דפים

יום שני, 25 ביוני 2012

גסות ועזות מצח - שמואל אויערבך זועק כי הרב שטיינמן הוא עמלק הוא מכניס קרירות מלשון אשר קרך - בואו חשבון מיהו כאן העמלק

במירוץ על ה'מרן' הליטאי הכל מותר, עד כדי האשמת האחר כי הוא עמלק, לא פחות ולא יותר. מי ששמע הבוקר את דרשתו של שמואל אויערבך בכינוס של 'העדה החרדית' בכה או צחק, איש 'העדה החרדית' נהנה, הוא עשה להם את העבודה, ומי שלא נמנה עליהם זעק מרה ושאל האם לשפל שכזה הוא הגיע

שמואל אויערבך אמר, כי אם הרב אלישיב היה בכוחו, הוא לא היה מאפשר להכניס קרירות לציבור בענין הישיבות כשהוא נותן לכולם להבין כי בהנהגה החדשה של הרב שטיינמן הוא מכניס קרירות בענין הזה

הרשעות כאן היא כפולה, מפני שראשית עובדות, האם באמת הרב שטיינמן הכניס קרירות, או שהוא הבהיר בצורה הכי ברורה כי מדובר בנושא שהוא יילך עליו עד הסוף וכי אין מקום לפשרות. מציאות היא שכל מי שדיבר עם הרב שטיינמן שמע דברים ברורים בענין הזה כי אין ולא יהיה מציאות שכל מי שרוצה ללמוד שחלילה לא יוכל ללמוד. נכון שמואל אויערבך בדעה כי אף אחד לא צריך לשרת בצבא גם מי שאינו לומד, בשל כך הוא יכול להתחבר לעדה החרדית, אבל גדולי ישראל כולל הרב אלישיב מעולם לא אמרו כי מי שאינו לומד אסור לו לשרת בצבא. גדולי ישראל מכל החוגים והעדות פרט לעדה החרדית סאטמאר והקנאים סברו כי לאחר מספר שנים בישיבה בטרם יוצאים לעבוד שישרתו שירות מקוצר ואין בכך כל איסור

וכאן אשאל את שמואל אויערבך, אם לא היה אף אחד עומד לו בדרך במירוץ ל'מרן' של הליטאים, לא את הרב שטיינמן ולא את ר' חיים קנייבסקי האם גם אז הוא היה מתחבר ל'עדה החרדית' כשחקן משנה או שמא היה משחק אותה לגמרי אחרת עושה כינוס משלו בלי העדה החרדית ובסופו של דבר הוא זה שהיה נותן יד לפשרה

שמואל אויערבך בכל ימי חייו לחם באחרים ומעולם לא בנה בעצמו, הוא זה שהרס כל כך הרבה ישיבות, הוא זה שהביא חורבן ומחלוקת ברחוב הליטאי, הרס את אשר בנו אחרים, הוא האחרון שיטיף מוסר לאיך שאחרים מנהלים את הענינים

הרב שטיינמן הוא יהודי שקול, חכם הרואה את הנולד, הוא מעדיף את ההצלחה על פני המחאה. שמואל אויערבך הכריז היום שוב כי הוא  מעדיף את המחאה ולא איכפת לו ההצלחה, מפני שאם היה רוצה הצלחה, הוא לא היה מצטרף להפגנת העדה החרדית

טוב שהוא היה שם, טוב שהוא אמר מה שאמר, וטוב ששוב גילה את פרצופו האמיתי

ובאשר לעמלק, לא נשכח לעולם את האשר קרך בדרך, כשהרב שטיינמן תפס את הנהגת העולם הליטאי, מי הוא זה ואיזהו שקיים את אשר קרך בדרך ויזנב בך כל הנחשלים אחריך לא אחר משמואל אויערבך

7 תגובות:

  1. הנה אתה נסחף לאותם מקומות שאתה מזהיר מפניהם, מטור לטור פוחתים התארים לר' שמואל אוירבך עד שבטור האחרון הוא כבר שמואל, התכנים מספיקים, הזלזול בלקרוא לו שמואל הופך את הכותב לתועמלן מטעם ולא לעיתונאי שרואה מתחת למים

