דפים

יום שבת, 1 בספטמבר 2012

ר' ישראל, אתה רוצה לשחק ענוה בבקשה אבל על מי אתה עובד 25 שנה לחמת כארי להיות רבי מי הפריע לך לוותר?

זה עובר את גבולות הטעם הטוב, אם ההיסטוריה היתה אחרת אולי הייתי מקבל זאת, אבל כמי שחי את ר' ישראל יותר מ-30 שנה ליוויתי אותו בכל שנות גלותו ויעידו כל כך הרבה דפים וידיעות שכתבתי על מה שקרה בענינו, אני לא קונה לרגע את דבריו היום בסעודה שלישית שהוא אינו חושב שהוא רבי הוא מבקש שיקראו לו רב ולא יותר מזה, וכי מי שמחפש רבי אמיתי שיסע אל דודו

בטרם אגש לר' ישראל אני מתפלא עליו שיתן לאביו כזו סתירת לחי. מי שמכיר ויודע את המלחמה של אביו ודודו, היה עליו להיות מספיק חכם ולפחות בבית מדרשו של אביו לא להזכיר את שם דודו. גם אם התפייסו מפני שהיו בסוף ימיהם אבל אי אפשר להתעלם מהמציאות כי אביו לחם בכל כוחו נגד מי שנסעו אל אחיו בשעתו, ולא אגולל כאן את כל היסטוריית המלחמות שבין אביו לדודו ומה אמרו זה על זה, אשאיר את זה להזדמנות אחרת

ר' ישראל אמר לחסידיו כי אינו חושב שהוא רבי, הוא לא מרגיש שהוא רבי, הוא לא מתאים להיות רבי. אז אשאל אותו, מי הכריח אותך? היתה לך הזדמנות פז לצאת מזה ולא עשית מאומה שזה יקרה. לחמת במשך של 25 שנה לפחות שתהיה רבי. היו תקופות שהסכמת שתהיה לך קהילה קטנה אפילו אי שם העיקר שתהיה רבי. לא שמעתי ממך פעם אחת ויחידה שוויתרת על להיות רבי. וכשהציעו לך בא תחזור מפני שרוצים להעיף את אחיך ר' מנדלי קפצת מיידית בלי לשאול שאלה נוספת הגעת והסכמת לעמוד מאחורי אחיך הצעיר מושפל העיקר לזכות להיות רבי

בא נעשה ברור, החזירו את ר' ישראל לויזניץ לא על מנת להשלים עם אביו אלא על מנת לעשותו לרבי. 15 שנה לפחות ניהלו מו"מ על שלום, היו תקופות שהוא היה אמור לחתום כי יהיה רבי אי שם רחוק ולקהילה קטנה, בכל מו"מ ברור היה כי הוא יהיה רבי, ואם הוא אינו מתאים לתפקיד של רבי, אז מדוע הוא לחם בכל כוחו כל השנים שימנוהו לרבי

אם ר' ישראל היה מוותר על להיות רבי יכלו להחזירו לויזניץ במהירות. מי שיילך אחורנית למה שקרה בשעתו, אמו הרבנית ביקשה כי אשתו של ר' ישראל לא תמלא את מקומה לא תהיה הרבנית מויזניץ, על זה היה כל המלחמה, ואם הוא היה יכול להבטיח את זה לאמו, הוא היה חוזר מהר מאוד לויזניץ. הוא מעולם לא קם ואמר כי זהו זה, אני לא רבי אני יהודי פשוט מן השורה בן של רבי ולא יותר מזה

לכן, ר' ישראל עם כל ההערכה שיש לי אליך, משחקי ה'ענוה' שלך מוגזמות, זה מזכיר לי את אותו יהודי ששיחק בפני החתם סופר ענווה, והחתם סופר אמר לו בעדינות באידיש, 'איר זענט נישט אזוי גרויס זיך צו האלטן אזוי קליין' אתה לא כל כך גדול בשביל לשחק כזו ענוה

24 תגובות:

  1. בתור חסיד גור אני שמח שאתה יורד לחייהם של אדמור"ים נוספים כי זה מוכיח מי אתה

    אגב למה אתה לא מסקר את משאו של הרב שטיינמן ?

    שהוכיח שגם בלי האדמור מגור אפשר

    השבמחק
    תשובות
    1. מה זה יורד לחייהם, מי יורד לחיי מי, שאולזון או איזה זילברברג ואחרים שירדו לחיי חסידי גור, שב בשקט, ותשמח שיש מישהו שעוצר את הטרור הזה

      מחק
  2. מזדהה עם השאלה ולא עם הקטע הראשון.

