דפים

יום חמישי, 10 באוקטובר 2024

עובדים, צמים ושומרים על הבריאות והבטיחות בעבודה

 
קרדיט: דובר צה''ל


עובדים, צמים ושומרים על הבריאות והבטיחות בעבודה
 
מומחי המוסד לבטיחות ולגהות מפרסמים מספר דגשים לעובדים הנדרשים לעבוד בכוננות ובתורנות ביום הכיפורים.
עבודה במהלך צום יום הכיפורים מחייבת היערכות ומוכנות של העובד, זאת על מנת למנוע ירידה בריכוז ובערנות הנדרשת לביצוע התפקיד במהלך הצום.
 
ביום שלפני יום הכיפורים
מומלץ להתחיל בהיערכות ולאכול מספר ארוחות קלות, להרבות בשתיית מים ולצמצם ככל הניתן שתיית משקאות המכילים קפאין כמו קולה, משקאות אנרגיה, קפה ותה. מומלץ לצמצם בצריכת מאכלים/רטבים/חטיפים עתירי נתרן וכן לצמצם בתיבול במלח זאת על מנת למנוע את תחושת הצימאון במהלך הצום.
סעודה מפסקת
ישנם עובדים שיאכלו את הסעודה המפסקת במקום העבודה וישנם שיאכלו בבית ויוקפצו לאחר מכן אל מקום העבודה. יש להקפיד לשתות הרבה מים לפני ולאחר הארוחה. סעודה המפסקת מומלץ לכלול סלט ירקות, ירקות מבושלים, עוף/ בשר/טופו ותוספת אורז, תפוחי אדמה ופסטה (יש להקפיד על צמצום השימוש במלח לתיבול וברטבים עתירי מלח). בסיום הארוחה ניתן לאכול פרי או פרוסת עוגה לקינוח. חשוב להקפיד במהלך ובסיום הארוחה לא לשתות משקאות מכילי קפאין.
 
עובדים שסובלים ממחלות כרוניות כמו יתר לחץ דם, אי ספיקת לב, סוכרת, מחלת לב איסכמית, אי ספיקת כליות, אי ספיקת כבד ומחלות ממאירות לא מומלץ לעבוד ולצום, זאת מחשש לירידה חדה בלחץ הדם, שינויים חדים בכמות המלחים בגוף ולירידה בערך הסוכר בדם. מצבים העלולים לסכן את העובד ואף לגרום למותו.
 
עובדים הנוטלים תרופות החייבים ע"פ הוראות הרופא/רוקח ליטול אותן עם אוכל או עם שתייה נדרשים להיוועץ עם הרופא המטפל ולעדכן את המעסיק.
 
עובדים שמתחילים את הצום ובמהלך העבודה מרגישים עילפון או חולשה קיצונית מומלץ לפעול ע"פ נהלי הארגון לעדכון האחראי, לעצור, לנוח ולשתות נוזלים. במקרה ומתעורר חשש להתייבשות, המתבטאת במיעוט במתן שתן, בזיעה קרה, בדופק מהיר, בחולשה כללית ובתחושת עילפון מומלץ לפעול ע"פ נהלי הארגון לעדכון האחראי, לעצור, לנוח ולשתות נוזלים.
 
סיום הצום וסעודה
הצום הסתיים אך העבודה נמשכת, לכן על מנת שניתן יהיה להמשיך בעבודה מומלץ להקל על מאמץ הגוף לעכל את המזון ובהדרגה לתת לגוף להסתגל לחזרה לאוכל, לכן בסיום הצום יש לשתות כוס מים, לאכול פרי ת. עץ/תמר וכו' לשתות מרק ירקות צח (אפשר להכין בעזרת נמס בכוס). לאחר מנוחה קלה של חצי שעה עד שעה מומלץ לאכול ארוחה קלה, שתכלול סלט ירקות טרי ו/או ירק מבושל ופרוסת לחם עדיף מחיטה מלאה.
 
בכל שאלה או סוגיה שעלולה לסכן את חייכם או את מקום העבודה אנו ממליצים לפנות אל רופא המשפחה/רופא מטפל ולעדכן את האחראי בהמלצת הרופא.
 
המוסד לבטיחות ולגהות מאחל לעובדים/ות צום קל ובטוח
 
 
מקורות: אתר האינטרנט של משרד הבריאות, קופ"ח כללית "אני רוצה לצום. אבל מותר לי בכלל?"



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.