דפים

יום שלישי, 8 באוקטובר 2024

"היום בתניא" יום ג' ו' תשרי

 

"היום בתניא"  יום ג' ו' תשרי
"אגרת הקדש" 
המשך פרק כ' (עמוד קל"א למטה)
שנה מעוברת

המתהווים מזיווג
"זעיר אנפין ונוקבא"
שב"בריאה יצירה עשיה":
בפסקה שלפנינו, מדובר אודות המתהווים מזיווג (שילוב) המידות "זעיר אנפין ונוקבא" (ששת המידות חסד גבורה תפארת נצח הוד ויסוד, עם בחינת המלכות), כפי שהוא שלושת העולמות בריאה יצירה ועשיה".
במסגרת זו נלמד:
א. על התהוותם "מאין ליש" של ה"נבראים" (שבעולם הבריאה) "הנוצרים" (שבעולם היצירה) וה"נעשים" (שבעולם העשיה), על ידי "אור הנשמה".
ב. על החיות  הפנימית (בחינת האור ה"ממלא כל עלמין") המתלבשת במתהווים  הללו, לעומת החיות הפנימית המתלבשת ב"אור הנשמה" ובבחינת הרוח והנפש והכלים שבעשר הספירות אשר ב"בריאה יצירה ועשיה".
ג. (וכמבואר בהמשך) על חלקו של האור ה"סובב כל עלמין" שסובב ומקיף בשוה את ארבעת העולמות "אצילות בריאה יצירה  ועשיה", ושילובו בבריאת ה"יש מאין"  בפועל ממש.
...
"והנה כמו כן":
לעיל למדנו, שמ"מלכות דאצילות" ומהזיווג של "זעיר אנפין ומלכות" שבאצילות, מתהוים "נשמות ומלאכים לעולם הבריאה" (שהם בבחינת "יש ודבר נפרד בפני עצמו"), התהוות הנמשכת בכח ה"אין סוף" הנמשך בזיווג (שילוב) זה.
וכאן מוסיף רבנו ש"כמו כן מזיווג ששת המידות (זעיר אנפין) והמלכות (נוקבא) שבעולמות "בריאה יצירה ועשיה", נבראו בדרך של "מאין ליש", כל הנבראים  והנוצרים והנעשים, על ידי "אור הנשמה" שבתוכן (שהיא אלוקות מהכלים של עשר הספירות של מלכות דאצילות) - "וגם בתוכה" (כפי שרבנו מוסיף) משולבים מספר  פרטים, הנותנים תמונה רחבה יותר למשתלב "באור הנשמה" ולאופן התהוותו של העולם.
ויש לצין, שכל בחינות ההארה שרבנו מדבר עליהם כאן, הן במסגרת האור ה"ממלא כל עלמין", המאיר בכל עולם ובכל נברא לפי ערכו.
......
 בברכת כתיבה וחתימה טובה!
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.