עולה למתקפה: סערת לימודי הליב"ה שנכנסו לישיבות תות"ל באה"ק בשבועות האחרונים, ממאנת לשקוע בים העדכונים החדשים והסערות המתרגשות ובאות בעולמנו הקט מידי יום ביומו.
לאלו שלא מעודכנים, נקדים בקצרה: בתחילת
חודש חשוון, הוחלט בצעד דרמטי של מספר ראשי-ישיבות חב"ד (לוד, ק"ג, אלעד
וצפת-החדשה) - להכניס לימודי ליב"ה כגון דקדוק, היסטוריה וחשבון, וזאת בכדי
לקבל תקציבי עתק, לטענת הרב אורנשטיין מנתניה - מאה מיליון ש"ח בחודש (!)
דקדוק - לומדים כפשוטו ממש, מתוך חוברת, ממש לימודי עברית, לא מסווה ולא בכאילו.
דקדוק - לומדים כפשוטו ממש, מתוך חוברת, ממש לימודי עברית, לא מסווה ולא בכאילו.
היסטוריה
- גם במקצוע הזה מדובר בספר היסטוריה שמתיימר להיות חב"די, בשם 'תשעה
דורות', בפועל התוכן שלו הוא היסטוריה לכל דבר ועניין, לומדים על הרצל
(וכידוע שכ"ק אדמו"ר מוהרש"ב נ"ע נזהר אף שלא להזכיר את שמו!), וכן על משה
דיין, ועוד.
חשבון - את המקצוע הזה השכילו בישיבות חב"ד להסוות תחת לימוד 'קידוש החודש' והמסתעף, תוך הבאת חישובים מתמטיים של הרמב"ם.
בי"ד
חשוון תשפ"ד, קם הדבר ונהיה. היה זה יום שישי בבוקר, עת נשא המנהל הרוחני
של הישיבה המרכזית של חסידות חב"ד, השוכנת בעיר לוד, הגרמ"מ קעניג שליט"א,
נאום היסטורי בפני תלמידי הישיבה, שעד מהרה הפך לנושא השיחה בכותלי הישיבה
ואף מחוצה לה.
בנאומו, הכריז הרב קעניג כי
מהיום סדרי הישיבה עתידים להשתנות לחלוטין, ובכך למעשה מתנפצת מסורת זה
עשרות שנים, שנהוגה בישיבות חב"ד בארץ הקודש.
עד היום, בישיבות חב"ד למדו בבוקר חסידות, לאחר מכן גמרא לעיון, שו"ע, גמרא לגירסא, ובערב שוב חסידות.
כעת, הודיע הרב קעניג לתלמידים כי שלושה מקצועות חדשים ייכנסו לישיבה: דקדוק, היסטוריה, ולימוד בסוגיות קידוש החודש.
מדובר במפנה דרמטי של ממש, בעיקר בשני המקצועות הראשונים - דקדוק והיסטוריה, מדובר בדבר שלא נראה כמותו מעולם בעולם הישיבות החב"די, והבחורים בישיבה אומרים כי הם נדהמים וטרם עיכלו את הבשורה.
בשיחה של 'בעולמם של חרדים' עם אחד התלמידים בישיבה, הוא אומר כי "שמעתי מגורם בהנהלת הישיבה, שמדובר בצעד שנעשה בלית-ברירה. הם לא רוצים להודות בכך, אבל הם עושים את זה נטו בגלל הריחיים שעל צווארם, אין להם ברירה. הם חייבים תקציבים מהמדינה, וזו הדרך היחידה. דקדוק זהו שם מכובס לעברית. תשעה דורות - היסטוריה. וקידוש החודש - חשבון. זו האמת".
התלמיד מוסיף כי: "הרב קעניג בנאומו הזהיר שוב ושוב, כי בתקופה הקרובה יגיעו לישיבה פקחים (הוא לא אמר מטעם מי..), ואבוי לתלמיד שיינהג שלא כפי המצופה ממנו. ואם שואלים שאלות, לענות את מה שצריך לענות. הרב קעניג כמובן לא אמר מה לענות.. ודי לחכימא ברמיזא".
יצויין, כי בעבר הרב קעניג ניסה לעשות את המהלך הזה בישיבה, אך הדבר הסתיים בתוך תקופה קצרה מאד, עקב אי-שיתוף-הפעולה מצד התלמידים, שלא השתתפו בשיעורים ובמבחנים, כאות מחאה על המקצועות הזרים שנכנסו לישיבה.
כעת, בנאומו בי"ד חשוון, הזהיר הרב קעניג שוב ושוב, כי תלמידים "שלא יתייחסו במלוא הרצינות למקצועות הלימוד החדשים", ייענשו.
עד היום, בישיבות חב"ד למדו בבוקר חסידות, לאחר מכן גמרא לעיון, שו"ע, גמרא לגירסא, ובערב שוב חסידות.
כעת, הודיע הרב קעניג לתלמידים כי שלושה מקצועות חדשים ייכנסו לישיבה: דקדוק, היסטוריה, ולימוד בסוגיות קידוש החודש.
מדובר במפנה דרמטי של ממש, בעיקר בשני המקצועות הראשונים - דקדוק והיסטוריה, מדובר בדבר שלא נראה כמותו מעולם בעולם הישיבות החב"די, והבחורים בישיבה אומרים כי הם נדהמים וטרם עיכלו את הבשורה.
בשיחה של 'בעולמם של חרדים' עם אחד התלמידים בישיבה, הוא אומר כי "שמעתי מגורם בהנהלת הישיבה, שמדובר בצעד שנעשה בלית-ברירה. הם לא רוצים להודות בכך, אבל הם עושים את זה נטו בגלל הריחיים שעל צווארם, אין להם ברירה. הם חייבים תקציבים מהמדינה, וזו הדרך היחידה. דקדוק זהו שם מכובס לעברית. תשעה דורות - היסטוריה. וקידוש החודש - חשבון. זו האמת".
התלמיד מוסיף כי: "הרב קעניג בנאומו הזהיר שוב ושוב, כי בתקופה הקרובה יגיעו לישיבה פקחים (הוא לא אמר מטעם מי..), ואבוי לתלמיד שיינהג שלא כפי המצופה ממנו. ואם שואלים שאלות, לענות את מה שצריך לענות. הרב קעניג כמובן לא אמר מה לענות.. ודי לחכימא ברמיזא".
יצויין, כי בעבר הרב קעניג ניסה לעשות את המהלך הזה בישיבה, אך הדבר הסתיים בתוך תקופה קצרה מאד, עקב אי-שיתוף-הפעולה מצד התלמידים, שלא השתתפו בשיעורים ובמבחנים, כאות מחאה על המקצועות הזרים שנכנסו לישיבה.
כעת, בנאומו בי"ד חשוון, הזהיר הרב קעניג שוב ושוב, כי תלמידים "שלא יתייחסו במלוא הרצינות למקצועות הלימוד החדשים", ייענשו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.