דפים

יום שני, 15 בדצמבר 2025

שאלה לעורכי השמועסן של הרבי מגור


 *רק רוצה לברר כמה דברים קטנים:*

איפה הרבי שליטה עומד בעת שהוא אומר את השמועס‘ הזה?

כמה זמן קודם החנוכה, הוא אומר את השמועס‘?

כמה זמן לוקח לו לומר את זה והאם הוא מסתכל בינתיים בפתק או בספרים, או ממש הכל בעל פה?

הרבי שליטה עומד או יושב? כידוע שיש בזה הבדלים חשובים בין החסידים. כמו שבבעלזא יש שטיידיגע תורה.

האם הרבי שליטה עומד (או יושב) בעיניים פתוחות בעת אמירת הדברי אלוקים חיים, או שהוא בעיניים עצומות?
וכידוע, גם בזה יש כוונות וסודות.

האם הרבי שליטה מחזיק גביע בידיו כמו בעת אמירת השמועס‘, או שלא, ומה קורה בחנוכה?
שאז כל רבוה‘‘ק לא החזיקו גביע, מצד שני עמדו מול המנורה.
האם הוא עומד אז מול המנורה והאם מדליקים אותה או שהיא נותרת כבויה?

*עוד שאלות לגבי מיקום אמירת השמועס‘:*
איפה הרבי שליטה עומד בעת שאומר את התורה מן השמיים?
בסלון הגדול? בסלון הקטן? בקבינט הגדול? בקבינט הקטן? ליד המשחקיה? ליד הסלון של הבנות? ליד הבריכה בקומת קרקע?

*לגבי ‘רשימות השומעים‘:*
מי הם ‘השומעים‘ שרושמים את ‘רשימות השומעים‘?

האם הם כותבים בכתב יד בשעת מעשה ואחר כך מקלידים או שיש שם מישהו עם מחשב שמקליד?

והאם הם כותבים בראשי פרקים או שמיד הם רושמים במהירות הדיבור?

כמה ‘שומעים‘ יש שם בעת האמירה ואיך סדר עמידתם?
הם יושבים או עומדים? הם חוזרים על זה בינם לבין עצמם עוד פעם ועוד, או שאחד גאון זוכר הכל לבד?

שאלה היסטורית:
*האם מישהו מרבוה‘‘ק מגור זי‘‘ע, גם נהג במנהג הזה לומר את השמועס‘ עוד לפני יום טוב וחנוכה?*
והאם יש מישהו מצדיקי החסידות שאמר שמוסען‘ בסתר בלי שאף אחד שמע, ורק מדפיסים דברים שאמר בחשאי חשאין?

*שאלה לעורכי השמועסן‘:*
אמאי, בעבר היו רושמים ‘מרשימות השומעים מהנאמר בשולחן חג השבועות‘ או ‘בנר חנוכה‘, אפילו שהשמועס‘ יצא עוד לפני היום טוב והטיש הנ‘‘ל לא התקיים כלל,
והיום רק כותבים ‘לנר ב‘ דחנוכה‘? כביכול כותבים שזה נאמר לרגל החג ועוד לפניו?
מה הבעיה שהשמוסען‘ שנאמרים למעלה מהמקום והזמן, ימשיכו להיכתב כאילו נאמרו למעלה מהזמן, ולהמשיך לכתוב עוד לפני היום טוב ‘מהנאמר בחג השבועות‘ ולא ‘לחג השבועות‘?

חבל שאין לנו היום את זקני החסידים שיבארו לנו את כל הדבר הקשה, שבין השאלות יש דברים שנוגעים ממש לעיקרים בחסידות.
העיקר שיש לנו שמוסע‘ן וכל שבוע יוצא בליעה‘‘ר דפים גדושים ומלאים למען נדע הדרך בה נלך ובה נצעד
עד ביאת משיח צדקנו במהרה בימינו ומלכנו בראשינו.
אכי‘‘ר.

נראה לי שכותב הפוסט השקיע בכתיבה יותר מאשר הזמן ששימען השקיע בכתיבת השמועס וחמיו בקריאתו (אם קורא זאת בכלל)🫢

כך או כך,
למרבה הצער,
אף אחד בגור נדל‘‘ן לא מעז/לא יודע/לא רוצה
להשקיע טיפונת זמן ומחשבה לשאלות הכל כך בסיסיות האלו.
הרי קרה כאן שינוי וחידוש שלא היה מעולם.
רבי שהפסיק להגיד שמוסען בציבור והתחיל להגיד אותם במחתרת.
בד בבד, פתאום הם נהיו ארוכים, עשירים ומסודרים (יחסית. יחסית. בסדר. לא התחילו להביא מגמ‘ שאינן מגילה וברכות או מראי מקומות מופלאים)

אז שמישהו יבוא ויספר לעוילם קצת על המעמד הכביר הזה של ‘רשימות השומעים‘
זה נורא מסקרן וחשוב מאוד להתקשרות לצדיק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.