דפים

יום שלישי, 22 באוקטובר 2024

"היום בתניא" יום ג' כ' תשרי

 

"היום בתניא" יום ג' כ' תשרי
"אגרת הקדש" 
המשך פרק כ"ג (עמוד 272)
שנה מעוברת

התרעה מ"מושב לצים":
בפיסקה הקודמת למדנו, אודות מעלת השראת השכינה על כל עשרה מישראל, גם כשאינם מדברים בדברי תורה.
ובקטע שלפנינו, מתריע אדמו"ר הזקן, שנזהר מלהתנהג בצורה שאינה הולמת לנמצאים תחת השראה זו. ולא לפגוע חס ושלום בשכינה, בהתנהגות שלילית שניתן להגדירה כ"מושב לצים".
האמת היא כי "מושב לצים" יכול להעשות גם על ידי שנים. אבל כשהוא נעשה על ידי העשרה שהשכינה שורה עליהם (הנה, אף שהשכינה לא תעלם מהם עקב התנהגותם), הרי "שאין  לך עלבון וקלון לשכינה יותר מזה".
...
דחיקת השכינה:
נקדים, כי הגמרא אומרת ש"כל העובר עבירה בסתר, כאילו דוחק את רגלי השכינה" - שכל מי שמתביש מבני אדם לעבור עבירה בפרהסיה והוא עובר רק בסתר, דומה למי שסובר שהשכינה אינה למטה. ויש לראות את התנהגותו, כמי שדוחק את רגלי השכינה ומקצרם, לומר שאינם כאן.
והנה לדעת רבנו, בעוד שהיחיד העובר עבירה בסתר, הוא דוחק רק את "רגלי השכינה". הרי שהעובר עבירה ברבים, הוא "דוחק את כל שיעור הקומה של יוצר בראשית" - הוא פוגע בעצם, בכל המערכת של סדר השתלשלות החיות, הנמשכת למטה עד עולם העשיה.
......
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.