דפים

יום ראשון, 1 בספטמבר 2024

יום א' כ"ח מנחם אב


   יום א'  כ"ח מנחם אב
"אגרת הקדש" 
פרק ט' 
שנה מעוברת

הגישה הנכונה להשגת צרכיו:
באגרת הקודש פרק ט' נלמד אודות הגישה הנכונה של האדם הראויה, בהשגת צרכיו  ובנתינת צדקה.
רבנו מבהיר שהוא בא להזכיר ולעורר את האדם, שאת כל ענייניו הכלליים אותם הוא שואף להשיג, תנחה רק המחשבה הפנימית, שבמעשה או בדבר  זה יתאפשר לו להתעלות ולהכלל ב"מקור מים חיים, חיי החיים" - ולא כל כוונה אנוכית אחרת  שיש בה כדי להפריד את האדם במידה מסוימת מבוראו.
...
כלכלת בני המשפחה:
בכלל, בהשגת ענייני העולם הנחוצים לו, אל יחשוב האדם על ה"לגרמייהו" (על עצמו ותחושת ה"אני" שלו). ובמאמציו לזון את בני משפחתו, לא יעשו הדברים מתוך רגש האהבה העצמי. אלא את הכל הוא יעשה רק  משום שבענין זה בא לידי ביטוי הרצון העליון הנדרש ממנו.
כך זה באופן כללי, וכך זה גם בנתינת הצדקה שבהם הוא מחויב - חלוקת הכסף לא תהיה על פי שיקולים אישיים, אלא על פי "דיני הקדימה", המביעים מה בדיוק דורש ממנו הקב"ה (והכוללים את ההלכה, שאם פרנסתו דחוקה, הרי "שאשתו ובניו של אדם קודמים לכל, על פי התורה").
...
הביטויים בפתיחת האגרת:
"אהוביי אחיי ורעיי אשר כנפשי" - בפניה זו אל החסידים, ניתן להבחין בגודל חיבתו של אדמו"ר הזקן אליהם, הרואה אותם כאוהביו אחיו ורעיו החשובים לו כנפשו.
והרבי הריי"צ מסביר: שבטבעו להשריש בחסידים אהבת רעים, משתמש אדמו"ר הזקן בלשון "אהובי ידידי". שכן, עם רכישת אהבת הרעים נעשים החסידים ל"אהובי ידידי" (שלו).
......
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך.
חדש! "היום בתניא" באמצעות המייל. להצטרפות נא לשלוח בקשה hayombatanya@gmail.com
הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 
🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.