    למה אתה לא מסקר את המסע?
    ולמה הוא לא נסע עם אדמור חסידי?
    האם כדי לא לפגוע באדמו"ר מגור

    השבמחק
    תשובות
    1. אם הבנתי נכון הנסיעה הזו בעקבות הזמנה מצרפת, אז השאלה היא עליהם מדוע הם לא הזמינו גם רבי חסידי

      מחק
  3. חיים כאן פישלת.
    הרבה פןסטים שלך אני אוהב.
    הפוסט הזה הוא לא נכון.
    כמי שזוכר אותו בשנות גלתו אומר לך בודאות.
    שמאחורי כל מילה שלו הוא עומד אם כל האמת.
    כי אף פעם לא תשמע ממנו דבר שקר.

    השבמחק
    תשובות
    1. אם שמת לב לא כתבתי מילה אחת שהוא משקר, הוא כלל לא משקר אין לי בזה שום ספק. מדובר במשהו לא חכם ואת זה אני כותב בלשון עדינה

      מחק
    2. איזה פישול יש פה, קראתי כמה פעמים ונהנתי שסוף סוף יש מי שלא נותן לעבוד על הציבור, אתה אוהב לחיות בשקר

      מחק
    3. לפי דעתי האישית מדובר במשהו מאוד חכם.
      כי אם פגשת חסיד ויזניץ ביום האחרון תראה שהם
      מדברים עליו שמהבעל שם טוב לא היה עוד כזה רבי

      מחק
  4. תראה בבעלז נהוג לקרוא רוב ולא רבי
    ב' עד שהוא לא יראה שהוא יכול לקרוא באמת קויטלאך וכדומה אני מבין אותו וממילא אתה יכול להבין שאין הצדקה לפחות בינתיים לשנות את ההלכה והמנהג ולהתפלל את תפילת העמידה לכיוונו
    בנוגע לדודו ע"ז נאמר זכרתי לך חסד נעורייך ודל"ב מה גם שהם גם מחותנים
    הדבר היחיד זה שהוא משחק כל הזמן את האני לא רוצה להיות רבי ע"ז אתה צודק במאת האחוזים שגם אני אומר את זה כל הזמן והייתי אומר עליו בחריפות שהוא משקר במצח נחושה נקודה! ושלא יבלבל את השכל והמוח

    השבמחק
    תשובות
    1. בבקשה מנדליסט יקר, תמשיך להשתכשך בדמיונותיך, רק תזכור שאתם מייצגם אלפית מהציבור החסידי.

      מחק
    2. אני לא מנדליסט הוזה יקר
      אבל אחיו הרי מת להנהיג והוא לטענתו לא רוצה ולא ראוי אז שיברח למונסי למשל ויפקיר את ההנהגה לאחיו אז שלא יספר לי סיפורי ענוה כביכול וגזרת הקהל וכו'

      מחק
    3. מנדליסט נכבד, ר' ישראל אינו יכול לעזוב למונסי ולהפקיר את הציבור למשיסה כפי שהיו במשך 18 שנים רח"ל. אם יברח למונסי הוא יעבור על "לא תעמוד על דם רעך".

      מחק
  5. שאולזונה החצוף ועז הפנים, מתחצף לצדיקי הדור,

    ועל זה אמרו חז"ל 'מדחציף כולי האי שמע מינה ממזר הוא'

    הבעיה היא שנוצרת שאלה על כשרות ילדיו, שכן ממזרות עוברת בירושה, כפי שקראנו בפרשה האחרונה,

    השבמחק
    תשובות
    1. כל הפוסל במומו פוסל

      מחק
    2. גערער, מה קרה מישהו חשף להם את האמת בפרצוף?

      מחק
    3. שאולזון הוא צדיק הדור

      מחק
  6. לא יודע אם שאולזון צדיק הדור אבל שרולצ'ע ומנדל'ה בטח לא

    השבמחק
  7. עד היום נהניתי לקרוא את הפוסטים שלך שהיה נראה שסוף סוף יש מישהו שאומר את האמת
    אבל בויזניץ אני מכיר קצת את ההיסטוריה ולא נראה לי שמתאים לך לכתוב כאלו שטויות
    ואולי זה מעיד על הפוסטים האחרים

    השבמחק
  8. אם חכם שאולזון היה לומד קבלה בטהרה, אזי היה מבין שהבנים מתקנים טעויות של דורות קודמים, הדור הכי אהוב ויקר בעיני זה דור זה של המשיח, אשר התזזיות חזקות בו מאד, כי תיקוני כל הדורות תלוים בו.. איש התוכחה מתקיפי ירושלים.

