דפים

יום שישי, 20 בדצמבר 2024

"היום בתניא" י״ט כסלו - ראש השנה לחסידות


"היום בתניא" י״ט כסלו - ראש השנה לחסידות
🍷 לקראת י"ט כסלו🍷
מחזור נוסף ללימוד התניא:
בי"ט כסלו, מתחיל מחזור נוסף ללימוד התניא השנתי - וגם הפעם כפי שהוא נלמד בשנה פשוטה.
תלמידי ישיבות חב״ד לדורותיהם, יודעים לספר על התחושה המיוחדת שנתנו להם המשפיעים, שהנה, עכשיו בשיעור התניא, נלמד משהו מיוחד שיקנה לנו חוויה מיוחדת - ותקותי, שגם המשתתפים בלימוד ״היום בתניא״ יזכו מהתענוג הנפשי המיוחד שעם הלימוד ב ״תניא קדישא״.
...
הדפסת התניא הראשונה:
ההדפסה הראשונה של התניא כללה רק את שני החלקים הראשונים שלו. כשבתחילת כל חלק מובא ״עמוד שער״ (בחלק ב׳ הוא מופיע ב 4 השורות העליונות שבעמ׳ 150). וכן פרק הקדמה: בחלק א׳ הפרק ״הקדמת המלקט״ ובחלק ב׳ הפרק ״חנוך לנער״.
...
עמוד השער לחלק א׳:
בעמוד השער מדובר: על שם הספר, על המקורות מהם נלקטו הדברים, ועל העיקרון שהספר ותכנו שיכי…
[11:07 אחה״צ, 19.12.2024] נחמה גרין: "היום בתניא"
  כ' כסלו
תחילת  "הקדמת המלקט" (עמוד 6)

"הקדמת המלקט":
כקידומת לתניא, שילב אדמו"ר הזקן את אגרתו לחסידים, שבה הוא מבהיר, את ההבדל הבסיסי שבין התניא לספרי המוסר האחרים. וכן כיצד מעתה ספרו יכול להוות תחליף לקבלת הדרכה מהרבי ב"יחידות".
במענה לשאלות אלו, מציג רבנו תחילה, את שני סוגי המוסר התורניים, אלו הבנויים על השכל האנושי, ואלו המיוסדים על מדרשי חז"ל.
...
המוסר השכלי:
ישנם צדיקי עליון, שמצאו לנכון שהדרכת בני דורם ללכת בדרך הישרה תהיה מושתתת על ההגיון השכלי נטו (כדוגמת הספר "חובת הלבבות" לרבנו בחיי ו"שערי תשובה" לרבנו יונה מגירודני).
הבעיה בספרות זו, שדעותיהם של האנשים שונות, ודברי המוסר שיש בהם לשכנע את האחד, את השני אינם מזיזים כלל. מה עוד שכל אחד אוהב לקרוא את הדברים ולראותם כהשקפתו, "ואם דעתו ושכלו מבולבלים בעבודת ה'" בקושי יבחין באור הגנוז בספר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.