"היום בתניא" יום ה' כ"ז חשון
"קונטרס אחרון"
פרק ב'
שנה מעוברת
⛳
אדם הראשון בעבודתו:
נקדים, שאת עשר הספירות העליונות האציל הקב"ה, כדי לברוא ולהנהיג בהם את העולמות. ובאופן כללי, ישנו המצב שבו כל ספירה מאירה ומתפקדת כפי שהיא בפני עצמה. וישנו המצב, שבו הספירות מתיחדות (ומתחברות) זו עם זו (כדוגמת החכמה עם הבינה, ששת המדות עם המלכות), שאז הם מאירות באור נעלה יותר.
ובפרק שלפנינו מתבאר: כי למרות שבתחילת הבריאה, היה הייחוד של ששת המידות שבאצילות עם בחינת המלכות משולבות בבחינת "אחור באחור" (שאז נמשכת לעולם רק חיות חיצונית). הנה, אדם הראשון שינה את המצב, והביא לכך, שייחוד ושילוב הספירות הללו יהיה בבחינת "פנים אל פנים" (ותימשך לעולם גם חיות פנימית) - ואת זה הוא פעל על ידי עבודתו בקיום המצוות המעשיות והדבור שבתפילה.
...
"כיסוח וקיצוץ הקוצים":
במישור הרחב יותר, מתבאר, שמיקומם הראשון של הקליפות (לפני רדתן לעולם הזה), היה אחורי בחינת המלכות של המידות שבאצילות ושם הם נאחזו.
והנה, אדם הראשון עם קיום המצוות המעשיות, בראש ובראשונה, הוא "כיסח וקיצץ את הקוצים (הקליפות) הללו מן הכרם" (מהמקום שבו הם נאחזו באצילות) - וכיסוח זה, הוא אשר איפשר את המצב שבו הספירות יאירו כפי שהן מתייחדים זה עם זה.
ובעומק יותר, מדברי ה"עץ חיים" אף עולה, שהצלחת אדם הראשון לפעול בעולם את הנ"ל. נעוצה בעבודתו, שבה הוא מעלה את ניצוצות הקדושה (שנפלו לעולם עם "שבירת הכלים"), לבחינת המלכות שבאצילות - "עבודת הבירורים" שנפעלת רק עם המצוות המעשיות והדבור שבתפילה (הנחשב כמעשה), שבתחום עבודה זה ה"הרהור לא עביד מידי" (ואם רק יהרהר את התפילה ולא יאמר אותה בדבור, לא יפעל מאומה).
...
חבר נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.
🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה נפטרה ז’ שבט תש”פ
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.