דפים

יום שני, 14 באוקטובר 2024

המעיל לספר תורה הכי מיוחד ומרגש שעשו אי פעם

 




בחברת 'ג'רוזלם יארמולקע', במאה שערים, בשיתוף עם 'דה כיפה' לייצור מוצרי טקסטיל שהם תשמישי קדושה: פרוכות לארונות קודש, מעילים לספרי תורה, תיבות לספרי תורה ספרדים, עצי חיים, כיסויי טלית ותפילין, כיפות ועוד, פוגשים סיפורים עצובים מאוד, על ילדים שאיבדו את הוריהם, ועל הורים איבדו את ילדיהם. רבים מהם מגיעים להזמין פריט כלשהו שישמש בבית הכנסת שלהם להנצחת יקיריהם. וממליצים להם לגבי הפריט והעיצוב המתאימים. כך למשל אנו מעניקים רעיון על עיצוב בדמות כינור אם הנפטר ניגן בכינור. 

השנה הייתה קשה במיוחד. הרבה יהודים טובים רצו להקדיש ולהנציח. אחד הסיפורים שריגש מאוד, היתה פנייה של הרב רוזנטל ממכינה ישיבתית קדם צבאית בית אל, בשם המכינה שביקשה פרוכת עבור לוחמי גדוד צבר. הרב הסביר בשיחת הטלפון שכמה מחניכי המכינה שלחמו בגבורה ונפלו בקרב, השתייכו לחטיבת גבעתי, ולכן המכינה מעדיפה פרוכת סגולה, אך התברר שלמרות שכל אחד מהחניכים תרם כמה שקלים לרכישתה, הסכום שהצטבר לא הספיק ליצירת פרוכת חדשה. בחברה חשבו מה לעשות וניגשו מיד למלאכה לתפור את הפרוכת עם שמות הגיבורים. כשהרב קיבל את הפרוכת לידיו, הוא לא הצליח לעצור את דמעותיו. סיפור מרגש נוסף התרחש כשאדם בשם יאיר, החי בניו יורק, הגיע לחברה וביקש לתפור מעיל לספר תורה שעליו רקומים כל שמות הנרצחים והחטופים. כבר היו בערב חג והסברתי שלא נספיק להכין את המעיל עם השמות ליום השנה לאסון, מכיוון שאנו נמצאים ערב חג וכל המכונות עמוסות עד אחרי החג. 

הוא התעקש והסביר שזו תהיה זכות להיות שותף למאמץ לטובת עם ישראל. החברה קנתה מכונה חדשה. בלילות ישבנ לאסוף ולסדר את כל השמות, ותוך כדי עבודה הבינו שכל שם מייצג עולם ומלואו, וזה קרע את הלב. 

יצרו על הפרוכת מפת ארץ ישראל שמורכבת מכל השמות. אחר כמה עשרות שעות עבודה המעיל הוכן, אך התברר שלא כל השמות נכנסו למעיל, ולכן הוסיפו פסוק 'עם ישראל חי' שהורכב משאר השמות ומזכיר את דגל ישראל.

עם השלמת המשימה התברר, שהוריו של אחד החטופים בעזה, ישתתפו בטקס הכנסת ספר התורה. עלו על פתרון יצירתי לרקום את שמו על האבנט שהוכן לספר התורה יחד שאר שמות החטופים. הוספנו את הסמל הצהוב המזוהה עם החטופים, באופן שכאשר שפותחים את האבנט הסרט הצהוב מתפרק. אנחנו מתפללים לבורא עולם שיחזיר את החטופים הביתה בשלום, וישמור על חיילנו ועל כל עם ישראל בכל מקום שהם, וישלח לנו גאולה שלמה בקרוב - ועוד נזכה להכין את הפרוכת לבית המקדש, שייבנה במהרה בימינו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.