    השבמחק
  9. בתור חסיד של ר"ישראל אני אומר לך תמשיך לכתוב נגדו הוא
    צריך עכשיו משהו קצת נגד עין הרע.
    מי שרואה איך שהוא מנהיג את קהילתו ואת כלל ישראל.
    יכול קצת לקנאות לכן חיים היקר תמשיך.הרי הוא לימד אתנו
    שהאמת יוצאת לאור אפילו אם משחירים את פניך אז חיים
    על תגיד עליו שום מילה טובה רק תמשיך ללכלך על איש האמת הזה

    השבמחק
  10. קיבלתי במייל את הדרשה אמרתי להעלותו כאן

    השבמחק
  11. קול חוצב להבות אש

    מתוך דא"ח מרן אדמו"ר שליט"א

    בעת רעוא דרעוין ש"ק פר' כי תצא אור לט"ו אלול תשע"ב

    =בתרגום מילולי מדויק – לא מעובד=



    הנני רוצה להשיח לבי, יש לנו היום בערב היא"צ של זקיני רבי יעקב קאפיל חסיד, אשר יצא ממנו רועים גדולים, אריות גדולים, מן האהבת שלום עד אבי הקדוש זכותו יגן עלינו, שבעה רועים! כולם היו אריות גדולים, בכל הפרטים.

    לדאבונינו השנה, אבי כבר איננו, זמן קשה היא כעת, עולה זכרונות קשות, נזכרים שעומדים שתי שבועות לפני ראש השנה, הרבי כבר איננו, אוחז אותנו א שטיקעלע, מער ווי א שטיקעלע "ויחד", ויחד יש לו שתי משמעיות, (שמחה וחרדה), מהו השמחה, השמחה היא שהשאיר אחריו ברוך ה' תלמידים גדולים וחשובים, אלפי תלמידים, עובדי ה', זהו שמחה.

    הנה בא ראש השנה, תמיד ידעו, במיוחד אצלנו בויז'ניץ, שעל ראש השנה נוסעים להרבי, הזמן החזק ביותר שנוסעים להרבי היה בראש השנה, מאן מלכי רבנן.

    לדאבונינו אבי כבר איננו, מאד מאד קשה. אני מרגיש שאני צריך להשיח לבי, שהעולם יידעו שכל אלו שבאים לכאן על ראש השנה, שיידעו – אני חייב להגיד, קשה לי מאד, אבל אני חייב לאמרו - לדאבוני אני לא ראוי להיות "רבי", שהעולם יידעו!, ברור!!! לדאבוני לא ערכתי את שנותיי כמו שהשבעה רועים עד היום ערכו, זהו מציאות !!!

    העולם שבא לכאן, שיידעו לכתחילה, שבאים, כי כאן הוא מקום שהתפללו רבותינו הקדושים, מפני כן באים לכאן.

    האמינו לי, שקשה לי מאד שקוראים אותי "רבי", קשה מאד!!! האמינו לי שהייתי מעדיף שיקראו אותי "רב", יש הרבה מקומות שקראו "רב", כי לתואר "רבי" אינני ראוי, אינני מצוה שיחדלו לקרוא אותי "רבי", אבל האמינו לי שהייתי נהנה יותר כך.

    אבי כתב במכתב שהנני "רב" כאן בויז'ניץ, במילא מקבל אני זאת על עצמי, רב צריך לדאוג לציבור. אני משתדל בעזר שמו יתברך להעמיד להציבור השירות שרבי עושה, אבל למעשה להתואר "רבי" אינני ראוי!!!

    כבר אמרתי להמשפחה במיוחד, שלא יאמרו עלי (בברהמ"ז) "אדונינו מורינו ורבינו", אינני סובל זאת, אנני יכול לומר שכל החסידים לא יאמרו כן, אבל האמינו לי שהיה לי יותר קל על הלב אם היו אומרים "ברשות מורה מורנו", ולא "אדונינו מורינו ורבינו", אבל משפחה בודאי אינם צריכים לומר כן, אינני סובל זאת, אני סולד מזה.

    יכול להיות, שאחרי פטירתו של אבי הקדוש, החליטו הרבה שבראש השנה הזה רוצים לנסוע לרבי אמיתי, לדודי למאנסי, שהוא אכן רבי, הוא ראוי להיות רבי, לדאבוני אני לא!, לכן אני רוצה לומר, אשר חס ושלום – יש הרבה פעמים שחסידים אוהבים להציק ולבקר, למה הנך נוסע למאנסי, השאר כאן, הרי יש רבי חדש, חס ושלום לבקר או להציק. מי שנוסע שיסע לבריאות, ולפעול כל טוב, הם יכולים להכנס אלי להפרד, שהרי יש הרבה פעמים שמתביישים, שהרי אין רוצים לבא ולומר הנני נוסע מכאן, לא!, כן אפשר לבא להפרד!

