דפים

יום רביעי, 25 בספטמבר 2024

"היום בתניא" יום ד' כ"ב אלול

 

"היום בתניא"  יום ד'  כ"ב אלול
"אגרת הקדש" 
המשך פרק י"ז (עמוד 250)
שנה מעוברת

"וזהו שאמרו רז"ל" (הראשון):
לאור ההבהרה, שמעלת עולם התחיה מתבטאת בגילוי האור שמבחינת ה"סובב כל עלמין". 
מוסיף רבנו שיש גם לומר, שעל מצב זה גם התכוונו רז"ל (בין השאר) באומרם, שבעולם הבא הצדיקים יושבים ועטרותיהם בראשיהם ונהנים מזיו השכינה.
העולם הבא עליו מדובר במאמר זה, מוסב על עולם התחיה. והעטרה היא בחינת מקיף וסובב - והיא רומזת לבחינת אור עונג העליון שיאיר ויתגלה בבחינת מקיף לכל הצדיקים שיקומו בתחיית המתים.
שכר נעלה זה, לא ניתן לנשמה בהיותה בגן עדן, אלא דווקא לאחר התלבשותה בגוף לאחר התחיה - שאז יהיה תכלית ושלמות בריאת העולם שלכך נברא בתחילתו, להיות לו יתברך דירה בתחתונים.
...
"וזה שאמרו רז"ל" (השני):
גם מה שאמרו רז"ל ש"עתידים הצדיקים שיאמרו (המלאכים) לפניהם קדוש" מוסב על תקופה זו שלאחר התחיה. בהביעם, שהגילוי הנראה לצדיקים בתקופה זו הוא "קדוש ומובדל",  בהיותו למעלה מעלה מבחינת החכמה והדעת שבגן עדן.
יוצא איפוא, שהגילוי שבעולם התחיה נעלה מהגילוי שבגן עדן.
 ולמעשה מוסיף רבנו, שגם "אי אפשר להגיע למדרגה זו (שבתחיה) עד שיהיה בגן עדן תחילה" (וישיג בה את החכמה העילאה כפי כח השגתו).
...
"וזהו" (השלישי):
ההבדל בין גילויי גן עדן לעולם התחיה, מתבטא גם בשני חלקי הפסוק "לכל תכלה ראיתי קץ רחבה מצותך מאד".
"לכל תכלה" - לכל כלות הנפש (שבגן עדן) "ראיתי קץ". היות שהאור המתגלה כאן מבחינת ה"ממלא כל עלמין", הוא אור מצומצם ומוגבל.
אבל "רחבה מצותך (היא מצות הצדקה) מאד (בלי גבול) - שהצדקה הניתנת באופן זה, היא כלי לקליטת ה"מאד העליון", הגילוי שהוא מבחינת האור אין סוף ה"סובב כל עלמין" שיאיר לעתיד "בלי גבול ותכלית".
......
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.