דפים

יום שני, 14 באוקטובר 2024

גור לוחצת על עירית בית שמש להרוס את בית הכנסת 'פני מנחם' החדש בעיר



 דרמה בבית שמש

אחרי הביקורות שערכו פקחי העירייה בבית המדרש החדש של קהילת "פני מנחם" ברמת בית שמש ד',  נודע כי בכוונת גורמים באגף ההנדסה בעירייה להרוס את המבנה כבר בשעות הקרובות לאחר לחצים גדולים שקיבלו מראשי חסידות גור 

בשעות האחרונות פנה עו"ד נתי רום בשם מספר תושבים אל אגף ההנדסה בעיריית בית שמש וטען כי ככל שתבוצע אכיפה נגד המבנה שהוקם הרי שמדובר באכיפה בררנית והיא מנוגדת לדין.

כאמור מכתבו של עו"ד רום מגיע לאחר מידע שהתקבל בקרב עסקנים שונים בבית שמש ולפיו בכוונת גורמי האכיפה לבצע הריסה מיידית של המבנה ללא שניתן אפילו צו הריסה. 
עו"ד רום ציין במכתבו שהריסה שכזו איננה חוקית וכי חובה על גורמי האכיפה לפעול בהתאם לפרוצודרה הקבועה בחוק ולאפשר לתושבים שנפגעים מההריסה הצפויה לפנות לבית המשפט שיכריע בעניין.

"חשיבותה של טענת "אכיפה בררנית" ידועה בשיטתנו המשפטית ולה מקום של כבוד אף בחוקי התכנון והבנייה", ציין עו"ד רום, כשהוא מפנה לפרקיטה המקובלת בערים החרדיות במסגרתה קהילות משתמשות במבנים זמניים שהוקמו לשם מוסדות חינוך – לצורך תפילות בחגים ושיעורי תורה בימי בין הזמנים.

ברור גם לכולם כי בנוסף לנאמר לעיל כל מי שיהיה שותף בהרס הלא חוקי יסתכן בתביעות אישיות וכדאי לגורמים הנוגעים בדבר לקחת זאת בחשבון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.