    אני יכול לומר, מה שדודי מסערעט ז"ל (המקור ברוך) אמר ליהושע וואלף הלוי מכלוביץ [שקראו אותו "וואווע"] שסיפר לי, שבא הרבה פעמים לכאן לזקיני האמרי חיים, אזי אמר לו דודי מסערעט, תאמין לי, גם אני הייתי נוסע לאחי, רק שיש לי חנות משלי, לכן אינני יכול לנסוע, דודי מסערעט היה מאד תלוי בזקיני האמרי חיים, ממש חסיד היה. כמו"כ גם אני הייתי נוסע למאנסי, גם אני צריך לרבי, לדאבונינו אבי כבר איננו, רק שיש לי חנות, ואין אני יכול לנסוע.

    על כל פנים, אני רוצה לבקש מכל הציבור, מי שבא לכאן, שידע שבא למקום שרבותינו התפללו, לכן בא להיות כאן.

    גם הנני רוצה לבקש בהדגשה, היה נהוג עוד אצל זקיני זי"ע, וכן אצל אבי, שבר"ה בשמונה עשרה עמדו עם הפנים כלפי זקיני. אינני רוצה לשמוע ולראות כזאת, אינני רוצה לדעת מדבר כזה, כל אלו שקנו מקומות בהיכל (שבמזרח ביהמ"ד) שיעמדו עם הפנים למזרח, ואני אשתדל לומר השמו"ע מספיק בקול, כמה שיתכן, נהגו אצלנו לומר בקול השמו"ע דלחש. וכן אלו שיושבים מסביב שלא ישבו (בשעת שמו"ע דלחש), אלא יעמדו על מקומם, ומי ששומע – שומע, ולא ישתיקו את כל הביהמ"ד, אלא יניחו את הציבור להתפלל כרצונם. מי שעומד רחוק – עומד רחוק, מה אפשר לעשות, אין לזוז מהשולחן ערוך! בשום פנים ואופן! ואני מבקש מהגבאים שלא יניחו להסתובב (לעבר צד מערב).
    יעזור הבורא ית', ברגע קטן עזבתיך ורחמים גדולים אקבצך, שנזכה לכתיבה וחתימה טובה, לשנה מאירה ומתוקה ושמחה, עם כל הפירושים, נחת מהילדים, שיגיע הנחת בקל, שידוכים טובים, השפעות טובות בגשמיות וברוחניות, שנזכה לשמוע קול שופר של משיח, ולבנין בית המקדש במהרה בימינו אמן.

    השבמחק
  12. אני הכרתי את ר' ישראל טוב מאוד בשנות גלותו. הוא אף פעם לא ביקש להיות רבי. הוא דוקא אמר כל הזמן כי לא צריך "כלום" שום רבנות, שום משרה, שום שררה, "כלום" רק להיות בקרבת אביו. זהו.

    ואם תעיין במכתב גיסיו האדמורי"ם שכתבו לחמיהם האדמו"ר זצ"ל, גם הם כתבו שם כי לא מדברים על שום שררה, רבנות או משרה, רק לחזור לוויזניץ להיות קרוב לאביו.

    ר' ישראל הוא איש אמת מאוד, והוא אומר את הכל כמו שהוא, וניכרים דברי אמת, והם ערבים לחיך ולאוזן השומע אותם. ואני מבין אותך, שאם היית אתה חסיד ויזניץ לא היית אוהב את זה, אבל מה לעשות, בערך 90 אחוז חסידי ויזניץ כן אוהבים את האמת ואת היראת שמים שיש באדם הזה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אין וויכוח כי ר' ישראל הוא הערליכער אבל עלי לתקן אותך, מפני שאני מכיר אותו הרבה שנים ובמיוחד בשנות גלותו, ולכן אשאל אותך שאלה

      אם אכן הוא לא רצה להיות רבי רק להיות קרוב לאביו לשם מה כל הזמן הוא פתח לעצמו בתי כנסת, פעם פה פעם פה, בבני ברק חסרים בתי כנסת, אני זוכר כשחב"ד נתנו לו מקום ברחוב רש"י והוא פתח בית כנסת שם ועזרו לו עם מנין לעיתים כלל לא היה לו מנין וחסידי חב"ד ירדו לעזור לו לצרף, והשאלה היא בשביל מה הוא היה צריך את זה האם חסרו בתי כנסת בבני ברק, האם חסר היה היכן שהיו נותנים לו להכנס ואף מכבדים אותו?

      חלילה להוריד מר' ישראל במשהו בגלל זה, אני כותב שורות אלו רק בשביל להפריך את טענתך כי הוא לא רצה להיות רבי. נכון שכך כתבו בהסכמים שעשו, בשביל לרצות את האמא ואת מנדלי אחרת הם היו מתנגדים לכל הסדר

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.