כי ביחס לתפילה הישירה לריבונו של עולם בין אם מתפללים למי שמסתובב בינינו היום כאן או למי שהסתובב פה לפני זמן מה, בין מעט זמן או הרבה??? ואינני מקבל הטענה ש"ככה נהגו", כי ביחס לתפילה זה לא תירוץ בכלל!!!

    השבמחק
  6. אם תפתח בן איש חי (שנה ראשונה, פרשת נצבים) ומשנה ברורה סימן תקפ"ג סוף סימן תקפ"א שבהולכו לבית הקברות "אל ישים מגמתו נגד המתים, אך יבקש מהש"י שיתן עליו רחמים בזכות הצדיקים שוכני עפר".

    יש אמנם אופן נוסף שמותר, אך אינו קשור לכאן כלל ואין סברא כשמתפללים "שמונה עשרה" לפני בשר ודם, לעמוד "נגד ההלכה" עם הגב או הצד לבוראו שלהם הם עובדים [אמנם אולי יש "להקל" בחסידי רבי'ס שאינם עובדים את ה', שאז באמת אין התפילה לה' אלא לרבי ..., וע"כ אכן "לכם" יש להתיר, ... אך לא לחסידי ר' ישראל...] ואין כאן א"כ שום קשר להליכה לקברים.

    וראה גם ש"ך יו"ד סימן קעט סקט"ו וט"ז.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.