דפים

יום שני, 25 ביוני 2012

מהרסייך ומחריבייך - האם מתכוונים באמת לטובת המערכה נגד גיוס בני הישיבות או שהם פוליטיקאים שפלים ונבזים - מהו האחוז שהשתתף בכינוס הזה?

את הכינוס הבוקר בירושלים יש לבחון משני אספקטים שונים. שניהם מכוערים, אם כי בצד אחד ישנם תמימים המרמים את עצמם ומאמינים כי הם עושים דבר טוב. הם לא קולטים את הצד הפוליטי והמכוער הכרוך בהרבה פוליטיקה פנימית כולל התערבות במחלוקת ליטאית פנימית המזיקה למערכה זו יותר מכל, מפני שכל ערבוב של מחלוקת אחרת בכינוס מן הסוג הזה מחזק את הרשעים את מי שמבקשים להכשיל אותנו ולמנוע מחלק מאתנו את היכולת לשבת וללמוד

האספקט השני הוא מה נשיג מכינוס כזה. אם ביקשו הללו להוכיח כח, הנה תראו כמה אנחנו, וקחו אותנו בחשבון אז אלו הוכיחו הבוקר כי אין ממה לפחד, לא ראינו בכינוס הזה אפילו לא אחוז אחד ויחיד ממספרם של מי שזקוקים לאישור הזה. השתתפו בסך הכל כשלשת אלפים מקסימום, ובואו נעשה להם טובה ונכפיל את המספר נסכים שהיו ששת אלפים, כמה מהם היו בין הגילים 18 ל-30 שהם חייבי גיוס, כל היתר אינם בכלל בגדר הזה, הרי שנגיע שמתוך 70 אלף בני הישיבות לא השתתפו שם אחוז אחד ויחיד מכללם

שוב, גם אם נכפיל את המספר נגיע לשני אחוז, שזה אומר, 98 אחוז ממי שהדבר נוגע להם לא השתתפו כלל

אסור לשכוח, העולם החסידי כולו לא השתתף שם, 90 אחוז מן הציבור הליטאי לא השתתף שם. החרדים הספרדים בני הישיבות והכוללים לא היו שם. היו שם כמעט אך ורק מאנשי העדה החרדית, קנאים וסאטמארים וקבוצות הקרובות להם. רוב רובו של הציבור החרדי לא השתתף, שזה אומר כי אין כל ערך לכינוס הזה. אם הם ביקשו לשלוח מסר, זה לא הזיז לאיש

לכן מסקנתנו, כי מארגני הכינוס הבוקר הזיקו יותר מאשר תיקנו, אם כי אין לי טענות למי ששיטתם אומרת כי המצוה היא מחאה ואינם צריכים להצליח. אלו עשו עוד סיבוב של מחאה, אבל לעצם הענין זה לא הועיל דבר

והשאלה היא לאותם מחבלים במיוחד השמואלים שהשתתפו, מה להם ולאירוע שכזה. הם אמרו כי מדובר בייהרג ואל יעבור, ואם כן האם במצוות מחאה הסתפקו, או שמא כשהדבר מזיק, אסור היה בכלל להשתתף בכינוס כזה

אינני נגד כינוס, כשהרבנים יבינו כי הגיע הזמן לכך, אדרבה ואדרבה ובהשתתפות כל חלקי החרדים מקצה לקצה, אבל רק למען התועלת ולא בשביל להזיק

2 תגובות:

  1. לא יודע איך קוראים לו בחב"ד אך האדמו"ר מרחמסטריווקא אצלי נחשב חסיד [יש לציין שהוא מהדמויות החסדיות הבולטות בציבור והוא ו7חסידיו השתתפו מתחילת הכינוס לסופו

    השבמחק
  2. הוא ככל הנראה האמין שיהיו שם פי עשרה לפחות, ואינו מודע לפוליטיקה הפנימית, מציאות היא שרוב רובם של האדמורי"ם החסידיים והרבנים הליטאים לא היו שם

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.