    השבמחק
  2. אומר לך את האמת היכן אני חצוי בענין הזה, מצד אחד אני סבור שצריך להוסיף תואר לכל אחד ואין זה משנה מי. אבל ישנם זמנים היכן שאיני יכול לעשות זאת כשעוברים את הגבול. לומר כי ר' אהרן לייב שטיינמן מכניס קרירות למערכה זו, היא רשעות ואף גרוע מכך. זה לא ענין למחלוקת השיטות שזה דבר מקובל וזכותו של ר' שמואל אויערבך להאמין בדרכו שלו. אבל להאשים בהאשמות כאלו, יש בזה מן העמלקיות ואחד שכזה אינו ראוי לתואר ר' בכלל, אם כי באופן כללי אם אתה שם לב אני כותב עליו ר'

    בעקרון אתה צודק,

    השבמחק
  3. גם אם אתה חושב כך , אתה מזיק לעצמך ומתרחק מהמטרה .

    השבמחק
  4. יעקובי הצחקת אותי, נראה לך שאם שאולזון כן יכתוב "ר' שמואל" אז מישהו יטעה לחשוב שאין לו אידאולוגיה ברורה נגדו?!
    הפורומים של שאולזון ידועים [למי שמכיר אותם] בתור חד צדדיים ומגמתיים בצורה הכי קיצונית שיש, ללא כל ניסיון להסתיר את זה.
    והפרשיה של יתד תוכיח את זה.
    אפשר לשנות את השם של הבלוג מ"בעולמם של חרדים" ל"בעולמם של השונאים" או "בעולמם של חלק מהחרדים".

    השבמחק
  5. האידיאולוגיה שלי מאוד ברורה, בעד כולם ונגד כולם, כשעושים טוב אני בעדם וכשעושים לא טוב אני נגדם. כן, אני עוקב אחר ר' שמואל אויערבך ארבעים שנה ויותר ועדיין לא פורסם חצי ממה שיש לספר עליו ועל מעלליו

    כן, אני חד צדדי, מפני שאני חרדי. אין חרדי שאינו חד צדדי, רק מי שלא חונך כחרדי אולי יוכל בענינים חרדיים לא להיות חד צדדי. חסיד גור הוא חסיד גור, חסיד בעלזא הוא חסיד בעלזא וחסיד סאטמאר הוא חסיד סאטמאר, כך אצל הליטאים ואצל כל האחרים

    השאלה היא מה הצד שלי, על זה לא ענית, מפני שתמצא אותי מבקר את כולם בלי יוצא מן הכלל, ותמצא אותי גם מחמיא למי שנחשבים לירבים קשים כשצריך לעשות זאת

    ובאשר לבעולמם של חרדים, לצערי זה ה'עולמם של חרדים' ככה אנו נראים, זה כואב אבל מציאות. אין עולם אחד לכל החרדים, לכל חרדי עולם אחר, אני מרכז אותם יחד וזה מה שיוצא

    השבמחק
    תשובות
    1. אולי תראה דבר חיובי אחד שכתבת על הרב שך או על ר' שמואל.
      [ולא בציניות כמו "סוף סוף ר' שמואל קיבל שכל" וכדומה]

      מחק
  6. במילים אחרות אתה מודה כי אני כותב טוב על אחרים רק לא מצאת על הרב שך ועל ר' שמואל

    על ר' שמואל מה שאני יכול זה רק להצדיק עליו את הדין בשל מצבו בכמה תחומים אבל בשל היותו רודף כל כך הרבה שנים אני מחפש לו זכויות ואדרבה, אולי אתה יכול להעלות פה מה שאפשר להצדיק עליו את הדין להסביר את מעשי הרדיפה שלו

    באשר להרב שך, אפנה אותך לצופר-צוהר שם כתבתי על הרב שך עשרות עמודי שבח ותהילה עד למלחמה הגדולה שלו בגדולי ישראל ורדיפתם של גדולי הליטאים מרנן ורבנן רבי דוד פוברסקי זצ"ל, ר' מיכל פיינשטיין זצ"ל, ולהבל"ח מרן הגאון רבי חיים גריינימן מרן רבי אהרן לייב שטיינמן ואחרים

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.