דפים

יום רביעי, 18 בספטמבר 2024

נפתחה בהצלחה שנת הלימודים החדשה בישיבה לצעירים במוסקבה

 

כוחות רעננים נוספו לצוות החינוכי / מתחם ומבני הישיבה עברו שיפוץ יסודי / תוכניות רבות לדרבון לימוד ושינון חומר הלימודים

 

עם פתיחת שנת הלימודים הנוכחית - שנת ה'תשפ"ה, מציינים ברוסיה בסיפוק רב את רמת ההשקעה בתלמידים הלומדים בישיבה לצעירים "תומכי תמימים" השוכנת הרחק משאון העיר - בשכונת 'איסטרה' שבפרברי מוסקבה הבירה, בה שוקדים על לימודים עשרות תלמידים - בני הרבנים והשלוחים בכל רוסיה, בתנאי פנימייה מלאים. ובאווירה קדושה זו, מתעלים הצורבים בתורה וחסידות, בהכוונתו והדרכתו של מייסד הישיבה, רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א.

 

במשך חודשי הקיץ, השקיעה הנהלת הקהילה כוחות רבים לשיפוץ המתחם הגדול, על כל מבניו, ובמרכזו הבניין המרכזי של היכל הישיבה, חדרי השיעורים ואוצר הספרים. במקביל, שקד ראש הישיבה הגה"ח ר' משה לרמן, עם חברי ההנהלה הרוחנית, משפיעי ורמ"י הישיבה, על-מנת להוסיף ככל הניתן לרמת הלימודים ותוכן השיעורים, ובמיוחד בהגדלת הצוות החינוכי שייתן מענה לתלמידים הרבים שנוספו השנה, ולעקוב בצורה אינדיבידואלית על כל תלמיד בהתקדמותו בלימודים, להיות "נרות להאיר" כמטרתו של מייסד ישיבת תומכי תמימים - כ"ק הרבי מוהרש"ב נ"ע - שהשבוע, ביום ט"ו באלול, לפני 128 שנים, יסד בעיירת 'ליובאוויטש', מרחק 4-5 שעות נסיעה ממוסקבה, את הישיבה המפורסמת "תומכי תמימים".

 

שמה הטוב של הישיבה יצאה בכל העולם הישיבות, הן בקבצים התורניים, פרי חידושי התורה של התלמידים, ובמיוחד פירות ההילולים של הישיבה, הממלאים את מיטב הישיבות הגדולות הפזורות בקצווי תבל, ומהם שכבר בגרו ומשמשים ברבנות וככלי-קודש במדינות חבר העמים, והם כיום בגדר 'טופח על-מנת להטפיח' נשמות יהודיות, לקרבם לאבינו שבשמים, וזאת הודות ליסודות ההנהגה והלימודים שרכשו בעמל רב, במשך שלוש השנים הצעירות שלהם בישיבה זו.

 

צילום: לוי נאזרוב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.